Gooiske schreef:De mod heeft niet goed gehandeld, dat is een ding wat zeker is.
Maar...
Zou het niet wat zijn om de regels aan te passen?
Ik begrijp dat het vaak genoeg voor komt, dat mensen hun mening(en) herzien, en liever gedane uitspraken zouden zien verdwijnen van een topic.
Nou begrijp ik, dat het verwijderen van hele topics niet mogelijk is.
En ook begrijp ik dat, om topics kloppend te houden, je daar niet zomaar eenmaal geschreven stukjes kan verwijderen.
Maar het zal best prettig zijn dat je iets wat onder jou naam geschreven is, later onder anoniem kan zetten, dan blijft het topic wel kloppend en bestaan, maar staat jou naam er niet meer onder.
Ik kan me best voorstellen dat je nu anders over iets denkt dan over 1 of 5 of over 10 jaar, en als dan jou naam er onder staat kun je je wel diep schamen dat je ooit zoiets gezegd hebt, ik vind het niet nodig dat je dan je levenlang daarmee achtervolgt kan worden of aan de schandpaal moet.
Dat is dus het grote gevaar van de huidige tijd, jonkies die zonder nadenken iets plaatsen en soms ook ouderen, topics genoeg te vinden met niet al te slimme uitspraken. En dit kan je als persoon of zelfs bedrijf gewoon heel veel schade toebrengen. Zie de rechtszaak tegen google die door de eisers gewonnen is dat bepaalde artikelen verwijdert moesten worden. Het vervelende aan bokt(en misschien nog wel meer forums) is dat dat alleen in zeer zwaar wegende gevallen topics verwijdert worden.
Alleen al het plaatsen in een gezellig huiskamertopic dat je paard niet lekker loopt kan jaren later een reden zijn dat hij moeilijker verkoopt, omdat je zomaar even een opmerking maakt. Ik ben vroeger eens te koop geweest op een erg leuke driejarige, vond hem toevallig hier op bokt terug met alle ellende aan gezondheidsklachten die het beest had, sneu voor de eigenaar, ze is er erg goed voor maar ik zou zo'n paard dus echt niet meer kopen. Even googelen en het dier is zo gevonden.
Ook een topic over een GP ruiter die bokkers voor idioten, gekken , penny's en achterlijke idioten uitmaakt maar wel een eigen bedrijf op wil bouwen bewijst zichzelf geen goede dienst. Als iemand op haar naam gaat googelen komt dat topic te voorschijn. Dus, ondanks dat er gaten in topics gaan vallen, als een gebruiker vraagt om alles van hem/haar te verwijderen dan zou dat mogelijk moeten zijn.