Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:43

Karl66 schreef:
De meeste mensen die objectief naar zichzelf of anderen kunnen kijken, realiseren zich wel dat ze aanleiding tot een sanctie hebben gegeven en zullen dus niet zo snel een topic openen.

Dat is ook weer helemaal waar!

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:08

Nerwen schreef:
Karl66 schreef:
De meeste mensen die objectief naar zichzelf of anderen kunnen kijken, realiseren zich wel dat ze aanleiding tot een sanctie hebben gegeven en zullen dus niet zo snel een topic openen.

Dat is ook weer helemaal waar!

Alleen sommige mensen zullen dit nooit erkennen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:15

Citaat:
Ik lees al mee sinds dit topic is gestart!

En ik ben zeker voor meer mods.. Soms duurt het lang voordat er eindelijk wat gebeurd en dan is de hel al losgebroken in sommige topics, terwijl dat dan helemaal niet nodig was geweest..

Andersom ook, dat mods te snel ingrijpen en dat je zo'n gevoel had van dat hadden we zelf wel kunnen oplossen!
[/quote]

Ok, waarschijnlijk is hier al een reactie op, maar goed!

En wanneer grijp je te snel in en wanneer te laat. Dat is voor een moderator zó moeilijk van te voren in te schatten. Daar hebben we een werkende glazen bol voor nodig en die heb ik tot op heden nog niet gevonden Knipoog
Soms besluiten we nl niet in te grijpen en dan blijkt het op een rel uit te lopen waar we echt tig TeM's over krijgen. En de andere keer had het misschien inderdaad onderling opgelost kunnen worden. Blijft moeilijk.
[/quote]

daarom ook mijn voorstel (paar berichten terug)
eerst in topic waarschuwen , evt 2e x en dan pas uns e ows uitdelen
gaat het dan nog door dan pas sluiten

scheelt denk ik een hoop ergenis en frfustratie en onbegrip en hopelijk zet het mensen zelfs aan het denken en creeer je dus een prettiger atmosfeer

KiWiKo schreef:
(behalve nerwen ) als dit geen voorbeeld is van verkeerd lezen of intreperteren dan weet ik het niet meer.............

ik heb het over al die topics die de laatste twee jaar gestart zijn omdat mensen gebanned zijn of een ow gekregen hebben......... en daar zat een hoop gezeik tussen

hihi idd ja

en idd zoals ik al meerdere keren heb voorgesteld geopperd
openheid zal bokt weer een stuk richting gezelligheid brengen

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:15

Zo er zijn nu zo ongeveer 18 pagina's vol. Ben benieuwd wat de mods hier nu ècht mee gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:35

Het LDR topic loopt nu al 53 pagina's , maar zit vol hatelijkheden en toch nog geen slotje. Ligt toch echt wel aan de gebruikers, blijf bij mijn mening dat er te snel getemt wordt. Het lijkt wel of er types op de loer liggen om zo snel mogelijk als eerste die temknop in te drukken. Toch ook wel een beetje lekker klikken of braaf naar de baas te zijn? Er is dus nog geen mod geweest die even binnenvalt en roept 'Hé, ik bespeur een hatelijkheid, slotje en ban'.

Misschien ook wel goed om daar eens bij stil te staan. De diversiteit binnen bokt is misschien wel te groot of juist weer niet waardoor die kampvorming er is en in stant wordt gehouden omdat men anoniem op een leuk rood knopje mag drukken.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:48

Russel jij blijft het als klikken zien hè?
Maar dit wordt er in de FAQ over temmen gezegd:
Citaat:
Wat is 'Tip een Mod'?

'Tip een Mod' (TeM) is een manier om het Beheer (beheerders en moderators) van Bokt.nl te wijzen op topics of reacties die volgens jou aandacht nodig hebben, bijvoorbeeld omdat ze op het verkeerde forum staan of omdat mensen elkaar in de haren vliegen. Je meldt een bericht door bij de betreffende reactie op het rode uitroeptekentje te klikken. Het beheer stelt het op prijs als je erbij vermeldt wat er volgens jou aan de hand is en wat je eraan gedaan wilt zien. Aangezien er per dag vele duizenden berichten geplaatst worden op Bokt stellen we het enorm op prijs als je gebruik maakt van de TeM knop. Het is voor ons namelijk onmogelijk heel Bokt 24 uur per dag in de gaten te houden. Moderators zullen waar mogelijk laten weten wat er met je melding is gedaan.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:07

Oh het staat in de Faq... dan moet het wel goed zijn. Rolleyes

Kom op zeg, je kan toch zelf ook wel oordelen of verklikken goed of niet goed is. Dat gevoel krijgen we ongeveer als we de kleuterschool verlaten.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:15

SuperPepeijn schreef:
Oh het staat in de Faq... dan moet het wel goed zijn. Rolleyes

Kom op zeg, je kan toch zelf ook wel oordelen of verklikken goed of niet goed is. Dat gevoel krijgen we ongeveer als we de kleuterschool verlaten.

