'Bokt Magazine'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hinata

Re: 'Bokt Magazine'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:22

Ik denk dat àls het mag, en we zouden ook een subforum krijgen er dan ook een topic moet worden gemaakt met wie er wil helpen, en dat iedereen dan stemt. En een topic met iedereen die lid wilt worden, dan moet de eindredactie een lijst maken met al die emailadressen in een groep en het zo sturen, denk dat daar ook overna gedacht moet worden, àls het mag natuurlijk!

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:34

Moet er zaterdag al wat ingeleverd zijn?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:37

Lijkt mij een géweldig idee, maar wel moeilijk te realiseren. Als het lukt hou ik mezelf ook beschikbaar om mee te helpen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:48

Okey mijn idee voor de strip.
wat ik hier neer zet is een opzetje.
ik wil gebruik maken van 1 paardje dat wat verteld over het nieuwe magazine.
dan wil ik de achtergrond en de emotie van het paardje laten veranderen in het verhaal.

http://i132.photobucket.com/albums/q30/ ... gazine.jpg

dit is de opzet Lachen

wat vinden jullie er van? uitwerken (ander verhaal achtergrond en emotie veranderingen). of zegen jullie doe helemaal ander paardje enz. enz.

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:51

@ Lottehorse: Het paardje zelf vind ik heel erg leuk! De strip nu is nog een beetje simpel maar leuk om 'kennis te maken'
Erg leuk gedaan!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:52

ik ga als hij zo goed word gekeurd uitwerken (dus meer plaatjes en andere tekst + achtergrond enz.)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 15:54

Nou ik zal even wat meer duidelijkheid geven over wat nou precies mijn idee is:

Ik vind het leuk als er een paardenblad komt wat gratis is voor iedereen, en hoe kan dit gratis?
Door vrijwillige medewerkers en vrijwillige bijdrages. Daarnaast wordt het via de mail gestuurd dus geen drukkosten etc.

Wat is de opzet van het blad?
Het blad moet van alles wat bevatten en voor meerdere leeftijden geschikt zijn. Het moet veel informatieve artikelen bevatten maar daarnaast ook luchtige onderwerpen en humor.

Waarom een concept?
Als je een interessant blad wil maken heb je soms ook foto's en teksten nodig van bedrijven. Zoals foto's van hun collectie etc.
Op alles wat door bedrijven wordt voortgebracht zit eigenlijk copyright en daarom mag je niet zomaar foto's van een nieuwe collectie in je blad stoppen. Bedrijven kunnen je wel toestemming verlenen om gebruik te maken van hun foto's. Maar als je komt met een verhaaltje; 'k wil iets maken een soort online magazine mag ik je afbeeldingen?' dan is dat behoorlijk slap.
Vandaar een conceptversie. Deze conceptversie kan je aanbieden zodat bedrijven in kunnen zien wat je plan precies inhoud etc. aan de hand daarvan kunnen ze besluiten of ze je rechten ontlenen voor het gebruiken van hun materiaal.
Aan de conceptversie mag iedereen mee werken. Alle geschreven stukjes, gemaakte foto's, strips etc. alles is welkom!

De naam van het magazine:
Het is nogal onduidelijk voor veel mensen welke naam het blad nou zou moeten krijgen. In eerste instantie was mijn idee om er een bokt-magazine van te maken. Hiervoor is echter wel toestemming nodig van bokt. Aangezien bokt eerder zijn naam niet wou verlenen aan een ander bundel is de kans groot dat dit deze keer ook niet gaat lukken. Omdat dan het hele plan in duigen zou liggen moet er een plan B zijn. Plan B is dat er een online magazine gaat komen, al verleend bokt niet zijn naam. Het blad krijgt dan gewoon een andere naam. Kortom; als we de naam bokt mogen gebruiken is dat mooi meegenomen. Mag het niet ook geen probleem.

De redactie;
Om straks het blad goed te laten lopen moet er een vaste redactie zijn. Ik heb al veel reacties gehad (ook via PM) van mensen die graag een bijdrage leveren. Tussen deze reacties zaten ook reacties van mensen die opgeleid zijn/in opleiding zijn om proffesionele diensten te leveren voor bijvoorbeeld tijdschriften. Het is de bedoeling dat er een vaste redactie komt waar ook mensen zitten die weten waar ze mee bezig zijn zodat het geen flutknutselmagazine wordt.
Bij de vaste redactie moeten ook een aantal vaste (amateur)fotografen door heel Nederland zitten.
Daarnaast is het altijd mogelijk om een bijdrage te leveren aan het blad als je niet in de vaste crew zit. Wanneer je werk kwalitatief goed is, en het is interessant, dan is de kans groot dat het stuk een keer gebruikt gaat worden.

