[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:02

Achterom schreef:
Dat toont betrokkenheid en vertrouwen dat haar mening er als gebruiker toe doet... heel eerlijk gezegd heb ik die moed al laten varen. Er wordt toch niet geluisterd :n

Dit gevoel krijg ik ook wel een beetje.
En dat zit meer in de communicatie, want een 'onze focus ligt nu op andere zaken' (11 dagen geleden) helpt niet mee om wel vertrouwen te krijgen dat er iets mee gedaan wordt, nu of in de toekomst.

Wat meer openheid over op welke manier (en in grote lijnen op welk termijn) hier naar gekeken wordt zou misschien wat meer rust geven.

Little_Gift

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:15

Of misschien moeten we gewoon vertrouwen hebben in het feit dat ze er echt iets mee doen?
Ik kan me voorstellen dat het heel veel werk is een forum te managen, draaiende te houden, wijzigingen uit te voeren enz...

Om dan elke dag of x aantal dagen hier hetzelfde te moeten komen melden als in "we zijn er nog steeds mee bezig" is dan ook misschien een beetje overbodig en onnodig tijdsverlies...

11 dagen is nu ook niet zo lang hé... Breng maar eens een toestel binnen in garantie... Ben je die zeker standaard 3 weken kwijt en heb je ook 0,0 communicatie...

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:49

Little_Gift schreef:
Of misschien moeten we gewoon vertrouwen hebben in het feit dat ze er echt iets mee doen?
Ik kan me voorstellen dat het heel veel werk is een forum te managen, draaiende te houden, wijzigingen uit te voeren enz...

Om dan elke dag of x aantal dagen hier hetzelfde te moeten komen melden als in "we zijn er nog steeds mee bezig" is dan ook misschien een beetje overbodig en onnodig tijdsverlies...

11 dagen is nu ook niet zo lang hé... Breng maar eens een toestel binnen in garantie... Ben je die zeker standaard 3 weken kwijt en heb je ook 0,0 communicatie...

Dit! En Bart heeft ook gewoon een baan en een leven naast bokt lijkt mij, dus een beetje geduld is wel zo aardig :=

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:17

Bart zijn baan is Bokt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:45

Olympia schreef:

:j

Snap dat wij leden zijn die geen geld betalen, maar de reclame-inkomsten moeten hem hierin wel compenseren.
Wij verkopen onze huid, hij poft de poen, dan mag jij bij grote veranderingen toch wel wat meer empathie tonen naar de actiefste gebruikers, ( w.o. Karuna) they make https://www.bokt.nl great :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:48

Olympia schreef:

Is dat nog steeds zo?
Nu forum gebeuren niet meer zo in is.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:01

Nielojram schreef:
Olympia schreef:

:j

Snap dat wij leden zijn die geen geld betalen, maar de reclame-inkomsten moeten hem hierin wel compenseren.
Wij verkopen onze huid, hij poft de poen, dan mag jij bij grote veranderingen toch wel wat meer empathie tonen naar de actiefste gebruikers, ( w.o. Karuna) they make https://www.bokt.nl great :o

Sprakeloos.... Jeeeezes zeg... Het staat je vrij je eigen forum op te starten hé...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:25

Je haalt me de woorden uit de mond Little_Gift.
Je hoeft hier je "huid" niet te "verkopen" he Nielojram. Jij MAG hier gratis gebruik maken van dit forum, het is zeker geen verplichting. En als er dan te veel dingen zijn die je niet bevallen ( zoals mogelijk het feit dat er ook een betaalde kracht achter bokt zit), dan kun je ook gewoon gaan he.. Niemand dwingt je om gebruik te maken van bokt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:19

Veel mensen nemen wat gas terug in deze tijd van het jaar.
Ze hebben vakantie.

Wie weet geldt dat ook voor Bart.

Verder eens met de Bokkers hier direct boven.

