Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:04

Nuage schreef:
In het nieuwe beleid zit juist dat je soms eerder bijstuurt dmv een groene balk dan dat je berichten gaat weghalen. Volgens de oude regels waren alle offtopic berichten uit dit topic weggehaald. Dat is niet gebeurd, er is alleen een groene balk geplaatst. Dus ik snap niet wat het probleem is. Eigenlijk is iedere vorm van moderatoringrijpen ongewenst als ik het goed begrijp, althans bij de mensen die dat aangeven in dit topic. Bokt is een forum waar gekozen is om bepaalde dingen niet toe te laten. Daarin is het een ander forum dan bijv. Fok.nl waarbij vrijwel alles kan. Dat is niet iets wat zal veranderen, zeker ook omdat het merendeel van de bokkers juist blij is met een gereguleerd bokt. De ene gebruiker heeft een hekel aan verwijderde offtopic berichten, waar de ander juist boos is als hij/zij door 8 blz offtopic berichten moet klikken om verder te kunnen lezen.

Overigens zie ik de discussie nu wel opeens veel breder worden. Het ging hier om openheid mbt uitgedeelde sancties. Dit is iets waar momenteel overleg over plaatsvindt onderling. Nu wordt er nog meer bijgehaald, eigenlijk het hele moderatorbeleid en zelfs de discussie over Horse Event wordt er bijgehaald. Die discussies zijn volgens mij al eerder gevoerd en hier is reeds nieuw beleid uit voortgekomen en/of uitleg gegeven.

Er wordt helemaal niet gezocht naar een reden om dit topic te sluiten. Sterker nog, ik denk dat we in dit soort topics dat juist liever zouden voorkomen omdat het averechts werkt. Vandaar al 2 keer een moderatoropmerking en geen enkel verwijderd offtopic bericht. Neem de groene balk dan ook serieus en blijf ontopic, zo kan dit topic ook gewoon open blijven.

Lente is nooit moderator geweest maar was lid van de bezwaarcommissie overigens. Dat is iets compleet anders.

Nee Nee , mevrouw nu wel consequent blijven: U als alleen beoordelende instantie bepaald wat off- en on-topic is. U hebt gesteld dat mijn gefulmineer tegen ongewenste reclame van Horse Event , OFF-TOPIC was. Dus nu niet, omdat het rethorisch mooi uitkomt, zeggen dat mede een uitbreiding is van de discussie. In dat geval is uw sturende opmerking ook totaal misplaatst.

Wie bewaakt de waakhond. De maatregelen die nu worden voorgesteld geven nog altijd geen transparantie in de procedure die tegen iemand gevoerd gaat worden. Nog altijd geen erkenning van het recht op wederhoor voordat een sanctie wordt opgelegd, geen openheid openheid van stukken op basis waarvan een OW wordt opgelegd en een bezwaar daartegen. Met andere woorden iets dat ook maar lijkt op een recht op verdediging. Met andere woorden willekeur blijft gewoon bestaan.
U geeft toe in dat wat u geen moeite kost. Naar het beginsel:" Entbehre gern, was du nicht hast" (vrij vertaald; schenk weg, wat je niet hebt). Dan kan ik, als het zo doorgaat, u bedanken voor niets.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:11

mika11 schreef:
Men wil transparatie?....niet iedereen waarschijnlijk maar om hoeveel mensen dat gaat, dat weet je niet.
Dan zou je weer een apart topic moeten maken met een poll waar bokkers kunnen stemmen over bepaalde keuzes/mogelijkheden daarover.
Dan zie je precies hoeveel procent kiest voor het één of ander.
Aan de hand daarvan kan je naar het beleid kijken wat je daarmee kan doen.

ik denk dat je nog verbaasd zal staan over de uitkomsten van zo een onderzoekje.. ik verwacht eigenlijk dat een heleboel mensen nu zoiets hebben van: ertegenin gaan heeft toch geen zin...dat is tenminste wat ik hoor van velen, en is mijn ervaring ...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 00:13

@kadankovitch
Door middel van een hulk werd ons duidelijk gemaakt dat men druk over transparantie aan het vergaderen was ,we kunnen dus stellen dat het horse event/talen testen ,slechts een pauze nummer was.
Men zou ons dus eigenlijk dankbaar moeten zijn,dat we in afwachting van ,,wellicht ,,goed nieuws,het gepeupel animeren.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 00:15

knollentuin schreef:
mika11 schreef:
Men wil transparatie?....niet iedereen waarschijnlijk maar om hoeveel mensen dat gaat, dat weet je niet.
Dan zou je weer een apart topic moeten maken met een poll waar bokkers kunnen stemmen over bepaalde keuzes/mogelijkheden daarover.
Dan zie je precies hoeveel procent kiest voor het één of ander.
Aan de hand daarvan kan je naar het beleid kijken wat je daarmee kan doen.

