Mag je kritisch zijn op Bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:01

luxx schreef:
Heb even mijn eigen berichten terug gelezen en ik ben (in mijn ogen) gewoon begonnen in het topic te posten, toen was ik het ergens niet mee eens (of juist mee eens) en vervolgens heb ik mijn mening gegeven en ik vond het blijkbaar nodig om die mening te gaan verdedigen. Weet ook niet precies wat er gebeurt is, probeer dit meestal te voorkomen, vandaar dat wij ook verder nooit in gesprek geweest zijn en jij mij niet kent. Ik zie jou wel altijd overal opduiken, vaak met je matties, niet altijd, je bent soms plezierig aanwezig maar ook niet altijd. Zelf zie ik niet waar ik in de aanval gegaan ben of waar ik iemand aangevallen heb maar dat is misschien een kwestie van er te dicht op zitten
Na het teruglezen van je berichten had ik eerder je standpunt al kunnen weten.

Ik blijf wel van mening dat je reactie op mij, in mijn optiek, vrij uit het niets kwam en behoorlijk fel. Vervolgens ga je hier ook nog eens zaken aan linken, ik zou dit bewust doen om iemand/Shadow op de kast te jagen. Eerlijk, bij het plaatsen van dat bericht is Shadow niet eens door mijn hoofd gegaan.

Dan heb je het nu over matties, ik weet oprecht niet over wie je het hebt. Maar zoals je zelf al aangeeft denk je in kampen/groepen en daar gaan we dan ook niet uitkomen. Overal aanwezig op Bokt valt denk ik ook wel mee, 1/2 HK's en wat algemene topics, maar blijkbaar zie je me toch overal voorbij komen? Dan ben je zelf dus ook overal?

Ik kom nu tot de conclusie dat je echt over weinig zelfreflectie beschikt en daarnaast een vreemde manier van denken hebt. Daar ga ik dan ook afstand van nemen. Nu zul jij waarschijnlijk direct gaan roepen dat ik een ander geen gelijk kan geven/met m'n rug tegen de muur sta. Geloof me, verre van.

Als ik iets over mijzelf kan zeggen, is het toch zeker weten dat ik de eerste ben die een fout toegeeft/excuses aan zou bieden.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:02

SVRL schreef:
rien10 schreef:
Dus: mag je kritisch zijn op Bokt?
Kennelijk niet.


Of toch niet ongevraagd
I.i.g. niet middels bewegende plaatjes, da's ondertussen wel duidelijk :+

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:03

Heel apart dat er over matties en kampen word gesproken, matties??? Ik zal wel wat gemist hebben op bokt . Maar kritisch zijn, tja positief iets zeggen word heel vaak nog negatief opgevat. Ik merk wel dat je bij sommige bokkers heel erg goed moet aangeven wat je exact bedoelt want anders zijn de rapen gaar, of de bokker of haar matties hakken er direct op los. Dus zeg ik meestal niets meer in topics van die bokkers maar denk ik soms wel, waar is die instructeur die je een schop onder je kont geeft.
Aillil kan ik vaak wel om lachen, hij weet vaak op een positieve manier met een kwinkslag de scherpte uit sommige discussies te halen en Ayasha waardeer ik zeer om haar recht voor zijn raap op een duidelijke manier zaken zeggen. En het verstand wat zij van paarden en rijden heeft. En nee,, ik zit in geen enkel kamp. Eén ding waar ik me op bokt aan erger zijn enkel bokkers die altijd een positief woord geven en daarna de ts meteen de stront induwen en dan ook nog een smiley of knipoog plaatsen. Dat is geen kritiek die je dan plaatst maar veel erger.

MyWishMax

Berichten: 25606
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:04

SVRL schreef:
rien10 schreef:
Dus: mag je kritisch zijn op Bokt?
Kennelijk niet.


Of toch niet ongevraagd


Het is een discussieforum. Dus kritiek zou altijd moeten mogen, zolang het maar netjes en onderbouwd is en het liefst zoals Apple al aangeeft vanuit jezelf en als vraag bijvoorbeeld.

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:07

Ja, dat vind ik ook.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:07

luxx schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik denk dat weinig bokkers het leuk vinden wanneer er pagina's lang offtopic word gegrapt.
Maar in dit geval had Shadow blijkbaar last van 1 gifje, dan moet je niet komen kletsen hier als je dat al niet aan kan. Vind dat echt zo intolerant als iets op een forum.

Wel jammer dat je zo slecht leest, snap je reacties nu ook beter

Shadow neemt zoveel moeite om met aandacht vriendelijke, doordachte en inhoudelijke posts te schrijven dat het daar niet aan kan liggen in ieder geval. Ben ook wel blij dat ik in haar kamp zit trouwens, wij hebben tenminste een goede woordvoerder die iets te melden heeft


Ja goede teamcaptain in jullie kamp, misschien winnen jullie binnenkort!

Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:09

Citaat:
Dus: mag je kritisch zijn op Bokt?
Kennelijk niet.
Kritisch zijn hoeft wat mij betreft ook niet. Positief verwoorde feedback wel.

MyWishMax

Berichten: 25606
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:10

Oke, daar heb je gelijk in Niqui :j Dat is beter verwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:14

:roll: Matties, kampen, woordvoerder?
Waar gaat dit heen zeg?
Vriendelijk, doordacht en inhoudelijk is wat mij betreft trouwens ook iets anders.
Als ik het ergens mee eens ben of iets leuk vind zeg ik dat, als ik het niets vind ook als ik dat wil, ongeacht wie het is en hoe leuk of niet leuk ik betreffende bokker vind.
Ik kan iemands mening over het één ontzettend stom vinden, maar het over het ander volledig eens zijn.
Wat ik regelmatig zie is dat iemand een keer iets verkeerd heeft gezegd tegen een ander en dat (om in termen te blijven) diens "matties" een ik-haat-je-voor-alles-en-áltijdbeleid gaan voeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-10-19 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:17

Naar de kleuterschool.

Ik Heb “ kleuterschool” al 4 keer getypt in dit topic, 3 Keer weggehaald.
Dan nu toch maar wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:23

rien10 schreef:
Naar de kleuterschool.

Ik Heb “ kleuterschool” al 4 keer getypt in dit topic, 3 Keer weggehaald.
Dan nu toch maar wel.

Nou het schoolplein was het woord wat ik meerdere keren verwijderde.
Ik ben zelf ook niet altijd even aardig en flink fel ( O:)) , maar juist een beetje humor vind ik dan een prettige manier om daar in geremd te worden. Daar heb ik van de week een Bokker die ik eigenlijk verder niet ken ook voor bedankt. Wat een lelijke catfight had kunnen worden, ze floot me nogal terug, werd een kort, grappig pb babbeltje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-10-19 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:26

Anoniem schreef:
:roll: Matties, kampen, woordvoerder?
Waar gaat dit heen zeg?
Vriendelijk, doordacht en inhoudelijk is wat mij betreft trouwens ook iets anders.
Als ik het ergens mee eens ben of iets leuk vind zeg ik dat, als ik het niets vind ook als ik dat wil, ongeacht wie het is en hoe leuk of niet leuk ik betreffende bokker vind.
Ik kan iemands mening over het één ontzettend stom vinden, maar het over het ander volledig eens zijn.
Wat ik regelmatig zie is dat iemand een keer iets verkeerd heeft gezegd tegen een ander en dat (om in termen te blijven) diens "matties" een ik-haat-je-voor-alles-en-áltijdbeleid gaan voeren.

Helemaal niets mis mee om te zeggen wat je vindt. Het gaat erom hoe je dat doet. En wanneer je dat doet. Soms voegt het niets toe aan een toch al pijnlijke situatie.

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:27

Humor is prima op zijn tijd. Door blijven zeveren vind ik vervelend en opmerkingen als "Ja, goede teamcaptain in jullie kamp, misschien win je binnenkort" voegt niets toe aan het vraagstuk Mag je kritisch zijn op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:29

Niqui schreef:
Anoniem schreef:
:roll: Matties, kampen, woordvoerder?
Waar gaat dit heen zeg?
Vriendelijk, doordacht en inhoudelijk is wat mij betreft trouwens ook iets anders.
Als ik het ergens mee eens ben of iets leuk vind zeg ik dat, als ik het niets vind ook als ik dat wil, ongeacht wie het is en hoe leuk of niet leuk ik betreffende bokker vind.
Ik kan iemands mening over het één ontzettend stom vinden, maar het over het ander volledig eens zijn.
Wat ik regelmatig zie is dat iemand een keer iets verkeerd heeft gezegd tegen een ander en dat (om in termen te blijven) diens "matties" een ik-haat-je-voor-alles-en-áltijdbeleid gaan voeren.

Helemaal niets mis mee om te zeggen wat je vindt. Het gaat erom hoe je dat doet. En wanneer je dat doet. Soms voegt het niets toe aan een toch al pijnlijke situatie.

Maar dat is dan weer per persoon ontzettend verschillend hoe iemand iets opvat en met welke intonatie iemand iets leest of dat iemand het al bij voorbaat negatief oppakt omdat *insert name* het post.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:30

rien10 schreef:
Humor is prima op zijn tijd. Door blijven zeveren vind ik vervelend en opmerkingen als "Ja, goede teamcaptain in jullie kamp, misschien win je binnenkort" voegt niets toe aan het vraagstuk Mag je kritisch zijn op bokt.
Eens. Maar dat is wel een reactie op iets anders, laten we de zaken wel in het juiste perspectief blijven bekijken :)

Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:31

Dat ben ik met je eens Tica.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:32

Serieus, ik snap dit oprecht niet: Hoe kun je nu van het een zeggen dat het goed is/het niet benoemen (iemand die over kampen begint en nota bene zelf met een teamcaptain komt). Om dan vervolgens een reactie op dat bericht wél negatief te benoemen?

