bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyvdh

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:07

NU OPLICHTER ACTIEF MET ONZE FOTO'S ( DUS SPULLEN )! NAAM ***. ZIJ BESTELDE BIJ ONS SPULLEN EN ZOU VOLGENDE WEEK BETALEN, HET MOOISTE IS NOG ZE BLIJKT AL HET EEN EN ANDER VERKOCHT TE HEBBEN TERWIJL HET NOG BIJ ONS IS DE SCHUUR LIGT!!!! DUS IEDEREEN OPLETTEN GEBLAZEN!
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 27-05-09 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:09

wendyvdh schreef:
NU OPLICHTER ACTIEF MET ONZE FOTO'S ( DUS SPULLEN )! NAAM ***. ZIJ BESTELDE BIJ ONS SPULLEN EN ZOU VOLGENDE WEEK BETALEN, HET MOOISTE IS NOG ZE BLIJKT AL HET EEN EN ANDER VERKOCHT TE HEBBEN TERWIJL HET NOG BIJ ONS IS DE SCHUUR LIGT!!!! DUS IEDEREEN OPLETTEN GEBLAZEN!

ik heb toevallig vanavond nog een mailtje via mp verstuurd over Anky bandages, zij heeft de naam *** dus zij heeft de spullen niet die zij aanbied?
Laatst bijgewerkt door Eline op 27-05-09 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:12

nee die heeft ze niet! die liggen nog bij ons in de schuur!! ze gebruikt ook echt onze foto's!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:13

wendyvdh schreef:
nee die heeft ze niet! die liggen nog bij ons in de schuur!! ze gebruikt ook echt onze foto's!

ben blij dat ik dit op tijd lees, had bijna dus Anky bandages bij der gekocht.

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:15

ze blijkt ook mijn derby laarzen, kingslandjas, slibjas enzenz. te hebben aangeboden. kijk maar op de foto's bij http://garageverkoop.hyves.nl dan kun je de foto's vergelijken!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:15

Heb je marktplaats ook al ingelicht?

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:39

ja heb ik ook al gedaan en de mensen die mij de tips gaven zouden het ook doen!

mensen ik ga slapen!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:58

wendyvdh schreef:
ja heb ik ook al gedaan en de mensen die mij de tips gaven zouden het ook doen!

mensen ik ga slapen!

dat is geen een van bokt?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 01:08

Dat heb ik inderdaad gezien. Lekker is dat verkopen terwijl er niks te verkopen valt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:18

wendyvdh schreef:

Het is nog geen volgende week, dus ze kan nog steeds betalen. Verder zie ik niet in waarom ze aangekocht spullen niet zo mogen doorverkopen !!
Jij ziet jezelf misschien niet als 'tussenhandel', maar zij jou wel blijkbaar.
Wat is er mis mee zolang zij straks netjes jou betaald en de kopers hun spullen na betaling opstuurt !!
Zonder dat er duidelijk sprake is van oplichting noem ik dit gewoon handel en jouw post -gezien jouw hoofletters- stemmingmakerij.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 27-05-09 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:34

Neehe.... Ik heb daar dus ook wat gekocht... Alleen was het wel tweedehands.. Ik ben benieuwd....

edit:
Weet je wel zeker dat het de goede naam is? Ik heb namelijk een andere naam en plaats, dus ik vind het wat vreemd. Misschien is het helemaal geen oplichting :)
edit 2:
Op de hyves staat ook dit:

kleinvosje (152)
gisteren, 22:48
Ach, wat lief, dat vind ik een goeie actie van je! Ik zie dat je al heel veel kwijt bent, goed joh!
Heb je marktplaats ingelicht over die griet? Moet je doen, ik zal het ook doen en ook vragen claudia het te doen, dan pakken ze zo'n persoon aan.