Nee, zeker kan ik dat zelf beoordelen maar ik bedoel maar......je kunt zo natuurlijk alles in het negatieve trekken. Ik zie het niet als verklikken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:56

Ik zit al een tijdje mee te lezen.
Maar wil nu toch wel even iets kwijt.

Dat gaat met name over het TeM-gedrag.
In het huiskamertopic waar je eigelijk jezelf hoort te zijn, moet je wel eens iets kwijt kunnen.

Als er in het forum en bij ons met name AR weer eens iemand voorbij komt die onverantwoord bezig is probeer je advies te geven.
Echter in ons huiskamertopic hadden we het over een dom kind.
Dat domme kind is door en andere mede bokker hierop gewezen, waarop ze begon binnen te vallen, en te TeMmen.

Een vriendelijke Mod, heeft ons hierop gewezen, en het is goed afgelopen.
Maar het kinderachtig gedrag van mede-bokkers vergalt op deze manier toch een heel stuk plezier.
Omdat je dus niet meer over anderen mag praten.En nou bedoel ik dus niet in negatieve zin, maar gewoon hoe onverantwoord iemand wel eens bezig is.
Dus geen gescheld en gevloek.

En zeg nou zelf is dom kind zo erg.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:01

Als jij in een topic komt wat je niet aanstaat en je drukt op de tem knop zie ik dit als klikken of beter gezegt wat jij niet wil zal een ander ook niet doen.
Je kunt het ook gewoon negeren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:04

Nou dat gevoel hadden wij ook, eerst klikken van de ene bokker naar de andere.
Waarop deze een mod inschakelde.

Wat wil iemand hiermee bereiken, dat anderen idd. een OW krijgen?
En wat voor nut heeft dat dan voor jezelf, bok je dan leuker omdat de ander niet mag bokken.

Soms moet je ook eens iets over je kant laten gaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:22

Echwel, over je kant laten gaan geldt natuurlijk voor beide zijden Bloos

In dit geval is het volgens mij op een nette manier opgelost zonder dat er gelijk naar allerlei sancties gegrepen is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:30

Ja in dit geval wel, maar ik kan me voorstellen dat iemand dus een OW krijgt terwijl er eigenlijk niet
noemenswaardige dingen gebeuren.

Het is maar net hoe een mod het oplost, en aangezien dit ook maar mensen zijn zal de één dus
makkelijker zijn dan de ander.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 10:33

Echwel schreef:
Ja in dit geval wel, maar ik kan me voorstellen dat iemand dus een OW krijgt terwijl er eigenlijk niet
noemenswaardige dingen gebeuren.

Het is maar net hoe een mod het oplost, en aangezien dit ook maar mensen zijn zal de één dus
makkelijker zijn dan de ander.

Als iemand dan een OW krijgt en hij/zij vindt deze niet terecht, dan moet die persoon in overleg gaan met de desbetreffende moderator en anders met de bemiddelaar, niet?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:47

Klopt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:50

als ik een ow krijg dan heb ik iets gedaan wat ik beter niet had kunnen doen, ik snap niet dat mensen soms vinden dat het niet terecht is.......... ik bedoel je krijgt geen ow omdat je ubervriendelijk bent

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:58

Echwel schreef:
Dat domme kind is door en andere mede bokker hierop gewezen, waarop ze begon binnen te vallen, en te TeMmen.

Ik vind dat jullie super gematst zijn door de betreffende mod. Het ontopic (lees openbaar)bespreken van een "dom kind" vind ik niet kunnen. Zoiets doe je misschien per pm. En logisch toch dat dat kind gaat temmen en zich ermee gaat bemoeien. Zou jij ook niet kunnen laten als je je eigen aangesproken voelt toch??

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:00

In dat geval speelde het meer mee dat het onderling ook al besproken was door de bokkers zelf en dat er meer aan vooraf ging.
Dan kan er wel een UN of OW uit gaan, maar IMO bereik je dan nog weinig aangezien het al uitgesproken is door de bokkers.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:01

Sjoert schreef:
In dat geval speelde het meer mee dat het onderling ook al besproken was door de bokkers zelf en dat er meer aan vooraf ging.
Dan kan er wel een UN of OW uit gaan, maar IMO bereik je dan nog weinig aangezien het al uitgesproken is door de bokkers.

