Kleurengenetica subforum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte

Re: Kleurengenetica subforum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:07

En het western gedeelte?

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:27

Moesten de tags nou ook op western? Ik zit vol te temmen op de kleurtopics maar het helpt nog niet. Hoelang duurt het voordat een TEM verwerkt is?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:26

Ze zouden binnen 48 uur verwerkt moeten worden. In de weekends zijn er doorgaans wel wat minder mods online, overdag althans, maar dan is de limiet natuurlijk wel nog steeds 48 uur Ja .

Modjes: zouden jullie even mee willen denken wat handig is m.b.t. Western?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:48

Uh, Gwen, de limiet is echt niet 48 uur Knipoog Het streven is om tems binnen de 2-3 dagen afgehandeld te hebben. De limiet is een week.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:06

En wat Tieneke zegt klopt.

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:16

Oke bedankt! En zetten jullie het dan hier neer voor western?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:50

Oeioei, ik bedoelde sowieso niet 48 uur maar 72 uur Nerd (3 etmalen), maar daarmee zit ik er dus ook naast zie ik Clown . Sorry Vriendjes zijn? .

Heb nog even in de regels zitten zoeken, maar daarin kon ik nergens de limiet vinden, hier staat het er iig niet bij http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... pEenMod.3F , dus ik begrijp wel dat dat verwarring oplevert bij mensen.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:21

lotjeje schreef:
Oke bedankt! En zetten jullie het dan hier neer voor western?

Ik t e m ook gewoon op WN en ze zetten er (na enkele herinneringen) uiteindelijk ook de [KG]-tag bij.

Wel is er onder WN in een bepaald topic sprake over een Welsh en blijft deze toch onder WN-AM staan ipv naar F-AM. Tja, dat krijg je natuurlijk, als je op verschillende subfora kan posten over een bepaald onderwerp.
Terwijl dit zo logisch zou kunnen worden opgelost Nagelbijten / Gniffelen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:40

Voor de goede orde: één keer temmen per topic is ruimschoots voldoende, die blijft open staan tot de mods van het betreffende forum de tag geplaatst hebben. Zoals hierboven wordt gemeld mogen de mods er 7 dagen over doen om een tem af te handelen, en tems op ruzies of grotere problemen gaan uiteraard voor een tag Lachen .

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:11

Ok, boodschap begrepen.
Een tem voor een tag zou echter niet nodig zijn, indien men hier de logica wilde volgen.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:55

Waarom werken de mods totaal niet mee als het om kleurengenetica gaat ?

Neem nu dit topic [F-AM] wat voor kleur is hij ...

Wel verplaatsen, maar niet gelijk de moeite nemen om het [KG]-tag te plaatsen. Boos!
Dit vind ik best wel ergerlijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:20

[F-AM] fokkerij en afstamming

Door de voor ons totaal oninteressante kleurentopics op F&A te plaatsen blijven mensen die over het fokken van paarden willen praten weg van F&A.

Is dat echt de bedoeling???

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:25

sarabande schreef:
[F-AM] fokkerij en afstamming

Door de voor ons totaal oninteressante kleurentopics op F&A te plaatsen blijven mensen die over het fokken van paarden willen praten weg van F&A.

Is dat echt de bedoeling???

Zeker niet.
Daarom ook dat wij een subforum gevraagd hebben voor kleurengenetica.
Helaas vinden de mods dat dit onder F-AM en WN-FA hoort met als gevolg dat jullie er helaas last van hebben. Sorry hiervoor, maar de 'schuld' ligt bij de mods, die het helaas overbodig vinden hiervoor een apart subforum te openen.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:33

Ter attentie van de dames en heren mods

Misschien brengt dit topic [F-AM] fokkerij en afstamming jullie op andere gedachten wat betreft een subforum voor kleurengenetica.

Of is het echt de bedoeling dat de groepen [F-AM] en [KG] (om het zo maar eens uit te drukken) verdrukt blijven vanwege privileges van een andere groep ???

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:17

Uit de enquête ivm HAW en andere fototopics :

Om die reden en omdat op dit moment elke tak van sport zijn eigen ITP heeft behalve de dressuur, denken wij erovern om een 'dressuur-in the picture' forum…

Wat vind je van de nieuwe ITP fora (SPR-ITP, GVL-ITP)?

Begrijp ik het goed ??? Frusty
Stelt men hier zelf voor om nieuwe fora te maken... terwijl een KG-forum te veel gevraagd is ?! Gestoord

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:21

YWC, dat heeft hier toch niks mee te maken? Een DR-ITP lijkt me niet meer dan logisch, ligt ook volledig in de lijn van de ITP-fora.
ITP en FA staan los van mekaar.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:51

Tieneke schreef:
YWC, dat heeft hier toch niks mee te maken? Een DR-ITP lijkt me niet meer dan logisch, ligt ook volledig in de lijn van de ITP-fora.
ITP en FA staan los van mekaar.

