Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:15

sureido schreef:
Wat is poetsplaats? :+

Een forum waarop veel over bokkers geroddeld werd

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:15

sureido schreef:
Wat is poetsplaats? :+

Een forum dat ooit is opgericht door ontevreden bokkers waar ook een heleboel permanent gebande bokkers hun grieven luid en duidelijk uitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:16

Er wordt hier in het topic meermaals verwezen naar zulke groepen, zelfs Bokkers die elkaar erop aanspreken. Dus het is niet zomaar wat 'roepen' of beschuldigen. Helaas, want dat was wel fijner geweest als dit helemaal niet zou bestaan! En men reageert niet altijd vanuit een kleurtje, ik snap dat dat lastig te zien/merken is, maar soms hebben wij ook persoonlijk een vraag of mening :j

De gemoederen kunnen bij een onderwerp als pesten hoog oplopen en daar hebben wij begrip voor, dat vragen wij van alle kanten :j

Hoop dat we nu verder kunnen met de voortgang? Ik haal een hele hoop zaken uit deze gesprekken en zorg ervoor dat het achter de schermen besproken wordt. Dus mocht je nog toevoegingen hebben over dit onderwerp, dan heel graag :j Of over het onderwerp aanstootgevende zaken en wat we daarmee moeten.

Input graag :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:17

Memories schreef:
Gini schreef:
Dat heb ik inderdaad verkeerd gelezen, mijn excuses.
Het gaat me niet om het tijdstip van een topic binnenvallen, het gaat me om de manier waarop. Meteen zo sterk, paar krachttermen erin, zelfs beschuldigend naar het Boktbeheer dat ze zich moeten schamen. Dat haalt iedere constructieve discussie toch onderuit.

Geen probleem, kan gebeuren. Ja het is niet aardig geformuleerd maar als je meerdere malen de inhoud van bepaalde PB’s hebt gelezen die naar meerdere verschillende bokkers zijn verstuurd waar Bokt niet op ingrijpt terwijl die inhoud zó achterlijk ver gaat... En ook weet dat die inhoud buiten bokt om wel degelijk impact op iemand heeft. En actief bent op andere fora en social media waar het wel heel goed kan om in te grijpen, dan steekt dat gewoon. Dat zit me dus inderdaad gigantisch hoog en daarom hak ik er zo fel in (wellicht te fel voor een constructieve discussie ja, dat wil ik best toegeven). Ik begrijp het gewoon niet.

Dat snap ik uiteraard ook wel. (Cyber)pesten is iets venijnig.
Maar zie je: door jouw bericht kwam jouw boodschap helemaal niet bij me over. Terwijl ik nu inzie dat je wel een goed punt hebt, na tweede lezing en overdenking. Maar puur door de verwoording had ik zoiets van "jee, ga je lekker" en daardoor miste ik compleet wat je effectief bedoelde.
Maar oké, ik wil ook niet blijven doorzeuren hierover. :D Ik ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn om dit op te lossen. Printscreens lijken me niet goed genoeg. Ik zie een cyberpester namelijk de beelden zo manipuleren dat de rollen juist omgekeerd worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:18

Oh, nooit van gehoord, wat erg dat je je zo daarmee kan bezig houden. Mensen die je niet eens in het echt kent helemaal zwart maken, dan hèb je ook maar weinig te doen zo in het echt denk ik maar!

Ik heb ook mijn irritaties aan bepaalde bokkers maar een forum oprichten om daarover te roddelen? Haha oké.