ik denk dat je nog verbaasd zal staan over de uitkomsten van zo een onderzoekje.. ik verwacht eigenlijk dat een heleboel mensen nu zoiets hebben van: ertegenin gaan heeft toch geen zin...dat is tenminste wat ik hoor van velen, en is mijn ervaring ...

en dan denk ik dat als anoniem stemmen mogelijk is de uitkomst helemaal richting transparantie gaat.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:16

:') [jaja ik weet t off topic smiley, alvast mn excuses}
papagroom schreef:
@kadankovitch
Door middel van een hulk werd ons duidelijk gemaakt dat men druk over transparantie aan het vergaderen was ,we kunnen dus stellen dat het horse event/talen testen ,slechts een pauze nummer was.
Men zou ons dus eigenlijk dankbaar moeten zijn,dat we in afwachting van ,,wellicht ,,goed nieuws,het gepeupel animeren.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:40

knollentuin schreef:
:') [jaja ik weet t off topic smiley, alvast mn excuses}
papagroom schreef:
@kadankovitch

Amice, u weet er weer een prachtige draai aan te geven. Ik kan niet anders dan bezwijken onder deze overlast aan argumenten. }>

Hoe dan ook wordt er annoniem gestemd, wat zullen we nou krijgen. Methode Joseph Visariovitch Doegasvily???
Overigens blijf ik van mening dat de voorgestelde maatregelen, absoluut onvoldoende zijn om elementaire transparantie te waarborgen. Cato was een goede leermeester.

papagroom

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 00:45

transparant?daar kunnen we kort over zijn...wie,waarom,wanneer,....zo simpel is het in essentie.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:48

Yasmine schreef:
Maikeltje, Lente is nooit moderator geweest, alleen lid van de bezwaarcommissie. De bezwaarcommissie heeft geen zicht op wat wij (de mods) achter de schermen posten. Wij doen ons overleg op een apart forum dat alleen zichtbaar is voor de beheerders en mods. Als er dan een bezwaar komt over een bepaalde sanctie, dan worden de relevante topics waarin overlegd werd over die sanctie zichtbaar gemaakt voor de BZC. Maar de BZC krijgt dus minder dan 1% van ons modoverleg te zien. Maar ik kan je verzekeren dat het helemaal niet zo is dat wij van sommige al dan niet "beruchte" gebruikers dagelijks alle berichten bijlezen. Als mod heb je wel meer werk te verrichten dan dat (denk aan TEMs afsluiten, je mening geven in overleg en beleidszaken, PB's beantwoorden etc.).

.

Of ze nu lid was van de bezwarencommissie of het moderatorteam, what's in a name? Ze had net zo goed een stem aangaande het beleid want ze maakte deel uit van het team. Ik vind het misschien nog wel meer verontrustend dat ze dan deel uitmaakte van het BZC want die hebben de taak om uit te zoeken of de sanctie wel of niet terecht is gegeven. En ze kunnen dan misschien niet meelezen achter de schermen met de moderators, maar jullie hebben toch ook een pb knop?

Ik verwacht dat er toch wel enige mate van overleg is tussen BZC en moderators aangaande een uitgedeelde sanctie. En ik kan me niet voorstellen dat er puur en alleen objectief gekeken wordt omdat persoonlijke voorkeur toch vaak bewust danwel onbewust meespeelt. Meningen zijn altijd gekleurd.

En of je nu moderator of lid BZC bent, je maakt deel uit van hetzelfde team. Als je echt een objectieve BZC wil hebben dan zou dat er een externe BZC in het leven geroepen moeten worden. Een die als zodanig fungeert voor bijvoorbeeld meerdere forums en niet alleen bokt. Pas dan kun je spreken van objectiviteit lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:48

In het blauw,blauw,blauw knolle, knolle,knolleland daar zaten "twee penny's" heel parmant en de een die blies de "fluite,fluite fluit" en de ander sloeg de "trommel"....

Sorry.....ik ben even in een heel flauwe bui :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:49

papagroom schreef:
transparant?daar kunnen we kort over zijn...wie,waarom,wanneer,....zo simpel is het in essentie.

Of Wie, wat en waar.... ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:51

papagroom schreef:
en dan denk ik dat als anoniem stemmen mogelijk is de uitkomst helemaal richting transparantie gaat.

