Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:42

Ik denk wel dat er als er gemodereerd moet worden dat er wel gekeken moet worden naar de context idd. Dat er of goed gemoddereerd moet worden en dus ook op de oproerzaaiers/zuigers of niet gemoddereerd moet worden. Dat mensen het zelf mogen oplossen. En na een discussie waar kinderachtig gedaan wordt, waar steken onderwater worden uitgedeeld of waar iemand weer eens loopt te zuigen dan ook de gene die daar dan klaar mee is wel van zich af moet kunnen bijten. Ipv dat die dan juist de mond gesnoerd wordt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:43

VuurVleugels schreef:
Mijn "Ach houd je MOND toch eens een keer!" een tijdje terug werd verwijderd door mods omdat het persoonlijk was. Dus zo makkelijk gaat dat niet.

Mag ik de opmerking over je frontale cortex lezen als insinuatie dat die van ons blijkbaar niet uit is ontwikkeld?

Nee! Zeker niet! Maar goed dat je het vraagt.

Ik bedoel slechts te zeggen dat ik nu niet meer iemand z’n muil zal stompen. Dat vind ik een zeer primitieve reactie, en passend bij een kind. Maar ik ben nu geen kind meer. Ik heb mij deze kant op ontwikkelt. Maar voor mij is dat niet “de enige juiste”.

Tenzij je overigens jonger bent dan 24. Dan is hij inderdaad nog niet volledig ontwikkelt

Dit maakt het niet beter denk ik? :+ hoeft nog niet te betekenen dat iemand jonger dan 24 niet verstandig kan zijn

MyWishMax

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:50

Ik snap je wrl, Raineri ;)
Op die leeftijd was je sneller met reageren en nu zal je iets meer nadenken.

Maar ik heb dus wel vaak gezien dat er dus opmerkingen gemaakt worden door partij 1, partij 2 al een aantal keer gezegd heeft dat het wel klaar is oid en 1 alsnog bezig blijft en het zelfs meeneemt naar andere topics. Als bokker 2 dan wel een keer uit zijn of haar slof schiet krijgt die mods op zijn of haar dak.

Zelfs als de opmerkingen van partij 1 getemd zijn door anderen die dat te ver vonden gaan, maar dat wordt niet meegenomen. Dan zie je soms wel dat bepaalde bokkers veel eerder op de vingers getikt worden als anderen en de ander dus een veel persoonlijkere reactie mag plaatsen zonder dat de mods er een probleem mee hebben. Dat is niet oké.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:52

Elisa2 schreef:
Ik heb ook weleens aan iemand gevraagd of degene iets tegen me had omdat die persoon me constant op alles probeerde aan te vallen. Maar dat mocht ook niet.

Vind ik wel jammer, want ik ben van de directe communicatie..als degene dan Ja zegt en zegt wat dan kunnen we het bespreekbaar maken en er wellicht op een goede manier uit komen.

Dit werkt ook het achterbakse en zuigende in de hand denk ik, het constant insinueren tussen de lijntjes door. Zo "lijkt' iets wel opgelost, maar suddert het gewoon door op de achtergrond alleen valt het minder mensen op.

Ik heb dat graag eigenlijk. Als ik verkeerd overkom, vraag ernaar, kunnen we het erover hebben, en een open gesprek voeren. Kan je ook eventuele punten waar het wringt bespreken. Ik vind dat super.

Mijn manager gaf me van de week terug dat ik iets te snel probeerde te zeggen, waardoor ik heel anders overkwam dan ik bedoelde. Ik vind dat fijn, want het helpt me om meer rust te pakken en zorgvuldiger te zijn in mijn formuleren.
Dat soort dingen kan super constructief zijn, en directe communicatie is een goede manier om zaken op te lossen en uit te praten.

