Na bijna een kwart eeuw,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:03

Siers83 schreef:
Eloya schreef:
Er was ook een hele tijd terug een verhaal van een bokker die in eerste instantie zei dat ze van een paard was gevallen. Had haar nek gebroken maar later bleek het een andere oorzaak te hebben dat ze ergens van gesprongen was in wanhoop. Dat heb ik toen ook wel gevolgd en vaak gedacht hoe het nu met haar zou gaan. Heb toen ook nog een kaartje gestuurd weet ik nog wel.

Ja dat weet ik idd ook nog. Ben ook wel benieuwd hoe het nu met haar gaat

In die tijd heb ik best vaak contact met haar gehad.
Laatst dacht ik toevallig nog aan haar en ook ik wilde weten hoe het nu met haar gaat.
Helaas kon ik haar nergens vinden!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Na bijna een kwart eeuw,

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:14

Was dat niet de bekken die kapot was?
Niet dat dat uitmaakt.... ja heel heftig

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:36

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:01

Siers83 schreef:
Eloya schreef:
Er was ook een hele tijd terug een verhaal van een bokker die in eerste instantie zei dat ze van een paard was gevallen. Had haar nek gebroken maar later bleek het een andere oorzaak te hebben dat ze ergens van gesprongen was in wanhoop. Dat heb ik toen ook wel gevolgd en vaak gedacht hoe het nu met haar zou gaan. Heb toen ook nog een kaartje gestuurd weet ik nog wel.

Petpa schreef:
Laatst dacht ik toevallig nog aan haar en ook ik wilde weten hoe het nu met haar gaat.

Dat verhaal staat verder niet meer op bokt. Of wellicht op een mesthoop ofzo.
Ik heb laatst nog opgezocht. De betreffende bokster logt af en toe nog in, maar post al heel lang niet meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:03

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:08

Die bokker is na dit verhaal ook compleet verdwenen en ze heeft altijd het verhaal van die 3 meiden als onwaar bestempeld...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:09

Met Kuggur is alles oke. Hij is gewoon een beetje klaar met Bokt. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:10

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:14

Wauw, ik zie dit nu pas en heb alleen even snel gescrold, maar wat een herinneringen en bekende namen komen er voorbij zeg!
Ik ga vanavond even echt goed bijlezen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:18

Jolliegirl schreef:
Die bokker is na dit verhaal ook compleet verdwenen en ze heeft altijd het verhaal van die 3 meiden als onwaar bestempeld...

Wat vreselijk.

Fijn dat alles goed is met Kuggur. Hopelijk met Janneke ook.

Ik kwam trouwens ook posts tegen van overleden bokkers. Is het niet mooi om in het profiel aan te geven dat ze overleden zijn? Want de profielen zijn nog gewoon gevuld, de onderschriften staan er nog etc. Maar er staat nergens dat ze overleden zijn. Ik zou dat toch wel waarderen denk ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:20

Dat laatste hebben we het al eerder over gehad een keer. Maar het is niet altijd even makkelijk om de nabestaanden te vinden, en van degenen waar wel contact mee is, wil niet iedereen dat er 'een zwart randje oid' om de avatar heen komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:26

Ibbel schreef:
Dat laatste hebben we het al eerder over gehad een keer. Maar het is niet altijd even makkelijk om de nabestaanden te vinden, en van degenen waar wel contact mee is, wil niet iedereen dat er 'een zwart randje oid' om de avatar heen komt.

Oh oké. Ik vind het juist wel respectvol om een kruisje ofzo in het profiel te zetten of achter de boktnaam.
In dat topic over Tunesië kwam ik Quera tegen en Papagroom. Het lijkt net alsof ze gewoon weg zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:26

Ik zou het ook wel kunnen waarderen, maar het is natuurlijk belangrijker wat de nabestaanden willen en of die uberhaupt wisten dat de persoon hier actief was. Of wellicht een topic waarin er gemeld kan worden dat een Bokker overleden is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 14:59

Suzanne F. schreef:
Ibbel schreef:

Oh oké. Ik vind het juist wel respectvol om een kruisje ofzo in het profiel te zetten of achter de boktnaam.
In dat topic over Tunesië kwam ik Quera tegen en Papagroom. Het lijkt net alsof ze gewoon weg zijn.

Ik zou geen kruisje willen hebben in.mijn.profiel

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 16:11

Vroeger hadden ze een kaars boven de gebruikersnaam of avatar van overleden gebruikers.
Wel pas na toestemming vd nabestaanden geloof ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 17:01

Kruisjes en kaarsen hebben een Christelijke signatuur. Dat is ook niet voor iedereen van toepassing. Zoals voor Echwel, als ik haar opmerking goed interpreteer/haar een beetje kennende.

Een zwarte rand (of bv een geblurde avatar) is wat neutraler, vermoed ik.