[***], waarom wordt er niet gereageerd op het pb gedeelte?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:22

[***] schreef:
Er wordt hier in het topic meermaals verwezen naar zulke groepen, zelfs Bokkers die elkaar erop aanspreken. Dus het is niet zomaar wat 'roepen' of beschuldigen. Helaas, want dat was wel fijner geweest als dit helemaal niet zou bestaan! En men reageert niet altijd vanuit een kleurtje, ik snap dat dat lastig te zien/merken is, maar soms hebben wij ook persoonlijk een vraag of mening :j

De gemoederen kunnen bij een onderwerp als pesten hoog oplopen en daar hebben wij begrip voor, dat vragen wij van alle kanten :j

Hoop dat we nu verder kunnen met de voortgang? Ik haal een hele hoop zaken uit deze gesprekken en zorg ervoor dat het achter de schermen besproken wordt. Dus mocht je nog toevoegingen hebben over dit onderwerp, dan heel graag :j Of over het onderwerp aanstootgevende zaken en wat we daarmee moeten.

Ja dat is misschien mijn autistische brein of zo, want als een reguliere bokker het zegt dan neem ik dat met een korreltje zout, maar als beheer het noemt, dan ga ik er van uit dat het het gebaseerd is op iets echts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:23

Omdat ik daar overheen heb gelezen :D Ik had net nog gemeld dat ik zeker over dingen heen keek := Sorry!

Modereren op PB's is gewoon erg lastig! Want wat hier ook al voorbij kwam, wie zegt dat het daadwerkelijk gestuurd is? En niet bewerkt? Of is het herhaaldelijk dat iemand zo doet of is het een ruzie?

Privéberichten (de naam zegt het natuurlijk al) zijn privé, en wij zitten niet zomaar in iemands privé. Wij mogen ook niet op iemands accounts kijken of helpen, dit is ook privé.

Maar ik neem wel mee wat hier gezegd wordt hoor! Ik denk dat we er nog wel wat mee kunnen winnen mocht het echt zo vreselijk zijn. Het vervelende is, dat ik het zelf niet meemaak dus dan kan ik geen 100% beeld vormen bij wat er dan speelt. Ik moet dit van horen zeggen.

Let wel op! Stel dat je echt hele nare pb's krijgt of je krijgt pb's van een vreemd account die zich net heeft aangemeld en allemaal rare berichten stuurt, je dit echt wel aan ons kan doorsturen. Wij kunnen misschien niet direct wat doen, maar soms wel! Juist als niemand ons als team op de hoogte brengt van wat er speel qua pb's dan weten we ook niet of we er überhaupt wat aan kunnen doen.

Maar even kleine aantekening, ik beloof niet dat we er iets mee gaan doen, ik geef alleen aan dat je het altijd kan doorsturen naar het team :j Er zitten nog een hoop haken en ogen aan, maar ook dat gaan we waarschijnlijk onder de loep nemen :j

Ik durf even niet te beloven dat het gaat gebeuren, want ik ben natuurlijk niet het hele team in mijn eentje en het duurt eventjes voordat iedereen zich heeft ingelezen en kan reageren, dus soms praat ik iets voor mijn beurt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:24

De appgroep die ik heb opgezet voor Corona is niet zo'n app. Wil dat even duidelijk maken. Uit die app is wel een splitsing geweest en dat vond ik een tijdje grappig, geef ik eerlijk toe. Maar zelfs in die groep zijn we niet en masse mensen gaan aanvallen. Kan me niet voorstellen dat er groepen zijn die dat wel doen.

Inmiddels is die groep volgens mij ook niet meer met dat soort dingen bezig, maar geen idee want zit er al tijden niet meer in.

Hoop dat mensen nu geruster zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:25

Niobe schreef:
[***] schreef:

Ja dat is misschien mijn autistische brein of zo, want als een reguliere bokker het zegt dan neem ik dat met een korreltje zout, maar als beheer het noemt, dan ga ik er van uit dat het het gebaseerd is op iets echts.

Dat snap ik :j Ikzelf ben ook zo, ik neem van 'autoriteiten' sneller wat aan, omdat ik ervan uit ga dat zij de wijsheid in pacht hebben.

