Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:50

Ik vind ook niet dat Bokt zomaar random bij mensen alles moet kunnen zien, maar wanneer er discussie ontstaat of er iets bewerkt is of niet lijkt het mij wel goed dat er iets kan ontstaan waardoor dit wel gecontroleerd kan worden. En inderdaad kan er gediscussieerd worden hoe en wat! Want er wordt wel heel gemeen gepest op bokt en dat gebeurt hier gewoon en ik vind dat deze mensen gewoon net zo goed een ban verdienen dan wanneer dit openbaar gebeurt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:53

Giolli schreef:
Oh zo bedoelen jullie! Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen.

Ja al kun je best een punt hebben en misschien is het dan alsnog een avg gevoelig dingetje omdat de verstuurder het expres privé verstuurt.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:56

MarcoBorsato schreef:
sureido schreef:
Dus er kan geen systeem komen om PB’s te temmen? Wat erg dat je gewoon op bokt iemand kan bedreigen en dat daar niks mee gedaan wordt omdat ‘het bewerkt kan zijn’. Nogmaals wat een beleid zeg. Dan wil je er imo als forum zijnde echt niks aan doen.

Maar worden er echt mensen bedreigd via pb?

Er zijn en worden ladingen bokkers van forum afgepest , prive helemaal uitgeplozen, en af gezeken tot de grond.
het ter ziele pplaats was daar een voorbeeld van.
weet zelf niets van echte fysieke bedreigingen, maar zou me niets verbazen.

als bokt bij iedere verlater van dit forum een enquete zou houden waarom, je zult schrikken.
Niet voor niets staat mijn onderschrift er al Jaren zo bij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:02

Niobe schreef:
Ja al kun je best een punt hebben en misschien is het dan alsnog een avg gevoelig dingetje omdat de verstuurder het expres privé verstuurt.

Maar als jijzelf, als ontvanger, een privémail of een PB of een appje doorstuurt aan een derde dan heeft dat niets met de AVG van doen. Ander zou iemand die gechanteerd wordt nooit met afpersbrieven naar de politie kunnen gaan :D

En een werkgever mag - bij mijn weten - bij gerede verdenking (fraude, bedrijfsgegevens aan concurrent verkopen, dat soort dingen) ook de mail van z'n werknemers controleren. Inclusief privémail verzonden met werkemail. Maar wel alleen als er al een verdenking is.

Op basis daarvan zou het team na ontvangst van een haat-PB die de ontvanger heeft doorgestuurd zonder berichtgeving in theorie ook de PBs van de versturende partij in kunnen duiken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:04

Peetstap schreef:
Er zijn en worden ladingen bokkers van forum afgepest , prive helemaal uitgeplozen, en af gezeken tot de grond.
het ter ziele pplaats was daar een voorbeeld van.
weet zelf niets van echte fysieke bedreigingen, maar zou me niets verbazen.

als bokt bij iedere verlater van dit forum een enquete zou houden waarom, je zult schrikken.
Niet voor niets staat mijn onderschrift er al Jaren zo bij.

Ahh op PP ben ik ook nog genoemd. Kan het nu niet meer vinden.

Maar goed, ik ben geen heilige, ik heb ook pb's gestuurd waar de honden geen brood van lusten. Maar nooit bedreigd.

Maar ik zou geen bezwaar hebben tegen mods in m'n inbox.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:04

Ik wil mee lezen op PP maar de site is er uit. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:05

Ja en ik vind het sowieso een raar argument, hier wordt er meteen niks mee gedaan omdat het misschien bewerkt is, zou zo eens in het echte leven moeten gaan wanneer je bij de politie aankomt en ze meteen zeggen nee sorry dit kan bewerkt zijn.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:05

Ibbel schreef:
Niobe schreef:

Maar als jijzelf, als ontvanger, een privémail of een PB of een appje doorstuurt aan een derde dan heeft dat niets met de AVG van doen. Ander zou iemand die gechanteerd wordt nooit met afpersbrieven naar de politie kunnen gaan :D

En een werkgever mag - bij mijn weten - bij gerede verdenking (fraude, bedrijfsgegevens aan concurrent verkopen, dat soort dingen) ook de mail van z'n werknemers controleren. Inclusief privémail verzonden met werkemail. Maar wel alleen als er al een verdenking is.

Op basis daarvan zou het team na ontvangst van een haat-PB die de ontvanger heeft doorgestuurd zonder berichtgeving in theorie ook de PBs van de versturende partij in kunnen duiken.

Oh interessant!

