enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:23

ThePast03 schreef:
russel schreef:
Maar er is ooit al eerder gesproken over het modforum. Toen werd er nl ook gezegd dat er dingen werden geschreven die kwetsend waren. Toen is er ook al het een en ander uitgelekt. Dan kun je verwachten dat het nog een keer gebeurd. Kun je 2 dingen doen. Taal op MF kuisen of zo dik beveiligen dat je ongestoord van alles kan schrijven. Ben je mod-af, doodstraf invoeren als je je mond voorbij praat. Cool

Het is al een keer gezegd: Als jij een keer je buurvrouw een paar huizen verderop betrapt hebt op het roddelen over jou vind jij het dus doodnormaal om haar huis binnen te sluipen en haar af te luisteren?
Het gaat niemand wat aan wat mensen op een priveforum zetten!!

En beveiligen is altijd verstandig maar zolang de FBI site nog gehacked wordt is het een droom om te denken dat je goed beveiligd ben.

Als ik mijn huis niet goed genoeg beveiligd heb is dat geen vrijbrief voor inbrekers.

Jij gaat er maar van uit dat iedereen zo netjes is. Blijkbaar dus niet. Dus dan moet je wel fair blijven. Mensen niet spieken in een besloten forum of niet in een besloten forum dingen zeggen die niet voor andere ogen bestemd zijn. Als blijkt dat bekend is dat een modforum wel eens eerder dingen besloten had staan die niet voor een ander leuk was, wat doe je dan??? Juist Spieken.

Dan moet ik wel heel erg lachen om je zin :Als ik mijn huis niet goed genoeg beveiligd heb is dat geen vrijbrief voor inbrekers.
Wat denk je nou zelf, natuurlijk! Juist!! Jij bent kennelijk roomser dan de paus en denkt dat anderen ook alle temtations kunnen weerstaan. Dus de inbreker jouw belabberd beveiligde woning en de stouterik die vermoedt dat er dingen in staan die misschien wel niet door de beugel kunnen. Haha! In welke wereld leef jij? Moet zeggen dat ik ook graag op dat wolkje zou wonen hoor, heerlijk zulke lieve en eerlijke mensen, maar irl is dat dus Niet zo. Huilen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:50

Ok jij hebt dus hang en sluitwerk met een keurmerk, 5 politiewaakhonden, 6 state of the art alarmsystemen, 4 beveiligingsmedewerkers 8 zwaailichten 2 van die grote zoeklampen en prikkeldraad rond je huis staan neem ik aan, en zo niet, dan mag er dus bij je ingebroken worden?

Sorry hoor iets jatten blijft jatten en en hacken blijft hacken en beiden zijn niet goed te praten. Klaar. als er een envelop met CONFIDENTIAL(of VERTROUWENLIJK, hoe je het wilt) op een tafel ligt en er is niemand in de buurt, dan geeft dat je ook automatisch het recht om daar in te kijken? Lees jij ook de brieven van de bank door waar de pincodes van andere mensen in staan, simpelweg omdat je het kunt? In dat geval hoop ik jou nooit tegen te komen. wachtwoorden zijn ook vertrouwelijk, als je die probeert te kraken voor je eigen wraakactie bent je schofterig en oneerlijk bezig. maar dat is slechts mijn (on)bescheiden mening.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:05

russel schreef:
Jij gaat er maar van uit dat iedereen zo netjes is. Blijkbaar dus niet. Dus dan moet je wel fair blijven. Mensen niet spieken in een besloten forum of niet in een besloten forum dingen zeggen die niet voor andere ogen bestemd zijn. Als blijkt dat bekend is dat een modforum wel eens eerder dingen besloten had staan die niet voor een ander leuk was, wat doe je dan??? Juist Spieken.

Dan moet ik wel heel erg lachen om je zin :Als ik mijn huis niet goed genoeg beveiligd heb is dat geen vrijbrief voor inbrekers.
Wat denk je nou zelf, natuurlijk! Juist!! Jij bent kennelijk roomser dan de paus en denkt dat anderen ook alle temtations kunnen weerstaan. Dus de inbreker jouw belabberd beveiligde woning en de stouterik die vermoedt dat er dingen in staan die misschien wel niet door de beugel kunnen. Haha! In welke wereld leef jij? Moet zeggen dat ik ook graag op dat wolkje zou wonen hoor, heerlijk zulke lieve en eerlijke mensen, maar irl is dat dus Niet zo. Huilen

Vraag me af wie er hier op een wolkje leeft. Jij blijkbaar als je denkt dingen op het internet zo goed te kunnen beveiligen dat anderen er niet bij kunnen.
Jij ook door te denken dat niet de daders schuldig zijn maar de slachtoffers bij een inbraak.

Mijn woning is normaal beveiligd, bovendien heb ik een aantal honden rondlopen. Niet iedereen heeft het geld om zijn woning super te beveiligen en dat lijkt me geen vrijbrief voor inbrekers.

