Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarcoBorsato schreef:sureido schreef:Dus er kan geen systeem komen om PB’s te temmen? Wat erg dat je gewoon op bokt iemand kan bedreigen en dat daar niks mee gedaan wordt omdat ‘het bewerkt kan zijn’. Nogmaals wat een beleid zeg. Dan wil je er imo als forum zijnde echt niks aan doen.
Maar worden er echt mensen bedreigd via pb?
Niobe schreef:Ja al kun je best een punt hebben en misschien is het dan alsnog een avg gevoelig dingetje omdat de verstuurder het expres privé verstuurt.
Peetstap schreef:Er zijn en worden ladingen bokkers van forum afgepest , prive helemaal uitgeplozen, en af gezeken tot de grond.
het ter ziele pplaats was daar een voorbeeld van.
weet zelf niets van echte fysieke bedreigingen, maar zou me niets verbazen.
als bokt bij iedere verlater van dit forum een enquete zou houden waarom, je zult schrikken.
Niet voor niets staat mijn onderschrift er al Jaren zo bij.
Ibbel schreef:Niobe schreef:Ja al kun je best een punt hebben en misschien is het dan alsnog een avg gevoelig dingetje omdat de verstuurder het expres privé verstuurt.
Maar als jijzelf, als ontvanger, een privémail of een PB of een appje doorstuurt aan een derde dan heeft dat niets met de AVG van doen. Ander zou iemand die gechanteerd wordt nooit met afpersbrieven naar de politie kunnen gaan
En een werkgever mag - bij mijn weten - bij gerede verdenking (fraude, bedrijfsgegevens aan concurrent verkopen, dat soort dingen) ook de mail van z'n werknemers controleren. Inclusief privémail verzonden met werkemail. Maar wel alleen als er al een verdenking is.
Op basis daarvan zou het team na ontvangst van een haat-PB die de ontvanger heeft doorgestuurd zonder berichtgeving in theorie ook de PBs van de versturende partij in kunnen duiken.
Ibbel schreef:Er zitten vast allerlei haken en ogen aan vast, maar er zitten dus wel wat loopholes ingebouwd in alle privacywetten, omdat je anders criminelen natuurlijk ook niet kunt afluisteren, etc. Als de verdenking maar groot genoeg is (pesten tot suicide aan toe gebeurt gewoon - met name bij schoolkinderen, via whatsapp bv, lees de kranten er maar op na) kan je denk ik als forum best (binnen de regels) ingrijpen.
[***] schreef:Omdat ik daar overheen heb gelezenIk had net nog gemeld dat ik zeker over dingen heen keek
Sorry!
Modereren op PB's is gewoon erg lastig! Want wat hier ook al voorbij kwam, wie zegt dat het daadwerkelijk gestuurd is? En niet bewerkt? Of is het herhaaldelijk dat iemand zo doet of is het een ruzie?
Privéberichten (de naam zegt het natuurlijk al) zijn privé, en wij zitten niet zomaar in iemands privé. Wij mogen ook niet op iemands accounts kijken of helpen, dit is ook privé.
Maar ik neem wel mee wat hier gezegd wordt hoor! Ik denk dat we er nog wel wat mee kunnen winnen mocht het echt zo vreselijk zijn. Het vervelende is, dat ik het zelf niet meemaak dus dan kan ik geen 100% beeld vormen bij wat er dan speelt. Ik moet dit van horen zeggen.
Let wel op! Stel dat je echt hele nare pb's krijgt of je krijgt pb's van een vreemd account die zich net heeft aangemeld en allemaal rare berichten stuurt, je dit echt wel aan ons kan doorsturen. Wij kunnen misschien niet direct wat doen, maar soms wel! Juist als niemand ons als team op de hoogte brengt van wat er speel qua pb's dan weten we ook niet of we er überhaupt wat aan kunnen doen.
Maar even kleine aantekening, ik beloof niet dat we er iets mee gaan doen, ik geef alleen aan dat je het altijd kan doorsturen naar het teamEr zitten nog een hoop haken en ogen aan, maar ook dat gaan we waarschijnlijk onder de loep nemen
Ik durf even niet te beloven dat het gaat gebeuren, want ik ben natuurlijk niet het hele team in mijn eentje en het duurt eventjes voordat iedereen zich heeft ingelezen en kan reageren, dus soms praat ik iets voor mijn beurt!
Giolli schreef:Nu we toch alle onderdelen van Bokt uitgebreid bespreken en een (zeer toegewijde, bedankt daarvoor) mod [***] lijkt mee te schrijven en vlug reageert: zijn dit dan de grootste irritatie punten van Bokt? Inmiddels is alles wel genoemd lijkt het en volgens Bokt is overal wel een oplossing voor of kan er naar gekeken worden.
Ik heb inmiddels verschillende onderwerpen voorbij zien komen en iedereen lijkt inmiddels tevreden over de geboden eventuele oplossingen.
MarcoBorsato schreef:Je bent een held dat je iedereen zo te woord staat [***]!