Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goldenarrow schreef:Jaren terug (ver voor mijn modtijd) was het inderdaad anders. Daar bleef de OW ook maar 6 maanden bij je naam staan, nu is dat 2 jaar. Ik kan me voorstellen dat een OW een veel zwaardere maatregel is geworden, ook de reden waarom we nu altijd minstens 1 UN sturen. Of het moet echt zo ontzettend over de schreef gaan dat een UN niet voldoende is. Maar dat komt eigenlijk niet voor, of we kiezen voor een andere maatregel.
Lente schreef:pien_2010, Murosch schreef dat over dreigen
Jouw post kwam er tussendoor toen ik zat te typen. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk aan te passen zodat mijn reactie op jullie beiden sloeg.
Wat betreft dat het supercorrect moet... Daar is geen ja of nee op hoor maar het is wel een stapje naar bewustwording; waarom doen we dit eigenlijk. En dat bewustzijn is je basis.
Lente schreef:Dat klopt daar ben ik het helemaal mee eens Lente en daarom ook het woordje "super correct". Daar zit dat bewust wordende aspect al in want zoals ik al eerder schreef: "het gaat met een OW wel ergens over.Wat betreft dat het supercorrect moet... Daar is geen ja of nee op hoor maar het is wel een stapje naar bewustwording; waarom doen we dit eigenlijk. En dat bewustzijn is je basis.
Neonlight schreef:Voorheen was het zo dat een 1ste OW geen sanctie had, een 2de een dagban, een 3de een weekban, een 4de een maandban, een 5de een 3 maandenban en een 6de een exit (BOT). Een OW was 6 maanden geldig. Als je dan kijkt over 6 maanden hoelang iemand geband is bij een 5de OW, die zit dus nauwelijks op bokt. Een 6de OW kwam dus weinig voor, omdat er tegen die tijd al OW's verlopen waren.
Met het huidige systeem is dat niet meer zo, en daarmee kunnen we de echte raddraaiers via dit systeem goed aanpakken. We blijven dan niet aan de gang met OW's, het houdt nu echt een keer op.
Het mooie van het OW systeem is dat iemand wel de kans krijgt om zich te verbeteren, het is niet direct exit. En we zien dat toch ook heel vaak gebeuren.
Iris82 schreef:Interessant in dit geval ook hoe een topic een wending kan nemen. Ik zou bijna temmen voor offtopic..
Hilli schreef:Je zou zoiets ook op een teamdag kunnen doen natuurlijk. Er zijn nog veel meer van dat soort rollenspellen die én de onderlinge binding binnen het team vergroten én je iets vertellen hoe je overkomt.
Amandavd schreef:Neonlight schreef:Voorheen was het zo dat een 1ste OW geen sanctie had, een 2de een dagban, een 3de een weekban, een 4de een maandban, een 5de een 3 maandenban en een 6de een exit (BOT). Een OW was 6 maanden geldig. Als je dan kijkt over 6 maanden hoelang iemand geband is bij een 5de OW, die zit dus nauwelijks op bokt. Een 6de OW kwam dus weinig voor, omdat er tegen die tijd al OW's verlopen waren.
Met het huidige systeem is dat niet meer zo, en daarmee kunnen we de echte raddraaiers via dit systeem goed aanpakken. We blijven dan niet aan de gang met OW's, het houdt nu echt een keer op.
Het mooie van het OW systeem is dat iemand wel de kans krijgt om zich te verbeteren, het is niet direct exit. En we zien dat toch ook heel vaak gebeuren.
Als ik vanuit mijzelf spreek als echte raddraaierIk heb mijzelf niet verbeterd maar ben gewoon gestopt met reageren. Omdat ik persoonlijk echt het gevoel kreeg dat elk bericht onder het vergrootglas had liggen. Ik heb een ow gekregen voor een bericht waarbij ik echt dat, dit gaat nergens meer over. Dus ik reageer alleen nog in een HK topic, dus Bokt blij, ik blj
Ik vind het systeem zoals je uitlegt wel goed, ik vond die 2 jaar eerst echt belachelijk maar met je uitleg snap ik het wel.
Duhelo schreef:Maar je hebt scherp en je hebt mensen persoonlijk / onnodig aanvallen. Daar zit wel een behoorlijk verschil tussen. Scherp is geen probleem, scherp is goed. Maar dat kan ook zonder persoonlijk te worden. (en voor er direct opgesprongen wordt. Ik heb het nu niét over specifieke gevallen, ik heb het hier puur over het "algemeen".
Palmera schreef:Maar dit moet toch ook kunnen? "Je bent bijzonder dom bezig." of "Wat ben je toch een lief, onhandig en onnozel knuffeltje"
Vertel mij maar gewoon dat ik dom bezig ben, hoor! Is véél duidelijker. Daarnaast zou ik bij de tweede opmerking bijna gaan denken dat degene die me dat zegt verkering zoekt i.p.v kritisch is.
Palmera schreef:Maar dit moet toch ook kunnen? "Je bent bijzonder dom bezig." of "Wat ben je toch een lief, onhandig en onnozel knuffeltje"
Vertel mij maar gewoon dat ik dom bezig ben, hoor! Is véél duidelijker. Daarnaast zou ik bij de tweede opmerking bijna gaan denken dat degene die me dat zegt verkering zoekt i.p.v kritisch is.