Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Klopt. Uit twee toppers kan een gedrocht komen, en vice versa, fokken blijkt toch altijd een stukje gokken.
Maar niemand kan in de toekomst kijken.
Als je nu een eigen huis met land hebt, een leuke vaste baan, een lieve vent...
En over tien jaar zit je als alleenstaande moeder in een flatje in de bijstand...
Kan gebeuren, maar moet je nu dan zo gaan leven van: wat als?
stef schreef:Tja, er is ook een kans dat er straks een vliegtuig op mijn huis stort....
Niet fokken voor jezelf want misschien moet je het ooit verkopen vind ik echt onzin.
Ik leef vandaag....
Electra63 schreef:stef schreef:Tja, er is ook een kans dat er straks een vliegtuig op mijn huis stort....
Niet fokken voor jezelf want misschien moet je het ooit verkopen vind ik echt onzin.
Ik leef vandaag....
Heb je helemaal gelijk in, alleen is het een beetje sneu voor het veulen, als je je er niet in verdiept hebt en er een miskleun of ongezond veulen ter wereld komt. Maar dat geldt voor veulens met en zonder papieren.
stef schreef:Kortzichtig keona, een paard kan door meerdere oorzaken een niet zo netjes gebit hebben. Als ze midden in het wisselen zitten kan het ook voorkomen. En dan heeft het niets te maken met erfelijkheid
Gini schreef:Electra63 schreef:Iedereen interpreteert het dus anders, zoals zo vaak op internet.![]()
Misschien kunnen wij dan concluderen, dat de deelnemers aan dit topic het hier niet met elkaar eens zullen worden. Sommigen fokken paarden met papier en hopen vooruitgang te boeken, de stam/nakomelingen te verbeteren. Anderen fokken voor zichzelf, ongeacht papier/afstamming/enz.
Als iedereen dan tevreden is, kan het topic gesloten worden.
Als we daar nog aan toevoegen dat beide groepen recht van spreken hebben op Exterieur en Hengstenkeuze, dan is het topic voor mij ook rond.