En al zou iemand mij het wachtwoord van mp sturen, ik heb niet de geringste behoefte om dat door te lezen. Net zoals ik geen behoefte heb om andermans privepost door te lezen.
Dat heeft niets met lief of eerlijk te maken maar gewoon met normale beschaving.

En als er mensen zijn die die "verleidingen" niet kunnen weerstaan zegt dat gewoon alles over hun beschaving en waarschijnlijk ook over hun opvoeding.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:21

Billy schreef:
Fokt.nl is pas in okt 2004 opgericht, dus dat is niet nav de vorige rel geweest denk ik

Fokt is opgericht toen anna42 geband werd na een stenigingsritueel op FA

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:23

Ok, tot zover de geschiedenisleer over fokt. Haha!
Kunnen we nu weer back on track?

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:38

Ja hoor ThePast03 jij snapt um helemaal. Vork

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:03

ThePast03 schreef:
russel schreef:

Vraag me af wie er hier op een wolkje leeft. Jij blijkbaar als je denkt dingen op het internet zo goed te kunnen beveiligen dat anderen er niet bij kunnen.
Jij ook door te denken dat niet de daders schuldig zijn maar de slachtoffers bij een inbraak.

Mijn woning is normaal beveiligd, bovendien heb ik een aantal honden rondlopen. Niet iedereen heeft het geld om zijn woning super te beveiligen en dat lijkt me geen vrijbrief voor inbrekers.

En al zou iemand mij het wachtwoord van mp sturen, ik heb niet de geringste behoefte om dat door te lezen. Net zoals ik geen behoefte heb om andermans privepost door te lezen.
Dat heeft niets met lief of eerlijk te maken maar gewoon met normale beschaving.

En als er mensen zijn die die "verleidingen" niet kunnen weerstaan zegt dat gewoon alles over hun beschaving en waarschijnlijk ook over hun opvoeding.

precies, dat het dus mogelijk is om ergens in te breken, of het nou in een huis is of op het internet, maakt het niet oke en logisch,eigen schuld dikke bult, zodra we zo gaan denken, is het wel goed mis.

dat het gebeurt? ja dat weet iedereen onder tussen.

en tja fout? de dingen die gezegd zijn? ach ja wat is fout, niet handig en eerlijk? oke dat klopt. en goed dan gebeurt het dus, men komt er achter, het enige wat je imo dan kunt doen is sorry zeggen, klopt.. is gebeurt enz enz.
en dan vervolgens de mensen die vonden dat ze het recht hadden om een prive hoek te lezen bannen, want die kennen dus niet hun grenzen en gedragen zich niet als gast op een forum.

want wat wil men nou verder dan? alle modjes aan de schandpaal? van af nu wekelijks 1 uur de modhoek open zodat men ze kan checken?

het is gebeurt, er is ook het 1 en ander uitgelegd. wat kun je verder nog?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:10

baroen schreef:
wat kun je verder nog?

eindeloos zeiken, zeuren, zeveren, melken, treiteren????...want dat is stoer, heel knap en goed voor hun ego!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:11

Zelfs dat bannen is niet gebeurd aangezien ze al geband waren Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:12

Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:43

Karl66 schreef:
Zelfs dat bannen is niet gebeurd aangezien ze al geband waren Bloos

nou ja goed, hun schaduwtjes bannen dan. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:46

Nee niet hun speelgoedje afnemen..... ze hebben het al zo moeilijk Haha!

zeeland_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:55

Wow wist niet dat het er zo serieus aan toe ging op bokt Ziek

Durf bijna niet meer te posten Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 01:11

Je mag natuurlijk proberen te posten met een SA maar is natuurlijk hééél onverstandig om dat hier te doen....denk je ook niet???

*denk nog even na of ik nu moet temmen of niet....of ook maar meteen een slotje vragen???*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:11

Nou gaat het weer kinderachtig worden. Misschien gewoon distancieren van diegenen die je niet aanstaan? Kan ook wel eens helpen hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:36

Kijk en dat is nu het verschil tussen plagen en pesten denk ik....Natuurlijk heb ik niet getemd. Haha! Ik kan toch niet weten of het wel of geen SA is?? Bloos

Voor degene die het niet snappen: ik plaagde een beetje.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:41

Dan kan een smiley verheldering brengen op zo een moment.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:21

of gewoon niet reageren, kan ook

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:37

slimmerik schreef:
Kijk en dat is nu het verschil tussen plagen en pesten denk ik....Natuurlijk heb ik niet getemd. Haha! Ik kan toch niet weten of het wel of geen SA is?? Bloos

Voor degene die het niet snappen: ik plaagde een beetje.... Knipoog

en wie bepaalt of het plagen of pesten is??? Tong uitsteken

on-topic:
Maw: omdat iets besloten is mag je maar uitkramen wat je wilt? en omdat het besloten is maakt het niet wat je schrijft als iemand onbevoegd meeleest?
Mischien ben ik wel roomserer (= bewust zo geschreven) dan de paus, maar bedenk me dan dat ik ten allertijde achter hetgeen sta wat ik schrijf en probeer (dus toch iets minder roomserer) op te letten wat ik via de www-snelweg het www-heelal instuur.

