Moderator verwijdert door haar geplaatste topics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:14

Apple schreef:
Je gaat hier toch geen nieuwe Pietendiscussie beginnen he :)) :D

Situatie is verre van grappig, maar moest hier wel even op lachen :')

Tieneke schreef:
Een mod "op zwart zetten" is dan misschien ook niet helemaal politiek correct :+

Haha, nu je het zegt :')
Laatst bijgewerkt door Selina op 24-11-14 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:15

Tieneke :oo

:))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:16

Apple, ga eens heel snel je eigen berichten verwijderen >;)

O wacht.., dat is nou net het punt van de discussie zeker }>

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:17

:+ :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:17

nuvel schreef:
Oh wat erg eigenlijk, eerst worden er tig moderators die allang mod zijn uit gemikt omdat ze iets zagen wat niet mocht en niks zeiden. Dat ze iets konden lezen was niet hun eigen fout en deden hun niet expres. Dat was immers de fout van iemand anders. Ze werden zo de grond in getrapt en op hun kop gescheten waar iedereen het kon zien en lezen, ondanks dat sommige het irl al heel moeilijk hadden.

Nu doet een moderator zomaar bewust dingen die niet mogen omdat het haar niet bevalt en er word over nagedacht wat ze moeten doen en hoe het te vertellen. Tegen ons worden er alleen dingen bevestigd die we allemaal al wisten en de mod is nog steeds groen, lekker achterbaks... Had toch wel een beter eenzijdig beleid verwacht achter bokt.nl.

Dit slaat nergens op.
Tot je weet wat de beslissing is van het modteam kun je niet oordelen of het beheer achterbaks is of niet.

Dit kan je niet door de volgende punten: met het 'massaontslag' is er ook achter de schermen beraad over wat ze moesten doen.
Echter wist niemand toen was er aan de hand was dus het 'massaontslag' kwam als donderslag bij heldere hemel...
Nu is het echter voor de schermen gebeurd en hebben heel wat bokkers gezien dat er iets is gedaan door een modje wat niet had gemogen.
Daardoor is het modteam en beheer weer aan het beraadslagen gegaan.

Je kunt niet zo maar zeggen dat ze achterbaks bezig zijn omdat de situatie niet met elkaar te vergelijken is!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:18

Apple schreef:

Oneliner! Foei!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:20

Tieneke schreef:
Een mod "op zwart zetten" is dan misschien ook niet helemaal politiek correct :+

Een moderator de zwarte piet toespelen....
....is nooit grappig. :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:21

Tieneke schreef:
Apple schreef:

Oneliner! Foei!

Ik zie toch echt 2 lines hoor.

Wellicht overheen gelezen, maar is "het team" nu aan het overleggen welke sancties er volgen? Of blijft het bij een "Foei nooit meer weerdoen?"

Apple

Re: Moderator verwijdert door haar geplaatste topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:22

Het team (de hoofdmoderators) zijn aan het overleggen wat er nu gaat gebeuren :-)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:23

Je hebt er wel sterk overheen gelezen, er is al verschillende keren gezegd dat men ermee bezig is.

Een oneliner is imo niet letterlijk 1 "line", maar goed. Kan ermee leven als niet iedereen mijn mopje snapt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:24

Iris82 schreef:
Tieneke schreef:

De moderator hier zwart maken...
.... is nooit grappig :P

Ik volg deze discussie nu al vanaf pag. 1 en wat een gezwets is het zeg, dit had tot 2 pagina's beperkt kunnen blijven :P

Nuvel

M_D_H schreef:
nuvel schreef:
Oh wat erg eigenlijk, eerst worden er tig moderators die allang mod zijn uit gemikt omdat ze iets zagen wat niet mocht en niks zeiden. Dat ze iets konden lezen was niet hun eigen fout en deden hun niet expres. Dat was immers de fout van iemand anders. Ze werden zo de grond in getrapt en op hun kop gescheten waar iedereen het kon zien en lezen, ondanks dat sommige het irl al heel moeilijk hadden.

