Mag je kritisch zijn op Bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:50

Weet je wat het is. Het punt is dat er bokkers zijn die graag uitdelen maar die niet, gewoon NIET kunnen incasseren. :) En daar begint het probleem dat je ook hier in het topic ziet. :)

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:56

Ayasha schreef:
Weet je wat het is. Het punt is dat er bokkers zijn die graag uitdelen maar die niet, gewoon NIET kunnen incasseren. :) En daar begint het probleem dat je ook hier in het topic ziet. :)

Maar als je dat al weet van de betreffende bokker, waarom dan er ook op ingaan en TS haar topic uit de hand laten lopen? Is het dan niet fijner voor jezelf en TS om de eer aan jezelf te houden en te denken "fiets you". (Voor mijn part scheld je de boel bij elkaar achter het scherm :') ). En lekker verder gaan met de leuke/informatieve weg bewandelen in het topic. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:59

mirjamalvaro schreef:
Ayasha schreef:
Weet je wat het is. Het punt is dat er bokkers zijn die graag uitdelen maar die niet, gewoon NIET kunnen incasseren. :) En daar begint het probleem dat je ook hier in het topic ziet. :)

Maar als je dat al weet van de betreffende bokker, waarom dan er ook op ingaan en TS haar topic uit de hand laten lopen? Is het dan niet fijner voor jezelf en TS om de eer aan jezelf te houden en te denken "fiets you". (Voor mijn part scheld je de boel bij elkaar achter het scherm :') ). En lekker verder gaan met de leuke/informatieve weg bewandelen in het topic. :D

Mijn geheugen was voor mijn hersenletsel al niet goed genoeg om van die 325.000 bokkers allemaal te onthouden of ze kunnen incasseren of niet. Er zijn er een paar waarvan ik het idd weet dat het gewoon absoluut geen zin heeft om er mee in discussie te gaan en die negeer ik dan ook veelal. Maar je kan toch niet serieus verwachten dat ik van elke bokker weet of die wel of niet ergens tegen kan?
En als die bokkers die geen weerwoord kunnen verdragen dan zelf gaan uitdelen. Dan moet je hen maar laten doen? :) Hoe is dat eerlijk?

Misschien is de oplossing wel dat de bokkers die er niet tegen kunnen het even in hun onderschrift zetten of het onder hun naam laten zetten. Of bovenaan bij elk topic/bericht dat ze schrijven ofzo. Misschien moeten we daarmee beginnen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:06

Ayasha schreef:
Weet je wat het is. Het punt is dat er bokkers zijn die graag uitdelen maar die niet, gewoon NIET kunnen incasseren. :) En daar begint het probleem dat je ook hier in het topic ziet. :)

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld, zou je dat nader uit kunt leggen? Zou daar wel een voorbeeld van willen zien. Wie deelt er wat uit en wat zou geïncasseerd moeten worden wat niet gebeurd?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:06

Mars schreef:
Shaggy09 schreef:
Maar Shadow wat zou jij dan willen zien? Geen grapjes of gifjes tussendoor omdat jij dat storend vind? Doorscrollen is toch geen enkele moeite? Waarom moeten de mensen die nergens last van hebben zich aanpassen? Kun jij dat zelf niet veel beter doen door gewoon lekker door te scrollen of iemand die je vervelend vind op je foeilijst te gooien?


Ik vind een grapje oid ook echt wel prima maar er wordt gewoon vaak in doorgeslagen, dat is toch jammer? Als het dan alleen nog maar lachen gieren brullen is?
De balans is vaak een beetje zoek tussen ‘een grapje’ en 10 pagina’s aan lol waarna er van het onderwerp niets meer over blijft.


Ik denk dat weinig bokkers het leuk vinden wanneer er pagina's lang offtopic word gegrapt.
Maar in dit geval had Shadow blijkbaar last van 1 gifje, dan moet je niet komen kletsen hier als je dat al niet aan kan. Vind dat echt zo intolerant als iets op een forum.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:07

luxx schreef:
Ailill schreef:
Joh Shadow, je zat vanaf gisteren al achter je schermpje te wachten om deze reactie te plaatsen. Prima verder hoor, is je goed recht

Wat een rare reactie is dit... Sta je nu in de hoek en ga je om je heen meppen omdat je behalve 'je hebt gelijk, sorry' niks anders zou kunnen zeggen? Zo komt het op mij over in ieder geval
Nee hoor, totaal niet zelfs. Ze heeft namelijk geen gelijk, totaal niet zelfs :')

Jammer dat je wederom zaken in gaat vullen, verre van chique.

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:08

Edit: antwoord was op Ayasha;

Dan is het goed toch, dat je die al probeerd te negeren. Zijn we het daar over eens. Als je er dan zo een treft die niet kan incasseren, inderdaad lekker naast je neer leggen. :D
Ik ken al helemaal die gebruikers niet, zit normaal gesproken enkel in de HK. :P
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 02-10-19 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:08

Ayasha schreef:
Weet je wat het is. Het punt is dat er bokkers zijn die graag uitdelen maar die niet, gewoon NIET kunnen incasseren. :) En daar begint het probleem dat je ook hier in het topic ziet. :)
Precies dit :j

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:09

Ailill, ja, het was wel een uitgelezen kans, dat geef ik toe :P

Maar tegelijkertijd, ik plaatste die reactie omdat het zo voorspelbaar is hoe het gaat. Zowel mijn verzoek als het vervolg ervan is heel oprecht, en dit is wat er gebeurt: je kunt veel anderen niet aanspreken op hun gedrag in een topic, want er wordt nog even extra doorgegaan. Expres.

