Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:En waarom is dat erg?
Elin_ schreef:poes schreef:En waarom is dat erg?
Dat is niet te doen. Dan verdwijnt varkensvlees in de winkel, want moslims. Alle sprookjes en films veranderen naar gay koppels. Geen koeien meer eten, want dat zijn heilige dieren voor anderen
Oh trouwens sowieso geen vlees, want dat past niet bij vegans.
Al vind ik de dieren verbeteringen overigens wel door te voeren.
Napie schreef:In het gemiddelde reclameblok zit tegenwoordig al minimaal een andergetinte ( sorry ik weet even niet wat een betere omschrijving is) en een Gay koppel. Nederland houd met iedereen al goed rekening.
Mars schreef:Ik zie hier en daar het woord ‘blank’ vallen in dit topic maar dat mag dus ook niet meer. Volgens de laatste sjw trends ben je dan ook kleinerend bezig richting de gekleurde medemens. Je moet als persoon met lichte huid aan jezelf refereren als ‘wit’.
DuoPenotti schreef:Amber_anne schreef:Maar racisme is niet een kleine minderheid die zich achtergesteld voelt. Het is een systeem wat jarenlang heeft plaatsgevonden en nog steeds opvallend en onopvallend plaats heeft in onze wereldwijde maatschappij. Zwarte piet draagt daar dus aan bij.
nee hij draagt daar niet aan bij want kinderen zien hem als een fantasie figuur. En dan ook nog een positief fantasiefiguur.
Pas oudere kinderen gaan een link leggen met eventueel donker gekeurde mensen, maar ook dan juist positief want dat is Piet immers ook.
Dus je zou juist blij moeten zijn met deze ontwikkeling.
Dus het is maar net welke draai je er aan wilt geven.
Nederland kiest er helaas voor omdat negatief te doen, jammer....
En nee dat vinden ook donkere mensen, al mag ik dat als blanke niet zeggen.
Want juist door donkere collega's heb ik het zo gehoord. Dat ze het jammer vinden dat de positieve donkere figuur ook niet meer mag.
DuoPenotti schreef:Ik als kleine uk daar was Piet al een kindervriend geen boeman of wat dan ook.
En een kind denkt echt niet terug aan 1863 van toen is slavenhandel in Nederland gestopt. Dus de traditie komt vanuit slaven ooit.
Dat zou iemand hem dan in moeten fluisteren. Volwassenen, die het feestje kapot willen maken.
DuoPenotti schreef:Eowyn3003
![]()
dit is toch geen blackface?
Bij een blackface horen grote oorringen en rode lippen.
Niets van dat alles is nog bij de vertoning van die man die door de schoorsteen komt en zo zijn kleurtje opdoet.
Daarnaast werd de oorspronkelijk blackface neer gezet als negatief om de witte mens op een voetstuk te zetten.
Ook daar is deze eeuw al geen sprake meer van. Eerder tegenover gesteld, die vergeetachtige sinterklaas, hij zou niets zijn zonder zijn geweldige Pieten
Dus er is al een hoop veranderd, maar nooit lijk het genoeg.
DuoPenotti schreef:met extra nadruk op de lippen en altijd met een negatief beeld.
het oude zwarte piet wat we hier al niet meer kennen.