Wanneer je werk voor de conceptversie opsturen?
Iedereen mag van alles maken voor de conceptversie, je hoeft hier geen toestemming voor te vragen, alle onderwerpen zijn vrij. De beste stukken/foto's etc. worden uitgekozen en komen terecht in het concept.
De belangrijkste regel hierbij is; Al het werk moet een voortbrengsel zijn van je eigen geest! Tuurlijk mag je boeken/wiki/internet doorspitten en raadplegen over het onderwerp waar jij over schrijft. Maar de bedoeling is wel dat het stuk wat je schrijft verwoord is in je eigen woorden. Anders is er sprake van plagiaat en kan je stuk helaas niet gebruikt worden.
Graag zou ik dit ontvangen voor volgende week zaterdag; j.s.scholing@home.nl

In het maken van een online magazine gaat veel tijd zitten, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die een bijdrage willen leveren aan het blad en dat dit het plan haalbaar maakt.
Aan het aantal ingeleverde stukken voor de conceptversie kan ik ook zien of er echt mensen zijn die een bijdrage willen leveren.

Zo dit was het even voor nu Tong uitsteken Hoop dat het iets duidelijker is, vragen kan je altijd hier in het topic stellen!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:24

Ik heb het topic doorgelezen en even kort met Bart overlegd. Allereerst: leuk om zoveel enthousiaste reacties te lezen Lachen

We vinden het hoe dan ook een leuk idee en willen in ieder geval nadenken over de mogelijkheden om mee te werken aan een magazine / nieuwsbrief. Maar er zitten wel een aantal haken en ogen aan (waarvan één van de belangrijkste 'tijd' is Knipoog ) dus op de korte termijn kunnen we ben ik bang geen concrete bijdrage leveren.

Wat betreft de conceptversie: leuk als jullie die in elkaar willen zetten, máár: we willen op dit moment wel vragen om in ieder geval geen bedrijven / commerciële partijen te benaderen uit naam van Bokt. Als je dus in de conceptversie 'advertenties' wilt zetten, doe dat dan voor fictieve producten/diensten Lachen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 16:26

Eline schreef:
Ik heb het topic doorgelezen en even kort met Bart overlegd. Allereerst: leuk om zoveel enthousiaste reacties te lezen Lachen

We vinden het hoe dan ook een leuk idee en willen in ieder geval nadenken over de mogelijkheden om mee te werken aan een magazine / nieuwsbrief. Maar er zitten wel een aantal haken en ogen aan (waarvan één van de belangrijkste 'tijd' is Knipoog ) dus op de korte termijn kunnen we ben ik bang geen concrete bijdrage leveren.

Wat betreft de conceptversie: leuk als jullie die in elkaar willen zetten, máár: we willen op dit moment wel vragen om in ieder geval geen bedrijven / commerciële partijen te benaderen uit naam van Bokt. Als je dus in de conceptversie 'advertenties' wilt zetten, doe dat dan voor fictieve producten/diensten Lachen

Bedankt voor je reactie!
Leuk dat het forumbeheer het ook een leuk idee vind! We zullen inderdaad zeker de naam bokt verder niet gebruiken totdat er toestemming voor is. Ik heb dat hier ook een aantal keer benadrukt en hoop dat het ook duidelijk is voor de bokkers die mee willen werken aan het concept Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:29

Wat fijn Eline, dat het in overweging wordt genomen!

Ik heb weer even een flink aantal pagina's bijgelezen en zie dat er een conceptversie aan gaat komen Lachen Ik had me dus ook al aangemeld om een stukje te schrijven, met voorkeur over Bokkers met dieren die iets bijzonders kunnen. Zoals een paard dat een bijzondere/leuke prestatie kan of een ander dier.
Ik moet nog even denken wie ik zal nemen, ik dacht misschien het springende schaap Lambo. Lachen

Ook wil ik, mocht het nodig zijn wel eens iets leuks over ezels schrijven hoor, met 3 van die langoren die hier rondlopen Haha!

Mocht er nog iets nodig zijn waarvoor tekenen nodig is, dan ben ik beschikbaar. Lachen (> Kijk maar in mijn profiel anders)

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:30

Kom nu pas achter dit topic, maar het lijkt me een leuk en goed idee Pling
Succes iedereen die mee helpt!!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 16:34

Fiffill schreef:
Wat fijn Eline, dat het in overweging wordt genomen!

Ik heb weer even een flink aantal pagina's bijgelezen en zie dat er een conceptversie aan gaat komen Lachen Ik had me dus ook al aangemeld om een stukje te schrijven, met voorkeur over Bokkers met dieren die iets bijzonders kunnen. Zoals een paard dat een bijzondere/leuke prestatie kan of een ander dier.
Ik moet nog even denken wie ik zal nemen, ik dacht misschien het springende schaap Lambo. Lachen

Ook wil ik, mocht het nodig zijn wel eens iets leuks over ezels schrijven hoor, met 3 van die langoren die hier rondlopen Haha!

Mocht er nog iets nodig zijn waarvoor tekenen nodig is, dan ben ik beschikbaar. Lachen (> Kijk maar in mijn profiel anders)

Ik heb even in je profiel gespiekt en ik vind de foto's erg leuk en creatief genomen, heb je ze zelf gemaakt? Leuk! Lachen
Ik vind beide ideeen erg leuk, ik heb weleens een filmpje gezien van het schaap Lambo en een verslag/stukje over Lambo zal zeker leuk zijn! Je ezels zijn ook erg leuke beestjes en volgens mij doe je daar ook meer mee dan dat je ze alleen rond hebt lopen! Zou het leuk vinden als je over 1 van deze onderwerpen een stukje wil schrijven! Kijk zelf maar wat jou het leukst lijkt!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:36

De foto's heb ik inderdaad allemaal zelf gemaakt, ik ben in het bezit van een spiegelreflexcamera Lachen

Klopt, wij mennen met de ezels, Gijs is een waar springtalent (hebben veel mensen nog nooit gezien, een springende ezel maar hij kan het erg goed) en verder doen we nog allerlei andere leuke dingen Lachen
Ik vind Lambo altijd erg leuk, en om nou een stuk over mijn eigen dieren te schrijven, dat is toch wel wat anders eigenlijk.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:42

Jaime: je hebt een mail over zomereczeem Lachen

Ik vind het erg leuk om te doen Haha!
(bente ze zijn leuk hoor Haha!

Eline: wat leuk om te horen zeg Haha! ik denk dat het beter is om nog geen advertenties te plaatsen Lachen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 16:49

Bedankt Hilde! Ik heb je stukje gelezen en het is zeker bruikbaar! Ja
Wat misschien ook leuk is om er nog aan toe te voegen is bijvoorbeeld een stukje: 'Lezen over zomereczeem' en dan boeken noemen/tonen die over zomereczeem gaan zoals deze http://www.agriboek.nl/pictures/art_2698img1_med.jpg
En misschien behandelmethode's met zalfjes/sprays etc. noemen, toelichten? Hiervoor kan je kijken op www.paardendrogist.nl etc.

Alvast heel erg bedankt voor je stukje!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:56

okee, blij dat ik heb kunnen helpen ! Lachen
Nu maar hopen dat het er doorheen komt, als je wilt wil ik wel vaker iets schrijven:D Lachen

De zalfjes en dergelijke doe ik in de loop van deze week! Mijn huiswerk heeft hier wel onder geleden Tong uitsteken

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 16:56

Haha ja, ik met mn stomme ideeen, ik moet voor morgen een heel concept inleveren voor mn juridische opleiding, en heb nog niets gedaan! Tong uitsteken Ik ga ook maar even bezig en mn magazineconcept opzij leggen Tong uitsteken

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:58

Jaime1 schreef:
Haha ja, ik met mn stomme ideeen, ik moet voor morgen een heel concept inleveren voor mn juridische opleiding, en heb nog niets gedaan! Tong uitsteken Ik ga ook maar even bezig en mn magazineconcept opzij leggen Tong uitsteken

ja ik heb biologie toets Tong uitsteken
haha Lachen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:32

Een voorbeeldje uit het stuk over endurance:
http://i27.tinypic.com/jz78sk.jpg

Het is even snel in elkaar gezet, het stuk zelf bestaat uit maar liefst 4 pagina's! Deze tekst bevat ook nog spelfouten etc. die aangepast moeten worden maar het gaat even om het idee Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:33

Ziet er al leuk uit! Alleen is het niet zo goed te lezen, dat is wel jammer.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:35

Ehm? Ik kan het hier wel super goed lezen Tong uitsteken Volgens mij moet je even de afbeelding wat vergroten tenminste ik kan altijd als ik op mn afbeelding sta en n keer klik hem uitvergroten. Hij is nu gekrompen naar het formaat van je internetvenster namelijk Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:38

Je hebt gelijk, dacht dat hij al op z'n maximum was Knipoog

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:39

Haha oke! Tong uitsteken Ik keek net op je website en ik vind de tekening met de marker erg mooi! Zoiets zou leuk zijn als stripverhaal o.i.d.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:40

Ik heb meer van die markertekeningen (staan alleen nog niet op mijn site), maar het is inderdaad een leuk idee Lachen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:41

Kvind het echt heel knap gedaan Lachen Is dat nou veel werk zo'n tekening?