Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:30

Alane als een topic echt weer is bijgedraaid zet ik geen groene balk neer, maar zal ik de mensen er wel nog even op aanspreken.
In sommige gevallen is het alleen zo dat er wel vaker offtopic wordt gegaan en dat zie je dan 1 keer door de vingers (geen groene balk) omdat het weer ontopic is maar de tweede keer komt er dan dus wel een groene balk om extra duidelijk te maken dat offtopic gaan echt niet de bedoeling is.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:58

Maar waarom komt zoiets 20 berichten of meer later? En niet alleen in dit topic. Ik krijg toch het idee dat een ban hier toch afhankelijk van is. Als de wrevel weer opgelost is, op wat voor manier dan ook, krijgen bepaalde bokkers toch nog een waarschuwing met een dreiging voor een OW of zelfs een ban. Dat vind ik niet terecht, het probleem is er niet meer. Dat zijn dingen die waarschijnlijk wel boven komen als er openheid van een ban komt. Ik vraag me dan ook af hoeveel bokkers een onterechte ban gekregen hebben.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:58

zonnebloem18 schreef:
Alane als een topic echt weer is bijgedraaid zet ik geen groene balk neer, maar zal ik de mensen er wel nog even op aanspreken.
In sommige gevallen is het alleen zo dat er wel vaker offtopic wordt gegaan en dat zie je dan 1 keer door de vingers (geen groene balk) omdat het weer ontopic is maar de tweede keer komt er dan dus wel een groene balk om extra duidelijk te maken dat offtopic gaan echt niet de bedoeling is.

Het gebeurd vaker... en dan komt het als donderslag bij heldere hemel... totaal geen meerwaarde meer.
En dat is zonde, het haalt mi de geloofwaardigheid van de mods ook naar beneden.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:14

Electra63 schreef:
aikon schreef:
Goh, ben dus niet de enige die het ziet. :)

Nee, ik sluit me ook hierbij aan. Vaak loopt het topic "vanzelf" weer goed en komt de groene hulk als mosterd na demaaltijd.

Had ik niet al iets vergelijkbaars geschreven bij de vorige groene balk? :)

Alane, u treft met hierboven staand bericht nagel op de kop!! _/-\o_

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:22

Ja dat klopt. Schijnbaar heeft de mod het niet gelezen, dus maar weer aangehaald :D O jeeh, herhalen mag niet :o Oeps. :')
Mosterd kan wel lekker zijn :9 Maar wel tijdens de maaltijd.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:33

Doma_clasica schreef:
Electra63 schreef:
Ik heb (bijna) nog nooit gezien dat een moderator persoonlijk wordt aangevallen? Wel is er weleens kritiek of een vraag n.a.v. Groene hulk, maar dat lijkt mij geen probleem.

Er wordt wel degelijk veel over de mods geschreven. Alleen durven ze dat niet hier maar doen dat ergens anders. :+

U verwijst vaker naar het bestaan van Poetsplaats (ja laten we een kat, een kat noemen) en hetgeen er geschreven wordt, maar wat draagt dat bij aan deze discussie? Hooguit één ding: censuur werkt niet!! Men vindt wel een weg om de onderdrukte mening te uiten.
Trouwens er bestaat een onbeperkte vrijheid van gedachte en de authoriteit van Bokt gaat niet verder dan Bokt. Wat ik daarmee wil zeggen is; dat al hetgeen ergens anders geschreven wordt over Bokt en haar moderatoren hier eigenlijk off-topic is

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:14

Doma_clasica schreef:
Er wordt wel degelijk veel over de mods geschreven. Alleen durven ze dat niet hier maar doen dat ergens anders. :+

Dit is toch puur de zaak opkloten. En ik vraag me af waarom de mensen dat volgens jou niet zullen durven, we zijn allemaal mensen en we plassen en poepen door hetzelfde gaatje.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:37

Alane schreef:
Het gebeurd vaker... en dan komt het als donderslag bij heldere hemel... totaal geen meerwaarde meer.
En dat is zonde, het haalt mi de geloofwaardigheid van de mods ook naar beneden.

Als dit over OW's gaat, dan kan ik je vertellen dat er aan het uitdelen van een OW altijd overleg vooraf gaat. Een OW die verstuurd wordt is nooit een beslissing van één mod, maar dat is iets waarover we altijd eerst overleggen met minimaal 7 mods. Soms is het snel beslist dat er een OW naar iemand moet (bv. als het een erg grove overtreding is), maar als het een minder duidelijk geval is, dan soms kan het ook wat langer duren omdat wij hierover discussiëren. Of soms is het gewoon een periode (bijv. zomervakantie, Kerstperiode) waarin er minder mods online zijn, en dan duurt het altijd langer voordat je aan genoeg meningen komt om een OW te versturen. Maar zulke gevallen proberen we zoveel mogelijk te beperken. Aan de andere kant is het ook niet altijd goed om meteen de dag zelf een OW te versturen. Er zijn sommige topics waar de emoties behoorlijk hoog oplopen, niet alleen bij de gebruikers maar ook bij ons, de mods. Dan is het altijd goed om er even een nachtje over te slapen zodat je de dingen wat meer in perspectief kan zien.

