Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:58

Zonnebloem:

Ik begrijp dat de discussie elders moet worden voortgezet.
Maar er mogen op ITP ook geen opmerkingen meer worden gemaakt over harnachement?!
Lijkt mij toch een belangrijk onderdeel (aanvulling) van het hele rij-technische gedeelte.
Immers, met goed passend harnachement wordt het rijden toch echt een stuk prettiger/makkelijker.

Er valt nu eigenlijk niets meer te melden. Behalve dan dat ik hoop dat TS na gaat denken over de feedback mbt zadel. Naast de mensen die je inschakelt is het namelijk ontzettend belangrijk om zelf de ogen open te houden.

Geerke:
Dan wel graag een andere zadelpasser :+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:59

geerke schreef:
En topic is weer open.... bokkers voelen zich begrepen?

ben benieuwd of er nu ook iets nieuws word gemeld :+[/quote]

Ik hoop dat TS en vriendin het lef hebben om iets met de opmerkingen te doen en ook dat met bokt in dat topic willen delen.[/quote]

ik hoop ook dat ze voor de vierde maal een zadelpasser erbij laten komen :+[/quote]

Sarcastisch bedoeld neem ik aan, aangezien volgens jou het zadel goed ligt :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:00

Met welk doel is het dan heropend? Je geeft nl aan dat er niet gereageerd mag worden op wat er op de foto's te zien is.. (zoals een slecht passend zadel, een niet zo happy kijkend paard en de nog niet zo briljante rijkunst van de ruiter). Waarom het topic dan niet verplaatsen naar HAW ? Dat gebeurt toch ook wel zonder toestemming van een TS?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:00

geerke schreef:
Ailill schreef:
Goed voorbeeld. Ik sta nog steeds achter mijn berichten in dat topic, al was het soms op het randje. Wel opvallend dat een aantal zich in het betreffende topic vrij bot uitlaten jegens TS en in het hier besproken topic juist tegenovergesteld handelen/schrijven.

ik heb dit topic gisteren even doorgelezen...Wat mij opviel is de reactie van de TS op meteen de eerste post...duldt geen tegenspraak,staat totaal niet open voor kritiek.Daar gaan mijn haren direct van overeind staan.
Vind niet dat Maarten en KBK zo reageren.
T gaat anders wel precies zo te werk binnen topic en verwijt vervolgens anderen dat ze ook zo reageren.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:06

Jannepauli schreef:
Met welk doel is het dan heropend? Je geeft nl aan dat er niet gereageerd mag worden op wat er op de foto's te zien is.. (zoals een slecht passend zadel, een niet zo happy kijkend paard en de nog niet zo briljante rijkunst van de ruiter). Waarom het topic dan niet verplaatsen naar HAW ? Dat gebeurt toch ook wel zonder toestemming van een TS?

Als HAW-mod wil ik hier even op inhaken. Eigenlijk worden er nooit topics van de ITP-fora naar HAW verplaatst. Er is meestal een goede reden namelijk dat iemand het topic namelijk op ITP plaatst, namelijk om gewoon leuke foto's te laten zien en niet per se om commentaar te krijgen op het rijden.

Wel verplaatsen we soms in overleg topics van HAW naar een ITP forum. Dit gebeurt dan wel in overleg met de TS en gebeurt alleen als het echt duidelijk een ITP topic is, maar gewoon verkeerd is geplaatst. Of als een TS nieuw is en (nog) niet op de hoogte is van het verschil tussen RIJ-ITP en RT-HAW. Maar andersom de topics verplaatsen komt dus eigenlijk nooit voor.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:06

Liselot schreef:
Sinds wanneer wordt er in zo'n geval niet meer eerst een hulk opmerking geplaatst dan? Is geen verwijt trouwens, maar oprechte interesse

Die beslissing is altijd erg moeilijk, vlak ervoor was al een hulk geplaatst, ervaring met dit soort topics wijst uit dat het vrijwel altijd uitloopt op een slotje vanwege het negeren van moderatoropmerkingen. Nog een groene balk om de discussie over het niveau in een ander topic voort te zetten was waarschijnlijk een betere optie geweest, maar niet 1 die op dat moment in mij op kwam. Wat dat betreft ben ik ook maar gewoon een mens.

ingedebruijn schreef:
Zal een stil topic blijven nu.. :')

Kan ik hieruit concluderen dat de reden TS reageert waarschijnlijk niet meer, geen reden is om een topic te sluiten?

