Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:02

Magrathea schreef:
Ik vraag me toch echt af waar mensen die ervaringen vandaan halen. 2 of 3 berichten vind ik namelijk zeer sterk overdreven, dat heb ik echt nog nooit gezien.

Serieus? 2 berichten off-topic en er staat een mod, 1 of 2 ruzieachtige berichten en er staat een mod.

Iedereen weet dat knopje veel te goed te vinden, de verdraagzaamheid is ver te zoeken.
En imo heeft bokt dat aan zichzelf te danken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:03

Nadeel van een groene hulk zonder PB is dat als iemand offtopic gaat, de groene hulk negeert, en weer offtopic gaat, je nooit zeker weet of iemand de groene hulk ook gezien heeft, zeker in snellopende topics. Door een PB te sturen weet je zeker dat iemand de boodschap heeft ontvangen, en dus ook weet dat het niet offtopic gaan echt niet de bedoeling is.

Persoonlijk vind ik een offtopic discussie over "interpretatie van andermans bloeduitslagen" in een topic over een paard dat is afgevallen (en hoe met voer dik te krijgen) veel minder irritant (want is in ieder geval leerzaam) dan dat het gaat over beterschapswensen voor iemands tante die ziek is.

Een discussie tussen 2 gebruikers (beide niet TS) over dat de ene vind dat de ander geen recht van spreken heeft omdat ie zelf een te dun paard heeft, is ook niet relevant in het topic, en kan prima via de PB.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:04

papagroom schreef:
Ik vraag me ook heel erg af,wat er tegen off topic is,hier vloeien juist vaak de meest interessante discussies uit voort,in een RL gesprek kom je ook van het ene onderwerp in het andere.........
Zo zou je een topic kunnen openen over een bepaald paard,en terecht kunnen komen bij een ander,met de zelfde vader.......niets mis mee toch.......

Omdat het niet prettig is als jou topic wordt overgenomen.
Dat de 'anderen' dat dit misschien interessant vinden... (en vooral leuk om er een rellerig topic van te maken)
Dan denk ik... open je eigen topic en neem niet die van een ander over... maar dat is dan vaak niet interessant (werkt niet).
Circeltje rond. De virtuele wereld is net zo lastig als de 'echte'.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:06

senna21 schreef:
papagroom schreef:
Ik vraag me ook heel erg af,wat er tegen off topic is,hier vloeien juist vaak de meest interessante discussies uit voort,in een RL gesprek kom je ook van het ene onderwerp in het andere.........
Zo zou je een topic kunnen openen over een bepaald paard,en terecht kunnen komen bij een ander,met de zelfde vader.......niets mis mee toch.......

Dat de 'anderen' dat dit misschien interessant vinden... (en vooral leuk om er een rellerig topic van te maken)
Dan denk ik... open je eigen topic en neem niet die van een ander over... maar dat is dan vaak niet interessant (werkt niet).

Ghehe ja precies. Erg irritant als je iets vraagt in een gezelschap en vervolgens gebruiken ze jouw vraag over welk zadel je moet kiezen als opstapje naar een discussie over of iemand wel of niet fatsoenlijk rijdt.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:08

Magrathea schreef:
Shellyke schreef:
Misschien een slotje inbouwen zodat een TS het topic op slot kan gooien en daarnaast het een of ander aanpassen zodat niet meteen weer hetzelfde topic word geopend van ellende.

Dat wordt 'm systeemtechnisch al helemaal niet. Ingewikkeld, iets met modrechten..
Bovendien krijg je dan van die topics waarin de TS de waarheid over zijn/haar eigen handelen niet onder ogen wil/kan zien (denk aan 23/7 op stal en het dan raar vinden dat paard asociaal is naar andere paarden, een pessoabit erin hangen terwijl er niet eens eerst fatsoenlijk les is genomen, een veulen kopen als eerste eigen paard na 1 jaar manege ervaring zonder eerst informatie in te winnen etc) waarbij er dan maar gelijk een slotje op wordt gegooid, terwijl het hier juist waardevol kan zijn voor de TS om in te leren zien dat zijn/haar handelen echt not done is. Of de TS het topic nog zelfs maar aanklikt is een tweede :+ maar toch

@ PG Offtopic is vervelend als het een discussietopic is over bijvoorbeeld algemeen spoorgebruik. Iemand die hier graag meerdere meningen, voor en nadelen over leest heeft geen behoefte aan ervaringen met spoor merk X en dat paard van gebruiker A er zo lekker mee loopt en dat webshop Q zo traag levert terwijl gebruiker B de sporen snel nodig heeft voor de wedstrijd van zondag, want daar heeft ie al zo lang naar uitgekeken, eindelijk volgende winstpunt bla bla bla.

