Geen cap is eigen keus...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:57

ilse86 schreef:
maar veel mensen realiseren zich dat niet, dus vind dan een cap dragen het minste wat je kunt doen. en dan met name voor jonge mensen. denk dat dat wel bij kan dragen aan bewustwording voor gevaar.

Ik denk dat dat wel mee valt! Hoogstends dat ze zichzelf overschatten(denken dat ze beter kunnen rijden dan ze daadwerkelijk doen), maar nogmaals dat gebeurd zo vaak met vanalles.
Jonge mensen idd wel tot 18-20, maar die kúnnen nog niet goed inschatten. De hersenen zijn tot die tijd nog in ontwikkeling en juist dat inschatten is iets wat als laatste ontwikkeld.
Daar zijn de ouders verantwoordelijk voor om te zorgen of ze wel of geen cap moeten dragen!

ilse86

Re: Geen cap is eigen keus...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:16

ik vind ook absoluut dat de ouders verantwoordelijk zijn. Vind ouders in elk opzicht verantwoordelijk voor de veiligheid van hun kind, laat ik dat vooropstellen.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:17

Martin009 schreef:
Haha dit vind ik komisch _O- _O-
Al het tweede topic over iemand die geen foto`s op bokt meer wilt zonder cap :+
Dus nou vraag ik me eerlijk gezegd af waarom mensen het belangrijk vinden om andere te beschermen tegen iets wat ze zelf besluiten te doen ?????????????

Omdat mensen hard werken en we hier worden uitgezogen door de overheid. En als er een idiootje besluit op een paard te stappen zonder cap en erg gebeurt een ongeluk, betalen wij daar met zijn allen aan mee!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:20

ilse86 schreef:
ik wil niet heel vervelend doen, anya. maar je kiest er zelf voor om een post te plaatsen op dit forum. dat mensen je dan tegenspreken, is een logisch gevolg. dat hoef je niet als bemoeizucht op te vatten.

Precies. :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:30

winnietje3 schreef:
Omdat mensen hard werken en we hier worden uitgezogen door de overheid. En als er een idiootje besluit op een paard te stappen zonder cap en erg gebeurt een ongeluk, betalen wij daar met zijn allen aan mee!

kom op zeg, hoe kortzichtig!
Ga dan zelf ook niet op een paard zitten, want alleen een cap is niet voldoende bescherming tegen het vallen en de rekeningen van kneuzingen en breuken, mensen die geen paard rijden vinden de risico's van paardrijden ook niet nodig...
Zo zijn voetballers ook een risico-groep waarbij veel blessures voorkomen...laten we alles maar verbieden!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:32

Jup, maar als je een van je banden verrekt hebt (voetbalblessure nr 1) kun je vaak na een week wel weer werken. Als je hersenletsel hebt na een harde val niet. ;)
Usw usw

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:36

ilse86 schreef:
Jup, maar als je een van je banden verrekt hebt (voetbalblessure nr 1) kun je vaak na een week wel weer werken. Als je hersenletsel hebt na een harde val niet. ;)
Usw usw

Maar het risico op hersenletsel is weer stukken kleiner dan de blessure..... waardoor de aantallen hoger zijn en dus ook duur...
Het 1 is gewoon niet te vergelijken met het ander, zo simpel vind ik dat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:39

Ik vind als je geen cap draagt het inderdaad eigen keus is...

Weet je wat ik zo vreemd vind, dat iedereen zich daar mee moet bemoeien, wat maakt iemand anders dat nu uit.
Waarom moet je dan doordrammen dat er alleen maar TS mogen zijn in HAW die een cap op hebben... Dat snap ik echt niet...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:41

nee, maar voetballers beschermen zich op de manieren die mogelijk zijn. namelijk door het dragen van scheenbeschermers tijdens wedstrijden. Dat is de enige manier waarop zij zich kúnnen beschermen. Dat doen ze dan ook.
In onze sport valt cap onder basisbescherming (misschien wel voorwaarde) nummer 1. Het is een heel andere vergelijking, maar zo is t wel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:31

Als je vind dat het een eigen keus is en je valt een keer verkeerd dan verwacht je wel dat je geholpen wordt.Je kan gewoon echt goed vallen, en dan zijn er gevallen die in een rolstoel belanden.Als ik de keus dan heb in een rolstoel of cap op dan is de keuze niet moeilijk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:20

Nee maar dan moet je misschien wel helemaal niet gaan paardrijden...

Ik vind het echt eigen keuze hoor.

Zo kan ik ook wel beginnen dat als je rookt je ook niet geholpen mag worden en ga zo maar door...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:52

superwoman schreef:
Vind je argumenten niet goed genoeg en daarom reageer iig ik daar niet op in dit topic.

Dit meen je toch niet serieus?? Dat is wel erg gemakkelijk zeg. Ik ga op alle argumenten in, hoe onzinnig ze in mijn ogen ook zijn. Nee echt, lekker simpel, argumenten die je niet liggen negeren. Weet ik ook weer dat ik jou als discussiepartner niet heel serieus hoef te nemen, jammer.

