Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:04

Karl66 schreef:
Joh, ik ben al een jaar of acht mod-af en voor Shadow0 is het nog langer geleden. In de loop van de tijd is het modereren veranderd, dat heeft er verder niks mee te maken dat wij gestopt zijn. Wij modereerden toen ook gewoon volgens de regels en in samenspraak met de andere mods.

Dan lijkt me dat ook niet meespelen voor nu. Dat kan ik dan met je eens zijn.
En het gaat mij persoonlijk ook niet over jou of Shadow, maar dat iemand aangaf wel verschil te merken.
En blijf ik bij mijn mening dat ik vind dat een mod die ergens zeer fel instaat in dat tabblad geen mod hoort te zijn.
Ik zie ook mensen waar ik het wel vaak mee eens ben net zo goed daar niet horen.

(dat vind ik bijvoorbeeld ook van iemand ie alleen maar 24/7 buiten goed vind en elk die anders doet verguist. Die hoort niet op informatief)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:35

Shadow0 schreef:
Elisa2: ik heb praktisch nog nooit meegewerkt dat mensen stoppen als je ze geen aandacht geeft, bovendien lukt het bijna nooit. Want je moet dan honderden mensen die mogelijk meelezen allemaal laten weten dat ze geen aandacht moeten geven aan een duidelijke provocatie (en dan nog loop je het risico dat het weken later gelezen wordt door iemand anders en diegene alsnog reageert.)
En dan nog is het frustrerend... talloze lezers en mensen die wel inhoudelijk deel willen nemen aan een discussie moeten moeite doen, omdat het Bokt-team (dat dat als speciale taak heeft en de mogelijkheden!) die moeite niet wil doen. Het wordt voor wel-constructieve deelnemers en lezers niet per se leuker. Waarom zou je een omgeving creeren die meer aansluit bij de trolls en leugenaars en racisten en anderen dan bij mensen die hechten aan betere discussie dan dat?

Gewoon weg. Duidelijk maken dat bepaalde dingen op Bokt niet kunnen en daarop handhaven. Zo moeilijk is het niet. Waar de onwil vandaan komt snap ik niet.

Ik reageer alleen even hier op, het enige wat ik kan zeggen is leven en laten leven. Respecteren dat andere mensen een andere mening hebben en het loslaten. Als iemand provoceert of persoonlijk wordt dan werkt het echt het beste om ontopic te blijven en je niet mee te laten trekken in een zinloze woordendiscussie die alleen maar verliezers kent. Beter is het om gewoon inhoudelijk op de discussie zelf te blijven reageren met inhoudelijke argumenten.

Maar dat is mijn mening..denk wel dat het verloop van dit topic goed aangeeft wat ik bedoel.

Karl66

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:39

Het meldpunt discriminatie bestaat uit lokale meldpunten, die allemaal onder hun eigen gemeente vallen. Het lijkt me stug dat Esajas in de besturen van al die lokale meldpunten zit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:11

Karl66 schreef:
Het meldpunt discriminatie bestaat uit lokale meldpunten, die allemaal onder hun eigen gemeente vallen. Het lijkt me stug dat Esajas in de besturen van al die lokale meldpunten zit.

Het zegt al genoeg over de organisatie als dit soort figuren in het bestuur zitten. Waar dan ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:17

Het zijn allemaal zelfstandige organisaties, die onder het lokale bestuur vallen. Als er bij Ajax een oplichter in het bestuur zit, dan zegt dat toch niks over de besturen van andere voetbalclubs?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:32

Opzich zie ik niet een groot probleem als het gaat zoals het gaat. Maar het zou wel hypocriet zijn om dan niet toe te laten dat iemand racist genoemd wordt als diegene meerdere racistische uitspraken doet.
Of werkt het benoemen maar een kant op? Dat gevoel krijg ik een beetje. Omgekeerde wereld soms.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:07

Karl66 schreef:
Het zijn allemaal zelfstandige organisaties, die onder het lokale bestuur vallen. Als er bij Ajax een oplichter in het bestuur zit, dan zegt dat toch niks over de besturen van andere voetbalclubs?

Dat is wel een verkeerde vergelijking.

Bij de egeltjesopvang werken alleen maar mensen die begaan zijn met egeltjes. En zo is het ook met het meldpunt discriminatie. Daar werken mensen van de categorie jij en nog een paar anderen hier. Niet bepaald objectief dus.