Raineri schreef:
Misschien begrijp ik je ook wel niet goed hoor. Ik vind “en nu moet het verdomme eens klaar zijn” dan ook niet OW-waardig. Iemand geeft een grens aan. Dan kan je als tegenpartij ook even aan zelfreflectie doen en wellicht even een sorry pben. Heb je misschien een voorbeeld?
Zal wellicht wel tegen de Bokt regels zijn (de ironie)
Een grens aangeven lijkt me prima, zolang je het duidelijk omschrijft. Ook als dit echt wel irritatie laat zien.

Ik dus ook niet, maar kreeg er wel een sturende pb over. Ik vind het lastig om concreet te worden, maar het was iemand die er een hobby van leek te maken alles wat ik zei te verdraaien en dat ook in ieder topic waar ik was, deed, en dingen over mij zei die gewoon niet klopten. En ik vond het echt heel idioot dat ik op mijn kop kreeg voor een grens aan te geven. Ik snap dat echt niet. Het enige wat daar klopt is dat het idd op de persoon gericht is, en niet op het onderwerp. Het andere was ook op de persoon, maar veel subtieler.

MWM: dat dus!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:53

Avalanche schreef:
En juist het feit dat die dingen verwijderd worden maar de opmerking waarop gereageerd werd niet, is hier het probleem zeg maar :+

Of juist persoonlijke aanvallen, waar meerdere keren op getemd wordt, blijven staan want.. die ene Bokker mag het wel? Met als gevolg dat daardoor juist gewaardeerde Bokkers vertrekken. En degene met de persoonlijke aanval Bokt vrolijk door, of verkondigt zelfs hoe het op Bokt wel zou moeten. Tsja...

Als 'Houd je MOND nou eens een keer' al verwijderd wordt.. Terwijl dus aan de andere kant persoonlijke aanvallen wél mogen blijven staan, dan weet ik echt niet wat het team wil. Zonde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:57

Ik vind het vooral zonde dat je zwart bent Berdien, want je was een kei.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 10:01

Raineri schreef:
Koper schreef:
Nooit gepest zeker, Raineri? Vroeger op school ofzo?

Jawel . Toen ben ik naar de leider gelopen en die heb ik op z’n smoel gestompt. Maar mijn frontale cortex is inmiddels uit ontwikkelt. Wat heeft mijn jeugd hiermee te maken?

Net als in jouw jeugd is ook op bokt pesten niet oké.

Avalanche schreef:
En juist het feit dat die dingen verwijderd worden maar de opmerking waarop gereageerd werd niet, is hier het probleem zeg maar :+

:j :j :j :j :j :j :j

Meest zinvolle opmerking in het topic als je het mij vraagt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:27

Berdien schreef:
Avalanche schreef:

Of juist persoonlijke aanvallen, waar meerdere keren op getemd wordt, blijven staan want.. die ene Bokker mag het wel? Met als gevolg dat daardoor juist gewaardeerde Bokkers vertrekken. En degene met de persoonlijke aanval Bokt vrolijk door, of verkondigt zelfs hoe het op Bokt wel zou moeten. Tsja...

Als 'Houd je MOND nou eens een keer' al verwijderd wordt.. Terwijl dus aan de andere kant persoonlijke aanvallen wél mogen blijven staan, dan weet ik echt niet wat het team wil. Zonde.

Maar aan de andere kant, als iets of iemand eens in je allergie zit, hoeft zo'n persoon maar 1 woord uit die allergie te benoemen en je zit zelf al op de kast.
Paardenmensen die constant over hun paarden praten --> donder toch eens op met die stinkknollen
Moeders die ineens enkel nog over hun kinderen kunnen praten --> nee hoor, zo'n moeder word ik niet
Dingen uit het geloof die te pas en te onpas erin gegooid worden --> geloof kan prachtig zijn, maar druk het niet anderen door de strot op de manier van de kruistochten / de voet tussen de deur / IS die andersdenkenden afslacht
De "maar mijn paard kan zonder *vul in* DUS jouw paard kan dat ook" --> prima dat die van jou dat kan, maar bekijk een paard nou eens als individu,

In real life, ga je dat soort mensen uiteindelijk gewoon uit de weg; de vriendschap vervaagt of stopt als een "goh ik vind dat je wel veel praat over XYZ, kunnen we het ook eens over ABC hebben" niet helpt.

