Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Alane als een topic echt weer is bijgedraaid zet ik geen groene balk neer, maar zal ik de mensen er wel nog even op aanspreken.
In sommige gevallen is het alleen zo dat er wel vaker offtopic wordt gegaan en dat zie je dan 1 keer door de vingers (geen groene balk) omdat het weer ontopic is maar de tweede keer komt er dan dus wel een groene balk om extra duidelijk te maken dat offtopic gaan echt niet de bedoeling is.
Electra63 schreef:aikon schreef:Goh, ben dus niet de enige die het ziet.
Nee, ik sluit me ook hierbij aan. Vaak loopt het topic "vanzelf" weer goed en komt de groene hulk als mosterd na demaaltijd.
Doma_clasica schreef:Electra63 schreef:Ik heb (bijna) nog nooit gezien dat een moderator persoonlijk wordt aangevallen? Wel is er weleens kritiek of een vraag n.a.v. Groene hulk, maar dat lijkt mij geen probleem.
Er wordt wel degelijk veel over de mods geschreven. Alleen durven ze dat niet hier maar doen dat ergens anders.
Doma_clasica schreef:Er wordt wel degelijk veel over de mods geschreven. Alleen durven ze dat niet hier maar doen dat ergens anders.
Alane schreef:Het gebeurd vaker... en dan komt het als donderslag bij heldere hemel... totaal geen meerwaarde meer.
En dat is zonde, het haalt mi de geloofwaardigheid van de mods ook naar beneden.
Yasmine schreef:Alane schreef:Het gebeurd vaker... en dan komt het als donderslag bij heldere hemel... totaal geen meerwaarde meer.
En dat is zonde, het haalt mi de geloofwaardigheid van de mods ook naar beneden.
Als dit over OW's gaat, dan kan ik je vertellen dat er aan het uitdelen van een OW altijd overleg vooraf gaat. Een OW die verstuurd wordt is nooit een beslissing van één mod, maar dat is iets waarover we altijd eerst overleggen met minimaal 7 mods. Soms is het snel beslist dat er een OW naar iemand moet (bv. als het een erg grove overtreding is), maar als het een minder duidelijk geval is, dan soms kan het ook wat langer duren omdat wij hierover discussiëren. Of soms is het gewoon een periode (bijv. zomervakantie, Kerstperiode) waarin er minder mods online zijn, en dan duurt het altijd langer voordat je aan genoeg meningen komt om een OW te versturen. Maar zulke gevallen proberen we zoveel mogelijk te beperken. Aan de andere kant is het ook niet altijd goed om meteen de dag zelf een OW te versturen. Er zijn sommige topics waar de emoties behoorlijk hoog oplopen, niet alleen bij de gebruikers maar ook bij ons, de mods. Dan is het altijd goed om er even een nachtje over te slapen zodat je de dingen wat meer in perspectief kan zien.
Daarom kan het soms dus enkele dagen duren voor een OW verstuurd wordt, maar wij leggen onszelf de regel op dat berichten binnen 7 dagen moeten worden aangesproken. Als er bv. een OW op stapel staat maar die wordt niet op tijd (ie. binnen de 7 dagen) verstuurd door onze eigen fout, dan zal die ook niet meer verstuurd worden. Maar dus: ja, een OW kan soms op vrijdag worden verstuurd voor een bericht dat op maandag werd geplaatst. De grootste factor daarin is dat wij ook maar mensen zijn met studies, een job en een familie. Wij zijn niet 24u per dag online om te overleggen, soms zijn we ook eens een dagje afwezig, en die dingen kunnen zo af en toe de dingen vertragen. Maar wij rekenen erop dat de gebruikers dit ook verstaan.
En om de vraag hierboven te beantwoorden: ja, ik heb wel degelijk gelezen wat er gepost werd voor ik mijn opmerking plaatste. Mijn opmerking was ook relevant voor de discussie die er gaande was tussen Lente en Kadankovitch.
