Persevero schreef:Focussed schreef:De oplossing is om in de voorwaarden op te nemen dat wanneer je foto's plaatst op Bokt je automatisch akkoord gaat met het feit dat ze mogelijk bewerkt worden voor gebruik in Uitgelicht.
En aan te raden is dan een extra optie zodat je kunt aangeven dat hier niet akkoord mee gaat en dus de foto's nooit in Uitgelicht zullen komen.
Ik snap de principekwestie van de TS, het is niet netjes en niet zoals het hoort hoe het is gegaan.
denk dat dat ook niet zomaar kan, bokt zal dan moeten controleren of diegene werkelijk de eigenaar is van de afbeeldingen, anders schenden zij nog steeds het auteursrecht. dus wanneer ik foto's van mijn paard plaats maar mijn vriendin heeft ze gemaakt, is zij degene met de rechten niet ik.. Ook wanneer ze het bv met mijn camera gedaan heeft.
en dan komt ook de vraag wat mogen ze wel en niet veranderen? tot hoe ver gaat dat?
Ik vraag me dus af of iets meteen niet meer onder user-content valt als je het iets aangepast citeerd naar de voorpagina? Het lijkt me dat als iemand foto's op een site plaatst en daarbij akkoord gaat met voorwaardes terwijl ze die toestemmingen niet hebben dat nog steeds de schuld van die iemand is en niet van de site, het is toch voor sites als bokt toch niet te doen om dat dagelijks van een enorme hoeveelheid foto's te controleren of er wel toestemming is van de fotograaf om ze (in die vorm) te publiceren