Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:31

stef schreef:
gaan we nu hier weer antwoorden eisen?
Rome en parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwt

Eisen is behoorlijk overdreven, en bovendien werd jij niet aangesproken - ik wilde van Bart weten hoe de voortgang c.q. tussenstand is, en er staat in mijn post ook duidelijk dat iedereen ( dus ook ik) snapt dat het tijd kost. Ik hoef van jou geen antwoord Stef, want jij weet het netzomin. Neonlight - dank voor je antwoord - we wachten dan nog maar af op de ontwikkelingen - af en toe een 'tussenstandje' zou fijn zijn. ;)

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:35

je hoeft van mij geen antwoord? Moet je misschien bedenken voordat je iets op een openbaar forum zet waar iedereen dus mag reageren.
Ik geef mijn mening, precies waar een forum voor is bedoeld :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:42

Een antwoord is iets anders dan een mening - Of je antwoord of mening relevant was laat ik aan je eigen inzicht over. :D

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:09

Mag ik er aan toe voegen dat het niet altijd zinvol is om te zeggen waaraan wordt gewerkt, of wat de tussenstand is? Ik zou het jammer vinden om valse verwachtingen te scheppen... Zo kunnen we vandaag de dag discussiëren over een ideetje voor een nieuw subforum waar bepaalde topics onder geschaard kunnen gaan worden, om dat bijvoorbeeld over 3 dagen af te ketsen en toch voor een heel andere oplossing of een idee in een andere richting te gaan.
Door vast iets te communiceren wat uiteindelijk misschien niet door gaat ben je wellicht blij met een dooie mus... :)

Het lijkt me dan veel effectiever om te communiceren als iets van voor tot achter rond is.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:21

Het gaat er toch ook niet om dat jullie hier alles plaatsen?
Echter je kunt wel van gedachten wisselen over voorstellen die hier naar voren zijn gekomen als dat lijkt ons een goed idee. Dat wil nog niet zeggen dat het dan ook uitvoerbaar is. Mijn mening.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:23

Dat is ook geloof ik precies wat wordt gezegd (en gedaan) ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:34

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 01:52

bedankt eline
das een hele lap tekst :P
ik erger me vooral aan dat de grappige toppics (bovenburen etc xd)
gesloten worden ... vooral als de sfeer goed is ,maar het even niet ontopic is gelijk slot of reacties verwijderen
terwij ik soms zo'n felle discussie zie ,wel ontopic ,maar of dat nou leuker is.. k betwijfel het

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:28

Zie bij "eigen berichten" dat er een nieuw bericht is... van Echwel in dit topic, en niets te zien....
rara politiepet

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:32

Was niet een bericht van Echwel,
maar van omdatikhetkan.
Maar degene zei dat als zijn/haar bericht zou worden weggehaald dat hij/zij er 2 voor zou terug plaatsen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:39

Er zijn inderdaad twee berichten uit dit topic verwijderd, een bericht van een SA van een gebande gebruiker en een korte reactie van Echwel daarop die zonder de oorspronkelijke post geen betekenis heeft.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:24

Dat topics verwijdert worden als de gebruiker daarom vraagt vind ik niet meer dan logisch....Dat was mijn antwoord op de vraag van verwijdert bericht

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:43

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:56

Topics mogen gewoon niet omhooggeschopt worden als ze 'verjaard' zijn.
Men staat vrij om een zelfde soort topic te openen wat wel actueel is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:04

In oude topics mag wel gereageerd worden mits de reactie die geplaatst wordt bijdraagt aan een topic. Dat is in ieder geval de regel die ik altijd gebruik(te). Oude topics waarin "haha, ja, supergrappig" geplaatst wordt 3 maanden na datum is inderdaad niet de bedoeling, maar als er echt een goede, informatieve post wordt geplaatst enkele maanden later, dan liet ik hem persoonlijk gewoon open.

Heino, heb je al een PB naar die mod gestuurd? Misschien kan zij je meer uitleg geven over dat specifieke slotje.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:20

Bellona_K schreef:
Men staat vrij om een zelfde soort topic te openen wat wel actueel is.

Wat is er niet actueel aan afbeeldingen en uitleg over paarden die goed over de rug lopen?
Ik snap dat het in nieuwstopics niet handig is als mensen na maanden nog gaan reageren, maar dit onderwerp blijft toch actueel??
Is het niet veel handiger dat dit onderwerp in één topic besproken wordt ipv in 10 topics omdat dat nu eenmaal moet volgens de regels? Als je dan later iets op wilt zoeken moet je tien topics doorspitten.

Yasmine, ja, heb Revanches al een PB gestuurd maar kreeg de indruk dat zij het beleid gewoon gevolgd heeft, vandaar dat ik de vraag hier ook stel, om het beleid omtrent slotjes op dat soort topics ter discussie te stellen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:29

Heino schreef:
Yasmine, ja, heb Revanches al een PB gestuurd maar kreeg de indruk dat zij het beleid gewoon gevolgd heeft, vandaar dat ik de vraag hier ook stel, om het beleid omtrent slotjes op dat soort topics ter discussie te stellen.

Oké, dan vind ik het goed dat je dit hier post :j Ik ben er iig ook voor om niet zomaar klakkeloos ieder "oud topic" op slot te zetten, maar dat er wel moet gekeken worden naar hoe oud het is, wat er nog aan wordt toegevoegd door de nieuwe reacties enz. Dat is dus zeker iets wat imo moet worden meegenomen bij het werken aan een nieuw beleid, want als gebruiker komt een slotje wel erg hard aan.