Anya, ik ga je onderzoek bekijken :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:58

Anya, ik kan niet uit het onderzoek halen of ze de respondenten alleen naar bepaalde sporten gevraagd hebben of dat ze de respondenten iedere vorm van sportblessure hebben laten vertellen. Ik kan dus niet erg veel met het onderzoek.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:39

Heino schreef:
superwoman schreef:
Vind je argumenten niet goed genoeg en daarom reageer iig ik daar niet op in dit topic.

Dit meen je toch niet serieus?? Dat is wel erg gemakkelijk zeg. Ik ga op alle argumenten in, hoe onzinnig ze in mijn ogen ook zijn. Nee echt, lekker simpel, argumenten die je niet liggen negeren. Weet ik ook weer dat ik jou als discussiepartner niet heel serieus hoef te nemen, jammer.

Anya, ik ga je onderzoek bekijken :)

Net zoals jij zegt dat argumenten van anderen dooddoeners zijn...

Snap niet waarom jij niet in ziet dat je PRECIES hetzelfde reageerd op de argumenten die worden aangedragen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:42

Ik ga in elk geval inhoudelijk op de argumenten van anderen in. Ik betrek de antwoorden in elk geval op het oorspronkelijke onderwerp waar we over praten: caps. Als anderen met argumenten aankomen over andere, niet terzake doende onderwerpen in dit topic (als in "dan kan je jezelf beter opsluiten want je loopt overal gevaar") dan vind ik dat dooddoeners omdat die helemaal niet meer over het topic gaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:46

Heino schreef:
dan vind ik dat dooddoeners omdat die helemaal niet meer over het topic gaan.

Kijk precies zo! Zo vind ik dat de motors en brommers niet over dit topic gaan zelfs ná je argumenten...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:47

Waarom niet? Ik haal de motoren erbij om het onderwerp cap dragen duidelijker te krijgen. Om de discussie te verdiepen. "Dan moet je maar helemaal niet meer paardrijden" is niet echt een constructieve bijdrage, of vind je van wel?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:50

Heino schreef:
Waarom niet? Ik haal de motoren erbij om het onderwerp cap dragen duidelijker te krijgen. Om de discussie te verdiepen. "Dan moet je maar helemaal niet meer paardrijden" is niet echt een constructieve bijdrage, of vind je van wel?

Ik vind het dus niet duidelijker worden omdat het er niks mee te maken heeft en dat de discussie niet dieper wordt maar daardoor juist van onderwerp doet veranderen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:52

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten. Bij ons op stal is het verplicht als je gebruik maakt van de binnen en buitenbak. Doet iedereen ook netjes. Maar niet iedereen houdt em op zodra ze buiten gaan rijden. Denk tja eigen keus. Ik hou em gewoon op. Ik erger me er verder niet aan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:54

Nee, het heeft er niet direct mee te maken. Maar het is wel vergelijkbaar in die zin dat motorrijders hun hoofd ook beschermen omdat ze hoofdletsel riskeren als ze het niet doen. Dat is toch wel enigszins vergelijkbaar met een cap. Motorhelm en cap hebben in elk geval hetzelfde doel. Dus als je er dan achter komt waarom mensen een motorhelm nuttiger vinden dan een cap verdiep je het topic in mijn ogen omdat je met behulp van die vergelijking de pro's en con's van cap dragen waarschijnlijk scherper krijgt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:03

Maargoed, jammer dat ik mezelf blijkbaar niet goed genoeg kan uitdrukken. Ik wil niemand een cap opdringen, wil alleen dat mensen nadenken over hun capgebruik en een goede afweging maken tussen wel of niet cap dragen. En daar is een discussie als deze een goede stimulans voor, denk ik.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:04

Heino schreef:
Nee, het heeft er niet direct mee te maken.

_/-\o_
De rest heb je al meerdere keren geschreven en vind het dus nog steeds geen goede argumenten
Ik kan wel meer dingen verzinnen die dezelfde doelen hebben, maar verder niks met elkaar te maken hebben of te vergelijken zijn.

Waarom mensen de cap niet gebruiken en dus niet nuttig genoeg vinden is al tig x geschreven... zij vinden de risico's klein. Terwijl mensen dat bij een motor veel groter vinden
Snap je het nu?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:05

verschil blijft dat een helm bij een motorrijden VERPLICHT is volgens de wet, en een cap niet. Daarmee is FEITELIJK een cap dus eigen keuze.
Zo, en dat is het laatste wat ik erover zeg :wave:

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:06

Dus als een cap verplicht zou worden, zou je m wel dragen? :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:07

Superwoman, als je de argumenten van mij zo slecht vindt kan je ze vast heel gemakkelijk en helder ontkrachten? Ik ben benieuwd.