Nu doet een moderator zomaar bewust dingen die niet mogen omdat het haar niet bevalt en er word over nagedacht wat ze moeten doen en hoe het te vertellen. Tegen ons worden er alleen dingen bevestigd die we allemaal al wisten en de mod is nog steeds groen, lekker achterbaks... Had toch wel een beter eenzijdig beleid verwacht achter bokt.nl.

Dit slaat nergens op.
Tot je weet wat de beslissing is van het modteam kun je niet oordelen of het beheer achterbaks is of niet.

Dit kan je niet door de volgende punten: met het 'massaontslag' is er ook achter de schermen beraad over wat ze moesten doen.
Echter wist niemand toen was er aan de hand was dus het 'massaontslag' kwam als donderslag bij heldere hemel...
Nu is het echter voor de schermen gebeurd en hebben heel wat bokkers gezien dat er iets is gedaan door een modje wat niet had gemogen.

Je kunt niet zo maar zeggen dat ze achterbaks bezig zijn omdat de situatie niet met elkaar te vergelijken is!

Nee toen werd het ook voor de schermen gedaan.
Sommige mods moesten in het topic lezen dat ze ontslagen waren.
Dat heeft deze mod immo niet moeten doen... Bij haar word er om een verklaring gevraagd bij de oude mods niet en jij vind het niet achterbaks? Hoe wil je het dan wel noemen?

Ik zeg niet dat het niet goed is dat ze overleggen of dat ze dat vorige keer niet hebben gedaan. Dat is jou interpretatie ervan.

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 24-11-14 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Iris82 schreef:
Tieneke schreef:

:')
Geniaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:27

Is dit on topic of off topic?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:28

Soms is het gewoon niet storend om off topic te gaan....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:31

nuvel schreef:
M_D_H schreef:

Dit slaat nergens op.

Nee toen werd het ook voor de schermen gedaan.
Sommige mods moesten in het topic lezen dat ze ontslagen waren.
Dat heeft deze mod immo niet moeten doen... Bij haar word er om een verklaring gevraagd bij de oude mods niet en jij niet het niet achterbaks? Hoe wil je het dan wel noemen?

Ik zeg niet dat het niet goed is dat ze overleggen of dat ze dat vorige keer niet hebben gedaan. Dat is jou interpretatie ervan.

De situatie is imo niet te vergelijken dus kun jij niet oordelen of er 1 lijn wordt getrokken en of het beheer achterbaks is.

als jij geen verschil kan zien tussen de vorige keer en nu, valt er niet met je over te praten.
De verschillen zijn namelijk overduidelijk aanwezig.

En dan nog is het nooit goed.
Wil jij weer een situatie als de vorige keer?
Iedereen viel over het beheer heen om de manier waarop. Nu doen ze het anders en dan wordt er vervolgens geen 1 lijn getrokken :roll:

Naar mijn mening ben je met dit soort posts gewoon aan het muggenziften offer het beheer...

Maar ik vind sowieso al dat er vaak dezelfde mensen in dit soort topics te vinden zijn, en dat het ook vaak dezelfde zijn die het beheer achterbaks etc vinden...

Wordt daar behoorlijk moe van om eerlijk te zijn.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:39

De mod heeft niet goed gehandeld, dat is een ding wat zeker is.

Maar...

Zou het niet wat zijn om de regels aan te passen?
Ik begrijp dat het vaak genoeg voor komt, dat mensen hun mening(en) herzien, en liever gedane uitspraken zouden zien verdwijnen van een topic.
Nou begrijp ik, dat het verwijderen van hele topics niet mogelijk is.
En ook begrijp ik dat, om topics kloppend te houden, je daar niet zomaar eenmaal geschreven stukjes kan verwijderen.