Dan heb je toch oogkleppen op?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:33

Mijn tekst over in welk kamp ik zit was ook humorisch bedoeld trouwens, een kwinkslag (ja ik ben oud), het is namelijk niet zo dat ik Shadow ken ofzo, zit in geen 1 topic met haar, pb niet met haar, gewoon geen enkel contact.
Dit is wel echt een heel goed voorbeeld van waarom ik meestal een post begin te schrijven en het dan wegklik denkende, het is de moeite niet waard, voor het je het weet word je weer met de grond gelijk gemaakt. Dat is wel een dingetje hier. Schrijf alleen iets wanneer erg gemotiveerd ben, was ik nu blijkbaar, maar dit onderwerp is ook al jaren een pet peeve van mij, vandaar

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:34

Ailill schreef:
rien10 schreef:
Humor is prima op zijn tijd. Door blijven zeveren vind ik vervelend en opmerkingen als "Ja, goede teamcaptain in jullie kamp, misschien win je binnenkort" voegt niets toe aan het vraagstuk Mag je kritisch zijn op bokt.
Eens. Maar dat is wel een reactie op iets anders, laten we de zaken wel in het juiste perspectief blijven bekijken :)


Ja, maar, (niet flauw bedoeld) alles, bijna alles, is een reactie op iets anders.
Jij hebt mij ook eens terug gefloten Ailill. Dat was ook een reactie op ......
terecht overigens, en dat heb ik ook gezegd toen.

Het gaat een beetje uit zn verband hier in het topic, dat is de insteek van mijn opmerking.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:37

luxx schreef:
Mijn tekst over in welk kamp ik zit was ook humorisch bedoeld trouwens, een kwinkslag (ja ik ben oud), het is namelijk niet zo dat ik Shadow ken ofzo, zit in geen 1 topic met haar, pb niet met haar, gewoon geen enkel contact.
Dit is wel echt een heel goed voorbeeld van waarom ik meestal een post begin te schrijven en het dan wegklik denkende, het is de moeite niet waard, voor het je het weet word je weer met de grond gelijk gemaakt. Dat is wel een dingetje hier. Schrijf alleen iets wanneer erg gemotiveerd ben, was ik nu blijkbaar, maar dit onderwerp is ook al jaren een pet peeve van mij, vandaar
Of dat kamp humoristisch was weet ik niet, al wil ik je nu dit zegt best geloven.

Voor de rest ben ik het geheel met je eens, je moest eens weten hoe vaak ik niet een bericht alsnog niet plaats/snel wis. Maar net wat je zegt, dit is best een pittig onderwerp en in sommige zaken ook echt een eyeopener, meen ik nog deels positief ook :P

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:40

rien10 schreef:
Ailill schreef:
Eens. Maar dat is wel een reactie op iets anders, laten we de zaken wel in het juiste perspectief blijven bekijken :)


Ja, maar, (niet flauw bedoeld) alles, bijna alles, is een reactie op iets anders.
Jij hebt mij ook eens terug gefloten Ailill. Dat was ook een reactie op ......
terecht overigens, en dat heb ik ook gezegd toen.

Het gaat een beetje uit zn verband hier in het topic, dat is de insteek van mijn opmerking.
Daar heb je ook een punt, soort kip en het ei verhaal. Waar we denk ik, niet meer, uit gaan komen. Al hoop ik het van harte wel.

Dat zie je inderdaad nu ook ontstaan, de zaken raken uit hun verband.

We fluiten elkaar wel vaker terug toch? En dat moet, in mijn optiek, ook kunnen. Alleen weet/merk ik dat dit bij bepaalde mensen niet werkt, of althans niet tussen hen en mij. Waar dat aan ligt? Waarschijnlijk ergens in het midden. Ik kom steeds meer tot de conclusie dat je het gesprek dan beter niet aan kunt gaan, veel mensen veranderen zelden tot nooit. Wat overigens ook niet hoeft, maar in mijn optiek wel een feit.

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:43

Dat is ook precies de reden waarom ik sommige topics verlaat. "Zinloos, kansloos". En ja, ik ben me er terdege van bewust dat dit niet erg genuanceerd klinkt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:47

rien10 schreef:
Dat is ook precies de reden waarom ik sommige topics verlaat. "Zinloos, kansloos". En ja, ik ben me er terdege van bewust dat dit niet erg genuanceerd klinkt. :D

Ik heb het persoonlijk soms liever ongenuanceerd, maar eerlijk dan verborgen valsheid.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:58

tmr001 schreef:
Ik snap de andere kant weer niet - ook al mag je je mening geven, waarom zou je het toch altijd maar doen?


Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, maar ik ben dus in de veronderstelling dat bokt een forum is waar men meningen uitwisselt. En ik ben dus elke keer enorm verbaasd dat mensen geen meningen willen horen of zich afvragen waarom je je mening geeft.
Wat is dan de bedoeling van bokt? :? :o?

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:02

Sociaal contact? (Leuk sociaal contact zelfs?)