Garageverkoop (17)
gisteren, 22:46
ik had het pikeur vestje voor jou erbij gedaan omdat jullie al zoveel hadden gekocht! ik hoop dat het er morgen is!

kleinvosje (152)
gisteren, 22:45
Heb inderdaad wat van jullie spullen op marktplaats zien staan, vond het al raar dat het onder een andere naam en plaats stond, terwijl jij het ook nog had staan. Alles wat je verkocht hebt, haal je er meteen vanaf. Heel goed dat je de boel in de gaten houdt!

Ik denk dat er sprake is van een misverstand?

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:01

Ik denk het ook ja, als ik dit zo lees!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:25

Ik zie net dat ik het helemaal verkeerd begrepen heb haha, de spullen zijn juist van garageverkoop.hyves.nl

Gelukkig maar!! Ik begon al te denken dat ik weer de mist in ging!!

Maar iemand heeft dus foto's van die hyves gehaald.

Sorry, ik ben een beetje blond :o

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:42

Ik heb ook bijna alleen maar goede ervaringen gehad, op 1 anky broek na. Splinternieuw met foto's 100 euro overgemaakt nooit meer wat gehoord. na 1,5 maand wou ik aangifte doen kreeg ik 2 dagen later een pakje binnen met een HH broek met gaten....tja....Wat kan je er aan doen. Gewoon naar de winkel toe gaan en het daar kopen. Kleinere aankopen doe ik gewoon wel via eea. En denk dat Bokt niet verantwoordelijk zou moeten zijn voor ea dat is de koper en de verkoper.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:18

cocktail schreef:
Ik heb ook bijna alleen maar goede ervaringen gehad, op 1 anky broek na. Splinternieuw met foto's 100 euro overgemaakt nooit meer wat gehoord. na 1,5 maand wou ik aangifte doen kreeg ik 2 dagen later een pakje binnen met een HH broek met gaten....tja....Wat kan je er aan doen. Gewoon naar de winkel toe gaan en het daar kopen. Kleinere aankopen doe ik gewoon wel via eea. En denk dat Bokt niet verantwoordelijk zou moeten zijn voor ea dat is de koper en de verkoper.

Ze maken wel een platform voor verkoop dus dan zou het toch ook zo moeten zijn dat er een sysyteem tegen oplichting vanuit bokt wordt gemaakt?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:34

Nou de termijn bij mij is verstreken , ga morgen aangifte doen, zo moe van heb gezegd dat ik het nog even de tijd geef
Om het normaal op te lossen, maar dan kan ze het nu ook krijgen, ben het nu beu!
Heb haar nu opgegeven via opgelicht site en alle mails van mij verzameld, heb gevraagd wat ik allemaal nodig heb ,
Heb alles in een mapje dus morgen alles maar afleveren

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:07

het was wel een oplichtster is heb namelijk alle mailtjes van die griet opgeslagen in mijn computer. Ze wilde eerst kijken hoe het liep en daarna pas bij mij aankopen. Ook krijgt ze de spulllen niet meer van mij! de spullen van garageverkoop op hyves zijn van mij dus ook de foto;s die erop staan. Wij hebben het express op hyves gedaan zodat iedereen precies kan volgen hoe en wat. zelfs wanneer ik pakketjes voor wie op de post heb gedaan. Wij nodigen zelfs mensen thuis uit! Ik bijv. een mailtje liggen van iemand die bij mevr. **** mijn laarzen en slibjas wilde kopen voor 3 x zoveel geld!