IRL kun je dat soort personen uit de weg gaan. Op een forum red je dat alleen door te foeien. En wie beslist of iemand dan zijn of haar mond moet houden. Je kunt doorgaans de zender niet veranderen. Enkel hoe je met de ontvangst omgaat. Ik snap dan niet dat die opmerking niet is blijven staan, terwijl zuigende / stekende / onder de gordel opmerkingen wel blijven staan. Beiden hebben recht op hun mening.

Ik zie ook wel bokkers die zich zelf oooooh zo goed vinden en wat anderen doen per definitie prut. Maar die vergeten ook dat ze door schade en schande wijzer (?) zijn geworden. Of lui die kostte wat kost hun mening doordrukken als een feit. En ik vind het echt onwijs jammer dat daardoor mensen zoals Mkango weggaan.

Is de Foei niet uit te breiden: als je iemand op de foei zet, dat die persoon ook jouw eigen berichten niet meer kan lezen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:30

Absoluut niet Koper. Ik moet wel zeggen dat er een misverstand was vanuit mij. Ik dacht dat Avalanche met “verbale opdonder” een belediging bedoelde en niet zo zeer het aangeven van een grens. Ze bedoelt dus het laatste, en ik ben 100% voor grenzen aangeven.

Ik ben slechts niet voor het verlagen naar het niveau van degene die uitlokt. Hiervan heb ik al twee (drie nu zelfs) keer aangegeven dat ik dat niet oké vind dus dat lijkt me nu niet echt de discussie. De reactie van de uitlokker gebruiken als argument is voor mij niet van waarde, zoals ik eerder al uitlegde.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:34

Het is natuurlijk allemaal heel erg mooi om hier een discussie over te voeren, en om ideeën aan te halen om het te verbeteren. Maar zolang het team én het beheer niet inzien dat dit een daadwerkelijk probleem is, is het trekken aan een dood paard natuurlijk.

Want wéér is het team/beheer angstvallig stil. Ze mengen zich nog altijd niet in het gesprek dat hier gevoerd wordt.

En dat is wellicht ook een kern reden van het probleem; het team/beheer mengt zich niet in de discussies die op Bokt gevoerd worden. Zou dat wel zo zijn, dan zien ook zij waar het fout gaat en dan kan de zuiger ook aangepakt worden, ipv alleen diegene die na tig keer zijn geduld verloren is.

Ik zit nog steeds mee te lezen en ik moet zeggen, ik leer hier een hoop van hoe je het níet moet aanpakken. De grote afwezigheid van team/beheer spreekt boekdelen als je het mij vraagt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:46

En de andere kant is dat het team het nooit goed doet. Linksom of rechtsom, er is altijd iemand die een calimero-eierdopje opzet. Dus het team kan zich wel mengen, maar ze kunnen toch niet op individuele zaken ingaan. En op welke manier zouden ze aan de discussie mee moeten doen? Dan wordt het - denk ik - 1 groot "ja maar Pietje wel en ja maar Jantje niet"-festijn of een wij-tegen-hullie.

