Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:59

Oscar | Die templates zien er inderdaad goed uit. +:)+ Fijn dat je al zo snel met iets komt. Ik vroeg me alleen af, met artikelen. Soms worden er ook grote 'opruimingstopics' geopend, waar wel 20 verschillende spullen worden aangeboden. Hoe wil je het dan doen met het lijstje? Moet je dan voor elk product het lijstje invullen? Ik denk dat hier ook over nagedacht moet worden. Of zie ik dat verkeerd? :)

foxy80

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:05

Stef en Jaydee, iets dat niet van toepassing is, vul je niet in/haal je weg.
In mijn ogen zijn net veel advertenties te kort en dan krijg je heel veel vragen en ook veel vragen dubbel.

In ieder geval biedt het de aanbieder een houvast wat te typen in zijn advertentie, je vergeet zo vlug iets en dan krijg je 6 pb' s en 2 posten in het topic met dezelfde vraag.
En het doet de TS tenminste goed nadenken vooraleer hij of zij een topic definitief opent.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:17

Naar mijn idee krijg je in veel gevallen helemaal geen vragen meer, omdat mensen er een hekel aan hebben om een - vrijblijvende - vraag in een PB te sturen. Ik heb toevallig een advertentie geplaatst met linken naar MP, waarin ik e.e.a. kennelijk wel goed beschrijf. De advertentie op Bokt is al 235 bekeken en heb geen enkele PB ontvangen (en ook via Bokt 0 biedingen). Kun je zeggen: het staat goed omschreven, maar ook: de drempel is zo hoog geworden dat men niet meer reageert. Ik heb wel mailtjes erover gehad, maar alleen via MP. Voor mij een reden om voortaan maar geen advertentie meer op Bokt te zetten, want het heeft geen toegevoegde waarde meer helaas !

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:33

foxy80 schreef:
Stef en Jaydee, iets dat niet van toepassing is, vul je niet in/haal je weg.
In mijn ogen zijn net veel advertenties te kort en dan krijg je heel veel vragen en ook veel vragen dubbel.

Tja, daar denkt niet iedereen hetzelfde over, het zal mij in eerste instantie een worst zijn of een paard trailermak of verkeersmak is.
Ik vind veel paardenverkoopadvertenties veel te langdradig.
Voor al dat soort vragen kan je gewoon het telefoonnummer vragen en zulke dingen telefonisch bespreken, dat praat ook een stuk makkelijker... Actie en interactie, dan kan je ook gelijk doorvragen als iets niet duidelijk is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:00

Bedankt voor het meedenken over de opzetjes :)
Er zijn nog diverse aanvullingen te bedenken, bijv. of een paard verkeersmak is, of het in de wei kan met andere paarden etc. Ik denk dat het goed is om de basisdingen te noemen, en natuurlijk is er dan nog ruimte voor een stuk aanvullende tekst waarin dit soort dingen genoemd kunnen worden.

Jaydee, het klopt inderdaad dat er vaak meerdere artikelen per advertentie aangeboden worden. Zo'n overzichtje zou je eigenlijk moeten zien als een soort geheugensteuntje. Je maakt een advertentie en je checkt nog even aan de hand van het lijstje of je misschien iets belangrijks vergeten bent.

Voor wat betreft het aankondigen van wijzigingen: ForumZaken is daar het specifieke forum voor. Nieuws is in principe bedoeld voor nieuwsartikelen en niet zozeer voor aankondigingen die betrekking hebben op het forum.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:05

Maar het bulletin is daar wel voor en daar is ook niks in aangekondigd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:11

Daar heb je gelijk in. Als er een lopend bulletin is, dan had het daar idd. in kunnen staan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:16

Je zegt dus eigenlijk dat jullie het 2 februari nog niet bedacht hadden... Maar 14 februari het wel al in konden voeren. Dat is een vreemde gang van zaken.

De dringende noodzaak lijkt me niet ineens opgekomen. Het was bij bulletin verschijnen ook al bekend dat er heel veel berichten in EA stonden. Maar dat was al een jaar zo. Dan kan je me niet wijsmaken dat het niet had kunnen wachten tot 2 maart...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:27

Nee, dat zeg ik niet ;)
Ik zeg dat het in het bulletin had kunnen staan, maar dat dat niet gebeurd is. In het komende BBB zal het zeker vermeld worden.
Het is een vreemde samenloop van omstandigheden geweest. De plannen waren er natuurlijk al langer, maar het heeft een tijdje geduurd voordat we er over uit waren hoe we dit aan moesten pakken en vooral hoeveel tijd er nodig zou zijn om 'iets' te bouwen om de oude advertenties te verwijderen. Toen dat eenmaal bekend was, is de aankondiging hier op FZ gezet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:09

Oscar, ondanks het feit dat ik het vijgen na pasen vind, ben ik toch blij te zien dat dit dan toch vermeld zal worden in het komende BBB.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 15:19

Vijgen na pasen, da's wel een mooie uitdrukking ;) :))
De opzet van het BBB is dat het vooral een soort terugslagwerk is over de afgelopen maand. In dat opzicht hoort het dan wel thuis in het overzicht van februari. Maar goed, ik snap ook wel dat het qua informatievoorziening handiger was geweest om een vooraankondiging te doen. Probleem is dan dat zo'n BBB maar 1 keer per maand uit komt, en dan moet je uitwijken naar FZ zoals nu gebeurd is.