Anoniem stemmen is prima, maar toch moet ik lachen om de mooie tegenstelling in die zin. :D

Wat mij opvalt is dat hier zoveel verschillende onderwerpen voorbijkomen dat ik betwijfel of iedereen onder transparantie hetzelfde verstaat. De verguisde moderatoropmerking bijvoorbeeld vind ik nou juist een voorbeeld van transparantie, maar ook daar vallen mensen over. Mijn conclusie: zoveel mensen, zoveel wensen.

In elk geval vind ik het goed dat er ook achter de schermen serieus over wordt nagedacht, maar het gevaar is wel dat er verwachtingen worden gewekt die niet kunnen worden waargemaakt. Ontevreden mensen zullen er altijd blijven. Mijn indruk is dat het grootste probleem zit in de communicatie. Ik kan me vergissen, maar ik proef veel onzekerheid bij het team. Dat is ook niet zo gek als je het graag goed wilt doen maar toch steeds zoveel commentaar krijgt. Het punt is alleen dat sommige mensen die onzekerheid oppikken en daar bewust of onbewust op inspelen. Volgens mij is het tijd om de gelederen te sluiten en heel duidelijk te zijn in wat je als moderatorteam wel en niet kan en wil doen. Een topic zoals dit kan heel nuttig zijn om bepaalde signalen op te pikken, maar misschien dat het op een andere manier kan worden vormgegeven. Situaties waarin moderators constant hun acties moeten verdedigen moeten wat mij betreft zoveel mogelijk vermeden worden. Natuurlijk moet alles zo eerlijk mogelijk verlopen en kan daarover worden gesproken, maar moderators moeten ook gewoon de kans krijgen om hun werk te doen zonder zich voortdurend te moeten afvragen wat voor commentaar er nu weer zal komen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 01:01

goeroe schreef:
papagroom schreef:

Anoniem stemmen is prima, maar toch moet ik lachen om de mooie tegenstelling in die zin. :D

Wat mij opvalt is dat hier zoveel verschillende onderwerpen voorbijkomen dat ik betwijfel of iedereen onder transparantie hetzelfde verstaat. De verguisde moderatoropmerking bijvoorbeeld vind ik nou juist een voorbeeld van transparantie, maar ook daar vallen mensen over. Mijn conclusie: zoveel mensen, zoveel wensen.

In elk geval vind ik het goed dat er ook achter de schermen serieus over wordt nagedacht, maar het gevaar is wel dat er verwachtingen worden gewekt die niet kunnen worden waargemaakt. Ontevreden mensen zullen er altijd blijven. Mijn indruk is dat het grootste probleem zit in de communicatie. Ik kan me vergissen, maar ik proef veel onzekerheid bij het team. Dat is ook niet zo gek als je het graag goed wilt doen maar toch steeds zoveel commentaar krijgt. Het punt is alleen dat sommige mensen die onzekerheid oppikken en daar bewust of onbewust op inspelen. Volgens mij is het tijd om de gelederen te sluiten en heel duidelijk te zijn in wat je als moderatorteam wel en niet kan en wil doen. Een topic zoals dit kan heel nuttig zijn om bepaalde signalen op te pikken, maar misschien dat het op een andere manier kan worden vormgegeven. Situaties waarin moderators constant hun acties moeten verdedigen moeten wat mij betreft zoveel mogelijk vermeden worden. Natuurlijk moet alles zo eerlijk mogelijk verlopen en kan daarover worden gesproken, maar moderators moeten ook gewoon de kans krijgen om hun werk te doen zonder zich voortdurend te moeten afvragen wat voor commentaar er nu weer zal komen.

Laten we vooropstellen,dat het comentaar,,,wat mij betreft,,,niet de mods aangaat,maar het systeem,waar ze zich aan hebben te houden,als je als mod aantreed moet je je dit dus niet persoonlijk aantrekken.
Ik besef dat dat moeilijk is,maar als je, je iedere opmerking persoonlijk aantrekt,maakt je dat in mijn zienswijze ongeschikt om als mod te functioneren.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 01:06

En in mijn ogen lost een onafhankelijke bezwarencommissie "lees: een met mensen die verder geen belangen hebben bij bokt" al een heleboel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 01:09

maikeltje schreef:
En in mijn ogen lost een onafhankelijke bezwarencommissie "lees: een met mensen die verder geen belangen hebben bij bokt" al een heleboel op.

Zoiets had ik ook geopperd maar dat werd naar de prullenmand getorpedeerd...is onmogelijk werd er gezegd...m.i. heb je daar wel 100% objectiviteit mee.. :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 01:16

off topic ,,,,,,trusten allemaal...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 01:26

papagroom schreef:
Laten we vooropstellen,dat het comentaar,,,wat mij betreft,,,niet de mods aangaat,maar het systeem,waar ze zich aan hebben te houden,als je als mod aantreed moet je je dit dus niet persoonlijk aantrekken.
Ik besef dat dat moeilijk is,maar als je, je iedere opmerking persoonlijk aantrekt,maakt je dat in mijn zienswijze ongeschikt om als mod te functioneren.

Dat ben ik met je eens papagroom, maar sommige opmerkingen kunnen het modereren behoorlijk lastig maken, ook als ze niet persoonlijk worden opgevat. Ik vind het bijvoorbeeld ontzettend puberaal zoals sommige mensen wel steeds kritiek uiten maar ondertussen zelfs in een serieuze discussie steeds de grenzen opzoeken en verontwaardigd reageren als ze er op welke manier dan ook op worden aangesproken. "Jullie kunnen mij meer vertellen met jullie groene balken, maar oeps, ik ga toch weer even off-topic hoor, dikke sorry. O:) " Ze zeggen wel eens dat elk land de leider krijgt die het verdient, volgens mij geldt dat hier net zo goed. De liefde moet wel een beetje van twee kanten komen. ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 01:44

Kadankovitch schreef:
Nuage schreef:
In het nieuwe beleid zit juist dat je soms eerder bijstuurt dmv een groene balk dan dat je berichten gaat weghalen. Volgens de oude regels waren alle offtopic berichten uit dit topic weggehaald. Dat is niet gebeurd, er is alleen een groene balk geplaatst. Dus ik snap niet wat het probleem is. Eigenlijk is iedere vorm van moderatoringrijpen ongewenst als ik het goed begrijp, althans bij de mensen die dat aangeven in dit topic. Bokt is een forum waar gekozen is om bepaalde dingen niet toe te laten. Daarin is het een ander forum dan bijv. Fok.nl waarbij vrijwel alles kan. Dat is niet iets wat zal veranderen, zeker ook omdat het merendeel van de bokkers juist blij is met een gereguleerd bokt. De ene gebruiker heeft een hekel aan verwijderde offtopic berichten, waar de ander juist boos is als hij/zij door 8 blz offtopic berichten moet klikken om verder te kunnen lezen.

Overigens zie ik de discussie nu wel opeens veel breder worden. Het ging hier om openheid mbt uitgedeelde sancties. Dit is iets waar momenteel overleg over plaatsvindt onderling. Nu wordt er nog meer bijgehaald, eigenlijk het hele moderatorbeleid en zelfs de discussie over Horse Event wordt er bijgehaald. Die discussies zijn volgens mij al eerder gevoerd en hier is reeds nieuw beleid uit voortgekomen en/of uitleg gegeven.

Er wordt helemaal niet gezocht naar een reden om dit topic te sluiten. Sterker nog, ik denk dat we in dit soort topics dat juist liever zouden voorkomen omdat het averechts werkt. Vandaar al 2 keer een moderatoropmerking en geen enkel verwijderd offtopic bericht. Neem de groene balk dan ook serieus en blijf ontopic, zo kan dit topic ook gewoon open blijven.

Lente is nooit moderator geweest maar was lid van de bezwaarcommissie overigens. Dat is iets compleet anders.

Nee Nee , mevrouw nu wel consequent blijven: U als alleen beoordelende instantie bepaald wat off- en on-topic is. U hebt gesteld dat mijn gefulmineer tegen ongewenste reclame van Horse Event , OFF-TOPIC was. Dus nu niet, omdat het rethorisch mooi uitkomt, zeggen dat mede een uitbreiding is van de discussie. In dat geval is uw sturende opmerking ook totaal misplaatst.

Wie bewaakt de waakhond. De maatregelen die nu worden voorgesteld geven nog altijd geen transparantie in de procedure die tegen iemand gevoerd gaat worden. Nog altijd geen erkenning van het recht op wederhoor voordat een sanctie wordt opgelegd, geen openheid openheid van stukken op basis waarvan een OW wordt opgelegd en een bezwaar daartegen. Met andere woorden iets dat ook maar lijkt op een recht op verdediging. Met andere woorden willekeur blijft gewoon bestaan.
U geeft toe in dat wat u geen moeite kost. Naar het beginsel:" Entbehre gern, was du nicht hast" (vrij vertaald; schenk weg, wat je niet hebt). Dan kan ik, als het zo doorgaat, u bedanken voor niets.