Maar het zal best prettig zijn dat je iets wat onder jou naam geschreven is, later onder anoniem kan zetten, dan blijft het topic wel kloppend en bestaan, maar staat jou naam er niet meer onder.
Ik kan me best voorstellen dat je nu anders over iets denkt dan over 1 of 5 of over 10 jaar, en als dan jou naam er onder staat kun je je wel diep schamen dat je ooit zoiets gezegd hebt, ik vind het niet nodig dat je dan je levenlang daarmee achtervolgt kan worden of aan de schandpaal moet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:44

Als ik hoor dat doodsbedreigingen nog niet worden verwijderd.. dan zou ik ook ergens denken, moet die regel niet iets soepeler? Lijkt me sowieso niet dat je wilt dat op Bokt dat soort berichten staan.. Het is een paardenforum voor alle leeftijden.. Maargoed.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:44

Als het altijd dezelfde zijn dan hoor ik daar toch niet bij :)
Want dit is voor mij de eerste keer en als je twee situaties hebt in een aantal weken is het toch niet gek dat mensen gaan vergelijken over hoe de gang van zaken is. Iedereen is behoorlijk geschokt door hoe er met de moderators in kwestie is om gegaan.
Als er dan zich nu weer een situatie voor doet en deze mod word het hand boven het hoofd gehouden tot nu toe. Dan is het toch niet gek dat mensen daar boos om zijn en teleurgesteld in het beleid. Wat er pas gebeurd is, had gewoon nooit zo mogen gebeuren. Zo ga je niet met mensen om.
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 24-11-14 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:46

Laten we vriendelijk naar elkaar blijven, anders wordt het topic straks nog gesloten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:51

Gooiske schreef:
De mod heeft niet goed gehandeld, dat is een ding wat zeker is.

Maar...

Zou het niet wat zijn om de regels aan te passen?
Ik begrijp dat het vaak genoeg voor komt, dat mensen hun mening(en) herzien, en liever gedane uitspraken zouden zien verdwijnen van een topic.
Nou begrijp ik, dat het verwijderen van hele topics niet mogelijk is.
En ook begrijp ik dat, om topics kloppend te houden, je daar niet zomaar eenmaal geschreven stukjes kan verwijderen.

Maar het zal best prettig zijn dat je iets wat onder jou naam geschreven is, later onder anoniem kan zetten, dan blijft het topic wel kloppend en bestaan, maar staat jou naam er niet meer onder.
Ik kan me best voorstellen dat je nu anders over iets denkt dan over 1 of 5 of over 10 jaar, en als dan jou naam er onder staat kun je je wel diep schamen dat je ooit zoiets gezegd hebt, ik vind het niet nodig dat je dan je levenlang daarmee achtervolgt kan worden of aan de schandpaal moet.

Dat is dus het grote gevaar van de huidige tijd, jonkies die zonder nadenken iets plaatsen en soms ook ouderen, topics genoeg te vinden met niet al te slimme uitspraken. En dit kan je als persoon of zelfs bedrijf gewoon heel veel schade toebrengen. Zie de rechtszaak tegen google die door de eisers gewonnen is dat bepaalde artikelen verwijdert moesten worden. Het vervelende aan bokt(en misschien nog wel meer forums) is dat dat alleen in zeer zwaar wegende gevallen topics verwijdert worden.
Alleen al het plaatsen in een gezellig huiskamertopic dat je paard niet lekker loopt kan jaren later een reden zijn dat hij moeilijker verkoopt, omdat je zomaar even een opmerking maakt. Ik ben vroeger eens te koop geweest op een erg leuke driejarige, vond hem toevallig hier op bokt terug met alle ellende aan gezondheidsklachten die het beest had, sneu voor de eigenaar, ze is er erg goed voor maar ik zou zo'n paard dus echt niet meer kopen. Even googelen en het dier is zo gevonden.
Ook een topic over een GP ruiter die bokkers voor idioten, gekken , penny's en achterlijke idioten uitmaakt maar wel een eigen bedrijf op wil bouwen bewijst zichzelf geen goede dienst. Als iemand op haar naam gaat googelen komt dat topic te voorschijn. Dus, ondanks dat er gaten in topics gaan vallen, als een gebruiker vraagt om alles van hem/haar te verwijderen dan zou dat mogelijk moeten zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:53