Daarom kan het soms dus enkele dagen duren voor een OW verstuurd wordt, maar wij leggen onszelf de regel op dat berichten binnen 7 dagen moeten worden aangesproken. Als er bv. een OW op stapel staat maar die wordt niet op tijd (ie. binnen de 7 dagen) verstuurd door onze eigen fout, dan zal die ook niet meer verstuurd worden. Maar dus: ja, een OW kan soms op vrijdag worden verstuurd voor een bericht dat op maandag werd geplaatst. De grootste factor daarin is dat er 1. overleg nodig is, maar ook 2. dat wij ook maar mensen zijn met studies, een job en een familie. Wij zijn niet 24u per dag online om te overleggen, soms zijn we ook eens een dagje afwezig, en die dingen kunnen zo af en toe de dingen vertragen. Maar wij rekenen erop dat de gebruikers dit ook verstaan. En het is natuurlijk ook maar de vraag hoe druk iemand zich kan maken over wat er gebeurt op Bokt - het is tenslotte "maar" een internetforum.

En om de vraag hierboven te beantwoorden: ja, ik heb wel degelijk gelezen wat er gepost werd voor ik mijn opmerking plaatste. Mijn opmerking was ook relevant voor de discussie die er gaande was tussen Lente en Kadankovitch.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:43

Yasmine schreef:
Alane schreef:

Als dit over OW's gaat, dan kan ik je vertellen dat er aan het uitdelen van een OW altijd overleg vooraf gaat. Een OW die verstuurd wordt is nooit een beslissing van één mod, maar dat is iets waarover we altijd eerst overleggen met minimaal 7 mods. Soms is het snel beslist dat er een OW naar iemand moet (bv. als het een erg grove overtreding is), maar als het een minder duidelijk geval is, dan soms kan het ook wat langer duren omdat wij hierover discussiëren. Of soms is het gewoon een periode (bijv. zomervakantie, Kerstperiode) waarin er minder mods online zijn, en dan duurt het altijd langer voordat je aan genoeg meningen komt om een OW te versturen. Maar zulke gevallen proberen we zoveel mogelijk te beperken. Aan de andere kant is het ook niet altijd goed om meteen de dag zelf een OW te versturen. Er zijn sommige topics waar de emoties behoorlijk hoog oplopen, niet alleen bij de gebruikers maar ook bij ons, de mods. Dan is het altijd goed om er even een nachtje over te slapen zodat je de dingen wat meer in perspectief kan zien.

Daarom kan het soms dus enkele dagen duren voor een OW verstuurd wordt, maar wij leggen onszelf de regel op dat berichten binnen 7 dagen moeten worden aangesproken. Als er bv. een OW op stapel staat maar die wordt niet op tijd (ie. binnen de 7 dagen) verstuurd door onze eigen fout, dan zal die ook niet meer verstuurd worden. Maar dus: ja, een OW kan soms op vrijdag worden verstuurd voor een bericht dat op maandag werd geplaatst. De grootste factor daarin is dat wij ook maar mensen zijn met studies, een job en een familie. Wij zijn niet 24u per dag online om te overleggen, soms zijn we ook eens een dagje afwezig, en die dingen kunnen zo af en toe de dingen vertragen. Maar wij rekenen erop dat de gebruikers dit ook verstaan.

En om de vraag hierboven te beantwoorden: ja, ik heb wel degelijk gelezen wat er gepost werd voor ik mijn opmerking plaatste. Mijn opmerking was ook relevant voor de discussie die er gaande was tussen Lente en Kadankovitch.

