[Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:22

Dat zijn allemaal leuke ideeën maar modellen die een topic van een fotomeeting aanmaken, waarin foto's van soms wel 10 fotografen in staan, heeft dan helemaal niet het recht om namens de fotografen akkoord te gaan, en moet dan alle 10 fotografen eerst pb'en of hij/zij een topic mag maken.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:24

Ja oke, maar hopelijk kan iedereen zijn gezonde verstand gebruiken en toestemming aan de fotograaf vragen...

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:33

Eerlijk gezegd vind ik het allemaal meer gezeur.
Zoals al gezegd: er wordt gelinkt naar je foto, bokt claimt nergens de maken van de foto te zijn.
Ik snap dat ze uitsnedes maken, aangezien niet elke foto dezelfde verhoudingen heeft. Dan zou uitgeligt er ook niet uit zien. En het was nou ook weer niet zo dat de uitsnedes zo gemaakt worden dat de hele foto veranderd. alleen de vorm.
Tja en copyright. ik kan er nog in komen dat je die er graag ophoudt. Maar kom nou, die plaatjes in uitgelicht zijn best klein, dus de logo zou toch bijna niet leesbaar zijn. en die grote logo's op foto's vind ik persoonlijk sws al zonde.
Vind het niet veel nut hebben, als mensen je foto willen stelen doen ze het toch wel. Met of zonder logo erop.

Ik hoop dat hier gauw iets op wordt bedacht. Ik vind uitgelicht een leuke toevoeging op bokt, en volgens mij heeft niemand heet ooit erg gevonden om erin te staan. Feit is dat je topic dan meer aandacht krijg.
Meestal als ik op bokt komt kijk ik alleen maar bij eigen bericht of uitgelicht.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:38

Er zijn altijd een paar mierenneukers die het willen verpesten.. ik heb er nog nooit kwaad in gezien. Het is immers een thumbnail die doorlinkt naar in feite reclame voor de fotograaf :+

Logo er af shoppen gaat te ver en dat moet niet kunnen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:51

Fotografen moeten gewoon niet zo zeuren, het is toch gratis reclame? Zeur niet over rechten en oliebol.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:56

Misschien nog een andere optie:
Als een vinkje erg moeilijk blijkt te zijn met 'niet voor uitgelicht'. Kunnen mensen die niet in uitgelicht willen dat niet gewoon ergens in hun fototopic zetten? Denk persoonlijk dat dit een minderheid is, dus dan is dat misschien wel mogelijk.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:59

Of gewoon dat de fotografen uit zichzelf van tevoren melden of het op bokt mag voor eventuele gratis reclame...
En inderdaad ook gewoon aangeven als je niet in uitgelicht wil...geen gezeik.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:00

Idd.. morgen maar weer gewoon uigelicht.. :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:03

Laat ons hopen ik vind het echt niet leuk moest dat onderdeel wegvallen. Heb ik geen reden meer op het 00:00 moment af te wachten -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:04

Laat Bart en zijn team in alle rust uitzoeken hoe ze dit het beste juridisch kunnen regelen :). Vroeg of laat zou dit toch gebeuren en dan liever zo, dan met een kostbare rechtszaak.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:36

Laat gewoon de fotografen die het niet willen zichzelf op een zwarte lijst zetten voor Amanda, klaaaar.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:43

Oh jeetje nu moet het opeens juridisch geregeld worden, deze soap word steeds beter! :wow: Iets met egocentrisme en muggenzifterij.....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:47

In principe vind ik Uitgelicht een heel leuk onderdeel van de voorpagina. Waar ik persoonlijk over zou vallen, is dat ze mijn foto zonder mijn toestemming zouden bewerken (waar de heel discussie om is begonnen, het weghalen van een ©).

Als ik foto's van mij met © op bokt zie verschijnen, (dus klein in een hoek) heeft de betreffende bokker deze foto's van mij afgenomen om deze reden en dus van mij toestemming. Als ik foto's van mij met watermerk (groot, dwars door de foto) zie verschijnen, heeft deze bokker géén recht om de foto's te plaatsen.

Te allen tijde zou ik het niet goed vinden als mijn © verwijderd zou worden door iemand anders dan ikzelf (en ik heb er totaal geen probleem dat even voor Bokt te doen, want door mijn © is er gemakkelijk en snel contact met mij op te nemen :) ).

Dus, als Uitgelicht kan blijven, maar dan de © voor lief nemen of even contact opnemen met de fotograaf, hoop ik zeker dat het kan blijven!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:27

Tja ik een ideale wereld zou Amanda aan elke bokker toestemming vragen, maar dat is gewoon niet te doen voor haar. Ee komen zoveel mooie foto's langs op bokt. Dat is voor haar niet bij te houden van wie ze wel of geen toestemming heeft! En dan mag ze ook nog eens hopen op tijd om op tijd reactie of een nieuwe foto zonder logo te krijgen.