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:16

DubbelDun schreef:
wendyvdh schreef:

Het is nog geen volgende week, dus ze kan nog steeds betalen. Verder zie ik niet in waarom ze aangekocht spullen niet zo mogen doorverkopen !!
Jij ziet jezelf misschien niet als 'tussenhandel', maar zij jou wel blijkbaar.
Wat is er mis mee zolang zij straks netjes jou betaald en de kopers hun spullen na betaling opstuurt !!
Zonder dat er duidelijk sprake is van oplichting noem ik dit gewoon handel en jouw post -gezien jouw hoofletters- stemmingmakerij.

dit mag dus niet ook niet volgens marktplaats! tussenhandel is geen probleem maar dan moet je wel al de spullen in huis hebben en/ of betaald!!!!!! wel zo eerlijk he tegenover andere mensen!!!! En nog wat aangekocht? ik heb geen geld hoor en nog steeds ligt het in mijn schuur. Maar jij bent echt zo'n gevalletje wat dus niet gewaarschuwd wilt worden. Wij willen er in ieder geval alleen maar mee zeggen dat je op je centjes moet letten en goed in de gaten moet houden of dat je mensen kunt vertrouwen ja of nee. Bij ons kun je namelijk alles zien. Onze bedrijflinks, ons telefoonnummer, adres enz enz. dat is toch veel fijner voor mensen??[/quote]

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:22

Kijk dat jij haar op die voorwaarden niet levert moet je zelf weten. Bij de tussenhandel gebeurt het wel vaker dat iemand pas iets afneemt als er een koper voor is.
Ik zie nog steeds het probleem niet zo.

Dat je beter niet kunt kopen van mensen die geen gegevens willen geven moet iedereen zelf weten.
Ik sta op MP ook niet met mijn volledige naam en tel.nr.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:58

die garage/hyves verkoop is ook persoon hier op bokt.
is dat het zelfde persoon als van markt plaats?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:17

Ik heb heel vaak dat er bij mij met verzenden wat mis gaat. Heb het al een paar keer terug gestuurd gekregen. Ik breng het pakketje altijd bij een kleine sigarenzaak en dat duurt soms langer voor het weg gaat heb ik het idee.
Maar dat meld ik wel altijd aan diegene die iets van me koopt.

Als je dingen via bokt koopt, moet er vertrouwen in elkaar zijn.

Zo had ik vorige week een pad aan iemand verkocht, dat meisje stort het bedrag. Ik was de pad endie komt vervolgens heel slecht uit de was. Heb ik fotos van gemaakt en een deel van het bedrag terug gestort. En de pad alsnog gepost.

Dat vind ik gewoon een stukje vertrouwen, en op die manier is het leuk om dingen te ruilen, kopen en verkopen.

Ik heb al veel dingen via bokt gekocht, geruild of verkocht en het is tot nu toe altijd goed gegaan.

Ook kijk ik altijd in iemand zijn profiel. Als iemand net aangemeld is op bokt ben ik voorzichtiger met dingen kopen. Als iemand al jarenlang post vind ik het makkelijker.

Jammer dat er wel oplichterij bestaat!

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:35

loes-freke schreef:
die garage/hyves verkoop is ook persoon hier op bokt.
is dat het zelfde persoon als van markt plaats?

De advertentie garage verkoop op marktplaats wordt aangeboden door het bedrijf van mijn man. Daarom staan wij iedere keer bovenaan! als onze hyves link erbij staat http://garageverkoop.hyves.nl en mijn naam ( Wendy + tel.nr *** en woonplaats Zundert) dan is dat hetzelfde ja! en mocht je dezelfde foto;s gevonden hebben met een andere naam uit een andere woonplaats dan is dat dus niet van ons!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 28-05-09 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Telefoonnummer verwijderd

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:16

oke dan zet ik jouw niet op de zwarte lijst ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:34

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik kreeg net bericht dat ze het geld gaat overmaken , en indien de jas nog te vinden is dan stuurt ze deze ook nog op!
Ben benieuwd, heb gezegd dat ik nu dan even wacht en zoniet zet ik alles gewoon door. dus nog even afwachten!

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:40

loes-freke schreef:
oke dan zet ik jouw niet op de zwarte lijst ;)

Helemaal top dat je zoiets bent begonnen. Ik ga die link ook gelijk op de hyves zetten als je dat goed vindt?