Maar is het dan niet het verschil tussen werknemers, — dus mensen die iets aan je verplicht zijn als het ware - en je klanten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:06

Giolli schreef:

Na het overlijden van Papagroom is de stekker eruit getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:07

Letten jullie wel op dat je niet dingen uit het verband gaat trekken? Ik gaf uitleg wat er misschien kon zijn waarom het zo lastig is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:07

Nu we toch alle onderdelen van Bokt uitgebreid bespreken en een (zeer toegewijde, bedankt daarvoor) mod [***] lijkt mee te schrijven en vlug reageert: zijn dit dan de grootste irritatie punten van Bokt? Inmiddels is alles wel genoemd lijkt het en volgens Bokt is overal wel een oplossing voor of kan er naar gekeken worden.

Ik heb inmiddels verschillende onderwerpen voorbij zien komen en iedereen lijkt inmiddels tevreden over de geboden eventuele oplossingen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 21:09

MarcoBorsato schreef:
Giolli schreef:

Na het overlijden van Papagroom is de stekker eruit getrokken.

Ruim daarvoor al omdat Kim geen zin had om nog te betalen voor iets dat doodgebloed was....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:10

Er zitten vast allerlei haken en ogen aan vast, maar er zitten dus wel wat loopholes ingebouwd in alle privacywetten, omdat je anders criminelen natuurlijk ook niet kunt afluisteren, etc. Als de verdenking maar groot genoeg is (pesten tot suicide aan toe gebeurt gewoon - met name bij schoolkinderen, via whatsapp bv, lees de kranten er maar op na) kan je denk ik als forum best (binnen de regels) ingrijpen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:10

Ibbel schreef:
Er zitten vast allerlei haken en ogen aan vast, maar er zitten dus wel wat loopholes ingebouwd in alle privacywetten, omdat je anders criminelen natuurlijk ook niet kunt afluisteren, etc. Als de verdenking maar groot genoeg is (pesten tot suicide aan toe gebeurt gewoon - met name bij schoolkinderen, via whatsapp bv, lees de kranten er maar op na) kan je denk ik als forum best (binnen de regels) ingrijpen.

Oh ja, dat klinkt wel logisch. Het zou mooi zijn in elk geval!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:14

[***] schreef:
Omdat ik daar overheen heb gelezen :D Ik had net nog gemeld dat ik zeker over dingen heen keek := Sorry!

Modereren op PB's is gewoon erg lastig! Want wat hier ook al voorbij kwam, wie zegt dat het daadwerkelijk gestuurd is? En niet bewerkt? Of is het herhaaldelijk dat iemand zo doet of is het een ruzie?

Privéberichten (de naam zegt het natuurlijk al) zijn privé, en wij zitten niet zomaar in iemands privé. Wij mogen ook niet op iemands accounts kijken of helpen, dit is ook privé.

Maar ik neem wel mee wat hier gezegd wordt hoor! Ik denk dat we er nog wel wat mee kunnen winnen mocht het echt zo vreselijk zijn. Het vervelende is, dat ik het zelf niet meemaak dus dan kan ik geen 100% beeld vormen bij wat er dan speelt. Ik moet dit van horen zeggen.

Let wel op! Stel dat je echt hele nare pb's krijgt of je krijgt pb's van een vreemd account die zich net heeft aangemeld en allemaal rare berichten stuurt, je dit echt wel aan ons kan doorsturen. Wij kunnen misschien niet direct wat doen, maar soms wel! Juist als niemand ons als team op de hoogte brengt van wat er speel qua pb's dan weten we ook niet of we er überhaupt wat aan kunnen doen.

Maar even kleine aantekening, ik beloof niet dat we er iets mee gaan doen, ik geef alleen aan dat je het altijd kan doorsturen naar het team :j Er zitten nog een hoop haken en ogen aan, maar ook dat gaan we waarschijnlijk onder de loep nemen :j

Ik durf even niet te beloven dat het gaat gebeuren, want ik ben natuurlijk niet het hele team in mijn eentje en het duurt eventjes voordat iedereen zich heeft ingelezen en kan reageren, dus soms praat ik iets voor mijn beurt!

Het duurt maar een jaartje of 17 voordat iedereen is bijgelezen.

Zo maar wat zoek opdrachten in forumzaken op pesten en nare pb's

2003
De sfeer is niet altijd even prettig.
Ook worden er al nare pb's gestuurd.
[FZ] Discussie: Minder ruzies, betere sfeer?

2006
Vooral bladzijde 3 het bericht van apple lijkt een dejavu met hier, doodverwensingen in pb's
[FZ] Doodverwensingen in pm's?