Als ze verstandig zijn, zitten ze met een kladblok achter de schermen en noteren ze de dingen die aangedragen worden en gaan ze bekijken welke zaken wel een optie en welke zaken geen optie zijn. En dat tzt evt terugkoppelen, waarmee het team laat zien dat ze ermee bezig is / er over nadenkt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:53

Ik vind de foei vervelend, want de discussie is dan niet meer te volgen. Die persoon reageert ook op anderen.
Plus dat foeien helemaal niet nodig zou zijn als niet degene die de grens aangeeft op de kop krijgt, maar degene die die grens overgaat. Mensen worden weggepest op deze manier, want het slachtoffer krijgt op de kop, maar degene die aan het zuigen is gaat gewoon door.
Ik besef me dat een grens per persoon anders ligt, en dat is ok. Maar waar iedereen het over eens is, in dit topic dan toch, is dat zuigen en prikken over de grenzen is. Het is treiteren, en dat is iets wat meestal nogal stiekem is en tussen de regels door. En sorry, maar modden is vrijwilligerswerk vind ik veel te kort door de bocht. Imo mag je van iemand die ervoor kiest om mod te worden, ook verwachten dat die persoon dat goed en correct doet. Heel streng modden is niet erg.
Maar inconsequent en unfair modden is dat wel.

En bij deze bied ik me aan als mod. Want als er meer mensen nodig zijn snap ik dat. Ik sta voor wat ik zeg, en ik denk dat het beter kan.

Rocamor schreef:
En de andere kant is dat het team het nooit goed doet.

Klopt, maar het iedereen naar de zin maken moet je niet willen. Maar er zijn genoeg mensen waaraan je feedback kunt vragen of je eerlijk bezig bent, en consequent bent, en als dat zo is, is het goed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:04

Eerlijke feedback vind ik ook prima.
Maar vaak is het niet eerlijk.

Maar ik snap ook wel dat het vaak erg moeilijk is voor de mods.
Je merkt dat iemand in diverse topics altijd alleen op jou reageert, uiteraard niet positief, maar negatief.
Niet grof, niet met gescheld, maar verder volgt die bokker het topic niet, maar net jou bericht pikt die eruit.
Dat kan...1 keer, keer, 10 keer dan begrint het toch op te vallen. En bij keer 50 ben je het beu.
Maar daar valt niets aan te doen, want nee het is niet over de schreef. En toch denk je dan. Wat ben je een zielig persoontje.
Maar het is op geen enkele manier op te lossen denk ik dan.
Maar zeg je dan een keer hou toch je mond, dan weet ik zeker dat je een groene pb krijgt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:10

Marjo schreef:
Het is natuurlijk allemaal heel erg mooi om hier een discussie over te voeren, en om ideeën aan te halen om het te verbeteren. Maar zolang het team én het beheer niet inzien dat dit een daadwerkelijk probleem is, is het trekken aan een dood paard natuurlijk.

Want wéér is het team/beheer angstvallig stil. Ze mengen zich nog altijd niet in het gesprek dat hier gevoerd wordt.

En dat is wellicht ook een kern reden van het probleem; het team/beheer mengt zich niet in de discussies die op Bokt gevoerd worden. Zou dat wel zo zijn, dan zien ook zij waar het fout gaat en dan kan de zuiger ook aangepakt worden, ipv alleen diegene die na tig keer zijn geduld verloren is.

Ik zit nog steeds mee te lezen en ik moet zeggen, ik leer hier een hoop van hoe je het níet moet aanpakken. De grote afwezigheid van team/beheer spreekt boekdelen als je het mij vraagt.

Of doen ze het misschien wel veel beter dan jij denkt en hebben ze een veel beter zicht op wat er speelt dan jij denkt? Bokt is ondertussen 22 jaar oud en draait nog steeds goed en al die andere paardenfora, waarop ze het anders en beter gingen doen, omdat ze niet de fouten van Bokt gingen maken, die bestaan ondertussen niet meer.

Dat Bokt een andere mening over beleid heeft dan jij, wil niet zeggen dat hun mening fout is of slechter dan die van jou.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 11:16

Dank je wel voor jouw laatste post, Raineri. Ik begrijp je nu beter :)

@Karl: ik denk dat Marjo bedoelt dat op andere fora, waar het beheer een actievere rol speelt, de sfeer een stuk beter is. Gezellig, zelfs.
Klopt dat, Marjo? Zo interpreteerde ik jouw bericht in elk geval.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:17

DuoPenotti schreef:
Dat kan...1 keer, keer, 10 keer dan begrint het toch op te vallen. En bij keer 50 ben je het beu.
Maar daar valt niets aan te doen, want nee het is niet over de schreef. En toch denk je dan. Wat ben je een zielig persoontje.
Maar zeg je dan een keer hou toch je mond, dan weet ik zeker dat je een groene pb krijgt.