Ik denk dat je dit voor nu maar even moet laten liggen, want het is wel gebaseerd op iets, namelijk wat hier in het topic naar voren komt. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen :j

sureido

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:27

Dus er kan geen systeem komen om PB’s te temmen? Wat erg dat je gewoon op bokt iemand kan bedreigen en dat daar niks mee gedaan wordt omdat ‘het bewerkt kan zijn’. Nogmaals wat een beleid zeg. Dan wil je er imo als forum zijnde echt niks aan doen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:29

Oké hierna stop ik maar ik wil toch nog even toelichten dat ik dat verband met dit topic niet zag maar dacht dat er achter de schermen iets gezegd was.
En dat is alles.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:30

sureido schreef:
Dus er kan geen systeem komen om PB’s te temmen? Wat erg dat je gewoon op bokt iemand kan bedreigen en dat daar niks mee gedaan wordt omdat ‘het bewerkt kan zijn’. Nogmaals wat een beleid zeg. Dan wil je er imo als forum zijnde echt niks aan doen.

Je kunt zelf toch iemand blokkeren of op de foeilijst zetten? Dan kunnen ze toch ook geen pb s sturen? Ik zou, wanneer ik zo’n pb zou ontvangen hem meteen openbaar maken ondanks dat het niet mag. Met dit soort gedrag mag iemand never nooit wegkomen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:31

sureido schreef:

Nou kan het iets minder? := Ik geef net aan dat we ermee bezig zijn, ernaar gaan kijken maar dat het best lastig is om daar zo even snel wat op te verzinnen.

Ik zeg net ook dat ik niet alles kan melden omdat ik het gewoonweg niet weet. Ik snap dat het hoog zit, maar nogmaals beetje begrip van beide kanten?

Ik weet niet of er een systeem kan komen om PB's te temmen in z'n geheel, misschien in de nieuwe versie van Bokt, maar daar zou ik toch echt even achteraan moeten gaan. Dit natuurlijk alleen als het team/beheer/beleid het daarmee eens is :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:34

sureido schreef:

Maar worden er echt mensen bedreigd via pb?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:39

[***] schreef:
sureido schreef:

Nou kan het iets minder? := Ik geef net aan dat we ermee bezig zijn, ernaar gaan kijken maar dat het best lastig is om daar zo even snel wat op te verzinnen.

Ik zeg net ook dat ik niet alles kan melden omdat ik het gewoonweg niet weet. Ik snap dat het hoog zit, maar nogmaals beetje begrip van beide kanten?

Ik weet niet of er een systeem kan komen om PB's te temmen in z'n geheel, misschien in de nieuwe versie van Bokt, maar daar zou ik toch echt even achteraan moeten gaan. Dit natuurlijk alleen als het team/beheer/beleid het daarmee eens is :j

Maar met de forum software waarop bokt is gebaseerd is het in principe als men zou willen -voor zover ik weet, pin me er niet op vast- dat gebruikers met een admin/mod rol priveberichten in kunnen zien? Dan is moeten printscreenen en onbetrouwbaarheid daarvan al helemaal uit de picture gehaald.
Daarbij horen natuurlijk privacy issues en bijbehorende discussies van wat kan wel, wat niet, hoe controleren we dat admins niet random pb’s gaan lezen, hoe lichten we de gebruikers hierover voor, etc etc. Dat zijn moeilijke discussies maar imo geen onmogelijke om uiteindelijk over uit te komen hoe het vormgegeven kan worden.

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:42

Ik weet het niet :) Of dat mogelijk is, ik ga het bespreken achter de schermen met degene die het wel weten en daar ook meer over kunnen zeggen :j Wordt vervolgd!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:42

Dus berichten moeten zelf verwijderd kunnen worden want privacy wet maar mod’s mogen ook in jouw privé berichten kijken? Lijkt me niet dat het zo werkt. := Ik ben het er mee eens dat privé berichten privé moeten blijven. Ik vind het echter wel wat ver gezocht om privé berichten te gaan bewerken, maar dat ligt misschien aan mij.

