dromertje2 schreef:Is een bokker meer waard dan iemand die gestorven is die niet op bokt zit?
Wie is er dan gestorven aan 'slecht' bokt advies? Kom dan eens met feiten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dromertje2 schreef:Dinopino schreef:Wat mij opvalt dat wij komen met onze ervaringen waarom wij tot die overtuiging zijn gekomen en jullie komen met algemeenheden. Persoonlijke ervaring denk ik is toch belangrijker dan aannames met er zijn vele dit en dat. Voorbeelden geven jullie niet. Wanneer is er iemand op bokt gestorven door foutieve informatie die die van bokt heeft gehaald?
En wat ik persoonlijk nu nog veel erger vind, is dat jullie niet eens merken wat jullie voor angst nu zelf aan het verspreiden zijn.
De media kan er bijvoorbeeld voor kiezen niet alle berichten over steekincidenten te berichten. Maar ze doen het nu wel extreem. Zo ga je een beetje richting, kom we moeten onszelf beschermen, iedereen draagt messen. We hebben wapens nodig enz.
Vuurwerk zal nooit helemaal verboden worden, daar wordt te veel aan verdiend. Dus eerst wordt er constant bericht dat er zoveel gewonden zijn en dan komt de vuurwerkindustrie met de oplossing.
En de psychologische methode die er gebruikt word is angst maken. Angst voor een oorlog, angst voor opwarming van de aarde, de boeren moeten direkt stoppen met boeren, angst voor veiligheid enz.
Wie dat niet herkent in de media de laatste jaren heeft naar mijn mening onder een steen gelegen.
Hier zeg je dat je vind dat de media niet alles zou moeten belichten.
Vind dat vrij contradictisch met hetgeen waarvoor je strijd.
Shaggy09 schreef:Het is in ieder geval geen gesloten forum, ik kan als niet-lid alles meelezen
Citaat:en na een paar posts ook overal meepraten. Het is geen forum speciaal om informatie uit te wisselen, maar het is een discussie forum.
Dinopino schreef:En waarom is er daar een reden voor. Wat is er dan gebeurd dat er nu iets veranderen moet?
Waarom is ingrijpen door mods. nu noodzakelijk? Is er een bokker overleden?
Wat is de noodzaak?
Shaggy09 schreef:Maar als je dat doet ga je een bepaald totalitair klimaat creëren op een open forum. Dat zijn dus eigenlijk twee tegenovergestelde, want je mag je mening dan op bepaalde onderwerpen niet meer verkondigen en dat is echt ontzettend fout.
We kunnen het allemaal nog zo niet eens zijn met elkaar, maar op het moment dat je dat gaat doen dan snoer je eigenlijk mensen met een andere visie de mond.
Ik vraag me ook af waarom Bokt, een discussie forum met de nadruk op paarden, zoiets zou moeten
bewerkstelligen. Voordat ik Bokt had kende ik het vanwege de handige tips en antwoorden op mijn paardenvragen, niet vanwege een welles-nietes discussie over zaken als vaccineren of climate change.
Dinopino schreef:En nog steeds krijg ik niet te horen waarom er nu ineens een behoefte is aan censuur op bepaalde onderwerpen.
Magrathea schreef:Ik heb dit topic geopend om 2 redenen:
- De directe aanleiding was in het vaccinatietopic het ineens ging over de manier van discussieren ipv de inhoud en er werd voorgesteld een apart topic te openen
- Dit leek me nuttig omdat ik het probleem breder zie dan alleen het vaccinatietopic (klimaatverandering, andere medische topics over mensen en dieren)
Niet omdat er iemand dood is gegaan. Ik vind het een beetje vermoeiend dat je het steeds zo in extremen trekt. Is het pas een probleem als er iemand (mens of dier) doodgaat omdat een advies van bokt letterlijk over is genomen?
Ik zal even antwoord geven: zelfs als dat zou gebeuren ga je nooit aan kunnen tonen dat dit zo was. Ik heb al vaak geprobeerd uit te leggen dat het niet gaat om enkele gevallen maar om een algemeen standpunt dat je als forum inneemt in een maatschappij waar mensen steeds vaker alle wijsheid in pacht menen te hebben omdat ze filmpjes op youtube hebben gekeken / conspiracy websites hebben gelezen / klakkeloos verhalen overnemen van de buurvrouw van een collega van hun moeder waarmee iets is gebeurd. DAT wil ik aankaarten. Ik zou het op prijs stellen als je niet steeds blijft hameren op of er ooit iemand dood is gegaan, ik verwacht niet dat dit ooit gebeurd is maar zelfs al is dit onze reëele angst dan wil je die toch voor zijn lijkt me.