nuvel: Waar zie je dat deze mod het hand boven het hoofd wordt gehouden? Er wordt overleg gevoerd en daar zal ongetwijfeld een conclusie uit komen, net als bij de andere situatie toen.
In beide gevallen zien wij het overleg niet. Het hele verschil is dat er nu iets voor de schermen gebeurde, en het gebruikers opvalt, terwijl de andere situatie achter de schermen gebeurde, wat dus niet is opgevallen. Maar ook daar is wel degelijk overleg aan vooraf gegaan voor er een sanctie kwam.
Of dat op de juiste manier gebeurd is kan over gediscussieerd worden, er zijn een hoop dingen voor verbetering vatbaar. Zoals dat met alles in het leven is.

Laten we hopen dat er van geleerd is en dat dingen verbeterd zijn. En nee, dan zal er inderdaad niet dezelfde lijn zijn.

Blijft nog steeds dat iedereen verantwoordelijk is voor het integere gebruik van het omgaan met de knopjes en dingen die je hebt gekregen. Kun je daar niet integer mee omgaan, dan hoor je niet thuis op die plek.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:54

Ik vraag me serieus af hoe ze deze mod nog groen kunnen laten.
Deze mod neemt toch geen mens nog serieus.
Moet ze mensen op het overtreden van mod regels gaan wijzen terwijl ze het zelf doet. :x

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:56

beatje schreef:
Ik vraag me serieus af hoe ze deze mod nog groen kunnen laten.
Deze mod neemt toch geen mens nog serieus.
Moet ze mensen op het overtreden van mod regels gaan wijzen terwijl ze het zelf doet. :x

Ze zijn nog in overleg wat ze met deze kwestie gaan doen, dan is het logisch dat deze moderator haar kleurtje nog heeft.

Over het verwijderen van je berichten: Je kunt nu je laatste bericht toch al verwijderen? (Mits het binnen de "wijzig-tijd" valt. Ik zou het geen probleem vinden als dit bij alle berichten mogelijk zou zijn, maar OP's niet verwijderd kunnen worden. Zo kunnen mensen dingen verwijderen die zij achteraf liever niet meer op Bokt willen hebben, maar voorkom je dat er talloze onzinnige topics gemaakt worden omdat ze toch wel weer verwijderd kunnen worden.
Daarbij zou je dan wel moeten wijzigen dat het wijzigen van een OP alleen via een moderator gedaan kan worden, zo voorkom je dat mensen de openingspost vervangen voor een streepje.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 24-11-14 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:57

Amanda schreef:
nuvel: Waar zie je dat deze mod het hand boven het hoofd wordt gehouden? Er wordt overleg gevoerd en daar zal ongetwijfeld een conclusie uit komen, net als bij de andere situatie toen.
In beide gevallen zien wij het overleg niet. Het hele verschil is dat er nu iets voor de schermen gebeurde, en het gebruikers opvalt, terwijl de andere situatie achter de schermen gebeurde, wat dus niet is opgevallen. Maar ook daar is wel degelijk overleg aan vooraf gegaan voor er een sanctie kwam.
Of dat op de juiste manier gebeurd is kan over gediscussieerd worden, er zijn een hoop dingen voor verbetering vatbaar. Zoals dat met alles in het leven is.

Laten we hopen dat er van geleerd is en dat dingen verbeterd zijn. En nee, dan zal er inderdaad niet dezelfde lijn zijn.

Blijft nog steeds dat iedereen verantwoordelijk is voor het integere gebruik van het omgaan met de knopjes en dingen die je hebt gekregen. Kun je daar niet integer mee omgaan, dan hoor je niet thuis op die plek.

Dat dus...

Het is gewoon een andere situatie :)
Daarnaast hopen we dat ze een lering getrokken hebben uit de vorige keer en dat het nu anders gaat... Tjah, dan is er inderdaad niet 1 lijn meer...