Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mondy_ schreef:Waarom is iedereen toch zo negatief naar de mensen die er vragen over gesteld hebben ? Wat maakt jullie meer dan hen? Als er klachten over zijn en er gaat naar een oplossing gezocht worden zodat iedereen tevreden is, wat is dan het probleem ?
Er bestond eerst geen uitgelicht, die paar dagen zonder overleven jullie ook wel. Of gaat het erom dat men nu te lui is om zelf wat topics aan te klikken
Femke(ll) schreef:Ik vind het feit dat het wel lijkt of het vriendjespolitiek is vele malen irritanter.
Van bepaalde bokkers zie ik gewoon meerdere keren een topic voorbij komen in Uitgelicht, terwijl de 'onbekendere' bokkers die ook onwijs mooie foto's hebben gewoon geen kans maken![]()
Heeft hier inderdaad niks mee te maken, maar zag dit als mogelijkheid om mijn frustratie daarover te uiten
Lara_Silver schreef:Femke(ll) schreef:Ik vind het feit dat het wel lijkt of het vriendjespolitiek is vele malen irritanter.
Van bepaalde bokkers zie ik gewoon meerdere keren een topic voorbij komen in Uitgelicht, terwijl de 'onbekendere' bokkers die ook onwijs mooie foto's hebben gewoon geen kans maken![]()
Heeft hier inderdaad niks mee te maken, maar zag dit als mogelijkheid om mijn frustratie daarover te uiten
Dit is natuurlijk onzin, en de uitleg hier over is reeds gepost, een tijd geleden. Topics van bekende bokkers komen nu eenmaal makkelijker boven drijven, en anderen wat minder. Daarvoor ook de tem functie, om het team attent te maken op een leuk foto-topic wat anders ongezien voorbij zou gaan omdat bokt nu eenmaal zo groot is.
Courses schreef:Ieder mag hier z'n eigen mening in hebben, mensen die het 'niet snappen dat fotografen hier moeilijk over doen' zien niet in hoeveel moeite er in foto's gaat zitten en dat dit gewoon ongewenste praktijken zijn. Uiteraard blijf je met elke kwestie houden dat meningen verschillen maar vind niet dat er erg rationeel gekeken word door sommige
idje schreef:Courses schreef:Ieder mag hier z'n eigen mening in hebben, mensen die het 'niet snappen dat fotografen hier moeilijk over doen' zien niet in hoeveel moeite er in foto's gaat zitten en dat dit gewoon ongewenste praktijken zijn. Uiteraard blijf je met elke kwestie houden dat meningen verschillen maar vind niet dat er erg rationeel gekeken word door sommige
Tja, wat zijn ongewenste praktijken.
Ik weet wel zeker dat menig vakfotograaf het aanbieden van shoots tegen betaling door hobbyfotografen buitengewoon ongewenst vinden.
Niet alleen wordt eronder hun duiven geschoten, maar deze wildgroei doet het aanzien van het vak nou niet bepaald goed.
Het is maar van welke kant je het bekijkt.
Courses schreef:Nou Marjoow, dat is niet helemaal relevant. Dan kun je zeggen dat elke foto die op welke plaats op internet van jou zonder toestemming gebruikt wordt maar door de vingers moet zien want 'het staat toch maar op het internet'. Het gaat om het principe.
Wat hierboven al aangegeven werd ergens is dat het gaat om het feit dat bij citeren niet met het citaat 'geknoeid' wordt. Wanneer je dan besluit juist dat deel te willen gebruiken en daar staat een logo in behoor je dat gewoon te overleggen. Mocht je dit niet doen is het alsnog niet de bedoeling op eigen houtje hier een beslissing over te maken.Ik ga nu niet wederom artikelen opzoeken waarin staat dat dit niet mag, dat is ondertussen wel bekend.
Verder zag ik vanmiddag ergens een post over 'inkomsten' van de fotograaf. Veel van de mensen die hier op Bokt fotograferen zijn voornamelijk hobby fotografen die daar qua inkomsten niet van afhankelijk zijn, dus dat speelt hier weinig rol in. Uiteraard is er kans wanneer een topic in 'Uitgelicht' staat dat er meer clicks (meer aandacht = meer buzz) gegenereerd wordt, maar dat maakt niet goed dat er ongevraagd iets veranderd wordt zonder toestemming.
Ieder mag hier z'n eigen mening in hebben, mensen die het 'niet snappen dat fotografen hier moeilijk over doen' zien niet in hoeveel moeite er in foto's gaat zitten en dat dit gewoon ongewenste praktijken zijn. Uiteraard blijf je met elke kwestie houden dat meningen verschillen maar vind niet dat er erg rationeel gekeken word door sommige
__Lauraa schreef:Wat ontzettend jammer! Ik vind het eerlijk gezegd wat overdreven hoe er gereageerd wordt.
In mijn ogen is het juist extra reclame als je foto in uitgelicht geplaatst wordt.
Misschien is het een idee dat de maker van een topic bij het aanmaken van het topic kan aanvinken of het topic in aanmerking mag komen voor uitgelicht of andersom? Dan wordt er toestemming gegeven maar is het niet zo ingewikkeld om het na te gaan vragen bij iedere fotograaf. De maker van het topic moet dit dan zelf navragen, dat scheelt jullie een hoop werk.
Hopelijk komt er een goede oplossing waar iedereen tevreden mee is.