Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Re: Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:13

Asjeblieft niet weer een regel bij HAW! Als je een topic niet wil zien klik je er toch niet op, een aantal subforums lijkt me prima, maar HAW barst al van de regels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:14

CleovG schreef:
Asjeblieft niet weer een regel bij HAW! Als je een topic niet wil zien klik je er toch niet op, een aantal subforums lijkt me prima, maar HAW barst al van de regels!

topic even lezen? Lachen het is niet om de gebruiker, maar andere gebruikers verdwijnen daardoor snel van de eerste pagina, en krijgen minder rijthechnisch commentaar.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:15

Foxy1980 schreef:
Waar ik nu wel benieuwd naar ben... In hoeverre wordt er iets met dit soort topics gedaan?

Goede vraag Blond Vast wel iets, maar omdat er zoveel uiteenlopende ideeën en wensen zijn is dat denk ik moeilijk om snel te verwezenlijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:16

ik denk dat als de mods het een goed idee vinden, ze gaan overleggen met Bart?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:17

dees_daan schreef:
CleovG schreef:

topic even lezen? Lachen het is niet om de gebruiker, maar andere gebruikers verdwijnen daardoor snel van de eerste pagina, en krijgen minder rijthechnisch commentaar.

Daarom zeg ik ook dat een aantal subforums mij een prima idee lijkt, maar dan blijft het feit dat een Z topic over het algemeen nou eenmaal meer aandacht trekt dan een B of een L topic.

LadyMadonna

eerder met Ellende, bart is meer achter de schermen tegenwoordig volgensn mji

dobbel

Ik moet zeggen dat ik filmpjes noooit open, en ook slechte kwalitijd fotos bekijk ik niet.

Ik ga wel met stef mee, ik open niet vaak een topic, toevallig staat er nu een tussen, en wat denk je amper een reactie ondanks dat de fotos in een binnenbak zijn gemaakt zijn ze goed en duidelijk zichtbaar, en juist ik die graag wil leren zou graag tips willen, maar nee die komen niet, en ja dan baal ik inderdaad dat er iemand met 5 topics ertussen staat en dus er voor zorgt dat je topic zo op pagina 2 staat, terwijl naar mijn mening die topics er niet eens horen, maar op ITP horen.

maar goed ik heb de afstammeling er niet bijgezet, misschien had ik dat moeten doen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:22

dobbel schreef:
Ik moet zeggen dat ik filmpjes noooit open, en ook slechte kwalitijd fotos bekijk ik niet.

Ik ga wel met stef mee, ik open niet vaak een topic, toevallig staat er nu een tussen, en wat denk je amper een reactie ondanks dat de fotos in een binnenbak zijn gemaakt zijn ze goed en duidelijk zichtbaar, en juist ik die graag wil leren zou graag tips willen, maar nee die komen niet, en ja dan baal ik inderdaad dat er iemand met 5 topics ertussen staat en dus er voor zorgt dat je topic zo op pagina 2 staat, terwijl naar mijn mening die topics er niet eens horen, maar op ITP horen.

maar goed ik heb de afstammeling er niet bijgezet, misschien had ik dat moeten doen.

Ik heb net even stiekem gespiekt Dobbel! Tong uitsteken Ik denk niet dat je veel commentaar krijgt, omdat je best een prettig plaatje vormt met het paard waar weinig op aan te merken is.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:24

Thnx maar er zijn toch genoeg puntjes, (vind ik zelf) en het gaat me nog lang niet na het zin, maar goed

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:26

filmpjes kijk ik persoonlijk niet zo vaak, maar het is wel zo dat je vaak toch net iets beter kunt beoordelen hoe een persoon rijdt en welke feedback je dan dus kunt geven. Dus ja filmpjes zijn best handig, en het is aan iedereen zelf of je die wilt kijken.

Ook ik vind trouwens, zoals hierboven ergens genoemd, dat topics met dermate onduidelijke/slechte foto's best gesloten mogen worden, want daar schiet niemand wat mee op.

Needje

Hier hetzelfde probleem dobbel. Haha!

Maartje1990

Schimmelig schreef:
Foxy1980 schreef:
Waar ik nu wel benieuwd naar ben... In hoeverre wordt er iets met dit soort topics gedaan?

Goede vraag Blond Vast wel iets, maar omdat er zoveel uiteenlopende ideeën en wensen zijn is dat denk ik moeilijk om snel te verwezenlijken.

dan moet er geloof ik een aanvraag gedaan worden. Want misschien hebben de mod's dit hele topic nog niet gezien dus zo zal die regel er ook niet komen Knipoog ik weet dat je met een subforum aanvraag minstens 30 mensen moet hebben die het daar mee eens zijn en voorbeelden van topics moet geven die dan onder dat topic vallen. Moet je eens even in de regels oid kijken of daar iets over staat als je dat dus wil gaan aanvragen Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:28

Bij hoger geklasseerde ruiters denk ik ook dat het volgende probleem vaak aan de orde is, simpelweg een tekort aan mensen om je te beoordelen, vandaar alle 'oehs' en 'aahs'. Of ze zitten op hetzelfde niveau, of eronder. Sjah, wat voor commentaar kun je dan geven Verward Lachen

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:29

Aha! Nou misschien wil de TS wel een aanvraag doen.
Waar is ze trouwens? Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:30

Maar wat wordt het voorstel dan?
Opsplitsing van HAW in HAW[HAW] en ITP[HAW]?