Daarom, aangifte met onafhankelijke rechters die oordelen over de situatie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:15

Oh dat er mensen werken, die discriminatie serieus nemen lijkt me niet zo raar. Alleen dat is iets heel anders dan alles maar racisme vinden. En als je als Bokt op zoek bent naar informatie en hulp, dan lijkt mij de rechtbank niet de meest geschikte plaats.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:27

Karl66 schreef:
Oh dat er mensen werken, die discriminatie serieus nemen lijkt me niet zo raar. Alleen dat is iets heel anders dan alles maar racisme vinden. En als je als Bokt op zoek bent naar informatie en hulp, dan lijkt mij de rechtbank niet de meest geschikte plaats.

Iedereen moet discriminatie serieus nemen maar als je ziet dat bijvoorbeeld de voorman van KOZP in het bestuur zat dan maak je jezelf nogal ongeloofwaardig met de opmerking dat dat iets anders is dan alles maar racisme vinden. Want die vindt alles racisme.

Bokt is sowieso niet de plek voor informatie en hulp.
En ik ben niet op zoek naar informatie en hulp. Het Mod team ook niet. Jullie doen die suggestie omdat jullie je zin niet krijgen in de manier van modereren.

En dan adviseer ik weer: als het hier zo erg is. Doe aangifte. Daar ben je vrij in. Maar ja, dan kan de bal ook de andere kant op rollen en dan heb je helemaal geen poot meer om op te staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:37

Janderegelaa: je vindt dus eigenlijk dat om een eerlijk beleid te hebben, je naast egelopvang ook een aantal dierenmishandelaars aan boord moet nemen? Zodat alle meningen tenminste meegenomen worden?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:42

Shadow0 schreef:
Janderegelaa: je vindt dus eigenlijk dat om een eerlijk beleid te hebben, je naast egelopvang ook een aantal dierenmishandelaars aan boord moet nemen? Zodat alle meningen tenminste meegenomen worden?

:= Ik vind dit een hele goede grap uitdelende respons op jouw Jan, want wat jij wilt is onmogelijk. Want natuurlijk iemand die adviseert op het CAD (consultatie bureau voor alcohol en drugs) zal affiniteit met dit onderwerp en doelgroep hebben.
Iemand die adviseert hoe om te gaan met psychiatrie, idem dito.
Zo ook iemand die adviseert hoe in sociale media om te gaan met uitingen van mensen. Wat zijn de do's en de don'ts. Die iemand zal zeker affiniteit hebben met de doelgroep en met het onderwerp en ook de kennis hoe en wat rondom sociale media. En als die kennis niet bij die persoon zit, weet hij vast iemand anders vanuit die organisatie.

Vaak genoeg komen organisaties in opspraak, daar mensen fouten maken of zelfs erger en zaken hebben gedaan waarvoor ze juridisch op aan gesproken gaan worden cq veroordeelt. Dat maakt die organisaties wereldwijd en hun afdelingen niet opeens rotzooi en ongeloofwaardige organisaties.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:48

Er is niet één discriminatie meldpunt, er zijn heel veel locale discriminatie meldpunten. Esajas zit in het bestuur van het meldpunt discriminatie Amsterdam en heeft niks met de andere meldpunten te maken.

Ik mag Bokt advies geven, als ik daar behoefte toe voel. Jij mag dat onzin vinden en het team kan vast prima zelf bepalen of ze iets met dat advies wil doen of niet. Ik snap niet zo goed waarom jij er maar op blijft hameren dat dat advies niet gegeven mag worden en waarom jij denkt dat jij voor het team kan vertellen of er wel of niet wat mee gaan doen?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:07

Karl66 schreef:
Er is niet één discriminatie meldpunt, er zijn heel veel locale discriminatie meldpunten. Esajas zit in het bestuur van het meldpunt discriminatie Amsterdam en heeft niks met de andere meldpunten te maken.

Ik mag Bokt advies geven, als ik daar behoefte toe voel. Jij mag dat onzin vinden en het team kan vast prima zelf bepalen of ze iets met dat advies wil doen of niet. Ik snap niet zo goed waarom jij er maar op blijft hameren dat dat advies niet gegeven mag worden en waarom jij denkt dat jij voor het team kan vertellen of er wel of niet wat mee gaan doen?

Natuurlijk mag jij advies geven. Maar als er vervolgens een heel uitgebreide reactie op komt die jou niet zint dan blijf je er over doorz**ken. Why?

Je hebt je advies gegeven, je hebt er een heel duidelijk antwoord op gekregen. Boek dicht.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:27

Shadow0 schreef:

Ik moet hier zo om lachen, dit gedrag is door een mede-bokker een paar pagina's terug prachtig omschreven. En het klopt dus gewoon. Je doet het echt. Mijn standpunt overdrijven om hem daarna als waarheid te suggereren.