Het is nou ook weer niet zo dat bokt claimt de maken of eigenaar vd foto te zijn. De foto's linken zelfs door naar je topic. Ik zie er persoonlijk echt het probleem niet van in...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:41

Het enige wat ik ervan vindt is dat het onzin is. Hoe vaak zie je wel niet foto's zonder watermerk op Internet staan. Het is maar waar een mens zich druk om kan maken, een goede fotograaf wordt ook wel bekend zonder dat ene watermerk bij die ene foto van dat ene uitgelichte topic.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:10

Wat jammer ..
Uitgelicht was toch het eerste waar ik meteen naar keek als ik op bokt kwam.
Hopelijk komt het terug!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:15

En als er nou een heel verhaal geciteerd word uit een boek zonder de schrijver erbij? Een foto van je pony word ergens gebruikt die ineens super beroemd word maar nergens word vermeld dat het jou pony is? Is dat dan ook muggenzifterij als je erachter aan gaat? Als jij een goed idee hebt en je mag je naam er van je baas niet onderzetten waar hij uiteindelijk geld mee verdient? Moet jij dan ook maar 'niet zeuren'?

Of, als de jury een stukje van je pony z'n staart afknipt omdat dit mooier staat waar jij 't niet mee eens bent maar je mag blij zijn dat je uberhaubt op die wedstrijd mag rijden, kijk je er dan ook zo tegen aan? (voorbeeld wat een andere Bokker gaf in het andere topic).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:17

als dat verhaal een link heeft naar nog meer foto's en info over mijn pony dan zou het me niets uitmaken hoor,het gaat hier niet om foto's pikken,het gaat om een kleine foto met link naar een totale reclame voor een fotograaf topic...

is toch niet te vergelijken met een foto pikken en dat men er niets meer mee kan??

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:29

Courses schreef:
En als er nou een heel verhaal geciteerd word uit een boek zonder de schrijver erbij? Een foto van je pony word ergens gebruikt die ineens super beroemd word maar nergens word vermeld dat het jou pony is? Is dat dan ook muggenzifterij als je erachter aan gaat? Als jij een goed idee hebt en je mag je naam er van je baas niet onderzetten waar hij uiteindelijk geld mee verdient? Moet jij dan ook maar 'niet zeuren'?

Het verschil met uitgelicht en bovengenoemde voorbeelden is dat de makers van de foto's wel degelijk credits krijgen voor het maken van de foto. De foto's linken naar hun topic, waar de foto's staan zoals de fotograaf ze zelf geplaatst heeft.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:34

Maar een fotograaf snijd een foto wellicht iets uit om zo een beter beeld te krijgen.
Als een ander er dan ook nog in gaat snijden is het beeld niet meer zoals het bedoeld was.
Het kan een foto zijn waar echt uren werk in zit.

Als jij heel trots bent op wat je gemaakt heb en een ander past het even hier en daar aan zonder het aan je te vragen denk ik niet dat je daar blij van word. Want jij heb dat op die manier bewust zo gemaakt omdat jij dat het mooist vond. En daar was je een hele tijd heel druk mee geweest.

Persoonlijk vind ik zeker niet alle foto`s opknappen van het uitsnijden.....en in zo een geval zou ik dan alleen maar blij zijn als mijn logo er dan ook gelijk af is.

Alles heeft zijn voor en nadelen....dit dus ook.....
Het is alleen wel jammer dat daardoor uitgelicht verdwijnt

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:39

hmm, nee dat snap ik wel!
Maar ik vond de veranderingen bij uitgelicht nooit echt opvallend.

Zou het heel zonde vinden als het hierdoor moet stoppen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:41

pff,en dan staat er wel 24 hele uren een kleine uitgeknipte foto ( en tot nog toe heb ik geen lelijke uitknipsels voorop zien staan?? )van je op een paardenforum voorpagina,welke direct linkt naar al je goede foto's,waar oa je uitgeknipte minifotolink in volle glorie te bewonderen is, plus alle gratis reclame info die men in zo'n topic verder mededeelt..

niet eens voor de rest van je leven ofzo,nee ..het is maar voor 24 uurtjes gewoon even in de spotlight staan...is dat écht zo erg voor sommige mensen??

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 01:00

kimmie261 schreef:
pff,en dan staat er wel 24 hele uren een kleine uitgeknipte foto ( en tot nog toe heb ik geen lelijke uitknipsels voorop zien staan?? )van je op een paardenforum voorpagina,welke direct linkt naar al je goede foto's,waar oa je uitgeknipte minifotolink in volle glorie te bewonderen is, plus alle gratis reclame info die men in zo'n topic verder mededeelt..

niet eens voor de rest van je leven ofzo,nee ..het is maar voor 24 uurtjes gewoon even in de spotlight staan...is dat écht zo erg voor sommige mensen??

Ik kan het niet beter verwoorden.

Quartel, dat er mensen zo denken, ik kan er echt niet bij. Maar ja, wie ben ik :+

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 02:09

Ik zie persoonlijk het probleem niet zo...het feit dat de foto's op bokt worden geplaatst door iemand anders dan de fotograaf, maakt toch dat er toestemming zou moeten zijn gegeven aan de TS om foto's op bokt te plaatsen. Wat is dan het verschil met een foto in het topic versus een foto op uitgelicht? (uiteraard vind ik het ook evident dat de foto's niet extra bewerkt worden voor uitgelicht). Maar toestemming voor een foto-topic op bokt geven, dan heb je toch gelijk toestemming voor uitgelicht? want uitgelicht is een deel van bokt, net zoals het foto-topic.

Eventueel in de regels zetten dat er geen foto's meer mogen geplaatst worden zonder toestemming om deze (onbewerkt) uit te lichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 02:23

Bokkers stellen zich weer eens verschrikkelijk aan :roll:

waarom moeten ook alle leuke dingen altijd verpest worden door vervelende zeikerige mierenneukers? ga lekker fietsen ofzo.