Echwel schreef:Maar ik kan mij voorstellen dat het soms op die manier overkomt, als je ouder bent denk je toch iets anders na over hoe je bepaalde dingen formuleert..[...]
Dan blijkt toch dat je wat ouder bent dus meer relativeerd.
Dat kan ik niet echt beamen. Sommige mensen relativeren meer dan andere, maar dat heeft heel vaak niet zo veel met leeftijd te maken. Ik ken bijzonder veel volwassenen die volstrekt niet kunnen relativeren en ook volstrekt niet nadenken over hoe ze iets formuleren, en die - bij problemen - zich al snel beroepen op dat zij nou eenmaal ouder en wijzer zijn en dat de ander daar maar respect voor dient te hebben. Daarmee doel ik op niemand in het bijzonder, en ook niet op Bokt in het bijzonder. Je komt het overal tegen, in winkels, bij helpdesken, bij internetfora, in grotere groepen, op maneges, op scholen...
In veel gevallen is het gewoon wat je denkt te zien. Men reageert snel gevoelig op terechtwijzingen van jongeren, maar dat hoeft helemaal niet te zijn omdat die jongeren het minder genuanceerd brengen. Dat kan ook heel goed liggen aan wat je zelf verwacht en wilt zien.