Alane schreef:zonnebloem18 schreef:Alane als een topic echt weer is bijgedraaid zet ik geen groene balk neer, maar zal ik de mensen er wel nog even op aanspreken.
In sommige gevallen is het alleen zo dat er wel vaker offtopic wordt gegaan en dat zie je dan 1 keer door de vingers (geen groene balk) omdat het weer ontopic is maar de tweede keer komt er dan dus wel een groene balk om extra duidelijk te maken dat offtopic gaan echt niet de bedoeling is.
Het gebeurd vaker... en dan komt het als donderslag bij heldere hemel... totaal geen meerwaarde meer.
Nuage schreef:In het nieuwe beleid zit juist dat je soms eerder bijstuurt dmv een groene balk dan dat je berichten gaat weghalen. Volgens de oude regels waren alle offtopic berichten uit dit topic weggehaald. Dat is niet gebeurd, er is alleen een groene balk geplaatst. Dus ik snap niet wat het probleem is. Eigenlijk is iedere vorm van moderatoringrijpen ongewenst als ik het goed begrijp, althans bij de mensen die dat aangeven in dit topic. Bokt is een forum waar gekozen is om bepaalde dingen niet toe te laten. Daarin is het een ander forum dan bijv. Fok.nl waarbij vrijwel alles kan. Dat is niet iets wat zal veranderen, zeker ook omdat het merendeel van de bokkers juist blij is met een gereguleerd bokt. De ene gebruiker heeft een hekel aan verwijderde offtopic berichten, waar de ander juist boos is als hij/zij door 8 blz offtopic berichten moet klikken om verder te kunnen lezen.
Overigens zie ik de discussie nu wel opeens veel breder worden. Het ging hier om openheid mbt uitgedeelde sancties. Dit is iets waar momenteel overleg over plaatsvindt onderling. Nu wordt er nog meer bijgehaald, eigenlijk het hele moderatorbeleid. Die discussies zijn volgens mij al eerder gevoerd en hier is reeds nieuw beleid uit voortgekomen.
Er wordt helemaal niet gezocht naar een reden om dit topic te sluiten. Sterker nog, ik denk dat we in dit soort topics dat juist liever zouden voorkomen omdat het averechts werkt. Vandaar al 2 keer een moderatoropmerking en geen enkel verwijderd offtopic bericht. Neem de groene balk dan ook serieus en blijf ontopic, zo kan dit topic ook gewoon open blijven.
Lente is nooit moderator geweest maar was lid van de bezwaarcommissie overigens. Dat is iets compleet anders.
Nuage schreef:@Alane: maar is dat dan de ban lijst zoals die er was of een andere invulling?
Overigens vraag ik me af of het echt zo slecht is gesteld met het vertrouwen. Dat er een aantal gebruikers zijn die weinig vertrouwen hebben in ons team dat is glashelder. Hopelijk kunnen we dat gedeeltelijk wegnemen maar ik denk ook dat een stukje daarvan niet door ons op te lossen is. Behalve misschien als alle moderators afgeschaft zouden worden en Bokt een compleet vrij forum zou worden
Maar ik weet zeker dat het ruime merendeel van de gebruikers helemaal niet het vertrouwen kwijt zijn. Sterker nog, die zien nooit/nauwelijks een mod voorbij komen.
Nuage schreef:Ja ik ken de ijsberg, maar waar baseer je nu deze opmerking op? Heb jij al die bokkers wel gesproken dan? Als mensen niet klagen betekent dit niet dat ze allemaal tevreden zijn, maar ook niet dat ze dit vast niet zijn. Dat is gewoon koffiedik kijken. Laten we het bij feiten houden en daar onze acties op baseren.
Citaat:Maar ik weet zeker dat het ruime merendeel van de gebruikers helemaal niet het vertrouwen kwijt zijn. Sterker nog, die zien nooit/nauwelijks een mod voorbij komen