Overigens wel ook iets waar bokt (en gebruikers) misschien eens over moeten nadenken. Bij FB kun je zelf aangeven wat er na je dood moet gebeuren en wie dat na je dood mag regelen. Heb je niets geregeld, dan kunnen nabestaanden die kunnen aantonen dat ze in jouw naam mogen handelen, aangeven bij FB wat je wilt.
Die opties zijn er op bokt nu niet.
Andere social media hebben vergelijkbare opties, en je kunt zelfs een soort 'digitaal testament' maken dacht ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 17:06

Tja hoe ouder Bokt wordt, hoe meer overleden personen er komen natuurlijk. We lachen nu om 50 jaar Bokt, maar we moeten zelf eerst maar zien of we het halen natuurlijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 17:10

Nou dat ja.
Dan ga niet hardop tellen... Wat een getal zeg.. :o

Niet zo vanzelfsprekend

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:22

Petpa schreef:
Siers83 schreef:

Het topic is er niet meer zo te zien, al sinds 2021 niet meer gepost, maar 1 januari voor het laatst online geweest. Als iemand haar een PBtje stuurt reageert ze misschien wel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:45

Dat verhaal herrinner ik me nog heel goed.
Ik weet nog dat ik gedacht heb, wauw wat heftig zoveel letsel bij een val. En dat later ook de oorzaak niet was.
Ik weet even niet meer hoe ze heet, maar wel dat het een bekende bokker was.

Ik hoop ook oprecht dat het haar goed gaat.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:06

ElineS was dat. Die had haar bekken gebroken ‘na val van paard’. Later herkende iemand haar (schrijfstijl/van een ander topic) en bleek dat ze van een brug was gesprongen.

Dat Topic is weg en zij is ook al jaren niet meer hier hier geweest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:14

Ooooh die ken ik wel! Ik heb haar wel eens ontmoet heel erg lang geleden!
Had haar op facebook, en zie met even zoeken op haar naam (geen idee of ze zelf nog op FB zit) dat ze iets in de gemeentepolitiek doet.
Dat lijkt me best positief :)

Nooit geweten dat dit met haar is gebeurd trouwens!

Edit: Iets meer geanonimiseerd :)
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 10-02-25 09:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek meer geanonimiseerd

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:36

Ik denk eigenlijk dat het niet helemáál de bedoeling van dit topic (en bovendien tegen de boktregels) is om (ex-) bokkers tot in detail te gaan bespreken :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:59

Wellicht omdat het zo onwijs respectvol gaat en de topics er gewoon nog zijn, kan dit gewoon :)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 00:10

Dit topic kost me veel tijd zeg _O- , al die oude bekende namen en topics.
Ben zelfs mijn eigen berichten sinds 2001 eens aan het doorkijken. Eigenlijk niet eens erg beschamend, sta voor grootste deel nog achter mijn posts. Maar was dan ook geen puber in de beginjaren, dat scheelt :D .
En al die namen... zoveel bekends en "Oh jaaaaa!!".
Heb nu nog schermpje open staan met het Tunesië- topic, wat was dat heftig. Met de andere dame met paarden in Tunesië nog lang contact gehad over bitloos enzo, en problemen met haar eigen favoriete paard Flavio!

Ik zag ook dat bijvoorbeeld topics over honden toen nog onder LZP vielen, tja toen vonden we wel dat alles veel duidelijker werd met meer subgroepen... en nu weer beetje andersom wennen.

Ik heb best veel mensen IRL leren kennen ooit via Bokt, vooral via Barokke paarden topics, waar ik nu ook nog steeds contact mee heb. En uit mijn western-jaren heb ik nog een paar keer meegemaakt dat mensen via google op Bokt terecht kwamen en bijvoorbeeld een nakomeling hadden van een van de paarden waar ik toen mee reed en zo contact met me opnamen.

Ik was tentijde van aanmelden ook nog totaal niet bezig met nicknames enzo, en ik moest ook echt lachen om wat ik schreef over mijn trage internet in buitengebied, inbellen, betalen kosten per tik/minuut, en dat ik als indertijd manegehouder op de vaste lijn werd lastig gevallen door hijgerige mannetjes met een laarzen-fetish enzo. Dat de telefoon dus ging en je altijd opnam zonder te weten wie het was haha, dat zou ik nu echt niet meer trekken _O-

Ibbel schreef:
DuoPenotti schreef:
En crossmonster moet ik aan denken.

En die bokker met die prachtige rode haren en Arabieren.

Niet als overleden. Maar hoe het daar mee gaat.

Ik denk dat ik weet wie je bedoelt, en die woont nu in Engeland. Als je tenminste diegene bedoelt die ook endurance reed/rijdt. Ik weet haar boktnaam alleen niet zeker (Mordesh?), wel haar echte naam.

Mordysh is ooit veranderd naar Moragh op Bokt. Zij was eigenaresse van Greendistance en ze woont idd al enige jaren in Engeland met haar endurance paarden/fokkerij (geen mini's meer), maar volgens mij al langere tijd niet meer actief op bokt. Ik zit nog op de schamele resten van een ander forum waar zij ook op zit, en zijn nog FB vrienden.
Desiree van de hondjes zit toevallig ook in datzelfde heel kleine forumgroepje, gaat het goed mee.

Ik vind het wel grappig, voor mijn gevoel niet zo actief, maar in 23+ jaar krijg je blijkbaar toch een hoop mee van veel gebeurtenissen.