Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:23

Veel mensen weten niet dat ze depressief zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:25

suleilitha schreef:
Citaat:
Niet waar?... Iemand die BIJV. depressief is en voor dramaqueen uitgemaakt wordt kan dat net zo erg vinden dan iemand die voor iets 'veel ergers' wordt uitgemaakt.

Dus??? Moet je er dan gelijk maar vanuit gaan dat mogelijk elke bokker depressief is? Nou, dat fonds steun ik niet, snorry...

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat dramaqueen ook best als scheldwoord wordt gezien. Hallo mij mag je voor alles uitmaken en ik zal er geen zier om geven. Maar er zijn mensen di dat wel doen, voor wie dingen harder aankomen, daar kan je best rekening mee houden en dingen normaal formuleren zonder neerhalende bewoordingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:26

Reageer alsjeblieft ook nog even op de laatste paar posts van Kiwiko en mij als je wilt, Juul?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:27

Juul schreef:

Hmm, maar ze openen wel een topic op Bokt met allerlei klachten in plaats van naar een dokter te gaan. Knipoog

Geloof me, als je echt depressief bent weet je dat echt wel hoor, dat gaat niet ongemerkt voorbij.
Persoonlijk denk ik dat als je een woord als Dramaqueen jezelf zo aantrekt dat je niet op Bokt om hulp moet vragen maar aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:28

ik ben ook bij tijd en wijlen depressief........... dan trek ik 3 flessen wijn open, ga op bokt mijn frustraties uiten........ dan slapen en de volgende dag onder de douche en sta ik weer in de wereld Lachen Lachen

OK mijn therapeut helpt me enorm om puin te ruimen...........

maar komop zeg, als ik mij laat gaan dan gaat alles naar de klote........ en dat wil ik niet, dus zorg ik goed voor een peuteraar, geef toe aan mijn soms mindere dingen in het leven...... en blijf er vooral voor gaan.........

kwestie van je problemen aanpakken............ maar voordat je je problemen aan kan pakken moet je eerst weten dat je een probleem heb........... en voordat je je realiseert dat je een probleem hebt moet er iemand zijn die je daarop wijst........

snapt iemand dit circeltje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:29

Heel duidelijk cirkeltje, hoor.
Heeft bij mij ontzettend geholpen toen ik een burn-out had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:30

ThePast03 schreef:
[naam] schreef:

Hmm, maar ze openen wel een topic op Bokt met allerlei klachten in plaats van naar een dokter te gaan. Knipoog

Geloof me, als je echt depressief bent weet je dat echt wel hoor, dat gaat niet ongemerkt voorbij.
Persoonlijk denk ik dat als je een woord als Dramaqueen jezelf zo aantrekt dat je niet op Bokt om hulp moet vragen maar aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben. Knipoog

Echt niet dus.... Ik ben zelf depressief geweest en ik wist dat niet tot ik naar een dokter werd gesleept die me dat even keihard duidelijk maakte.... Voor die tijd heb ik ook mijn verhalen op Bokt of een ander forum gegooid in de hoop dat iemand me kon helpen en ik niet naar een dokter hoefde. Waarom denk je dat er zoveel depressieve mensen zijn? Juist ja, niemand durft ermee naar een dokter, of weet niet wat wat 'ie ermee aan moet. En ja, ik was in die tijd ook meteen over m'n toeren als iemand mij een aansteller noemde, want ik voelde me zó k.lote... Dan is alles wat wordt gezegt 10 keer erger.

Op welke posts dan van Kiwiko en jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:32

Even terug scrollen meid, je kwam met die vergelijking van iemand in een rolstoel en iemand met één arm, en daar hebben wij op gereageerd.

Je constatering dat niemand met een depressie naar een dokter durft te gaan is voor mij volledig abacadabra, overigens en ik doe het af als niet waar, er zijn zat mensen met depressies die wél naar een arts gaan en zich door laten verwijzen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-08 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:32

Ja met iemand met 1 been, what's the difference? Ik vond dat meer als 'grappig' overkomen, grapje tussendoor zegmaar. Heb daar geen reactie op eerlijk gezegt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:34

Juul schreef:
Echt niet dus.... Ik ben zelf depressief geweest en ik wist dat niet tot ik naar een dokter werd gesleept die me dat even keihard duidelijk maakte.... Voor die tijd heb ik ook mijn verhalen op Bokt of een ander forum gegooid in de hoop dat iemand me kon helpen en ik niet naar een dokter hoefde. Waarom denk je dat er zoveel depressieve mensen zijn? Juist ja, niemand durft ermee naar een dokter, of weet niet wat wat 'ie ermee aan moet. En ja, ik was in die tijd ook meteen over m'n toeren als iemand mij een aansteller noemde, want ik voelde me zó k.lote... Dan is alles wat wordt gezegt 10 keer erger.