Nee ik heb het over de mod opmerkingen in een topic.
en ja jouw opmerking was wel op tijd, en ja ik begrijp dat een OW niet ala minuut kan worden gegeven. :D
En dat is een volgend probleem, persoonlijk opvatten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:50

Over de modopmerkingen: we hebben sinds enkele maanden een nieuw modbeleid waarin we zoveel mogelijk streven naar zelfregulatie in topics. In principe grijpen we alleen maar in waar het écht nodig is, bijvoorbeeld een discussie waar er erg heftig/beledigend wordt gereageerd etc. In de topics waar het niet de spuigaten uitloopt, proberen we zoals jullie al zeggen ervoor te zorgen dat de problemen zichzelf oplossen. Het is uiteraard normaal dat er discussies plaatsvinden op Bokt, uiteindelijk is het ook een discussieforum :)

Maar als er bv. openlijk een persoonlijke ruzie tussen meerdere gebruikers wordt uitgevochten, dan zullen we wel ingrijpen met een opmerking. We bekijken dus iedere keer afzonderlijk wat in dat topic het beste is: een algemene modopmerking, een PB naar de betreffende gebruikers, of iets anders. In andere topics spreken de gebruikers zelf elkaar aan op posts en taalgebruik; het is natuurlijk alleen maar fijn als het probleem zich dan oplost zonder dat wij er tussen moeten komen. Maar als er bv. een off-topic discussie op blz. 6 is en op blz 12 is de discussie weer on-topic, dan zou er in principe geen opmerking worden geplaatst door ons. Het kan natuurlijk wel zijn dat er off-topic reacties verwijderd werden (bv. in een HAW topic) en dan zal de mod wel een algemene "ik heb enkele off-topic reacties verwijderd"-opmerking posten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:26

en dat laatste zou ik achterwege laten incl. het verwijderen van off-topic reacties als het weer ontopic is.
Je rakeld het weer op.
Lijkt een beetje op, papa is thuis en spreekt je erop aan wat je s' ochtends verkeerd hebt gedaan.

Zet dan een opmerking in de openingspost dat er gaande het topic opmerkingen verwijderd zijn die niets met het onderwerp te maken hadden. Of laat ze gewoon staan, mn als er al meerdere blz overheen gegaan zijn.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:08

Tja Yasmine, als Bokt over is gegaan op zoveel mogelijk zelfregulering waarom dan deze hulk? Moderatoropmerking: De discussie die gevoerd wordt is erg interessant, maar zullen we na de zijsprong over taalgebruik weer on-topic gaan? Alvast bedankt. Niks geen haat en nijd, alleen een beetje dollen.

Over de modopmerkingen: we hebben sinds enkele maanden een nieuw modbeleid waarin we zoveel mogelijk streven naar zelfregulatie in topics. In principe grijpen we alleen maar in waar het écht nodig is, bijvoorbeeld een discussie waar er erg heftig/beledigend wordt gereageerd etc. In de topics waar het niet de spuigaten uitloopt, proberen we zoals jullie al zeggen ervoor te zorgen dat de problemen zichzelf oplossen. Het is uiteraard normaal dat er discussies plaatsvinden op Bokt, uiteindelijk is het ook een discussieforum

Dan de volgende hulk, Moderatoropmerking: Zoals ik op de vorige pagina al heb aangegeven, is het niet de bedoeling om off-topic te gaan. Nu wordt er onderhand weer een totaal andere discussie gevoerd die niets te maken heeft met het oorspronkelijke onderwerp. Als iemand aanstoot neemt aan het feit dat Horse Event wordt geadverteerd op Bokt, dan kan die gebruiker daar altijd een nieuw topic over aanmaken. Hetzelfde geldt voor de andere discussies die hier gevoerd worden. Maar om het topic niet te overspoelen met andere discussies, ga ik nog één keer vragen om het on-topic te houden. Zo niet, dan zal het topic op slot gaan.

Het lijkt er veel op dat je een reden zoekt om het topic op slot te kunnen gooien!?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:19

Alane schreef:
zonnebloem18 schreef:

Als ik de posts lees van iemand als gebruiker Lente, die ook moderator geweest is als ik het goed begrepen heb uit haar posts, dan twijfel ik ook een beetje aan de geloofwaardigheid. Als dat het voorbeeld moet zijn van een moderator, dan zie ik duidelijk naar voren komen dat de ergernis over een bepaalde bokker achter de schermen onderling uitgebreid besproken wordt. Ik kan me dan zo voorstellen dat zo'n gebruiker vervolgens door meerdere moderators wat scherper in de gaten gehouden wordt. Op die manier heb je dan als " gebeten gebruiker" zo een aantal OW's aan je broek hangen. Zeker als alle HK posten ook stuk voor stuk onder de loep genomen worden.