Dinopino schreef:Wat heeft bokt er voor belang bij dat iedereen naar andere forums gaat verhuizen? En nog steeds krijg ik niet te horen waarom er nu ineens een behoefte is aan censuur op bepaalde onderwerpen. Als reden omdat waarschijnlijk sommige enz. Sommige lezen over natuurlijk bekappen en hadden er waarschijnlijk nog nooit over gehoord. En hoe kun je nu na het weekend denken dat je je paard kan bekappen. Een hoefsmid doet een gedegen opleiding. Waarom werd daar destijds niet op ingegrepen. By the way dit is niet mijn mening over bekappen hoor. Mocht ik het niet op bokt lezen dan ging ik wel naar een ander forum. En zo komen steeds meer onderwerpen buiten bokt,wanneer er een censuur komt. En daar gaat de ervaring, persoonlijke ervaring weg naar andere forums. En wie heeft daar belang bij.
Dinopino schreef:Ik maak er geen censuur van ik zeg dat ik dat als censuur ervaar. En omdat we het met elkaar niet eens zijn hoef je niet zo te verwijten. Voegt aan de discussie niets toe.
Nee maar dat zou toch raar zijn. Want dat is toch wetenschappelijk niet bewezen. Is ook voorbeeld.
Shadow0 schreef:pien_2010 schreef:Ik werd er vreselijk moe van en duidelijk werd voor mij dat mensen ook leugens mogen blijven geloven dus na paar maanden er mee opgehouden. Ik was er te moe door geworden. MAAR dan nog vind ik dat daar geen taak ligt van het moderator team.
Interessant, waarom niet?
Want op mij komt dat over als een grote onbalans: trollen en saboteren is veel makkelijker dan inhoudelijk werk verrichten, waarom zouden mods op een bepaald moment geen grens mogen trekken? Waarom zou Bokt een platform moeten geven aan het verspreiden van dat soort leugens, terwijl tegelijkertijd gewaardeerde gebruikers opbranden in hun pogingen om redelijk en inhoudelijk te blijven?
Dinopino schreef:Van mij mag jij door voor de wasmachine Dinopino.En dat is dat de anti-vaccers op bokt de mond wordt gesnoerd. Correct me if i am wrong.
Dinopino schreef:In het begin werd er naar degene verwezen als een soort enge sekte. Alleen hun mening is de waarheid en de rest is staatsgevaarlijk. Door de titel fakenews kwam ik hier ook in eerste instantie. Dacht ook gelijk aan Trump:-)
Magrathea jouw post kwam toen ik nog bezig was met mijn post. Nee die stond er nog niet en heb ik dus ook niet kunnen lezen
pien_2010 schreef:Draai het eens om. Stel je laat dit wel toe. Wouw dat is een risico, want stel dat in het moderator team het merendeel FvD stemt→ iets dat zomaar zou kunnen want ik geloof dat FvD of al de grootste partij is in Nederland of vrijwel de grootste. Zie je het voor je> Dit is nl een partij die ontkend dat de opwarming van de aarde door de mens is veroorzaakt. Ze ontkennen dus niet de opwarming van de aarde. Dus stel dat de mening de opwarming van de aarde is veroorzaakt door de mens door die moderators als onjuist wordt gezien→ voilà de censuur is daar.
Shadow0 schreef:Shaggy09 schreef:Het is in ieder geval geen gesloten forum, ik kan als niet-lid alles meelezen
Niet juist, al is het grootste deel wel leesbaar. Maar vooral: het is een gemodereerd forum.Citaat:en na een paar posts ook overal meepraten. Het is geen forum speciaal om informatie uit te wisselen, maar het is een discussie forum.
Het is uiteindelijk aan het beheer / het modteam om te bepalen wat ze willen dat Bokt is. Het is heel opmerkelijk hoe die keuze steeds weer uit de discussie geschreven wordt. Bokt is niet gebonden aan jouw interpretatie van de term 'discussie forum', wat er mag en niet kan gewoon bepaald worden. Als Bokt niet meer wil dat er flutonderzoeken of conspiracy sites worden gepost, dan is dat gewoon iets wat ze kunnen bepalen en kunnen handhaven.
En voor iedereen die wel heel graag flutonderzoeken of conspiracies leest is er een groot wijd internet dat uitgebreid in je behoeften kan voorzien. Maar het hoeft niet op Bokt, als men de keuze maakt om het op Bokt niet meer toe te staan.