En er is altijd wel een excuus waarom het toch moet kunnen want (die ander heeft het ernaar gemaakt, had zelf ook wel kunnen bedenken, had het vriendelijker moeten vragen, had vooraf al alle details moeten geven, etc.)

Maar het punt is dus: op deze manier zet een vrij kleine groep gebruikers de toon, en bepalen ze ook werkelijk wat aanvaardbaar is en niet - en dat zijn niet de mods. Doe je iets zoals zij dat niet willen? Dan kan je topic om zeep geholpen worden. Vraag je om het anders te doen? Kan niet, dan gaat men expres nog even door.

En je kunt het dan wel willen hebben over mijn aandeel maar als het niet zo ontzettend voorspelbaar was omdat het zoveel voorkomt, ook bij anderen, had het niet gewerkt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:10

luxx schreef:
Ayasha schreef:
Weet je wat het is. Het punt is dat er bokkers zijn die graag uitdelen maar die niet, gewoon NIET kunnen incasseren. :) En daar begint het probleem dat je ook hier in het topic ziet. :)

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld, zou je dat nader uit kunt leggen? Zou daar wel een voorbeeld van willen zien. Wie deelt er wat uit en wat zou geïncasseerd moeten worden wat niet gebeurd?

Als jij me verteld hoe ik dat kan uitleggen zonder bokkers als voorbeeld te nemen wil ik dat met liefde voor je doen. :)
Maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen aan dat echt meer uit te leggen zonder dat ik voorbeelden aan haal en dat maakt dan weer dat me terecht verweten zal worden dat ik persoonlijk word. Want specifieke voorbeelden aanhalen zou het nu eenmaal heel persoonlijk maken. :) Hier in het topic speelt zich al een mooi voorbeeld af. :) Je reageert er zelfs op.

Er zijn bokkers die een hele sterke mening hebben, die sterke mening ook regelmatig delen (begrijp me niet verkeerd, dat juich ik enkel toe, ook als ik het er niet mee eens ben.) maar die vervolgens, wanneer een andere bokker daar met een even sterke mening tegen in gaat, de geslagen hond gaan spelen of langs alle kanten draaien en keren om de vermoorde onschuld/de geslagen hond te spelen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:12

Ja maar, alles hangt ook af van de situatie. Wanneer ik een topic zou openen met de bedoeling om feedback te krijgen, verwacht ik mij er ook aan dat er tips binnen komen waar ik niets mee kan. En daar zou ik dan ook gewoon niet op in gaan, zelfs al blijft die persoon zijn of haar visie doorduwen.
Wanneer ik een topic open om mijn paard te laten zien en over mijn paard te vertellen, dan hoef ik geen feedback. Het is slechts een foto of een gebeurtenis die ik wil delen. Als dan iemand op basis van die summiere info begint te oordelen, kan ik minder relativeren, omdat die persoon gewoon oordeelt zonder het totaal plaatje te kennen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:15

Shaggy09 schreef:
Ik denk dat weinig bokkers het leuk vinden wanneer er pagina's lang offtopic word gegrapt.
Maar in dit geval had Shadow blijkbaar last van 1 gifje, dan moet je niet komen kletsen hier als je dat al niet aan kan. Vind dat echt zo intolerant als iets op een forum.

Wel jammer dat je zo slecht leest, snap je reacties nu ook beter

Shadow neemt zoveel moeite om met aandacht vriendelijke, doordachte en inhoudelijke posts te schrijven dat het daar niet aan kan liggen in ieder geval. Ben ook wel blij dat ik in haar kamp zit trouwens, wij hebben tenminste een goede woordvoerder die iets te melden heeft

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:19

luxx schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik denk dat weinig bokkers het leuk vinden wanneer er pagina's lang offtopic word gegrapt.
Maar in dit geval had Shadow blijkbaar last van 1 gifje, dan moet je niet komen kletsen hier als je dat al niet aan kan. Vind dat echt zo intolerant als iets op een forum.