Okee.....we zouden ook geen voorbeelden aanhalen.....sorry !! Mij zei het ook niks omdat ik geen idee heb waarover en over wie het gaat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:02

Sjoert schreef:

En zo zie je maar weer dat mensen het prima zelf onderling uit kunnen spreken, zeker als je daar op gaat sturen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:09

Echwel schreef:
Ik zit al een tijdje mee te lezen.
Maar wil nu toch wel even iets kwijt.

Dat gaat met name over het TeM-gedrag.
In het huiskamertopic waar je eigelijk jezelf hoort te zijn, moet je wel eens iets kwijt kunnen.

Als er in het forum en bij ons met name AR weer eens iemand voorbij komt die onverantwoord bezig is probeer je advies te geven.

Maar het kinderachtig gedrag van mede-bokkers vergalt op deze manier toch een heel stuk plezier.
Omdat je dus niet meer over anderen mag praten.En nou bedoel ik dus niet in negatieve zin, maar gewoon hoe onverantwoord iemand wel eens bezig is.
Dus geen gescheld en gevloek.

Ik kan me wel voorstellen dat de betreffende bokker woest werd toen ze erachter kwam dat er achter haar rug in een topic over haar als zijnde dom kind werd gesproken Bloos

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:24

aan de andere kant voelen mensen zich soms ergens door aangesproken wat geheel niet over hun gaat ..en als er dan wel direct een ow volgt ..

nog even over het politiemannetjes-politiek.

Negatieve opmerkingen over moddies gaan we hier niet geven, dat is niet fair en niet opbouwendn

Maar Sjoert zie ik regelmatig in een topic eerst een (soms een te milde Bloos ) stille hint geven daarna een iets stevigere hint / opmerking.

Sommige mensen reageren daar 9 vd 10 keer op je krijgt dan een positieve sociale controle van joh pas op houd het ontopic , houd het vriendelijk je weet wat (sjoert in dit geval) gezegd heeft.

Sommige mensen, helaas niet alle geven hieraan gehoor. Zo niet, dan volgt er soms dus helaas toch een slotje

Maar meer UN's ipv OW's is misschien ook wel een hint richting moddies Bloos Tong uitsteken
Niet iedereen heeft door dat iets verkeerd overkomt of anders overkomt dan bedoeld ..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:27

Ik denk dat een mod ook positief moet kunnen kijken en zijn eigen gedachtes even moet uitschakelen. Ik denk dat er maar weinig mods hier zijn die dat kunnen. ( ik ben daar dan ook niet geschikt voor en zou deze taak ook niet op mij willen nemen) Een van de uitzonderingen daarop imo is nu net dit topic betreden: Sjoert ik wil mijn complimenten eens (openbaar) persoonlijk uitspreken over jou kwaliteiten hoe je hier op bokt de mensen aanspreekt en de situaties benadert!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:35

Overigens, de HK is verre van besloten. Alles wat geschreven is, al is het nog zo onopvallend in een HK-topic, komt heel snel overal terecht! Dat heb ik nu al een aantal keer meegemaakt. Er lezen veel meer mensen mee dan je beseft!

En daarom moet je ook zo voorzichtig zijn alsof iedereen meeleest. De HK lijkt beschermd en onder elkaar, maar dat is niet zo. Er zijn al heel veel problemen ontstaan hierdoor.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:38

Shadow0 schreef:
Overigens, de HK is verre van besloten. Alles wat geschreven is, al is het nog zo onopvallend in een HK-topic, komt heel snel overal terecht! Dat heb ik nu al een aantal keer meegemaakt. Er lezen veel meer mensen mee dan je beseft!

En daarom moet je ook zo voorzichtig zijn alsof iedereen meeleest. De HK lijkt beschermd en onder elkaar, maar dat is niet zo. Er zijn al heel veel problemen ontstaan hierdoor.

Hier ben ik het mee eens, ik dacht ook eens in een heel snel lopend topic wat persoonlijks neer te zetten met het idee ach daar komen niet de mensen die ik ken en dan gaat het toch heel snel weg..... Nou mooi niet het kwam zelfs bij een niet bokker terecht die mij liep te controleren..... Je leert ervan, anderzijds was het niet zo dat degene het niet mocht weten maar het feit dat het toch makkelijk te onderscheppen is, veeeel makkelijker dan je verwacht!

Ik vind het bijv ook niet grappig dat hele oude topics op bokt blijven staan (lees jaaaren) en die ook bij google er nog altijd bovenaan uitkomen... Kan er niet een regel komen dat alles ouder dan een jaar eraf gaat?