Nja, ik heb dat zelf ook, er zijn echt mensen die moeite met mij hebben en mijn manier van dingen schrijven. Ik vind dat super irritant en ik vind dat zij met veel beledigingen richting mij wegkomen.
Maar... zij vinden dat waarschijnlijk zeer zeker van mij, en vinden dan ook dat ik overal mee wegkom.
Ik denk dat dat ook bedoelt wordt met eerlijke feedback of eerlijk modden..
Je kijkt toch altijd vanuit je eigen kant?

Ik probeer zelf dan toch steeds om niet heel lelijk te gaan doen. Maar goed, dat kan dan ook weer opgevat worden als 'op de grens balanceren totdat de ander over de schreef gaat'. Terwijl ik eigenlijk alleen op mezelf probeer te letten in mijn reacties.
Want eigenlijk zou ik dan ook kunnen schrijven "schei nou eens uit met zeiken" , maar dat probeer ik niet te doen.
Maar goed, ik kan alleen vanuit mijn eigen perspectief kletsen natuurlijk.. ik weet niet hoe dat voor anderen is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:21

DuoPenotti schreef:
Eerlijke feedback vind ik ook prima.
Maar vaak is het niet eerlijk.

Maar ik snap ook wel dat het vaak erg moeilijk is voor de mods.
Je merkt dat iemand in diverse topics altijd alleen op jou reageert, uiteraard niet positief, maar negatief.
Niet grof, niet met gescheld, maar verder volgt die bokker het topic niet, maar net jou bericht pikt die eruit.

Maar wat nou als die ene persoon (waarop gereageerd wordt) gewoon constant onzin (in mijn ogen) zit te verkondigen. Niet openstaat voor FB (want hij/zij is zoooooo goed en belachelijk dat de achterlijke rest dat niet ziet?). Wie is dan de "foute"?

Dit soort geprik / gezuig zou dan op te lossen zijn met een foei de andere kant op --> die stalker kan jouw berichten dan niet meer lezen en er dus ook niet op reageren.

@Cer, ik snap wat je zegt. Ik zie jou heel vaak de advocaat van de duivel spelen. Althans zo interpreteer ik dat. Je steekt je nek uit. Is dat om te steken? Is dat om te leren? Van alle kanten meerdere opties bekijken? Ik kan dat (nu ik dat in de gaten heb) wel waarderen en zie daardoor discussies ombuigen en iets toch van een andere kant bezien worden.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:23

Wat ik vooral mooi vind te zien is hoe dit topic vorm krijgt. Er komen allerlei meningen en eventuele ideeën voorbij. Er wordt gesproken over waar men het mee oneens is en waar men het mee eens kan zijn.

En toch ontspoort dit topic niet. Waarom kan dat niet hetzelfde gaan als het over andere onderwerpen gaat? Dat vraag ik me dan af.
Laatst bijgewerkt door Melzazu op 22-09-23 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:23

Citaat:

Op die manier zou ik dat dus ook niet doen. Ik denk in dit voorbeeld dat ik zou benoemen dat het mij opvalt dat de persoon mij lijkt te volgen, en dus niet het topic, alleen altijd negatieve reactie geeft, en dat het punt dichtbij komt dat ik het zat ben en dat die persoon dus op de foei gaat.