<ischien is het wel zo dat er zonder moddies geen bokt is: maar zonder users is er ook geen bokt... en nog steeds is het zo dat zowel de users als de mods, en VV, vrijwilligers zijn Haha!
En ik rij ook vrijwillig auto maar erger me ook wel eens aan dingen die in het verkeer gebeuren... Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:43

Alane schreef:
Maw: omdat iets besloten is mag je maar uitkramen wat je wilt? en omdat het besloten is maakt het niet wat je schrijft als iemand onbevoegd meeleest?

Wat iemand op een priveforum uitkraamt gaat iemand die daar niet hoort te komen inderdaad niets aan. Daar hoort gewoon niemand mee te lezen die daar niet bevoegd voor is.

Zou mooi worden, straks moet ik nog gaan oppassen voor wat ik in mijn eigen huis zeg. Clown
Stel dat ik roddel en iemand komt ongevraagd mijn huis in en meeluisteren om het vervolgens breeduit in de krant te gaan zetten.

Oftewel ja: Iedereen mag uitkramen wat hij wil op een besloten forum.

Beetje onnodig trouwens om dit topic omhoog te schoppen en de discussie weer van voor af aan te beginnen....

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:58

Ben het helemaal met de laatste post van Alane eens.

ThePast03 als jij over andere mensen praat dan is het "verdwenen" nadat je het gezegd hebt. Als je iets op internet zet kan het nog jaren blijven staan en de betreffende persoon dus nog jaren blijven achtervolgen. De moderators kunnen het nu alsnog verwijderen maar de hackers kunnen het allang op hun eigen manier op internet bijvoorbeeld in andere fora hebben gezet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:03

lindsey schreef:

[*olduser*] als jij over andere mensen praat dan is het "verdwenen" nadat je het gezegd hebt. Als je iets op internet zet kan het nog jaren blijven staan en de betreffende persoon dus nog jaren blijven achtervolgen. De moderators kunnen het nu alsnog verwijderen maar de hackers kunnen het allang op hun eigen manier op internet bijvoorbeeld in andere fora hebben gezet.

Dat is dan niet de schuld van de moderators maar van de inbrekers.

Iedereen zegt weleens wat over een ander, hetzij via pb, hetzij via mail of msn. Dat alles kan gehacked worden en op andere forums worden gezet (is ook gebeurd op het andere forum maar daar hoor je ze hier niet over!).
Het is niet voor niets een besloten forum, daar heeft een ander niets te zoeken.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:16

[quote="ThePast03
.
[/quote]

Natuurlijk is dat de schuld van de inbrekers maar het is wel iets om rekening mee te houden.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:18

ThePast03 schreef:
lindsey schreef:

ThePast03 als jij over andere mensen praat dan is het "verdwenen" nadat je het gezegd hebt. Als je iets op internet zet kan het nog jaren blijven staan en de betreffende persoon dus nog jaren blijven achtervolgen. De moderators kunnen het nu alsnog verwijderen maar de hackers kunnen het allang op hun eigen manier op internet bijvoorbeeld in andere fora hebben gezet.

Iedereen zegt weleens wat over een ander, hetzij via pb, hetzij via mail of msn. Dat alles kan gehacked worden en op andere forums worden gezet (is ook gebeurd op het andere forum maar daar hoor je ze hier niet over!).
Het is niet voor niets een besloten forum, daar heeft een ander niets te zoeken.

het word wel de omgekeerde wereld zeg..
dat de mensen ,die erachter kwamen dat er iets over ze gezegd is , het niet leuk vinden ? ja uiteraard, maar dat maakt de modjes nog niet fout. als je gaat neuzen in de privé van een ander, tja dan kan je wel eens dingen tegen komen die niet zo mooi zijn. that's life
blijf gewoon met je neus, ogen en tengels uit een privé hoek.
niks niet jaren achtervolgen, het staat PRIVE.., Ze hebben het zelf openbaar gemaakt

ik zou wel graag alle pb's op het forum zien, gut wat zouden er dan een boel mensen ruzie hebben Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:19

niet iedereen heeft een voorbeeld functie......
daarom staat er bijv. in de krant: 'militair X heeft blabla gedaan..

maar nooit: 'schilder X heeft blabla gedaan..' of bakker X....
en of het nu gaat om te hard rijden, inbraak, laster, etc....
of je nu vrijwilliger bent of betaalt, mod zijn is een voorbeeld functie, of het nu gaat om een besloten forum of niet die hebben zich te gedragen... zou toch mooi worden dat het besloten zijn je maar gelijk een vrijbrief geeft:
als ze het dan hebben over pedofilie? besloten of niet is not done.
en zo zijn er meerdere dingen die ook op besloten fora not done zijn (illegaal of legaal) en dat is ook het bespreken van iemands sexuele geaardheid, gaat niemand iets aan en draagt ook niets bij....
en nee homo zijn is niets ergs of aparts wat dan ook, maar hoeft niet besproken te worden op een 'besloten' forum en dan onder de smoes van "stoom afblazen