En hier komt ook gelijk de kronkel in jouw denkwijze naar boven. Om een objectief oordeel ergens over te kunnen geven heb je niet een voorstander en een tegenstander nodig. Die krijgen onderling nooit een evenwichtig oordeel maar ruzie.

Je hebt commissieleden nodig die objectief en onbevooroordeeld naar een situatie kunnen kijken en niet meteen de racismekaart trekken bij de minste scheet. Iets wat jullie in ogen van behoorlijk wat mensen hier doen in de argumentatie over discriminatie en racisme en zo ook bij het meldpunt discriminatie als daar een kopstuk van KOZP in het bestuur zit.

En wie wel objectief wordt geacht te zijn? Weet ik veel. Een rechter ofzo?
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 22-09-20 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:28

Wie is toch heel de tijd jullie?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:34

Dat groepje dat steeds zo actief is op Whatsapp :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:37

Ailill schreef:
Dat groepje dat steeds zo actief is op Whatsapp :j

O ja, had ik kunnen weten.... :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:39

U riep?

Zonder gekheid: dat continu vingerwijzen naar 'JuLlie!1!!1' helpt natuurlijk ook niet echt. Dat er meerdere mensen met interesse de zoveelste discussie lezen hoeft niet te betekenen dat zij een front vormen. :+ Het doet mij eerder denken aan bepaalde politici die altijd lekker hun vinger wijzen naar iets en vervolgens weinig echt inhoudelijke reacties hebben.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:46

Electra63 schreef:
Wie is toch heel de tijd jullie?

Wie de schoen past trekke hem aan. Zo kun je voor jezelf uitmaken of je daar bij hoort.

Maar als je niet bij Karl hoort dan hoor je dus bij mij.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:49

Ik lees met interesse mee, maar dit topic wordt met de minuut vreemder.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:50

Ik weet dat het vroeger gewoonte was om vrouwen te zien als bezit van de man, maar was dat niet afgeschaft? Misschien hoeft Electra wel helemaal niet 'bij' iemand te horen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:02

Shadow0 schreef:
Ik weet dat het vroeger gewoonte was om vrouwen te zien als bezit van de man, maar was dat niet afgeschaft? Misschien hoeft Electra wel helemaal niet 'bij' iemand te horen.

Is Electra een vrouw dan? Staat niet in haar profiel.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:05

Karl66 schreef:
Ik krijg in deze discussie soms het gevoel dat een aantal mensen maar vooral niet wil dat er meer aandacht voor het modden op racistische uitlatingen komt. Ik neem aan dat dat niet is omdat ze voor racisme zijn. En als je van jezelf niet vindt dat je een racist bent en als je zelf vindt dat je geen racistische uitlatingen doet, waarom zou je er dan moeite mee moeten hebben dat de mods met het meldpunt discriminatie daarover in gesprek gaan.

Wie zijn die aantal mensen? Ik twijfel of ik daarbij hoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:16

Omdat ik het veel te ver vind gaan voor een paardenforum 8)7 Kom op zeg, het is niet alsof Bokt miljoenen volgers heeft die op het verkeerde been worden gezet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:19

Gini, ik heb het over de mensen die aan de ene kant zeggen dat ze geen racistisch opmerkingen maken, maar aan de andere kant bang zijn dat ze bepaalde dingen op Bokt niet meer mogen zeggen. Maar als ze niet racistisch zijn, dan kan je ze dus gewoon blijven zeggen.

Jan, volgens mij werkt een discussie niet in de zin van je hebt een antwoord, nou je mond houden. Wat ik dan wel weer grappig vind, is dat ik al een aantal keren op jou reacties een duidelijk antwoord hebben gegeven hoe ik er over denk en dat zint jou blijjkbaar niet en toch blijf je er ook over doorz**ken. Als je er zo over denkt, dan zou ik zeggen accepteer mijn antwoord dat ik daar anders over denk en laat het erbij.

Wat mij betreft is dit gewoon een discussie, en moet je dus accepteren dat als je een antwoord geeft dat iemand daar vragen bij stelt, een andere invalshoek aandraagt, zijn standpunten probeert te verduidelijken etc. En zolang de mods het tegendeel niet beweren, ga ik er vanuit dat zij er ook zo instaan. En als dat niet zo is, dan hoor ik het wel.

En verder moet ik je teleurstellen. Er zijn geen mensen die bij mij horen. Er zijn wel mensen die het soms met mij eens zijn of waar ik het soms mee eens ben. Maar we zijn het net zo vaak, of soms nog vaker, met elkaar oneens.