Edit: over het bedreigen kan ik niet veel zeggen, maar ik weet dat er genoeg screenshots rond gaan over bokkers en die uiteindelijk bij hen terecht komen. Leuk is dat.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 23-07-20 20:43, in het totaal 2 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:43

[***] schreef:
Ik weet het niet :) Of dat mogelijk is, ik ga het bespreken achter de schermen met degene die het wel weten en daar ook meer over kunnen zeggen :j Wordt vervolgd!

Bedankt voor het aankaarten!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:44

Giolli schreef:
Dus berichten moeten zelf verwijderd kunnen worden want privacy wet maar mod’s mogen ook in jouw privé berichten kijken? Lijkt me niet dat het zo werkt. := Ik ben het er mee eens dat privé berichten privé moeten blijven. Ik vind het echter wel wat ver gezocht om privé berichten te gaan bewerken, maar dat ligt misschien aan mij.

Maar je bent toch zelf bij wat je typt en als je niet wilt dat bokt dit leest of dat er risico is dat het getemd kan worden dan denk ik toch al dat er wat in staat wat niet kan, wel? En anders zijn er genoeg opties om het ergens over te hebben buiten bokt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:45

Giolli schreef:

Edit: over het bedreigen kan ik niet veel zeggen, maar ik weet dat er genoeg screenshots rond gaan over bokkers en die uiteindelijk bij hen terecht komen. Leuk is dat.

Dit mis ik dus allemaal -O-

Maar volgens mij lopen er nu meerdere onderwerpen door elkaar heen en ik ben in de war.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:47

sureido schreef:
Giolli schreef:

Maar je bent toch zelf bij wat je typt en als je niet wilt dat bokt dit leest of dat er risico is dat het getemd kan worden dan denk ik toch al dat er wat in staat wat niet kan, wel? En anders zijn er genoeg opties om het ergens over te hebben buiten bokt.

Nee je begrijpt me verkeerd denk ik, er werd eerder in het topic gezegd dat het niet terecht was dat je je eigen berichten niet kon verwijderen omdat berichten jouw eigendom zijn (?) etc, als in het goed begrijp.
Natuurlijk ben je daar zelf bij, maar ik heb ook soms wel spijt van berichten die ik 10 jaar geleden plaatste. Het verwijderen daarvan gaat niet zo simpel.

Vervolgens wordt er aangekaart dat er vanwege het pesten maar in andermans privé berichten moet worden gekeken en dat vind ik niet juist. Als er iets in strijd is met privacy beleid is dat het wel neem ik aan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:49

Giolli schreef:

Ik denk dat het technisch niet zo vreselijk moeilijk moet zijn om een PB op 'markeer als naar team' te zetten. Da's 1 optie meer in het lijstje 'markeer als belangrijk', 'markeer als weggooien' en 'markeer als saved item'.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:49

Giolli schreef:

Natuurlijk niet zomaar erin kunnen kijken, alleen als er een melding word gedaan. Als gebruikers daar van tevoren over zijn ingelicht is het verder ieders eigen keus wat je wel en niet in een pb zet. IMO is gebruik van andere social media nu zo ingeburgerd dat je daar prima onderling op over kan stappen als je volledig buiten bokt om wil communiceren.
Maar ik snap dat niet iedereen hier hetzelfde over denkt en dat privacy hierin wel degelijk een lastig issue is, ik begrijp echt wel dat mensen het een heel onprettig idee vinden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:50

Ibbel schreef:
Giolli schreef:

Ik denk dat het technisch niet zo vreselijk moeilijk moet zijn om een PB op 'markeer als naar team' te zetten. Da's 1 optie meer in het lijstje 'markeer als belangrijk', 'markeer als weggooien' en 'markeer als saved item'.

Ja dat zou een briljante oplossing zijn, dan kun je in mijn beleving ook niets aan dat bericht bewerken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:50

Oh zo bedoelen jullie! Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen.