Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet schreef:Weet je wat nou bijzonder is?
Dit topic gaat over precies hetzelfde als "Exterieur en Hengstenkeuze", alleen staat het nu bij Forumzaken.
Argumenten die genoemd worden bij Exterieur en Hengstenkeuze passeren hier nogmaals de revue.
Gezien de titel van dit topic denk ik dat het doel was om te bespreken dat de reacties niet altijd even vriendelijk zijn / overkomen en hoe je samen voor een prettig en meer toegankelijk forum kunt zorgen voor fokkers al dan niet bedrijfsmatig.
Aan de laatste paar pagina's te lezen is dat doel al niet meer voor ogen en verzandt het in dezelfde discussie.
Sammyoo schreef:Maar er zijn mensen met een gezonde, correcte maar wellicht gewone merrie die eens een veulen voor zichzelf willen fokken, al dan niet een kruising. Ik ben er absoluut niet voor om met een merrie te fokken die erfelijke aandoeningen heeft of exterieurmatige afwijkingen die problemen kunnen geven.
Dakotah schreef:Bovendien heeft het fokken met een papierloze merrie ook vaak te maken met het karakter. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen brave paarden met papier zijn.
Omdat je van zo'n merrie er nog wel 1 zou willen hebben.
Ik heb zelf al een aantal e-pony's/paarden bekeken, omdat ik een braaf beestje zoek voor de recreatie.
In de advertentie zgn. allemaal lieve, brave paarden.
Totdat je er komt voor bezichtiging.
Ik kom toch daarna vaak thuis, dat ik denk, jeetje wat zijn die van mij dan lief.
(ben al 1 keer thuis gekomen met een pimpelpaarse knie, en 1 keer bijna een schop recht in mijn gezicht, en nee ik deed niks vreemds)
Ja dan heb ik toch liever een pony met het karakter van mijn eigen pony's.
Ik ben tot nu toe nog niks vergelijkbaars tegengekomen.
Ze hebben allemaal wel iets dat me niet aanstaat in het karakter.
Sammie schreef:Nou ik niet
Ik vind het ook erg apart om te zeggen dat paarden zonder papieren eerder een rotkarakter hebben dan paarden met papieren.. Wat wél zou kunnen is dat een aantal paarden zonder papieren ooit eens met papier zijn geboren en dat die ‘kwijt’ geraakt, omdat er iets mankeert aan het dier. Of ze zijn gewoon altijd papierloos geweest. En dat mankement kan bijv. oorzaak zijn voor het karakter. Zo’n dier heeft bijv. pijn en wordt van hand tot hand gedaan omdat ie nu eenmaal in een goedkoop segment terecht is gekomen. En mensen die in dat segment zoeken hebben meestal niet de meeste kennis in huis, dus die snappen er niks van.
Maar goed vooralsnog zie ik geen relatie in karakter en bewust papierloos/met papier fokken. Niet alleen sportpaarden hebben een papier.En ook genoeg sportpaarden met een goede instelling.
Sammie schreef:Ik trok een andere conclussie, maar als dit er mee bedoeld wordt of iemand anders bedoeld dit ook dan is dat ook.... raar![]()
Electra63 schreef:Iedereen interpreteert het dus anders, zoals zo vaak op internet.![]()
Misschien kunnen wij dan concluderen, dat de deelnemers aan dit topic het hier niet met elkaar eens zullen worden. Sommigen fokken paarden met papier en hopen vooruitgang te boeken, de stam/nakomelingen te verbeteren. Anderen fokken voor zichzelf, ongeacht papier/afstamming/enz.
Als iedereen dan tevreden is, kan het topic gesloten worden.
stef schreef:Tja, er is ook een kans dat er straks een vliegtuig op mijn huis stort....
Niet fokken voor jezelf want misschien moet je het ooit verkopen vind ik echt onzin.
Ik leef vandaag....