Voor zover ik weet zijn de enige topics die we om deze reden sluiten topics van niet goedgekeurde schaduwaccounts die, omdat ze geband zijn, niet meer kunnen reageren. Het is dan naar de gebruiker toe eerlijker om aan te geven dat het account niet meer kan reageren, dan dat ze veel moeite doen om uitgebreid te reageren en TS reageert ineens niet meer.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:18

zonnebloem18 schreef:
Liselot schreef:
Sinds wanneer wordt er in zo'n geval niet meer eerst een hulk opmerking geplaatst dan? Is geen verwijt trouwens, maar oprechte interesse

Die beslissing is altijd erg moeilijk, vlak ervoor was al een hulk geplaatst, ervaring met dit soort topics wijst uit dat het vrijwel altijd uitloopt op een slotje vanwege het negeren van moderatoropmerkingen. Nog een groene balk om de discussie over het niveau in een ander topic voort te zetten was waarschijnlijk een betere optie geweest, maar niet 1 die op dat moment in mij op kwam. Wat dat betreft ben ik ook maar gewoon een mens.

Geen kikker? -O- :D Tnx voor je uitleg!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:19

Zonnebloem:

Snorlex schreef:
Maar er mogen op ITP ook geen opmerkingen meer worden gemaakt over harnachement?!
Lijkt mij toch een belangrijk onderdeel (aanvulling) van het hele rij-technische gedeelte.
Immers, met goed passend harnachement wordt het rijden toch echt een stuk prettiger/makkelijker.

Er valt nu eigenlijk niets meer te melden. Behalve dan dat ik hoop dat TS na gaat denken over de feedback mbt zadel. Naast de mensen die je inschakelt is het namelijk ontzettend belangrijk om zelf de ogen open te houden.

Edit: hoewel ik natuurlijk snap dat in het betreffende topic dat weer onder herhaling zal vallen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:23

Snorlex schreef:
geerke schreef:
ik heb dit topic gisteren even doorgelezen...Wat mij opviel is de reactie van de TS op meteen de eerste post...duldt geen tegenspraak,staat totaal niet open voor kritiek.Daar gaan mijn haren direct van overeind staan.
Vind niet dat Maarten en KBK zo reageren.

Zoals ik mijn herinner...
Er wordt aangegeven dat het zadel niet lekker lijkt te liggen/weinig doet voor de houding en balans van de ruiter.
Er wordt gereageerd met "zadel is door zadelpasser nagekeken".
Hierop wordt door verschillende bokkers aangegeven "goh, vraag eens een second opinion/kijk zelf kritisch".
Daarop wordt vervolgens niet meer gereageerd (erg jammer).
Want als ik iets op (de harde) manier heb geleerd is het om zeker in de paardenwereld zelf je ogen open te houden en niet blind te vertrouwen op eenieder die je inschakelt.
Joh, had ik dat eerder geweten dan was mijn spaarrekening het dubbele van wat het nu is. :')
Maarja, je leert door trail and error.

Ik had ook niet meer gereageerd. Ze hebben aan gegeven hoe zij er over denken. Omdat bokkers zeggen dat het anders moet, moet dat ook?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:25

Joanne1987 schreef:
geerke schreef:
En topic is weer open.... bokkers voelen zich begrepen?

ben benieuwd of er nu ook iets nieuws word gemeld :+

Ik hoop dat TS en vriendin het lef hebben om iets met de opmerkingen te doen en ook dat met bokt in dat topic willen delen.[/quote]

ik hoop ook dat ze voor de vierde maal een zadelpasser erbij laten komen :+[/quote]

Sarcastisch bedoeld neem ik aan, aangezien volgens jou het zadel goed ligt :+[/quote]

ho,ho....ik heb nergens geschreven dat het zadel goed ligt,ik kan dit niet zo beoordelen op deze manier.
Eerst een ruiter erop met een onafhankelijke zit en een goede balans en dan weer eens kijken.Dan foto's van de ligging zonder ruiter en dekje.