Ik heb ook niks tegen het openen van een DR-ITP topic, maar ik vind het gewoon cru dat men vanuit de mods zelf aanbied om zo'n fora te openen, terwijl een [KG]-topic blijkbaar onbespreekbaar is... alhoewel er daar vanuit verschillende hoeken vraag voor is (ook door mensen van FA, die de kleurentopics liever elders zouden zien).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:56

Het is niet onbespreekbaar, het is nl. wel besproken, maar gewoon afgekeurd.
Is niet cru, het gaat over een totaal ander subforum. Het is niet dat het ene voor de mods geen goed idee lijkt, dat ze daarom maar niks meer moeten toelaten.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:05

Waarom wel een enquête doen over eventueel nieuwe fora en niet over een [KG]-forum is ?

Misschien moet ik hier maar een nieuw topic openen met een poll, waarin men kan stemmen of men voor of tegen een [KG]-forum is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:08

Die enquete gaat niet over een eventueel nieuw forum, die enquete gaat over het geheel van fotofora en de aanpassingen die daar gebeurd zijn. Een nieuw forum is daar misschien een nieuw onderdeel van. Maar dat is niet de hoofdzaak van de enquete.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:53

YWC, volgens mij is er een duidelijke, inhoudelijke uitleg gegeven waarom wij niet voor een apart subforum voor kleurengenetica hebben gekozen:

Karl66 schreef:
Bij een aanvraag voor een nieuw subforum, dan hanteren wij als mods de drie volgende criteria:

- Wordt een onderwerp nu op veel verschillende plekken besproken?
- Moet een bestaand forum opgedeeld worden ivm drukte?
- er is nog helemaal geen plaats om een onderwerp te bespreken?

Op Bokt is er een plaats om dit onderwerp te bespreken, namelijk F-AM, zoals dat ook in de charter te lezen is. Het is dus niet zo dat dit onderwerp her en der besproken wordt op Bokt omdat er geen vaste plaats voor is.

Gezien de hoeveelheid topics is er plaats genoeg op F-AM, een topic is niet direct uit het zicht verdwenen, het blijft meerdere dagen op de eerste pagina staan.

Ook gezien het feit dat kleurengenetica zeer nauw betrokken is bij de fokkerij, en meerdere subfora alleen maar tot meer verwarring leiden, is besloten om geen nieuw subforum over de kleurengenetica te maken, maar de topics gewoon te laten staan waar ze nu staan, op F-AM.

Andere nieuwe subfora leggen we langs dezelfde meetlat en op het moment dat wij aan de hand van die criteria voldoende toegevoegde waarde voor een nieuw subforum zien, dan kan dat forum er komen.

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:04

YWC schreef:
Waarom wel een enquête doen over eventueel nieuwe fora en niet over een [KG]-forum is ?

Misschien moet ik hier maar een nieuw topic openen met een poll, waarin men kan stemmen of men voor of tegen een [KG]-forum is.

Je topic zit al op slot YWC Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:16

Bekijk het dan nog maar eens Karl66
Als er zoveel onvrede blijft bestaan doe je toch iets niet goed Ach gut
Ondanks dat ik een kleurenfreak ben vind ik al die topics niet op F-AM passen. Die stickies daar slaan ook nergens op. Er is al eerder gevraagd om stickies die wel bij fokkerij pastten over veel gestelde vragen zoals predikaten, keuringen, leeftijd eerste en laatste veulen etc. Interessante topics over keuringsklaar maken werden er vanaf gegooid naar de huiskamer en nu staan er tig topics over 'wat voor kleur wordt ie...' Lekker belangrijk en die laat je wel staan.

Waar zijn we nou helemaal mee bezig? Boos!

Een beetje medewerking om F-AM interessant te krijgen zou wel prettig zijn.
Topics op slot gooien hierover helpt in ieder geval niet mee. Ik wil best oproepen tot een algemene TEM actie op alle kleurentopics binnen F-AM zodat jullie het 'probleem' wat duidelijker onder ogen krijgen, als het dan zo moet...
Of is het een optie om gelijk doorgelinkt te worden naar Fokt.nl als je op F-AM klikt Tong uitsteken
Op bokt zou toch ook een plek moeten zijn voor het praten over het fokken van vooral sportpaarden. Die hebben namelijk nog geen eigen subforum zoals de andere rassen, en dat hoeft ook niet.

Dit werkt zo echt niet.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:33

lotjeje schreef:
YWC schreef:

Je topic zit al op slot YWC Knipoog Clown

Heb ik gemerkt ja... Echt heel KLEINZIELIG van 'het team' (om maar eens te veralgemenen).

Het was niet m'n bedoeling om in die poll de discussie weer op te rakelen (verder discussiëren kunnen we voorlopig nog hier), maar gewoon om een opiniepeiling te doen.

Helaas is 'het team' blijkbaar bang voor de waarheid... en ik die dacht dat Bokt democratisch was Verward

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:37

Ik denk dat dit topic ook binnenkort op slot gaat hoor.