Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:17

Het belangsrijkste is dat wat op bokt soms gezegd wordt, een impact heeft op het echte leven (een stal die hier volledig door het slijk gehaald wordt bvb.).

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:31

Dat geloof ik wel idd, verhalen die hier op bokt rondzingen kunnen ongetwijfeld veel invloed hebben omdat bokt door zoveel mensen bezocht wordt...

Maar het gaat hier toch vooral over het uitdelen van bans nav discussies of HAW topics?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:41

Ja maar er werd ergens ook bijgetrokken dat mods dingen zouden uitpluizen, vandaar die reactie van mij.
Het moeien in HAW en andere topics vind ik meestal wel meevallen...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:30

Grappig die tegen stellingen....
In een ander topic vind het gros dat er weer sneller door een mod opgetreden moet worden dan dat het nu gaat..... Sigaar

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:30

poes schreef:
Bokt heeft niet enkel zijn 'fictieve' waarde als anoniem forum op de virtuele wereld van internet, er worden maar al te vaak echte namen genoemd, en mensen ondervinden in het echte leven de consequenties van wat geschreven wordt. Op zo'n moment wordt het aansprakelijkheidsplaatje wat lastiger, en ik kan me inbeelden dat een forum niet zit te wachten op een klacht voor laster... Dus ergens snap ik dat ze liever voorzichtig zijn met wat mag blijven staan...Altijd moeilijk...

En terecht, als iets slecht te boek staat, wil je toch een ander waarschuwen? Daar zijn we mensen voor, en hebben we een hart voor.
Forum zelf krijgt toch geen aanklacht van laster of wel? Alhoewel, die kunnen ze nu wel krijgen... Maar dat is dan naar 1 beheerder.
Maar als ze zichzelf veilig proberen te stellen over de rug van een ander vind ik dat heel onproffesioneel!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:05

Die ene beheerder heeft ook weinig zin om borg te staan voor mensen die iets vertellen wat hij zelf onmogelijk kan verifiëren, denk je niet???

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:35

shabash schreef:
Maar als ze zichzelf veilig proberen te stellen over de rug van een ander vind ik dat heel onproffesioneel!

Aan de andere kant, moet het beheer een ellende van rechtzaken doorstaan, en eventueel hoge boetes betalen omdat iemand via via via via heeft gehoord dat je ergens beter geen zadel kan kopen? Of een penny die een zweep sieluhg vindt en daarom ruzie heeft met een staleigenaar? Iemand die een miscommunicatie heeft gehad met zijn dierenarts, maar de dierenarts verder nog honderden dieren naar volle tevredenheid van de eigenaar behandeld?

Moet je nagaan dat je al jarenlang paarden traint, er is 1 meisje ontevreden is omdat het dier niet als een oud manegepaard terug komt en die gaat je naam en reputatie kapot maken op een forum waar veel potentiele klanten lopen. Op zo'n moment is het fijn/goed dat bokt ook luistert naar de andere kant van het verhaal en dat meeneemt (maar niet als leidraad laat gelden) in beslissingen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:37

shabash schreef:

Àchter de rug van een ander, door je account uit te lenen aan een ander zoals jij deed, ben ik ook niet kappot van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:39

En geen mod die er naar kraaide?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:36

Het lijkt me niet nodig oude koeien uit de sloot te gaan vissen. Daar waar nodig was, zijn sancties uitgedeeld .
Er zijn wel meer bokkers in dit topic die niet bepaald van onbesproken gedrag zijn, dus wat dat betreft is het een beetje de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet en wie de schoen past, trekke hem aan verhaal... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:38

Goed, dan doen we de koeien weer terug in de sloot, Jacimatho Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:47

Best zwaar werk hoor, denk om je rug... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:47

Oh ja, bedankt voor de waarschuwing Haha!
***duwt een weerbarstige koe kopje onder***

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:00

Dierenbeul Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:02

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:22

op de stelling van dit topic, vanaf heden een dik ja!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:46

Hmmm, vind het wel jammer dat er nu op een bepaald topic in HAW een slotje is gekomen, maar dat komt dus zoals ik zie door de verscherpte regels daar.
Dat vind ik idd wel een beetje erg ver gezocht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:52

Onassa schreef:
Hmmm, vind het wel jammer dat er nu op een bepaald topic in HAW een slotje is gekomen, maar dat komt dus zoals ik zie door de verscherpte regels daar.
Dat vind ik idd wel een beetje erg ver gezocht.

Ik niet. Ik zou niet weten waarom er voor symphatieke foto's van een symphatiek bokker wel buiten de regels open zou mogen blijven. Foto's hebben nl ècht niets te maken met HAW. Maar ik vind het wel jammer dat zo'n topic dan niet even verplaatst wordt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:00

Dat bedoel ik eigenlijk ook, vergat het erbij te ztetten.
waarom niet even het topic naar ITP verplaatsen ofzo??
Ik snap dat er geen uitzonderingen op de regels gemaakt worden, maar vind het gewoon jammer dat het hele topic zo verloren gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:04

Ik weet niet over welk topic jullie het specifiek hebben, maar de gedachte is : Als iemand bewust zijn topic op RT-HAW plaatst, dus met gedachte bruikbaar RT-commentaar te willen. Dan dient die ook de regels te volgen die daarvoor gelden. Immers, had iemand enkel zijn foto's willen showen, dan had die op het ITP-forum geplaatst. Dat is echter niet gedaan, dus dien je de regels op dat forum ook op te volgen. Vandaar dat we kiezen voor een slotje ipv te verhuizen.

Dat gaat bijvoorbeeld ook op voor OV of EA-VP. Daar zijn ook bepaalde richtlijnen voor het overzicht / dingen te vinden. Topics die niet aan de regels voldoen worden verwijderd met een pb met uitleg waarom en link naar de regels zodat ze zelf een nieuw topic kunnen plaatsen. Als wij dit nl voor de Bokkers zouden aanpassen heb je een enorme dagtaak erbij om alles te editten, en de user 'leert' zelf de regels niet kennen want een mod past het toch wel aan als het verkeerd is. Dus waarom de moeite nemen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:06

Daar zit ook weer wat in.... Het leert zo sneller Ja

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:08

snap ik ook Maya.
Mijn gedachte van het verplaatsen komt dorodat op een klein forum waar ik soms kom, wel gedaan word, maar net wat je zegt, dat zou hier een dag taak voor jullie worden en dat is geen doen.
Dank je voor de uitleg.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:12

Het kan ook heel goed werken om even op de Tem knop te drukken in het bewuste topic en te vragen of het topic niet verplaatst mag worden omdat jullie het zo'n leuk onderwerp vonden. Dan weet je zeker dat er nog eens naar gekeken wordt met andere ogen dan alleen die van de regels.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:32

Hmmmja,maar dat is nu natuurlijk te laat.
waarom niet de regels wat versoepelen daar?
Maak je het denk ik iets toegankelijker voor iedereen.
waarom van die vrij "strenge" regels eigenlijk daar?
Ik zie daar de meerwaarde niet zo van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:40

Dat heeft een hele goede reden. Vroeger was HAW haast niet te modden en iedereen klaagde over laag niveau en zeikerige sfeer. Dat is nu weg maar het vraagt van ieders kant wat inspanning. Ik snap het wel, de openingspost was idd onvoldoende om te kunnen ingaan op de rijtechnische problemen. Ze kan gewoon een nieuw topic maken toch?