Waarom geen pb's kunnen weigeren, 2007
[FZ] Waarom geen pm's kunnen weigeren???

Wat te doen als je uitgescholden word per pb
Eline @ [FZ] Wat te doen als je wordt uitgescholden via pm?

2008, temmen op pb's
Jullie gedachtegang is niet voor het eerst voorbij gekomen
[FZ] tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Ik denk dat je het maar moet laten gaan, want zal het nu ineens anders worden?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:14

Op Instagram kan je toch ook privéberichten rapporteren?

Wel grapig dat er genoemd wordt dat er niet ''zo snel'' iets aan gedaan kan worden.. ik kan me het van tig jaren terug herinneren dat er toen ook al de wens was om te kunnen temmen op PB's.

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:17

Sorry, maar toen was ik geen lid van het team. Dus ik kan daar niet over oordelen, tijden veranderen nu eenmaal en wat misschien toen niet mogelijk was, is nu wel mogelijk. Dat betekent niet dat we er niet over kunnen praten nu?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:19

Ik bedoel het ook niet persoonlijk,maar vond je woorden er bij wel mooi passend.

En natuurlijk over praten is alleen maar goed.
Maar ik denk dat de verwachting dat er een oplossing gaat komen misschien niet te hoog moet zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:20

Jullie houden achter de schermen geen lijstje bij van dingen waar al vaak om gevraagd is? Lijkt me toch best nuttig als het wel prioriteit heeft en met de veiligheid van gebruikers te maken heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:22

Kan ik geen antwoord op geven, sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:32

Giolli schreef:
Nu we toch alle onderdelen van Bokt uitgebreid bespreken en een (zeer toegewijde, bedankt daarvoor) mod [***] lijkt mee te schrijven en vlug reageert: zijn dit dan de grootste irritatie punten van Bokt? Inmiddels is alles wel genoemd lijkt het en volgens Bokt is overal wel een oplossing voor of kan er naar gekeken worden.

Ik heb inmiddels verschillende onderwerpen voorbij zien komen en iedereen lijkt inmiddels tevreden over de geboden eventuele oplossingen.

Maar weet je wat het probleem is? Dit is al topic -tig in vrij korte tijd over dergelijke zaken. Hier en daar is de inhoud wat anders maar het komt altijd op hetzelfde terecht: Het zit niet ok qua privacy, sommigen krijgen te veel een hand boven een hoofd, er zijn problemen met kliekjes etc. Telkens wordt het meegenomen en overlegd. En wat gebeurt er? 0,0. Je kunt het vergelijken met dat schitterend nieuw forum waar ook al tijden op wordt gewacht. Veel bla bla maar je ziet uiteindelijk niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:34

Een schitterend nieuw forum maken kost ook wel iets meer tijd dan een paar maandjes, dat kan misschien wel een jaar duren. Vooral omdat ze heel hard werken om het oude Bokt ook mee te laten draaien, zodat je met een gerust hart verder kan Bokken. Dit is niet een verzinsel of iets? Dat je niets ziet is omdat het nog niet klaar is, maar dat lijkt mij heel logisch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:38

Je bent een held dat je iedereen zo te woord staat Miranda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:39

MarcoBorsato schreef:
Je bent een held dat je iedereen zo te woord staat [***]!

:o Dank voor het compliment en ook het eerdere compliment wat ik kreeg! Ik doe het met alle liefde hoor, het onderwerp is wel naar natuurlijk, maar ik kan begrijpen hoe vervelend het is als je geen antwoord krijgt.

Ik doe mijn best! Ik weet niet alles en ik kan ook niet overal op reageren, maar ik ben graag met iedereen in gesprek :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:40

En toch zijn veel problemen helaas dingen die je sowieso niet opgelost gaat krijgen. Hoe hard we ook proberen.

Kliekjes heb je overal en ga je altijd houden. In positieve en in negatieve zin.

De dingen die al jaren besproken worden kunnen misschien niet veranderd worden of is de verandering nog niet in gevonden. Van voorgaande jaren weet ik niet maar van nu zijn we echt met zn alle aan t kijken of we ergens iets kunnen aanpassen of niet. Maar uiteindelijk is er een punt dat niet overal een aanpassing op zal komen die iedereen goed gaat vinden. Dat is ook onmogelijk op een groot forum als deze.

En hoe graag we iedereen het liefst zo'n fijn mogelijk forum geven zal er altijd onvrede ergens over zijn.

Dus blijf wel de opties aandragen zodat we kunnen vragen/kijken of dat mogelijk is. Bij het een hebben we meteen een antwoord en het ander niet.