Nuage schreef:In het nieuwe beleid zit juist dat je soms eerder bijstuurt dmv een groene balk dan dat je berichten gaat weghalen. Volgens de oude regels waren alle offtopic berichten uit dit topic weggehaald. Dat is niet gebeurd, er is alleen een groene balk geplaatst. Dus ik snap niet wat het probleem is. Eigenlijk is iedere vorm van moderatoringrijpen ongewenst als ik het goed begrijp, althans bij de mensen die dat aangeven in dit topic. Bokt is een forum waar gekozen is om bepaalde dingen niet toe te laten. Daarin is het een ander forum dan bijv. Fok.nl waarbij vrijwel alles kan. Dat is niet iets wat zal veranderen, zeker ook omdat het merendeel van de bokkers juist blij is met een gereguleerd bokt. De ene gebruiker heeft een hekel aan verwijderde offtopic berichten, waar de ander juist boos is als hij/zij door 8 blz offtopic berichten moet klikken om verder te kunnen lezen.
Overigens zie ik de discussie nu wel opeens veel breder worden. Het ging hier om openheid mbt uitgedeelde sancties. Dit is iets waar momenteel overleg over plaatsvindt onderling. Nu wordt er nog meer bijgehaald, eigenlijk het hele moderatorbeleid en zelfs de discussie over Horse Event wordt er bijgehaald. Die discussies zijn volgens mij al eerder gevoerd en hier is reeds nieuw beleid uit voortgekomen en/of uitleg gegeven.
Er wordt helemaal niet gezocht naar een reden om dit topic te sluiten. Sterker nog, ik denk dat we in dit soort topics dat juist liever zouden voorkomen omdat het averechts werkt. Vandaar al 2 keer een moderatoropmerking en geen enkel verwijderd offtopic bericht. Neem de groene balk dan ook serieus en blijf ontopic, zo kan dit topic ook gewoon open blijven.
Lente is nooit moderator geweest maar was lid van de bezwaarcommissie overigens. Dat is iets compleet anders.
Nee Nee , mevrouw nu wel consequent blijven: U als alleen beoordelende instantie bepaald wat off- en on-topic is. U hebt gesteld dat mijn gefulmineer tegen ongewenste reclame van Horse Event , OFF-TOPIC was. Dus nu niet, omdat het rethorisch mooi uitkomt, zeggen dat mede een uitbreiding is van de discussie. In dat geval is uw sturende opmerking ook totaal misplaatst.
Wie bewaakt de waakhond. De maatregelen die nu worden voorgesteld geven nog altijd geen transparantie in de procedure die tegen iemand gevoerd gaat worden. Nog altijd geen erkenning van het recht op wederhoor voordat een sanctie wordt opgelegd, geen openheid openheid van stukken op basis waarvan een OW wordt opgelegd en een bezwaar daartegen. Met andere woorden iets dat ook maar lijkt op een recht op verdediging. Met andere woorden willekeur blijft gewoon bestaan.
U geeft toe in dat wat u geen moeite kost. Naar het beginsel:" Entbehre gern, was du nicht hast" (vrij vertaald; schenk weg, wat je niet hebt). Dan kan ik, als het zo doorgaat, u bedanken voor niets.