Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lovely schreef:Shanelle schreef:Voor mij zijn het meer de Bokkers zélf die het tegenwoordig vaak verpesten. Je ziet het erg duidelijk: iemand opent een topic met fotootjes, dat wordt dan eerst ongeveer 90x bekeken zonder dat er ook maar 1 iemand reageert. TOT er dan plots iemand zegt: 'Je prikt je paard lek' (ofzoiets) en dan zijn ze vertrokken! Plots stroomt het commentaar binnen over hoe slécht iemand wel niet bezig is - wat best zo kan zijn - maar bijna NIEMAND geeft TIPS. En op die trieste manier wordt dan vaak de toon gezet voor het hele topic en de daarop volgende.
Precies, dat soort dingen moeten harder aangepakt worden. Die bokker die zo vervelend doet, het vuurtje aansteekt en vervolgens vertrekt, die moet gewoon geband worden, weg ermee.
Ayasha schreef:laslilla: wat is daar moeilijk aan?Die bokkers worden toch enkel teleurgesteld als je er niet op in gaat?
Lovely: Dat is ook zo iets... Als de sfeer op dergelijke fora je niet aan staat ga je er gewoon niet lezen/kijken. Om het nu meteen af te schaffen. Persoonlijk ga ik de topics graag eens af om te kijken hoe sommige bokkers het te doen. (en wat een fantastisch mooie dieren komen er soms voorbij)
Ayasha schreef:Ik denk dat sommige bokt.nl gewoon veel te serieus nemen.
Lovely schreef:Nee, maar ik denk dat bokt.nl zich het wel aan moet trekken.
Shadow0 schreef:Vraag dat maar eens aan LDRDDie corrigeert, met onvoorstelbaar veel volharding, bijvoorbeeld stelselmatig allerlei fabels rondom aansprakelijkheidsverzekering. Maar nog geen twee posts onder haar plaatst iemand rustig weer volledig uit de lucht gegrepen fantasieen. Waarom? Tsja, geen zin om te lezen, wat doet het er ook toe, ze weten zeker dat een vriend van de buurman dat wel eens gezegd had, gehoord in de kantine... en dus waar.
Maar op een bepaald moment zal LDRD het zat zijn - en blijven de fabels staan.
Op een bepaald moment houdt de motivatie van individuele gebruikers op - en met goed recht, want waarom zou je in vredesnaam de moeite nemen om informatie te corrigeren als anderen rustig door mogen gaan met allerlei onzin verkondigen?
(Ik neem nu even dit voorbeeld van de verzekering, gewoon omdat het een erg duidelijk voorbeeld is.)
Cathariina schreef:Ik vond het eerder wel gezelliger, maar bokt groeit elke dag meer..
De regels zijn nodig om de boel hier nog een beetje gezellig te houden.