Geduld is een schone zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:37

Punz schreef:
Je haalt me de woorden uit de mond Little_Gift.
Je hoeft hier je "huid" niet te "verkopen" he Nielojram. Jij MAG hier gratis gebruik maken van dit forum, het is zeker geen verplichting. En als er dan te veel dingen zijn die je niet bevallen ( zoals mogelijk het feit dat er ook een betaalde kracht achter bokt zit), dan kun je ook gewoon gaan he.. Niemand dwingt je om gebruik te maken van bokt.

Hó, hó, ik probeer een lans te breken voor een enorm trouwe gebruiker van bokt.

Ik snap heel goed dat dit forum voor Bart geld op brengt, en dat is prima, zeker ook als het zijn hoofd-inkomen is, daar is jarenlang hard voor gewerkt.

Maar ook door de gebruikers, waaronder Karuna, want als zij hadden gedacht, 'ik start een eigen forum' was het wellicht anders gelopen. Gaat mij puur om een beetje respect voor de oud-gedienden die hier al jaren huizen.

( En ja, ik sta ook al van 2002 ingeschreven, en reageer, maar als deze site morgen op zwart gaat, ja, jammer dan...)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:45

Ik huis hier ook al sinds 2002 en ik vind inmiddels prima mijn weg :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 23:23

Goh, dat mensen zo kunnen blijven zeuren. En dan heb ik het niet over bokkers die opbouwende feedback geven wat anders zou kunnen. Maar dat bokkers zelfs vinden dat ze als trouwe gebruiker rechten hebben. Van sommige reacties val ik van mijn stoel. Misschien is Bart wel op vakantie. En dan nog, aan wie is hij verplicht om bokt te maken zoals jullie willen? Als het je niet zint, dan kijk je toch lekker niet meer op bokt? Ik kan me voorstellen dat het sommige haar leven is, maar doen alsof iemand rechten heeft om dingen te veranderen naar zijn/haar wil?

Wees blij dat Bart zegt de feedback mee te nemen. En als hij er niets mee doet, dan is dat zijn recht.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 12:32

@Nieljoram: ik denk dat Karuna heel prima in staat is om voor haarzelf op de komen. Daar zijn dit soort posts, die ik echt als respectloos ervaar, niet voor nodig

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 17:13

Voor sommige mensen zijn de veranderingen een verbetering, voor sommige is het even wennen, anderen vinden het niet optimaal maar kunnen er prima mee leven of vinden de aanpassingen een flinke achteruitgang. Er zit een grote groep mensen op Bokt die de site allemaal op een andere manier en met een andere achtergrond en insteek gebruiken. Fijn om daar bij stil te staan en je te realiseren dat wat voor jou geen probleem is voor een ander wel flink in de weg kan zitten.

Bokt is een flink deel van mijn dagelijkse bezigheden maar sinds een tijd is dat naast https://flarum.org/ waar we communities opzetten voor bedrijven en organisaties. Tegenwoordig ook een vrouw en kinderen dus de tijd moet wat verdeeld worden.

Op dit moment is het idd vakantieperiode. De kinderen zijn thuis en wij zijn een paar keer van huis dus hier is wat minder tijd beschikbaar dan normaal. Komt wat onhandig uit, had vooral ook niet verwacht dat er zoveel terug zou komen op de nieuwe forumindeling.

Maar ondertussen wel bezig en wordt er ook nagedacht over verbeteringen. Dat gaat alleen niet van de ene op de andere dag. Aanpassingen maken kost best wat tijd en het is handig om een beetje een plan te hebben voor we weer aan knoppen gaan draaien.

Ik ben in ieder geval met een paar concrete zaken bezig zoals het fixen van de foto-icoontjes waardoor foto-topics beter te vinden zijn, daar ging nog iets niet goed mee. Dat is in ieder geval opgelost. Voor jullie niet relevant maar de teamforums staan nu bij alle andere forums waardoor de lijst voor iedereen 'achter de schermen' best onoverzichtelijk is geworden, dat gaan we verplaatsen naar een eigen tabblad.