Wel jammer dat je zo slecht leest, snap je reacties nu ook beter

Shadow neemt zoveel moeite om met aandacht vriendelijke, doordachte en inhoudelijke posts te schrijven dat het daar niet aan kan liggen in ieder geval. Ben ook wel blij dat ik in haar kamp zit trouwens, wij hebben tenminste een goede woordvoerder die iets te melden heeft
Bij deze ben je echt al mijn respect verloren, jezelf verschuilen achter een groepje, hilarisch :')

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:22

Luxx, kampen? We reageren toch als individuen of niet? Juist het idee dat er kampen zijn lijkt mij niet bevordelijk voor de sfeer in topics. :)

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:24

mirjamalvaro schreef:
Luxx, kampen? We reageren toch als individuen of niet? Juist het idee dat er kampen zijn lijkt mij niet bevordelijk voor de sfeer in topics. :)
Bovendien vind ik het een erg enge uitspraak/visie en dat meen ik oprecht.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:25

mirjamalvaro schreef:
Luxx, kampen? We reageren toch als individuen of niet? Juist het idee dat er kampen zijn lijkt mij niet bevordelijk voor de sfeer in topics. :)

Ik druk me niet goed uit, gelijkgestemden bedoel ik, hoewel je dat ook prima zo kunt zeggen natuurlijk. Alleen hebben mensen dan weer een stok om mee te slaan, huffen en puffen, kampen, kampen?!? Maargoed, ik weeg mijn woorden inderdaad meestal niet zo goed af
Laatst bijgewerkt door luxx op 02-10-19 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25607
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:27

Ik houd niet van kampen, maar ik vind het beginnen over een grapje in een topic (wat ik soms heel leuk vind en soms té en dus irritant) en die bokkers die schuld geven dat een topic offtopic gaat in dit geval echt niet waar en niet netjes. Er waren daarvoor al een hoop inhoudelijke reacties geplaatst waar niet op gereageerd wordt en daarna ook weer. Die reacties worden allemaal genegeerd/overgeslagen om een punt duidelijk te maken, tenminste dat is hoe het op mij overkomt.

Ik geloof ook helemaal niet in kampen of groepjes. Of ik val er helaas buiten, bij beide groepen hoor ik blijkbaar niet. En er is maar 1 kamp met een goede woordvoerder??? Ik ben het niet met jou/jullie eens, maar ik vind ook dat degene met een soortgelijke mening dat goed uitleggen, alleen is dat blijkbaar volgens jou niet zo.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:27

Ailill schreef:
mirjamalvaro schreef:
Luxx, kampen? We reageren toch als individuen of niet? Juist het idee dat er kampen zijn lijkt mij niet bevordelijk voor de sfeer in topics. :)
Bovendien vind ik het een erg enge uitspraak/visie en dat meen ik oprecht.

Ja precies, jij nog een keer eroverheen, ik heb een fijne stok gegeven. Er zijn ook vakantie kampen hè

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:32

luxx schreef:
Ailill schreef:
Bovendien vind ik het een erg enge uitspraak/visie en dat meen ik oprecht.

Ja precies, jij nog een keer eroverheen, ik heb een fijne stok gegeven. Er zijn ook vakantie kampen hè
Sorry Luxx, maar je begint er echt zelf mee. Naar mijn weten hebben wij elkaar nooit direct hier op Bokt gesproken. Wat ook niet hoeft hoor.

Maar als je dan a) vol in de aanval gaat en b) zaken voor een ander in gaat vullen, dan kun je, zeker vanuit mij, inderdaad een tegenreactie verwachten.

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:34

Luxx het spijt mij zeer dat je het ziet als slaan. Maar het woord "kampen" en dan vooral met een goede woordvoerder deed mij echt denken dat er twee "teams" waren.
In dit geval behoorde ik toch echt niet bij een van de twee. Zo hou ik niet van de grapjes, maar erger ik mij er ook niet aan. Ik negeer ze gewoon en ga verder met de orde van de dag.
Daarom ook mijn mening dat we vooral als indivudi moeten blijven reageren. En veel minder als "wij tegen ...".

Nogmaals sorry als je mijn post verkeerd opgenomen hebt, ik wou zeker niemand beledigen oid.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:39

Heb even mijn eigen berichten terug gelezen en ik ben (in mijn ogen) gewoon begonnen in het topic te posten, toen was ik het ergens niet mee eens (of juist mee eens) en vervolgens heb ik mijn mening gegeven en ik vond het blijkbaar nodig om die mening te gaan verdedigen. Weet ook niet precies wat er gebeurt is, probeer dit meestal te voorkomen, vandaar dat wij ook verder nooit in gesprek geweest zijn en jij mij niet kent. Ik zie jou wel altijd overal opduiken, vaak met je matties, niet altijd, je bent soms plezierig aanwezig maar ook niet altijd. Zelf zie ik niet waar ik in de aanval gegaan ben of waar ik iemand aangevallen heb maar dat is misschien een kwestie van er te dicht op zitten
Laatst bijgewerkt door luxx op 02-10-19 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:43

Dus: mag je kritisch zijn op Bokt?
Kennelijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:56

rien10 schreef:
Dus: mag je kritisch zijn op Bokt?
Kennelijk niet.


Of toch niet ongevraagd

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:59

Mmm. Dat ga ik nog eens herkauwen. Moet nog ff in mijn brein settelen. Of niet :)

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:59

SVRL schreef:
rien10 schreef:
Dus: mag je kritisch zijn op Bokt?
Kennelijk niet.


Of toch niet ongevraagd


Of nog beter misschien, want andere willen wel weer ongevraagde tips. Als men duidelijk maakt er niets van te willen weten, niet door blijven gaan. Je bereikt er toch niets mee. :D