Schimmelig, ook als je zelf een bepaald niveau niet rijdt, kan je best zien of iets wel of niet goed gaat...
Zo zie ik bv constant mensen een SB rijden met hun binnenbeen naar achteren. Dan mag ik "nog" maar L2 zijn, ik weet wel dat deze op de singel hoort te liggen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:30

Schimmelig schreef:
Bij hoger geklasseerde ruiters denk ik ook dat het volgende probleem vaak aan de orde is, simpelweg een tekort aan mensen om je te beoordelen, vandaar alle 'oehs' en 'aahs'. Of ze zitten op hetzelfde niveau, of eronder. Sjah, wat voor commentaar kun je dan geven Verward Lachen

zijn idd veel oehs en aahs,
maar ook lager geklasseerde ruiters kunnen best commentaar geven, je hoeft niet GP (bij wijze van Knipoog) te rijden, om (goed) commentaar te kunnen geven Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:32

ik durf echt wel commentaar te geven op Z ruiters of hoger,
maar geef meestal tips aan B en L ruiters, en meestal wordt me dat niet in dank afgenomen, zie gewoon te vaak getrek en gesjor helaas.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:33

magic_lover schreef:
Schimmelig schreef:

zijn idd veel oehs en aahs,
maar ook lager geklasseerde ruiters kunnen best commentaar geven, je hoeft niet GP (bij wijze van Knipoog) te rijden, om (goed) commentaar te kunnen geven Lachen

Hmm, maar B rijden en Z commentaar willen geven Verward Laten we zeggen dat er ergens een grens is Lachen

dobbel schreef:
ik durf echt wel commentaar te geven op Z ruiters of hoger,
maar geef meestal tips aan B en L ruiters, en meestal wordt me dat niet in dank afgenomen, zie gewoon te vaak getrek en gesjor helaas.

Ik heb het meer over kwalitatief rijtechnisch commentaar. Iedereen weet wel dat sjorren aan de teugels onverantwoord is inmiddels toch, of heb ik wat HAW topics gemist? Clown

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:35

mocht je toevallig B geklasseerd zijn, en al wat meer ervaring hebben, maar net met een nieuw paard beginnen. dan zou je dus in jou ogen geen commentaar mogen geven op Z ruiters?

Je hoeft geen Z te rijden om goed commentaar te geven ben ik van mening, soms valt een B of L ruiter iets wel eens veel sneller op dan een Z ruiter(wat een Z ruiter misschien helemaal niet op valt).
Dat je Z rijd wil per definitie niet gelijk zeggen dat alles ook goed gaat, en je het goed doet Knipoog
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 29-01-08 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:35

Bloos! Sjorren onverantwoord? oliebol! Ging net zo goed. No Cheer

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:37

magic_lover schreef:
mocht je toevallig B geklasseerd zijn, en al wat meer ervaring hebben, maar net met een nieuw paard beginnen. dan zou je dus in jou ogen geen commentaar mogen geven op Z ruiters?

Je hoeft geen Z te rijden om goed commentaar te geven ben ik van mening, soms valt een B of L ruiter iets wel eens veel sneller op dan een Z ruiter.
Dat je Z rijd wil per definitie niet gelijk zeggen dat alles ook goed gaat, en je het goed doet Knipoog

Ik denk niet dat je heel specifiek commentaar kan geven dat de ruiter echt verder helpt op niveau. Uiteraard kun je zeggen; tenen naar binnen, hakken uitdrukken, niet zo sjorren aan die teugels, zit rechtop... maar dat is de basis, dat hoort iedereen met minimale ervaring te doen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:38

Helaas zie ik dat nog vaak hoor, paarden in de krul trekken, ipv echt rijden.

Overgens is mijn thuis nivo wel wat hoger als B, maar goed geef zelfs feetback aan mijn instructrce als die aan het rijden is, en de foutjes haal ik er toch echt goed uit, doe ik meer voor mezelf als voor haar hoor, zij weet wel wat goed of fout gaat, ik wil dus zien of ik het ook goed zie, en vaaak zie ik het dus prima.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:40

Schimmelig schreef:
maar dat is de basis, dat hoort iedereen met minimale ervaring te doen.

Apart dat er nog genoeg Z ruiters zijn waar je zulke opmerkingen kan plaatsen.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:40

Veel mensen die op een lager niveau rijden kunnen ook wel zien of een paard voldoende lengte buiging heeft etc. Een lager niveau hoeft niet altijd te betekenen dat men er geen verstand verder van heeft. Verder is de basis in de hogere klasses vaak ook nog niet optimaal.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:41

dobbel schreef:
Helaas zie ik dat nog vaak hoor, paarden in de krul trekken, ipv echt rijden.

Overgens is mijn thuis nivo wel wat hoger als B, maar goed geef zelfs feetback aan mijn instructrce als die aan het rijden is, en de foutjes haal ik er toch echt goed uit, doe ik meer voor mezelf als voor haar hoor, zij weet wel wat goed of fout gaat, ik wil dus zien of ik het ook goed zie, en vaaak zie ik het dus prima.

Precies idem hier, ik sta bij mijn instructrice op stal, rijden vaak samen, dan geeft zij mij tips en commentaar, en ik hetzelfde bij haar, terwijl zij ook al meerder malen ZZ is geklasseerd,

als je ervoor open staat, vind ik dat het prima kan, maargoed niet iedereen neemt wat aan van 'maar een B ruiter' Knipoog

en nee dan doel ik echt niet alleen op de basis dingen, die zelfs een leek kan zien Knipoog