Verder aan het kijken hoe/of we zaken als disciplines en rassen beter zichtbaar kunnen maken. Dat kan nu al door b.v. '[Western]' of gewoon 'Western' in je topic titel te vermelden, maar daar kunnen we ook iets voor bouwen waardoor je daarop ook kan filteren. Dat is echter best een flink project en maakt de site ook niet perse makkelijker in gebruik.

Een ander ding zijn de lange topics, die staan op een aantal forums best in de weg. Daar is een eigen BZ topic voor gemaakt:
[BZ] Hoe beter omgaan met lange topics?
Input daar is erg welkom.

Als het stof een beetje is neergedaald (en ik weer achter mijn eigen bureau zit) gaan we kijken hoe het nu loopt met de nieuwe indeling. Of we daar slimme aanpassingen in kunnen doen. Tot die tijd even geduld.

Als er andere zaken zijn die niet lekker lopen of waar je al een tijd niets over hebt gehoord dan hoor ik dat graag. En het liefst zo concreet mogelijk.

In de forums die zichtbaar zijn in 'actieve topics' is idd het e.e.a. gewijzigd door het samenvoegen van fora. Concrete zaken die daar mis gaan zijn erg welkom, eventueel via PB als het gevoelige zaken betreft.

Lettertype van Bokt4 is niets in gewijzigd (is de theorie in ieder geval). De 'nieuwe topics' is er wel bijgekomen in 'Eigen berichten' waardoor de tabel met eigen berichten smaller is geworden. Ben aan het kijken of dat naar b.v. een tabblad te verplaatsen is maar heel triviaal is dat niet.

Fijnste zou zijn als we de problemen met de lettergrootte gefixt krijgen in Bokt5 zodat we Bokt4 kwijt kunnen maken en er maar 1 layout onderhouden hoeft te worden. Daar zijn eerder pogingen toe gedaan maar dat is nogal complex en eerder niet gelukt. Ik stel wel voor om daar een nieuw topic voor aan te maken op BZ want dit heeft verder geen link met de forumindeling.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 17:14

Joh Bart, ga lekker vakantie vieren en genieten van je vrouw en kinderen +:)+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:14

Bart echt hulde voor hoe je steeds terug komt met een uitgebreid net antwoord, en voor al het werk dat jij en je team verzet. Echt, ik denk dat sommige mensen dat werk enorm onderschatten.

Ik zou zeggen ga lekker van je vakantieperiode genieten man!

Enne...
Nielojram schreef:
Wat dacht je van iemand anders bouwt en website en onderhoud de server, en jij mag gratis gebruik maken daarvan? Ik vind dat zo'n dooddoener en zo neerbuigend naar het achterliggende werk, "maar wij posten erop dus"... De content maakt Bokt wellicht goed, maar zonder developers en servers is er ook niks waar die content op gepost kan worden he. En dat kost daadwerkelijk geld, iets wat het jou niet kost om te posten (en wat wat velen hier sowieso enkel voor de lol zullen doen. Als ze ff geen zin hebben posten ze gewoon niet, waar zelfs hobby developmentprojecten genoeg taken hebben die gewoon stom zijn maar moeten gebeuren. Laat staan een commercieel project als Bokt).

Ik vind dat Bart prima empathie toont en alle verschillende meningen ook echt mee neemt. Wat hij niet doet is alles aanpassen naar de wensen van de luidste, alles laten vallen om het anderen linea direct naar hun zin te maken, of zonder doordacht plan meteen alle suggesties proberen te implementeren (wat enorm veel problemen zou geven. Kijk naar de bugs van geplande veranderingen, dat zal dan nog veel erger zijn. En dan is men óók weer boos). En dat is geen slechte eigenschap van Bart. Ik vind dat sommigen wel wat meer empathie naar Bart mag tonen.

Je kan je ook afvragen in de huidige tijd waar forums beperkt zijn kwa populariteit en veel mensen een adblocker gebruiken hoe veel er nog over is nadat de serverkosten en developmentkosten betaald worden uit advertenties. Persoonlijk zou ik prima willen betalen voor Bokt (wat ik ook doe voor bijv. Tweakers), en daar hoef ik geen extra rechten of veranderingen van huidig beleid voor.