Je spreekt jezelf tegen. Knipoog
Je zegt dat niemand dat zelf doorheeft en later weer dat iemand met een depressie niet naar de dokter durft te gaan.

Ik zal wel nooit begrijpen waarom mensen zulk soort dingen wel op een openbaar internet durven te zetten (waar de hele wereld mee kan lezen, niet alleen bokker en geloof me anoniem ben je nooit op het internet) en het niet aan een dokter durven vertellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:35

lief ik ga niet naar de dok met een gebroken voet.......... zie ik niks in, want dat wordt gipsen en in het gips kan ik niet werken........

ik ga wel naar een peut als ik op zoek ben naar die balk......... of als ik me niet goed voel geen energie heb........ want dat gaat niet over.........

als je depressief bent dan heb je hulp nodig........ PUNT!!! daar kom je niet alleen uit.............. alleen heel veel mensen hebben imo geen reden om depressief te zijn.......

laten we eerlijk wezen sommige mensen zijn als depressief als hun goudvis ondersteboven zwemt........... en dan denk ik bij mezelf.........

gut meis, wat moet er van jou terecht komen in de echte wereld...........

Anoniem

Citaat:
Dat JIJ dat bent wil niet zeggen dat anderen het maar normaal moeten vinden om voor dramaqueen uitgemaakt te worden, of wel? Dus als jij in een rolstoel zit moet iemand anders het maar niet erg vinden dat 'ie een arm mist en nog kan lopen?

Ik doel op deze post, Juul..... en daar kreeg je reacties op, maar het was dus slechts een grapje???

Anoniem

ThePast03 schreef:
[naam] schreef:

Je spreekt jezelf tegen. Knipoog
Je zegt dat niemand dat zelf doorheeft en later weer dat iemand met een depressie niet naar de dokter durft te gaan.

Ik zal wel nooit begrijpen waarom mensen zulk soort dingen wel op een openbaar internet durven te zetten (waar de hele wereld mee kan lezen, niet alleen bokker en geloof me anoniem ben je nooit op het internet) en het niet aan een dokter durven vertellen.

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen? Iemand die van zichzelf weet dat het niet lekker gaat zoals het nu gaat, maar er niet mee naar een dokter durft te gaan, hoeft toch niet te weten dat hij depressief is???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:36

suleilitha schreef:
Citaat:
Dat JIJ dat bent wil niet zeggen dat anderen het maar normaal moeten vinden om voor dramaqueen uitgemaakt te worden, of wel? Dus als jij in een rolstoel zit moet iemand anders het maar niet erg vinden dat 'ie een arm mist en nog kan lopen?

Ik doel op deze post, [naam]..... en daar kreeg je reacties op, maar het was dus slechts een grapje???

Weet ik. Nee het verhaal van 1 been en 1 tiet kwam op mij als 'grappig' over. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:37

KiWiKo schreef:
Juul schreef:

En dat geldt voor elk topic? Lijkt me niet..

I rest skygirls case.....................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:37

O vond je dat grappig? Ik zal je even wakker schudden, het waren namelijk geen grapjes, van Kiwiko niet en van mij ook niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:38

Juul schreef:
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen? Iemand die van zichzelf weet dat het niet lekker gaat zoals het nu gaat, maar er niet mee naar een dokter durft te gaan, hoeft toch niet te weten dat hij depressief is???

Dan stond het een beetje tegenstrijdig in je eerdere post. Knipoog

Maar zo iemand durft het niet met een dokter te praten maar zet wel zijn hele priveleven open en bloot op een internetforum wat door de hele wereld gelezen kan worden?
En denkt daar ook nog eens professionele hulp te krijgen?

Iets klopt er niet.

Vala

KiWiKo schreef:
lief ik ga niet naar de dok met een gebroken voet.......... zie ik niks in, want dat wordt gipsen en in het gips kan ik niet werken........

ik ga wel naar een peut als ik op zoek ben naar die balk......... of als ik me niet goed voel geen energie heb........ want dat gaat niet over.........

als je depressief bent dan heb je hulp nodig........ PUNT!!! daar kom je niet alleen uit.............. alleen heel veel mensen hebben imo geen reden om depressief te zijn.......

laten we eerlijk wezen sommige mensen zijn als depressief als hun goudvis ondersteboven zwemt........... en dan denk ik bij mezelf.........