Snap je? :)

Klopt,maar als je dan vervolgens uit komt op de vraag hoe je bij de ovrgang l2 m1 van die zweep af komt,en m beter aan t been krijgt,is dat welliswaar off-topic maar wel een interessante wending.
In mijn opinie hoeft er dan dus niet ingegrepen te worden

Magrathea

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:11

Hangt ervan af. Voor even wel, als er echt diep op in wordt gegaan is het misschien beter om er een apart topic voor te openen. Want het leuke met offtopic gaan is dat het van offtopic op het topic naar offtopic op offtopic gaan (want vanuit de discussie die jij noemt kan je weer op een vraag komen die misschien nog wel met die specifieke discussie te maken heeft, maar helemaal niet meer met de vraag hoe men denkt over spoorgebruik)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:11

Magrathea schreef:
senna21 schreef:

Ghehe ja precies. Erg irritant als je iets vraagt in een gezelschap en vervolgens gebruiken ze jouw vraag over welk zadel je moet kiezen als opstapje naar een discussie over of iemand wel of niet fatsoenlijk rijdt.

Maar dat is ook weer de gemakzucht, mensen beginnen ergens anders over en iedereen ergert zich meteen juist omdat ze weten dat offtopic niet de bedoeling is. Wat gaan ze dan doen; berichten plaatsen 'offtopic!' 'ontopic weer' en dergelijke onliners zijn weer ergerlijk voor veel anderen in het topic.
Als het zelfregulerend wordt zou er in zo'n situatie minder snel wrijving zijn denk ik, wordt er gewoon verzocht een ander topic te maken en daar de discussie voort te zetten en denk dat anderen dan ook eerder geneigd zijn daarin mee te gaan, gewoon omdat de hele sfeer veel vriendelijker is.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:14

senna21 schreef:
papagroom schreef:

Prima,laat TS dan zelf aangeven of hij of zij de offtopicberichten op prijs stelt of niet en mocht daar geen gevolg aan gegeven worden de hulp in roepen van een mod.
Nu zijn het de mods zelf die op basis van eigen invulling iets bestempelen evt met bijbehorende gevolgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:14

Magrathea schreef:
Dat wordt 'm systeemtechnisch al helemaal niet. Ingewikkeld, iets met modrechten..
Bovendien krijg je dan van die topics waarin de TS de waarheid over zijn/haar eigen handelen niet onder ogen wil/kan zien (denk aan 23/7 op stal en het dan raar vinden dat paard asociaal is naar andere paarden, een pessoabit erin hangen terwijl er niet eens eerst fatsoenlijk les is genomen, een veulen kopen als eerste eigen paard na 1 jaar manege ervaring zonder eerst informatie in te winnen etc) waarbij er dan maar gelijk een slotje op wordt gegooid, terwijl het hier juist waardevol kan zijn voor de TS om in te leren zien dat zijn/haar handelen echt not done is. Of de TS het topic nog zelfs maar aanklikt is een tweede :+ maar toch

Ben je nu serieus? Mijn ervaring is dat dergelijke topic's ook vrij snel op slot gaan om zeer uiteenlopende redenen: niet eindeloos herhalen, ts heeft de boodschap al begrepen, niet zo agressief reageren enz.
Krijg daar altijd het idee van dat het belangrijker is iedereen tevreden te houden dan dat iemand wat leert.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:15

Ik denk wel dat de mods reageren op de vraag van de TS, dus dan zal de TS misschien met tems t 1 en ander hebben aangegeven?
Als er geen tems in een topic staan wordt er niet echt specifiek naar gekeken, dacht ik?

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:16

Magrathea schreef:
Hangt ervan af. Voor even wel, als er echt diep op in wordt gegaan is het misschien beter om er een apart topic voor te openen. Want het leuke met offtopic gaan is dat het van offtopic op het topic naar offtopic op offtopic gaan (want vanuit de discussie die jij noemt kan je weer op een vraag komen die misschien nog wel met die specifieke discussie te maken heeft, maar helemaal niet meer met de vraag hoe men denkt over spoorgebruik)

En hoe bepaal jij dan wat "echt diep op iets ingaan" is ?

Angela

Naar mijn idee wordt er trouwens ook al veel minder gemod op "offtopic" als het nog wel in de lijn is met het oorspronkelijke thema, vooral als TS mee gaat in de offtopic discussie. Nu moet het topic natuurlijk nog wel ergens heen gaan, want allemaal offtopic gaan (incl TS) over de nieuwe date van de buurvrouw heeft natuurlijk niets meer te maken met een topic over een paard met een hoefzweer. (ook al zou je zweren dat je de buurvrouw nog met de hoefsmid samen hebt gezien)

Cer

anneliesdj schreef:
Ben je nu serieus? Mijn ervaring is dat dergelijke topic's ook vrij snel op slot gaan om zeer uiteenlopende redenen: niet eindeloos herhalen, ts heeft de boodschap al begrepen, niet zo agressief reageren enz.
Krijg daar altijd het idee van dat het belangrijker is iedereen tevreden te houden dan dat iemand wat leert.