Zo, rant is over. En ja, als IT'er zit dit me enigsinds hoog. Ben blij dat ik de development uit ben. Veel te vaak dat je veel werk doet om enkel gezeik te krijgen over een bug ofzo ipv erkening voor de rest. Men doet alsof dat het het "gewoon" perfect moet doen en dat IT'ers dat ff *poef* regelen met een druk op de knop ofzo....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:53

Cambionn: ik mis hier nu serieus de "like" knop! :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 17:42

nevica schreef:
Ik heb niet per se dezelfde moeite maar ik mis ook gewoon best wat informatieve topics zoals medische waar ik normaal heel erg veel mee las. Ik reageer nu wel meer op bokt maar vooral via de eigen berichten, terwijl ik eerst uren kon spenderen aan meelezen om informatie op te nemen.

Dit inderdaad :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 20:45

Raak niet overwerkt Bart, er is ook nog zoiets als VRIJE TIJD!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:26

Lekker vakantie vieren Bart!! Geniet ervan!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:41

Ik ben in ieder geval niet tevreden over de nieuwe indeling. Erg jammer dat de forums/ topics ( western/ Lusitono praat o.a.) waar ik soms nog wat plaatste zijn opgegaan in een soort brij van algemeenheid.

Het is nu, in ieder geval voor de manier waarop ik Bokt gebruikte, compleet onoverzichtelijk geworden. Ik ga niet onmiddellijk stoppen met Bokt maar gezien het feit dat de voor mijn interessant forums nu vrijwel onvindbaar zijn maakt wel dat het voor mij minder interessant wordt wat uiteindelijk zal betekenen dat ik hier niks meer zal doen.

Verandering is niet altijd ( sterker nog; is zelden) verbetering..............ofwel "never change a winning team" !

Jammer. maar ik had de interesse in Bokt al deels verloren dus ga me ook niet meer verdiepen in andere indelingen, kan er prima zonder ;-)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:53

WE zijn nu zoveel tijd verder, jammer dat dat ondertussen niet is aangepast.
Een paar forums extra en voor mensen als ElCid het verschil.

Voor mij maakt het geen drol uit omdat ik bok via active onderwerpen.
Maar jammer dat de rest vergeten word

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:55

ElCid schreef:
Ik ben in ieder geval niet tevreden over de nieuwe indeling. Erg jammer dat de forums/ topics ( western/ Lusitono praat o.a.) waar ik soms nog wat plaatste zijn opgegaan in een soort brij van algemeenheid.

Het is nu, in ieder geval voor de manier waarop ik Bokt gebruikte, compleet onoverzichtelijk geworden. Ik ga niet onmiddellijk stoppen met Bokt maar gezien het feit dat de voor mijn interessant forums nu vrijwel onvindbaar zijn maakt wel dat het voor mij minder interessant wordt wat uiteindelijk zal betekenen dat ik hier niks meer zal doen.

Verandering is niet altijd ( sterker nog; is zelden) verbetering..............ofwel "never change a winning team" !

Jammer. maar ik had de interesse in Bokt al deels verloren dus ga me ook niet meer verdiepen in andere indelingen, kan er prima zonder ;-)

Zelfde mening/gevoel hier

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:01

Misschien een idee om een popup te hebben of bij het logo een knop waar je een poll hebt van alle gebruikers of deze indeling als positief of negatief wordt ervaren en de link naar dit topic ? Een wat groter bereik zo.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:02

Mondy schreef:
Misschien een idee om een popup te hebben of bij het logo een knop waar je een poll hebt van alle gebruikers of deze indeling als positief of negatief wordt ervaren en de link naar dit topic ? Een wat groter bereik zo.

Heb al meermaals aangegeven dat er opties zoals dit of een enquête zijn om uit te zoeken hoe groot het probleem is en waar het in zit. Maar daar wordt helaas overheen gelezen...

Ik gebruik enkel nog actieve onderwerpen, kom niet meer op het forum zelf. Zonde, want dat deed ik altijd wel.