Ik heb zelf ooit een nare stalker gehad, zonder dat ik het door had. Zeer vervelend vrijwel altijd. Ik was er zo mee klaar en ik schreef rustig en publiek dat ik ermee klaar was en dat hij op de foei gaat.
Een oase van rust daalde over mijn "bokken neer". Zo'n grote rust dat ik me toen pas realiseerde hoe intensief die gast mij volgde en hoe negatief. Na een half jaar kwam ik er per ongeluk achter dat die bokker geen account meer heeft. Daar zit ik dan echt niet mee. Want "bokkertje pesten" dat is voor niemand leuk.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:29

Ik zou in dit topic heel graag open vragen zou willen stellen aan gebruikers, hoe zij dingen zien (bijvoorbeeld n.a.v. eerdere woordenwisselingen tussen hen en mij), maar ik verwijder toch steeds het getypte weer omdat ik geen groene hulk wil krijgen. Terwijl ik gewoon vragen zou willen stellen. Dat geeft, in ieder geval voor mijzelf, wel aan hoe die groene hulk cultuur doorwerkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:32

VuurVleugels schreef:
Ik zou in dit topic heel graag open vragen zou willen stellen aan gebruikers, hoe zij dingen zien (bijvoorbeeld n.a.v. eerdere woordenwisselingen tussen hen en mij), maar ik verwijder toch steeds het getypte weer omdat ik geen groene hulk wil krijgen. Terwijl ik gewoon vragen zou willen stellen. Dat geeft, in ieder geval voor mijzelf, wel aan hoe die groene hulk cultuur doorwerkt.

nou ja, ik heb dat in een topic zelf ook wel eens gedaan, en daar kwamen die persoon en ik toen ook niet uit..
ik weet niet of je daar dan echt mee opschiet? als men dingen anders ziet is het soms ook agree to disagree .. En dan kan je met bepaalde mensen beter niet in gesprek gaan, dat leer je dan voor de toekomst.
Eerder werd het ook al geschreven.. je zit op een forum met mensen die ongetwijfeld in het echte leven niet eens in je kennissenkring zou hebben. Dat is soms vaak echt ontzettend interesssant en leuk, en soms kom je er dan gewoon niet uit..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:33

Karl66 schreef:
Marjo schreef:

Of doen ze het misschien wel veel beter dan jij denkt en hebben ze een veel beter zicht op wat er speelt dan jij denkt? Bokt is ondertussen 22 jaar oud en draait nog steeds goed en al die andere paardenfora, waarop ze het anders en beter gingen doen, omdat ze niet de fouten van Bokt gingen maken, die bestaan ondertussen niet meer.

Dat Bokt een andere mening over beleid heeft dan jij, wil niet zeggen dat hun mening fout is of slechter dan die van jou.

Ik ben zelf een tijdje teamlid geweest en weet dus ook wel een klein beetje hoe het er achter de schermen aan toegaat. En als zelfs een oud hoofdmod dezelfde mening deelt als ik, zal er wel een kern van waarheid in zitten toch?

Je kan zeggen dat Bokt 22 jaar oud is en nog steeds goed draait, maar deze topics zijn het bewijs van het tegenovergestelde ;) . En er is nog een forum die zeker wel bestaat en waar we dus juist wel 'gebruik' maken van de fouten van Bokt. Ik mag de naam enkel niet noemen want dan wordt ik beticht van reclame maken.

En áls het team het allemaal zo goed doet, waarom delen ze dat dan juist niet? Waarom nemen ze dan die onrust niet weg, door aan te geven hoe goed ze het wel niet doen?

Koper schreef:
Dank je wel voor jouw laatste post, Raineri. Ik begrijp je nu beter :)

@Karl: ik denk dat Marjo bedoelt dat op andere fora, waar het beheer een actievere rol speelt, de sfeer een stuk beter is. Gezellig, zelfs.
Klopt dat, Marjo? Zo interpreteerde ik jouw bericht in elk geval.

Yes, ik vind het namelijk erg belangrijk dat als jij een product/ dienst levert, dat je daar zelf ook wel wat actiever en enthousiaster mee om mag gaan.