Wat jij hierboven zegt over beter één topic van 10 topics ben ik het overigens helemaal met je eens. Dan is het voor gebruikers ook makkelijker om alle informatie op één plaats terug te vinden over een bepaald onderwerp.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:37

Eline schreef:
Er zijn inderdaad twee berichten uit dit topic verwijderd, een bericht van een SA van een gebande gebruiker en een korte reactie van Echwel daarop die zonder de oorspronkelijke post geen betekenis heeft.

Is het dan niet handiger dit te vermelden? Kan ook voorkomen dat iemand net bezig is een reactie te schrijven terwijl de post dus verwijderd wordt, maar die reactie, zoals Echwels omschrijft, eigenlijk best wel van belang is.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:35

Echwel schreef:
Dat topics verwijdert worden als de gebruiker daarom vraagt vind ik niet meer dan logisch....Dat was mijn antwoord op de vraag van verwijdert bericht

Ik meende dat dit ook werd gedaan als iemand daar om vroeg?
Begrijp niet waarom hier niet aan tegemoet wordt gekomen!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:57

Alane schreef:
Eline schreef:

Is het dan niet handiger dit te vermelden? Kan ook voorkomen dat iemand net bezig is een reactie te schrijven terwijl de post dus verwijderd wordt, maar die reactie, zoals Echwels omschrijft, eigenlijk best wel van belang is.

Dat is inderdaad handig om te vermelden maar zal vanwege de commotie eromheen (er moet dan nog meer gebeuren dan enkel berichten weg halen) nog niet geplaatst kunnen zijn tussen het doen van de actie en jouw bericht. Maar het is zeker iets om aan te denken. :j

jaantsje schreef:
Echwel schreef:

Ik meende dat dit ook werd gedaan als iemand daar om vroeg?
Begrijp niet waarom hier niet aan tegemoet wordt gekomen!

We proberen bij verwijderingsverzoeken zoveel mogelijk tegemoet te komen. Echter zijn er ook redenen om niet zomaar alles te verwijderen. Een van de grootste problemen waar je dan tegen aan loopt zijn bijvoorbeeld de berichten van anderen in datzelfde topic, geopend door de persoon die de aanvraag doet. Van al deze andere mensen kun je niet zomaar de berichten verwijderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:16

Ik word echt scheitziek van die weigering hier om berichten te verwijderen!
ik wil véél berichten verwijderd hebben met een hele goede reden: ook Bart hiervan op de hoogte gesteld.

en dan krijg ik weer een voorstel om maar opnieuw te beginnen op bokt...met een nieuw account en de oude anonimiseren...wat verandert dat...helemaal niks...want dan zijn er nog steeds berichten terug te halen waarmee ik irl niet geassocieerd meer mee wil worden.

moet ik dan echt een stap hoger gaan ofzo....ben er onderhand echt stikpissig over.
het gaat hier alleen maar om het feit dat er dan gaten in berichten en topics vallen...bah.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:01

Persoonlijk zou ik dan zeggen, verwijder het hele topic. Er vallen dan ook geen gaten.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:35

Anoniem schreef:
ik wil véél berichten verwijderd hebben met een hele goede reden: ook Bart hiervan op de hoogte gesteld.

en dan krijg ik weer een voorstel om maar opnieuw te beginnen op bokt...met een nieuw account en de oude anonimiseren...wat verandert dat...helemaal niks...want dan zijn er nog steeds berichten terug te halen waarmee ik irl niet geassocieerd meer mee wil worden.

moet ik dan echt een stap hoger gaan ofzo....ben er onderhand echt stikpissig over.
het gaat hier alleen maar om het feit dat er dan gaten in berichten en topics vallen...bah.

Het zou natuurlijk kunnen dat je in de toekomst ook dit bericht verwijderd wilt hebben. ;)

Heino schreef:
Revanches @ [RT-D] duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt
Wat is de logica achter het sluiten van dit soort verschrikkelijk leerzame topics omdat ze zogenaamd oud zijn??????

Ik zag dat ook en vind het jammer. Ik had zelf een link geplaatst naar dat topic in het centrale topic over nageeflijkheid. Er waren daar vragen over zaken die heel goed staan uitgelegd in dat oude topic. Ik zou dan zeggen laat het toe dat het topic nieuw leven wordt ingeblazen. Zo vaak is er niet zo'n leerzaam topic waarin de sfeer ook nog eens heel goed is. Er is nu misschien weer een nieuwe lichting bokkers die er iets aan heeft en over wil praten. Dit is toch van een andere orde dan je eigen topic steeds omhoog schoppen. Dit vind ik eigenlijk wel een goed voorbeeld waar minder op de regels modereren en meer op gezond verstand een enorme verbetering zou zijn voor Bokt.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 08-01-11 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:39

Anoniem schreef:

Ik heb verschillende verzoeken ingediend, alles keurig verwijderd. Ga me niet vertellen dat er speciale uitzonderingen zijn, dat is natuurlijk onzin. Ook jij ken net als iedereen een verzoek indienen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:49

Schijnbaar blijkt het dan voor andere gebruikers iets moeilijker te zijn om een topic of berichten te laten verwijderen. Terwijl ze zelf niet meer gewenst zijn blijkt de kennis van die niet gewenste gebruiker nog wel gewenst te zijn... Beetje raar of niet?