Maar daar is wrs dan al veel meer aan vooraf gegaan dan alleen die goudvis!

Anoniem

Dan had je het anders moeten formuleren en niet met al die Haha!'s erin.............. Ik vond het ook al niet grappig, maar dacht dat jullie er gekheid over zaten te maken, dus dacht negeer het maar. Lees het anders nog eens terug.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:40

Anoniem schreef:
suleilitha schreef:

Ik doel op deze post, Juul..... en daar kreeg je reacties op, maar het was dus slechts een grapje???

Weet ik. Nee het verhaal van 1 been en 1 tiet kwam op mij als 'grappig' over. Knipoog

waren geen grapjes........ maar mijn post was iets cru zonder smiley

Anoniem

Er zijn ook mensen die te pas en te onpas alleen maar róépen dat ze depressief zijn terwijl ze gewoon hun dag niet hebben, hoor Knipoog
Die zou je samen kunnen vatten onder de kopjes dramaqueens en forumjankerds Knipoog
Tuurlijk geldt dit niet voor mensen die daadwerkelijk depressief zijn, voor de duidelijkheid.

Anoniem

Beaux schreef:
KiWiKo schreef:

Maar daar is wrs dan al veel meer aan vooraf gegaan dan alleen die goudvis!

Kiwiko ik begin steeds meer te geloven dat jij bulkt van het zelfmedelijden (en ja ik weet dat je veel hebt meegemaakt, en ook zo ongeveer wel wat) en dat je iedereen minder zielig vind dan jouzelf. Én dat je geen notie hebt van wat een echte depressie inhoud. Sorry, maar ik heb ook niet echt zin in deze discussie met je verder. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:45

Juul schreef:
Kiwiko ik begin steeds meer te geloven dat jij bulkt van het zelfmedelijden (en ja ik weet dat je veel hebt meegemaakt, en ook zo ongeveer wel wat) en dat je iedereen minder zielig vind dan jouzelf. Én dat je geen notie hebt van wat een echte depressie inhoud. Sorry, maar ik heb ook niet echt zin in deze discussie met je verder. Lachen

zou ik ook niet hebben. want als er een het goed heeft ben ik het wel Haha! Haha!

dus daar sla je de plank al vreselijk mis....... ik heb een geweldig bedrijf, een geweldig huis, een geweldig kind, ik heb een audi TT cabrio, ik heb een Mercedes Vito.... twee gelukkige honden, twee gelukkige katten....... een geweldig paard.......

dus nee, nee ik ben echt niet zielig.... nu niet nooit geweest....... ik heb wel het nodige meegemaakt in mijn leven........ en daarmee gedeald of nog aan het dealen............

dus ja, ik kan het me wel voorstellen dat ik niet in je kadertje past.......

en even off the record........ jouw post zou gezien kunnen worden als een persoonlijke aanval Lachen

ga daar maar eens over nadenken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:45

Anoniem schreef:
Dan had je het anders moeten formuleren en niet met al die Haha!'s erin.............. Ik vond het ook al niet grappig, maar dacht dat jullie er gekheid over zaten te maken, dus dacht negeer het maar. Lees het anders nog eens terug.

Nou weet je, die smileys tonen meer aan hoe mensen als Kim en ik in het leven staan.
Ik had van wat mij is overkomen ook een megadrama kunnen maken voor uitverkochte zalen, maar ik wenste mezelf niet als slachtoffer te zien voor de rest van mijn leven, dat is niet my style of imagebuilding, so to speak.
Als er iemand is die retehard voor zichzelf is, is dat Kiwiko toch wel, hoor Juul.

Kiwiko, het zou zelfs als afzeiken betiteld kunnen worden....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:46

Het is niet aan iemand van jullie om te beoordelen of iemand een dramaqueen of een forumjankerd(hoe verzin je het) is. En ook niet of iemand zijn voorgeschiedenis ernstig genoeg is. Iedereen heeft een eigen draagkracht en draaglast. Het is niet in 'punten' oid uit te drukken wanneer je depressief mag worden.
Afzeiken is 1 ding, veroordelen is weer iets anders en in mijn ogen zo mogelijk nog erger.....