Het is al eerder aangehaald maar voorheen was het beheer voor de schermen veel zichtbaarder. Dat geeft dan al gelijk meer het gevoel dat ook zij betrokken zijn bij het forum.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:36

Rocamor schreef:
Maar wat nou als die ene persoon (waarop gereageerd wordt) gewoon constant onzin (in mijn ogen) zit te verkondigen. Niet openstaat voor FB (want hij/zij is zoooooo goed en belachelijk dat de achterlijke rest dat niet ziet?). Wie is dan de "foute"?

Dit soort geprik / gezuig zou dan op te lossen zijn met een foei de andere kant op --> die stalker kan jouw berichten dan niet meer lezen en er dus ook niet op reageren.

@Cer, ik snap wat je zegt. Ik zie jou heel vaak de advocaat van de duivel spelen. Althans zo interpreteer ik dat. Je steekt je nek uit. Is dat om te steken? Is dat om te leren? Van alle kanten meerdere opties bekijken? Ik kan dat (nu ik dat in de gaten heb) wel waarderen en zie daardoor discussies ombuigen en iets toch van een andere kant bezien worden.

Cer schreef:
DuoPenotti schreef:

Nja, ik heb dat zelf ook, er zijn echt mensen die moeite met mij hebben en mijn manier van dingen schrijven. Ik vind dat super irritant en ik vind dat zij met veel beledigingen richting mij wegkomen.
Maar... zij vinden dat waarschijnlijk zeer zeker van mij, en vinden dan ook dat ik overal mee wegkom.
Ik denk dat dat ook bedoelt wordt met eerlijke feedback of eerlijk modden..
Je kijkt toch altijd vanuit je eigen kant?

Ik probeer zelf dan toch steeds om niet heel lelijk te gaan doen. Maar goed, dat kan dan ook weer opgevat worden als 'op de grens balanceren totdat de ander over de schreef gaat'. Terwijl ik eigenlijk alleen op mezelf probeer te letten in mijn reacties.
Want eigenlijk zou ik dan ook kunnen schrijven "schei nou eens uit met zeiken" , maar dat probeer ik niet te doen.
Maar goed, ik kan alleen vanuit mijn eigen perspectief kletsen natuurlijk.. ik weet niet hoe dat voor anderen is.

Precies dit :j

Beide pakken het inderdaad zo op als ik het bedoel.
Zie het als mod dan maar goed te doen.

Bij cer vind ik het ook nooit irritant. ik zie het altijd als dat ze juist inzicht wil hebben in meerdere opzichten.
Maar geloof best dat niet iedereen dat zo ziet.

Foei 2 kanten in zou dan deels kunnen werken. Al pakt hij die berichten wel mee in quotes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:37

Foutje Ods? ;)

Eens met Marjo. Ik zie het beheer (en dan met name het rode beheer) nog maar zelden reageren. Ontwikkelingen duren tergend lang, en ook de mods lijken maar gewoon maar 'iets' te doen. Vrij veel willekeur, er wordt soms met slotjes of groene opmerkingen gesmeten waar geen touw van vast te knopen valt en erover in gesprek gaan is zelden mogelijk. Sterker nog, als je vragen stelt over een verwijderd bericht krijg je niet eens een antwoord -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 11:38

VuurVleugels schreef:

Wat is dan voor jou de meerwaarde om dat in dit (of elk ander) topic te doen en niet via PB?

Mbt foeis, en hoe reacties van foeis toch zichtbaar zijn in quotes: klopt. En op het moment dat iemand een foei quote en daar op reageert wordt het al gefilterd. Dan kan ik het al wat beter hebben :Y) En niet zelden zijn mijn foeis mensen die in zo'n topic worden aangesproken op hoe ze iets verwoorden. Het gaat vreemd genoeg bijna nooit om hun inhoudelijke bijdrage aan de discussie :+
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-23 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt