Zwarte piet smiley

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:28

Cherdenise schreef:
Mars schreef:
Ik zie hier en daar het woord ‘blank’ vallen in dit topic maar dat mag dus ook niet meer. Volgens de laatste sjw trends ben je dan ook kleinerend bezig richting de gekleurde medemens. Je moet als persoon met lichte huid aan jezelf refereren als ‘wit’.

Moet? :')

Van mij niet hoor :P
Maar ik begreep dus recent ook van een sjw dat je jezelf niet blank mag noemen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:30

luxx schreef:
Zat even het topic door te werken, even wat mensen op de foeilijst zetten, niet zozeer omdat ik hun berichten niet meer wil lezen maar omdat ik een ontzettend slecht geheugen heb en graag weet met wie ik van doen heb. Dat ik niet straks weer leuk in gesprek ben met iemand die blijkbaar een houten kop heeft en waar ik eigenlijk gewoon geen respect voor heb. Liefst zou ik een aantekening bij gebruikers kunnen maken maar dat kan niet. Maar waarom is dat foeien zo ontzettend ingewikkeld zeg, waarom kan ik dat niet in iemand zijn profiel doen? Of mis ik iets?

Heb ik ook gedaan. Ik moest zelfs opzoeken hoe het moest omdat het zo omslachtig is

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:41

luxx schreef:
Zat even het topic door te werken, even wat mensen op de foeilijst zetten, niet zozeer omdat ik hun berichten niet meer wil lezen maar omdat ik een ontzettend slecht geheugen heb en graag weet met wie ik van doen heb. Dat ik niet straks weer leuk in gesprek ben met iemand die blijkbaar een houten kop heeft en waar ik eigenlijk gewoon geen respect voor heb. Liefst zou ik een aantekening bij gebruikers kunnen maken maar dat kan niet. Maar waarom is dat foeien zo ontzettend ingewikkeld zeg, waarom kan ik dat niet in iemand zijn profiel doen? Of mis ik iets?

Kan vrij makkelijk bij je instellingen.
Maar ik vind het foei-en van iemand met een andere mening altijd zo zonde. Zo zit je altijd op je eigen eiland met gelijk gestemden en leer je ook niks van elkaar.

Nog even terug op mijn eerdere opmerking qua sint wit of piet zwart sminken, die anders gelezen was dan ik bedoelde (waren meer opmerkingen over die het wel zo bedoelden, maar ik wil het nog even toelichten);

Ik bedoelde dus dat het ook heel vreemd is dat de Sint wit geschminkt moet worden. Waarom kan die beste man niet een andere huidskleur hebben.
"De leider van de groep is altijd wit" lijkt het idee...
Leek mij net zo naar opgevat te kunnen worden als dat de knecht altijd zwart is.
Ik vroeg mij dus af waarom daar minder moeite mee was. Want op zich is dat ook apart, zeker als je bedenkt dat de originele man van Turkse komaf was.
En of dat dus ook mede kwam door het hele BF verleden en de negatieve lading die daar nog extra aan vast zit.

Dus waarom men de acteurs niet gewoon in eigen huidskleur rond laat lopen ipv al dat geschmink want dat zou imo de meest simpele oplossing zijn. :')

luxx

Re: Zwarte piet smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:44

Dat wil niet zeggen dat ik hen niet meer zal lezen, is gewoon wat omslachtiger maar dan weet ik gewoon al van te voren dat ik met iemand te maken heb die ik niet prettig vind en dat vind ik fijner. Ga er ook niet dan daarna banketstaaf tegen doen maar dan kan ik er niet ongewenst leuk tegen doen. Dat is het doel, niet het niet lezen van hun berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:46

luxx schreef:
Dat wil niet zeggen dat ik hen niet meer zal lezen, is gewoon wat omslachtiger maar dan weet ik gewoon al van te voren dat ik met iemand te maken heb die ik niet prettig vind en dat vind ik fijner. Ga er ook niet dan daarna banketstaaf tegen doen maar dan kan ik er niet ongewenst leuk tegen doen. Dat is het doel, niet het niet lezen van hun berichten
Bijzonder goede tip :j

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:49

Ik vermoed dat dat wit schminken vooral was zodat de persoon minder herkenbaar zou worden, Sinterklaas wordt vaak door iemand uit de buurt gespeeld. Dat is trouwens ook het excuus van de pro Pieten, dat het om onherkenbaarheid gaat, dat die zwarte schmink daarom moét, daarom lijkt mij een clowntje ook leuk, moeilijk om de persoon eronder te herkennen en dan zijn we ook van die afro af. Ik vind die zwarte krullen pruik met roetvegen echt maar een heel klein stapje weg van het probleem hoor

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:50

luxx schreef:

Ja oké... dan is een "bijschrift" inderdaad handiger dan foeien en niet meer kunnen lezen. Misschien een eigen schriftje bij houden? :+

Voor mij maakt het niet uit welke bokker wat schrijft... ik kijk gewoon wat de inhoud van het bericht is.

Ik kan het met een bokker op 1 onderwerp volledig eens zijn en op een ander onderwerp volledig oneens.
Voor mijn gevoel heeft dat geen invloed op elkaar. Maar dat is ook een beetje hoe ik zelf in elkaar zit.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:52

Ik vind dat kale smileys echt niet meer kunnen nu ik chemo krijg :) :o :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:27

Napie schreef:

ik zou deze gebruiken :){ die heeft een mooi bos haar :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:38

:o? Deze past best goed bij mij. Met Haarwerk en chemobrein voel ik me eigenlijk wel zo.

DuoPenotti schreef:
Napie schreef:

ik zou deze gebruiken :){ die heeft een mooi bos haar :j

Maar de gele kleur past me beter als bruin. Dat dan weer wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:39

Napie schreef:
:o? Deze past best goed bij mij. Met Haarwerk en chemobrein voel ik me eigenlijk wel zo.

:')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:40

Je kan ook nog kiezen uit deze *\o/* en deze -O-
dan heb je staartjes :j

oh wacht de adhd-er is er ook nog *\%/*
mag dat nog wel?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:47

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van het beheer. Persoonlijk hoop ik dat de smiley wordt verwijderd en dat het daarmee klaar is. Zeker nu ik in zowel dit topic als andere topics zie dat gebruikers deze smiley beuwst plaatsen om te provoceren.

Er nemen veel mensen aanstoot aan zwarte piet en daar worden redenen voor gegeven. Genoeg redenen in ieder geval om bewustzijn te creëren bij een groot deel van de bevolking en ook bij de politiek.
Daartegenover zijn er volwassenen die vinden dat het traditie is en dat zwarte piet daarom moet blijven bestaan. Zodra iemand een traditie als enige argument opgooit, weet je dat de discussie al zinloos is. Oh, of het argument dat de zwarte buurman geen probleem heeft met zwarte piet. Ook zo'n pareltje.

We zijn het over één ding eens en dat is dat sinterklaas een kinderfeest is. De kinderen vinden een roetveegpiet helemaal leuk. De volwassenen die er anders over denken, komen er wel weer overheen. Mochten jullie een goede uitlaatklep zoeken dan is Facebook een geschikt platform. :j
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 14-11-21 15:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:49

Napie schreef:

Dit is zo'n treurige reactie dat ik even in een hoekje ga huilen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:50

Citaat:
Mochten jullie een goede uitlaatklep zoeken dan is Facebook een geschikt platform. :j

goed plan.....

ooh een ander moet dat doen.... ja zo is wel de hele discussie ja. dat weer wel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:50

DuoPenotti schreef:
Je kan ook nog kiezen uit deze *\o/* en deze -O-
dan heb je staartjes :j

oh wacht de adhd-er is er ook nog *\%/*
mag dat nog wel?

-O- heeft geen staartjes maar zijn armpjes naar beneden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:53

Deze is voor mensen zonder nek _O-

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:54

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Mochten jullie een goede uitlaatklep zoeken dan is Facebook een geschikt platform. :j

goed plan.....

ooh een ander moet dat doen.... ja zo is wel de hele discussie ja. dat weer wel

Jij hebt het over moeten, ik geef slechts een zeer goedbedoelde suggestie. Facebook is bij uitstek de online plek om lekker te brullen over ons rot landje. Genoeg gelijkgestemden te vinden daar!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:54

Suzanne F. schreef:
-O- heeft geen staartjes maar zijn armpjes naar beneden.

Maar links en recht staan toch staartjes op het hoofd met een rood strikje? -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:57

Inderdaad DP :')
Niet op gelet, net als die ZP smiley _O-

Ik ga steeds meer van dieren houden O:)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:03

Cinderella schreef:
Jij hebt het over moeten, ik geef slechts een zeer goedbedoelde suggestie. Facebook is bij uitstek de online plek om lekker te brullen over ons rot landje. Genoeg gelijkgestemden te vinden daar!

https://www.facebook.com/cartoonizzet
Zoals hier bedoel je?

Staan leuke sint grapjes, kijk je overigens ook meteen ff naar de profiel foto......

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:09

DuoPenotti schreef:
Cinderella schreef:

https://www.facebook.com/cartoonizzet
Zoals hier bedoel je?

Staan leuke sint grapjes, kijk je overigens ook meteen ff naar de profiel foto......

Ja, lijkt me een geschikte pagina voor je! :D

Thanks trouwens voor de tip over de profielfoto. Nu ik heb gezien dat deze man lichtgetint is én pro zwarte piet, ben ik helemaal overtuigd dat zwarte piet moet blijven. Je hebt me omgepraat hoor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:11

DuoPenotti schreef:
aranel
Van mij mag het hele sinterklaas feest ook opgedoekt worden.
Niet omdat het discriminatie is, want dat is het niet.
Maar om van het gezeik af te zijn...
Maar als er dan hier op bokt een discussie is ga ik er graag vol in :P

Maar jouw mening telt toch helemaal niet? Je bent een klein merk choco itt het leidende merk Nutella. Dus jij mag er van alles van vinden dat steek houdt of niet, enkel wat Nutella denkt en voelt telt hoor.

;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:12

gaat niet over ompraten, gaat over dat niet alleen de blanke niet gevaccineerde man (oh later werd het ineens toch vrouw) pro zwarte piet is.

En ja ben al een hele poos een volger daar, echt hele leuke humor daar over van alles :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:13

poes schreef:
DuoPenotti schreef:
aranel
Van mij mag het hele sinterklaas feest ook opgedoekt worden.
Niet omdat het discriminatie is, want dat is het niet.
Maar om van het gezeik af te zijn...
Maar als er dan hier op bokt een discussie is ga ik er graag vol in :P

Maar jouw mening telt toch helemaal niet? Je bent een klein merk choco itt het leidende merk Nutella. Dus jij mag er van alles van vinden dat steek houdt of niet, enkel wat Nutella denkt en voelt telt hoor.

;)

:') :D

Zat wel bijna te wachten dat mijn naam vast ook discriminerend bedoeld is :P