In hoeverre iemand wat leert door ze de huid vol te schelden of denigrerend te benaderen is altijd maar de vraag...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:23

Angela schreef:
Naar mijn idee wordt er trouwens ook al veel minder gemod op "offtopic" als het nog wel in de lijn is met het oorspronkelijke thema, vooral als TS mee gaat in de offtopic discussie. Nu moet het topic natuurlijk nog wel ergens heen gaan, want allemaal offtopic gaan (incl TS) over de nieuwe date van de buurvrouw heeft natuurlijk niets meer te maken met een topic over een paard met een hoefzweer. (ook al zou je zweren dat je de buurvrouw nog met de hoefsmid samen hebt gezien)

En toch snap ik daar het probleem niet van, op een gegeven moment zijn ze erover uitgepraat en komt het vanzelf weer terug op het oorspronkelijke onderwerp.
En wat is er mis met een dergelijke wending, als iedereen er lol van heeft, wat boeit het dan?

Cer schreef:
anneliesdj schreef:

In hoeverre iemand wat leert door ze de huid vol te schelden of denigrerend te benaderen is altijd maar de vraag...

Maar juist als je daar niet op ingrijpt wordt zo iemand aangesproken door anderen in het topic of door ts en dan zullen ze eerder tot de ontdekking komen dat ze zich wat netter moeten uitdrukken dan wanneer ze een hulk achter zich aan krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:25

Het ligt eraan in hoeverre iemand zich laat overschreeuwen door een groep 'betweters'.. Aan de andere kant, dan leren ze hoe het er in de echte wereld aan toe gaat..

Overigens, ik vind het pricipe "dan leren ze nog wat" ook zo wat, want de schreeuwerds hebben niet altijd gelijk natuurlijk :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:31

De topics zijn niet alleen voor de TS bedoeld. als iemand later dezelfde vraag heeft is het vervelend als het compleet offtopic gaat, en je dus niet of nauwelijks het antwoord terugvindt wat je zoekt. Ook al staat op pagina 10 de oplossing voor al je problemen, als pagina 5 t/m 9 volledig offtopic zijn heeft die tweede persoon er ook geen zin in om dat door te spitten.

Verder erger ik me IRL ook aan 'offtopic gaan'. Daarmee bedoel ik dat de discussie afdwaalt zonder dat het oorspronkelijke onderwerp is 'afgehandeld'. Daarnaast is het gewoon een regel op Bokt waar je je aan hebt te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:33

BAM. Een pb van een mod in mn inbox omdat humor niet meer mag schijnbaar. Offtopic... nou dat vond ik dan weer niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:33

Het off-topic gaan vind ik ook niet zo erg, er is altijd wel weer iemand die alleen de openingspost leest en alleen daarop reageert. Die krijgt dan wel de opmerking: "eerst even alles lezen", maar zo gaat het wel weer on-topic.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:41

amykimmie schreef:
BAM. Een pb van een mod in mn inbox omdat humor niet meer mag schijnbaar. Offtopic... nou dat vond ik dan weer niet.

Wat wil je hier mee zeggen? Ik zie helemaal geen berichten van jou in dit topic, dus hoe kun je daar nu een PB over krijgen?

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:43

Vreemde post hierboven Nynke55.
Antwoorden op het starttopic, is totaal-on-topic.... als je daar op reageert, hoogstens kan het mosterd na de maaltijd zijn.
Bovendien soms lees ik het start topic en realiseer me even niet dat er al een hoop achteraan is gekomen/ of ik heb geen tijd en zin het hele topic te lezen maar vind dat ik wel wat heb te meleden, dan zet ik het er overigens wel even bij. Maar off-topic....nee, dat is onmogelijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:45

Eeeeh, dat zei ik toch? :+

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:00

nynke55 schreef:
Het off-topic gaan vind ik ook niet zo erg, er is altijd wel weer iemand die alleen de openingspost leest en alleen daarop reageert. Die krijgt dan wel de opmerking: "eerst even alles lezen", maar zo gaat het wel weer on-topic.

Nee, jij zei dit :P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:10

Ik ben toch echt niet blond, maar ik zie het verschil niet. :n

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:13

2 non blondes *D

Maar ik lees bij jou:
Als iemand een paar pagina's later nog op het openingstopic reageert wordt die gevraagd on topic te gaan.

Ik schrijf:
Eigenlijk is het onmogelijk om off topic te gaan, als je op het openings/start topic reageert.
Het is hoogstens mosterd na de maaltijd.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:16

nynke55 schreef:
amykimmie schreef:

Wat wil je hier mee zeggen? Ik zie helemaal geen berichten van jou in dit topic, dus hoe kun je daar nu een PB over krijgen?

Er zijn wel degelijk 4 berichten van Amykimmie in dit topic. Een iets te snel getrokken conclusie.