[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:09

Nouks schreef:
Abel schreef:
Het zijn hier allemaal posters uit één Huiskamertopic. Bovendien wordt het ook nog eens besproken in dat topic. Over vriendjes politiek gesproken. Mag dit eigenlijk wel op bokt?

Bovendien is het toch een dienstmededeling dus waar doen ze moeilijk over. Geef het toch een kans en open er over een half jaar desnoods een zeurtopic over.

Pardon?
Welk huiskamertopic dan?

De enige die ik toevallig afgelopen weekend ergens tegen ben gekomen in de HK is casper, maar dat ook nog in een topic dat pas zaterdag ofzo van start is gegaan...

Maak je niet te druk Nouks Cool

*LOL* ROFL

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:09

Vraagje- wat heeft onze eerlijkheid hierin voor consequenties?..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:16

Allemaal een ban? Haha!

Kon het niet laten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:20

detour schreef:

Eerlijkheid telt niet als het negatief uitbokt voor het beheer en de moderators...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:26

Goh, leuke woordkeuze "Uitbokt" Haha! ipv uitpakt..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:28

Nu snap ik hem Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:29

detour schreef:
Da's idd waar; ik heb wel eens OW's gehad om dat ik me kritsich en enigeszins ongenuanceerd uitsprak over Anky. dat vond ik ook belachelijk. Vraag je om kritische meningen, maar als die niet binnen de lijntjes passen of niet moreel acceptabel zijn, dan is het foute boel..

Mijn persoonlijke ervaring is dat je op Bokt toch een hele boel kan zeggen, en ook een hoop kunt zeggen dat niet in het straatje valt van Beheer of Mods, zo lang je het maar onderbouwt (en wellicht heel iets genuanceerd brengt). Als je vervolgens OW's krijgt omdat je je weinig genuanceerd en niet onderbouwd nogal fel uitspreekt, tsja, daar hangen consequenties aan vast. Maar mijns inziens zijn die dan ook best op zijn plaats, had je het maar moeten onderbouwen bijvoorbeeld.

Ik zou dus ook de laatste persoon zijn die het niet eens is met een OW op het moment dat ik deze OW gekregen heb vanwege mijn formulering.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:30

BCS schreef:
Toch vreemd dat ze moderators aangeven dat "de meerderheid" van bokt dit zo wil zien, en er toch al 17 pagina's vol staan over ontevreden bokkers...

Ik vind het echt belachelijk, en de laatste paar maanden (en zo te zien ben ik niet de enige) heb ik gewoon echt geen zin meer in bokt, met zijn mierentiet regeltjes...

Er zijn zo'n 89000 leden, en ik zie er in dit topic pak en beet een stuk of 20? En dan heb ik volgens mij al ruim geteld. Deze posten 17 pagina's vol met alleen dezelfde reacties. Dit is geen afspiegeling zo van het gehele bokt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:31

In dit topic ja. Jullie zouden eens een steekproef moeten houden met de rest van de leden Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:32

Ik vind dat er een hoop mensen nu wel heel fel reageren. Ik vind overigens ook dat mods erg fel aan het modden zijn op HAW, maar dat is wellicht alleen in de beginfase, om de regels extra te benadrukken?

Ik vind het erg onhandig dat de 'leuk paard' HAW topics nu naar ITP gaan, daar zou ik liever een apart HAW subforum voor zien.
Ook vind ik het vreemd dat hechte groepjes (WN) nu ergens anders moeten posten, dan zou ik eerder nog weer voor een extra WN subforum gaan. Ik vind het wel erg fijn dat er extra links naar verschillende subforums onder HAW zijn geplaatst. Ik vind het nl. wel interessant om ook eens andere disciplines te bekijken. Ja

Een hoop Ik vindjes Clown

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:34

magda_90 schreef:
In dit topic ja. Jullie zouden eens een steekproef moeten houden met de rest van de leden Knipoog

Nee zeg, stel je voor dat blijkt dat de meerderheid ontevreden is Bloos!
Misschien moet er dan wel ineens geluisterd worden naar de mening
van die bokkers...
Dat zou echt te ver gaan!

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:37

detour schreef:

Aangezien de vele oproepen op diverse HK topics mag ik hopen dat het inderdaad consequenties heeft. Ik zie nl. veel oproepen om hier te reageren. (ja ook in een huiskamertopic waar jij reageert) Dus allemaal vriendjes van vriendjes van vriendjes. Daarom vind ik dit topic geen goede afspiegeling.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:37

HAW is een van de drukst bezochte forums die we hebben op Bokt.nl, helaas is het ook het forum met redelijk wat problemen. Om deze problemen op te lossen of te verminderen hebben we iedereen de afgelopen maanden de kans gegeven te zeggen wat er niet goed was aan HAW en aan te geven wat mogelijke oplossingen zouden zijn.

Deze input hebben we verwerkt tot een nieuwe set regels waardoor HAW weer een forum kan worden waar je terecht kan voor bruikbaar rijtechnisch commentaar. Dus geen eindeloze herhalingen over cap-gebruik, geen 300 reacties met alleen 'mooie combinatie!' , etc, etc. Heel kort samengevat komt het er op neer da de startpost op HAW duidelijk moet zijn zodat men ook op een nuttige manier kan reageren. Topics met foto's waarop weinig aan te merken is of waar je niet perse commentaar wil hebben kunnen naar ITP, ook als dit werkfoto's zijn. Daarnaast gaan we nog wat sterker letten op de manier van reageren op HAW. Probeer daar op een constructieve en respectvolle manier te reageren.

We zijn er van overtuigd dat de nieuwe manier van werken op HAW een verbetering van het niveau en de bruikbaarheid van dit forum op gaat leveren, dit heeft echter wel wat tijd nodig en vergt het e.e.a. van het aanpassingsvermogen van de gebruikers.

Achter de schermen wordt het nieuwe HAW doorlopend geëvalueerd en over een maand komt er een wat grotere evaluatie. Tot die tijd zijn opmerkingen over moderatie acties welkom bij de betreffende moderator. Eventueel zullen de regels/FAQs wat verder uitgebreid worden om het e.e.a. nog wat te verduidelijken.