Kadankovitch, het spijt me zeer maar ik heb veel moeite je te volgen. Je zal gerust veronderstellen dat dit aan mij ligt, en wie weet is dat zo, maar dat maakt het wel moeilijk om op je berichten te reageren. Wat er niet consequent is aan mijn reacties ontgaat me echt. Ik vind het ook apart dat je mij (of het Boktteam) met een instantie vergelijkt. Bepalen wat ontopic of niet is, is zo moeilijk niet, en ik probeer mee te denken door te zien dat er nu nog meer klachten naar boven komen en de discussie opeens inhoudelijk verandert. Ik krijg echter wel het gevoel dat iedere vorm van input helemaal niet is waar je op zit te wachten, behalve als dit zou inhouden dat we/ik het volledig met je eens zijn.

Er zijn nog geen maatregelen voorgesteld trouwens? Dus je tweede alinea lijkt me te vroeg geplaatst. De buitenlandse spreuk die er wordt bijgehaald kan ik niet plaatsen, ik snap er eerlijk gezegd helemaal niks van :o

Overigens vraag ik me af of je bewust mensen aanspreekt met "mevrouw", want in de context komt dit nogal denigrerend over. Dat vind ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 02:06

Nuage...Kadankovitch is juist erg netjes in zijn taalgebruik er is niks mis met de context...hoe wil je dan aangesproken/genoemd worden!?
En daarbij kan ik Kadankovitch prima volgen...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 02:14

Nou zoals jij het nu doet vind ik prima :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:41

Ik zie niets verkeerd of denigrerend in de post van Kadankovitch.
Iik vind het eigenlijk om te lachen ( en een mooi voorbeeld) dat men dit bericht, denigrerend vind omdat hij zo beleefd is om een bokker met " mevrouw" aanspreekt, als dit zo zou zijn, dan zouden er andere bokkers al een ban hebben.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:06

Ik ben van mening dat Kadankovitch een geniale manier van uitdrukken zit.
Petje af.

Nuage, ik denk absoluut niet dat Kadankovitch dit denigrerend bedoelt; hij blijft in al zijn posts netjes. Ik denk dat dat gewoon zijn manier van schrijven is.

Hierboven las ik dat het al gezegd was;
Het invoeren van een Bezwaarcommissie van Bokt die totale objectiviteit kan bezitten is dus een, van bokt, onafhankelijke, derde partij.
Alleen zij zijn mijn inziens objectief genoeg om te kunnen bekijken of de Mods een terechte ban hebben gegeven, of dat de ''klager/gebande'' in het recht staat.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:53

Eerlijk gezegd heb ik er allemaal een hard hoofd in Lieffiefi. Dit gaat imo denk ik ook nooit gebeuren omdat er dan wel eens uit kan komen dat Bokt willekeurig mensen een OW of ban aansmeert of aangesmeerd heeft die niet terecht was/is. En ik kan me vergissen maar ik zie Bokt niet met de billen bloot gaan als dit het geval mocht/mag zijn. Kandankovitch en een paar andere hebben in dit topic al een paar keer aangehaald wat de modjes aan het doen zijn ook hier krijgen ze geen erkenning... helaas.

Chanel1985, je slaat de spijker op z'n kop.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 12:57

Als ik zo naar het aantal bezoekers van dit topic zie,voldoet het duidelijk aan een behoefte,we zitten inmiddels boven de tienduizend.....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:58

Dat is waar ppg. Maarja daar hebben de mods weinig boodschap aan want er reageren er maar een aantal. Ik stem voor een poll.cdan kunnen mensen ook anoniem blijven indien gewenst.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:02

Shellyke schreef:
Eerlijk gezegd heb ik er allemaal een hard hoofd in Lieffiefi. Dit gaat imo denk ik ook nooit gebeuren omdat er dan wel eens uit kan komen dat Bokt willekeurig mensen een OW of ban aansmeert of aangesmeerd heeft die niet terecht was/is. En ik kan me vergissen maar ik zie Bokt niet met de billen bloot gaan als dit het geval mocht/mag zijn. Kandankovitch en een paar andere hebben in dit topic al een paar keer aangehaald wat de modjes aan het doen zijn ook hier krijgen ze geen erkenning... helaas.

Chanel1985, je slaat de spijker op z'n kop.

Klopt.
Maar ja. Wettelijk gezien mag dit ook ''gewoon''.

Ik bedoel, leuk hoor. Zo een BZC. Maar neem dan onafhankelijke mensen.