Joanne1987

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:27

Heb even terug gekeken, klopt, mijn excuses

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:28

Snorlex schreef:

Het is toegestaan om negatief commentaar te geven, of het zinvol is om hetzelfde commentaar nog 120 keer te herhalen is alleen iets waar ik mijn vraagtekens bij heb. Ditzelfde herhalen zien we bijvoorbeeld ook wel eens in topics waarbij TS geen cap draagt of een ruiter eigenlijk iets te groot/zwaar is.

Ondanks dat de reacties heel logisch zijn en voortvloeien uit de foto's in de OP is iets op een gegeven moment wel vaak genoeg gezegd naar mijn mening (dus niet van het team) en heeft het eigenlijk geen meerwaarde er constant op door te gaan. De regels hierover zijn op HAW eigenlijk heel streng, maar we zijn nu aan het bespreken hoe we hier in het vervolg mee om gaan op ITP.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:36

zonnebloem18 schreef:
Het is toegestaan om negatief commentaar te geven, of het zinvol is om hetzelfde commentaar nog 120 keer te herhalen is alleen iets waar ik mijn vraagtekens bij heb. Ditzelfde herhalen zien we bijvoorbeeld ook wel eens in topics waarbij TS geen cap draagt of een ruiter eigenlijk iets te groot/zwaar is.

Ondanks dat de reacties heel logisch zijn en voortvloeien uit de foto's in de OP is iets op een gegeven moment wel vaak genoeg gezegd naar mijn mening (dus niet van het team) en heeft het eigenlijk geen meerwaarde er constant op door te gaan. De regels hierover zijn op HAW eigenlijk heel streng, maar we zijn nu aan het bespreken hoe we hier in het vervolg mee om gaan op ITP.

Complimenten dan ook maar tot een minimum beperken :)? Het is na 200 aaahws ook wel duidelijk dat iets schattig is.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:39

_San87_ schreef:
zonnebloem18 schreef:

Complimenten dan ook maar tot een minimum beperken :)? Het is na 200 aaahws ook wel duidelijk dat iets schattig is.

Eens, dan moet het wel voor alles gelden.

Ik vraag me dan ook af wat het nut nog is van zo'n topics als je niets mag herhalen. Ik open een topic, bekijk de foto's en aan de hand van die foto's zal ik reageren. Als de ruiter te groot is, dan zal dat in mijn reactie staan. Ligt het zadel niet goed, dan zal ik dat ook vermelden. Ik lees ook niet elke keer de hele topics door om te kijken of hetgeen dat ik ga zeggen al gezegd is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:44

Wat dat betreft had die ene mod dus wel gelijk hoor; Je komt nu echt zelden tot nooit 10 pagina's van alleen maar ooh's en aaw's tegen hoor, want dat zegt iedereen het 1x namelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:47

ohjajoh6 schreef:
Wat dat betreft had die ene mod dus wel gelijk hoor; Je komt nu echt zelden tot nooit 10 pagina's van alleen maar ooh's en aaw's tegen hoor, want dat zegt iedereen het 1x namelijk...

Ik ben het daar niet mee eens. Als er foto's op RIJ-ITP staan van een zeer imponerend paard of een ruiter met een fantastische houding komt het ook meer dan eens voor dat er meer dan 5 pagina's gevuld zij met 'ohhh wat mooi' en 'ohhhh wat zit je netjes'. Ook dit fenomeen zie je een stuk vaker bij 'bekende bokkers'.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:49

Emmaa_ schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ik ben het daar niet mee eens. Als er foto's op RIJ-ITP staan van een zeer imponerend paard of een ruiter met een fantastische houding komt het ook meer dan eens voor dat er meer dan 5 pagina's gevuld zij met 'ohhh wat mooi' en 'ohhhh wat zit je netjes'. Ook dit fenomeen zie je een stuk vaker bij 'bekende bokkers'.