Heeft er misschien nog iemand goede aanvullingen op de suggesties voor de opzetjes/templates? Ik wil graag proberen om het vanavond compleet te hebben, dan kan ik het opnemen in de charters van EA. Desgewenst kan het ook (tijdelijk) als extra sticky topic geplaatst worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:28

En anders bij een ingrijpende verandering een linkje bovenaan? Net als met de grote enquete? Want ook de kleine enquete staat alleen maar op FZ vermeld, en zo mis je dus een hele grote groep gebruikers.

Oscar: Misschien aangeven dat de foto's duidelijke (stand) foto's "moeten" zijn? Dus niet een grazend shetje ergens ver weg in een weiland?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:32

Is standaard Vlaams hoor.

Maak dan maar een extra sticky aan, anders moet je door de hele tekst met regels scrollen

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:34

Eventueel een video/bewegings filmpje voor in de templates?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:48

Oscar, de templates zien er toppie uit. Hopelijk kunnen die tot die tijd dat het nieuwe systeem komt wat verbetering brengen op het EA.
Bij mijn eerst volgende advertentie zal ik die zeker gaan gebruiken ...

ik weet dat er veel zich al aangemeld hebben, maar ik meld me ook aan als vrijwilliger om mee te helpen EA "schoon" te houden ... en leefbaar te houden.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:45

gewoon "overige bijzonderheden"

Voor mij is het bij deze versie overigens niet duidelijk wat de TS nou wel nog mag aanvullen op zijn topic. Dat is toch ook beperkt? Of mag de TS zijn topic zelf actief houden?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:39

De TS mag in principe alles aanvullen op het topic, zolang het binnen de Boktregels en de EA-regels past.
Het actief houden van een topic is niet echt van toepassing, althans niet in de zin dat je een topic omhoog kunt plaatsen. De advertenties op EA worden gerangschikt op plaatsingsdatum.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:41

Ik heb een poging gedaan om wat lijstjes samen te stellen zodat je aan de hand daarvan wat makkelijker een topic kunt plaatsen. Dit is het geworden:

EA-TK-PP:
[EA-TK-PP] [EA-TK-PP] Tips voor het opstellen van een verkooptopic

EA-TK-AP:
[EA-TK-AP] [EA-TK-AP] Tips voor het opstellen van een verkooptopic

EA-TK-AR:
[EA-TK-AR] [EA-TK-AR] Tips voor het opstellen van een verkooptopic

Mocht het nodig zijn om dingen aan te passen / uit te breiden dan hoor ik het graag. Het is slechts een eerste opzet, dus er is nog vanalles mogelijk :)

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:07

ik vind het super!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:16

Oscar, hoe zit het nu met de verlotingstopics? gezien niemand nu nog in topics kan reageren op Commercieel. Is er een ander forum waar het in zou mogen?

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:28

Als je het aan mij vraagt, ik vind het helemaal niet handig dat we nu niet meer kunnen reageren in het topic.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:50

lifaya schreef:
Oscar, hoe zit het nu met de verlotingstopics? gezien niemand nu nog in topics kan reageren op Commercieel. Is er een ander forum waar het in zou mogen?

Misschien zou het kunnen dat z'n topic op bijvoorbeeld LZP geplaatst mag worden? Of dat ze op EA een nieuwe subkop onder commercieel maken waarbinnen je wel kan reageren en dit alleen voor verlotingstopics oid?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:57

Ik plaats heel trouw elke week een advertentie in EA commercieel.
Ik zie nu dat advertenties minder bekeken worden en je veel minder reacties krijgt op je advertentie.
Mensen selecteren advertenties op aantal bezichtigingen en reacties.
Ik vindt het erg jammer dat je niet meer kunt reageren en hoop dat dit ooit nog terug komt.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:01

nog steeds slaat het nergens op dat je niet kan bieden!!!!
ik kocht veel via bokt maar heb totaal geen zin om op pbs te wachten
vind dit echt schijtirritant!!!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:27

ik kan ook niet zeggen dat ik het handiger vind, maar jullie zullen er wel je redenen voor hebben, maar veel mensen zullen uitwijken naar marktplaats of andere paarden forums, jammer!