:j Vooral als de TS hier dan op ingaat met 'Dankje! :D ' of andere reacties, wat dus weer een reactie oproept van de gebruikers. Zo wordt het aantal reacties aardig opgevoerd, terwijl het allemaal over hetzelfde gaat in feite.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:51

Emmaa_ schreef:
ohjajoh6 schreef:

hoezo bekende bokkers?Als iemand netjes zit of als het paard super loopt kun je toch niet anders dan complimenten geven?
Neem aan dat je geen complimenten geeft omdat je de Bokker toevallig graag mag?
Wel realistisch blijven natuurlijk.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:51

Je kan eens sorteren op 'reacties' in plaats van op 'datum bericht'.
Daar zullen ook wel topics bij zitten met negatieve reacties, maar daar zitten ook topics bij waar het 10 pagina's lang gaat over 'wauw, wat gaaf'. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:53

Ok... Die ben ik eerlijk gezegd nog niet echt tegen gekomen, maar goed ik ontstip ook vaak dat soort topics als ik mijn zegje gedaan heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:53

geerke schreef:
Emmaa_ schreef:

hoezo bekende bokkers?Als iemand netjes zit of als het paard super loopt kun je toch niet anders dan complimenten geven?
Neem aan dat je geen complimenten geeft omdat je de Bokker toevallig graag mag?
Wel realistisch blijven natuurlijk.

Oh natuurlijk, ik zeg ook niet dat er iets mis is met complimenten geven of het aangeven als een ruiter heel netjes zit. Begrijpelijk toch, het is ook zeker leuk als er een keer een topic voorbij komt waar niemand iets op aan te merken heeft. Met 'bekendere bokkers' probeer ik alleen maar te zeggen dat ik persoonlijk een paar Bokkers heb waarbij ik altijd uitkijk naar nieuwe rijtopics. Altijd kwalitatief goede en prachtig bewerkte foto's, de mooiste paarden etc. Een beetje het jaloersmakende gevoel. Het zijn bepaalde bokkers die zo veel reacties krijgen, de mensen met hun HTK ponies die heel netjes zitten en ze heel netjes rondsturen krijgen ook wel positieve reacties, maar aanzienlijk minder.

Met het hele 10 pagina's vol complimenten probeer ik ook alleen maar te ontkrachten wat er net gezegd werd. Dat er nooit topics zijn met 10 pagina's vol oeh en ah. Dat is wel degelijk zo. Volgens de theorie waaronder dit topic gesloten is zouden die topics dan ook mod opmerkingen moeten krijgen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:01

Ik kan zo al 2 namen op noemen die toch altijd heel wat reacties krijgen als zij een topic openen. En al die reacties komen op hetzelfde neer: 'wauw'. :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:02

Waarom mogen meerdere bokkers niet aangeven dat het zadel zo beroerd is? Hoe meer verschillende bokkers dit aangeven, hoe groter de kans dat de ogen van TS geopend worden toch? Ik bedoel, als 10 bokkers het zeggen is de kans toch groter dat er op z'n minst een kern van waarheid in zit dan als 2 het zeggen toch? En met een beetje geluk ziet de TS dan in dat het toch echt eens tijd wordt om er een andere zadelmaker bij te halen.

Ik snap dat het niet toegestaan is als bijvoorbeeld één en dezelfde bokker in 1 topic door blijft hameren op het zadel, maar ik snap werkelijk waar niet waarom vertschillende bokkers het niet eenmalig mogen melden in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:08

Dat is toch het hele punt uiteindelijk? Het word door het gross niet eenmalig gemeld, maar vaker en gaan dan nog een reactie van ts eisen ook en owee als die dan uitblijft...

Ik blijf erbij; ik vind het altijd ontzettend knap :n , dat de gemiddelde bokker hier meer denkt te kunnen zien op een paar foto's - lees momentopname's, dan zadelmakers en da's bij elkaar.
En ik vind het dan dus gewoonweg niet correct, dat dit soort meningen letterlijk je door de strot geramd worden. Krijg er altijd een beetje het gevoel van geloof prediken bij...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:12

Er zijn zat zadelmakers die er de ballen verstand van hebben, helaas.
Je kan ook op nav enkele foto's niet concluderen dat een zadel goed ligt, maar bij dit zadel is het overduidelijk dat het enorm beroerd ligt. Het gaat ook niet om 1 of 2 fotos, het is topic na topic, de ene na de andere foto waaraan je ziet dat het zadel ronduit slecht ligt. Ik vind de kritiek dan ook zeer terecht en begrijp waarom het zoveel reacties losmaakt.