Dat gevoel had ik al een beetje maar met dit voorbeeld erbij wordt dat gevoel alleen nog maar versterkt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:24

In het nieuwe beleid zit juist dat je soms eerder bijstuurt dmv een groene balk dan dat je berichten gaat weghalen. Volgens de oude regels waren alle offtopic berichten uit dit topic weggehaald. Dat is niet gebeurd, er is alleen een groene balk geplaatst. Dus ik snap niet wat het probleem is. Eigenlijk is iedere vorm van moderatoringrijpen ongewenst als ik het goed begrijp, althans bij de mensen die dat aangeven in dit topic. Bokt is een forum waar gekozen is om bepaalde dingen niet toe te laten. Daarin is het een ander forum dan bijv. Fok.nl waarbij vrijwel alles kan. Dat is niet iets wat zal veranderen, zeker ook omdat het merendeel van de bokkers juist blij is met een gereguleerd bokt. De ene gebruiker heeft een hekel aan verwijderde offtopic berichten, waar de ander juist boos is als hij/zij door 8 blz offtopic berichten moet klikken om verder te kunnen lezen.

Overigens zie ik de discussie nu wel opeens veel breder worden. Het ging hier om openheid mbt uitgedeelde sancties. Dit is iets waar momenteel overleg over plaatsvindt onderling. Nu wordt er nog meer bijgehaald, eigenlijk het hele moderatorbeleid en zelfs de discussie over Horse Event wordt er bijgehaald. Die discussies zijn volgens mij al eerder gevoerd en hier is reeds nieuw beleid uit voortgekomen en/of uitleg gegeven.

Er wordt helemaal niet gezocht naar een reden om dit topic te sluiten. Sterker nog, ik denk dat we in dit soort topics dat juist liever zouden voorkomen omdat het averechts werkt. Vandaar al 2 keer een moderatoropmerking en geen enkel verwijderd offtopic bericht. Neem de groene balk dan ook serieus en blijf ontopic, zo kan dit topic ook gewoon open blijven.

Lente is nooit moderator geweest maar was lid van de bezwaarcommissie overigens. Dat is iets compleet anders.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:24

@maikeltje, is toch menselijk... ik kan me voorstellen dat het besproken wordt. Om allereerst te polsen of je het goed ziet en het niet persoonlijk is. En alle neuzen dezelfde kant op te krijgen tav hoe er mee om te gaan.
Wat niet inhoud dat er een heksenjacht moet komen tegen die gebruiker.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:25

Maikeltje, Lente is nooit moderator geweest, alleen lid van de bezwaarcommissie. De bezwaarcommissie heeft geen zicht op wat wij (de mods) achter de schermen posten. Wij doen ons overleg op een apart forum dat alleen zichtbaar is voor de beheerders en mods. Als er dan een bezwaar komt over een bepaalde sanctie, dan worden de relevante topics waarin overlegd werd over die sanctie zichtbaar gemaakt voor de BZC. Maar de BZC krijgt dus minder dan 1% van ons modoverleg te zien. Maar ik kan je verzekeren dat het helemaal niet zo is dat wij van sommige al dan niet "beruchte" gebruikers dagelijks alle berichten bijlezen. Als mod heb je wel meer werk te verrichten dan dat (denk aan TEMs afsluiten, je mening geven in overleg en beleidszaken, PB's beantwoorden etc.).

Dat ik een reden zou zoeken om het topic op slot te gooien is niet waar. Waarom zou ik? Het topic is nuttig, er wordt achter de schermen al overlegd om meer transparantie over de ban te krijgen. Ik heb ook overlegd met andere mods over de opmerking die ik hier heb geplaatst. De eerste modopmerking die ik geplaatst had, was om te voorkomen dat de off-topic discussie verder zou doorgaan. Het was misschien lollig bedoeld, maar de berichten gingen gewoon off-topic en uit de TEMs bleek dat veel gebruikers zich eraan ergerden. Dan grijpen wij in.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:30

Nuage schreef:
In het nieuwe beleid zit juist dat je soms eerder bijstuurt dmv een groene balk dan dat je berichten gaat weghalen. Volgens de oude regels waren alle offtopic berichten uit dit topic weggehaald. Dat is niet gebeurd, er is alleen een groene balk geplaatst. Dus ik snap niet wat het probleem is. Eigenlijk is iedere vorm van moderatoringrijpen ongewenst als ik het goed begrijp, althans bij de mensen die dat aangeven in dit topic. Bokt is een forum waar gekozen is om bepaalde dingen niet toe te laten. Daarin is het een ander forum dan bijv. Fok.nl waarbij vrijwel alles kan. Dat is niet iets wat zal veranderen, zeker ook omdat het merendeel van de bokkers juist blij is met een gereguleerd bokt. De ene gebruiker heeft een hekel aan verwijderde offtopic berichten, waar de ander juist boos is als hij/zij door 8 blz offtopic berichten moet klikken om verder te kunnen lezen.

Overigens zie ik de discussie nu wel opeens veel breder worden. Het ging hier om openheid mbt uitgedeelde sancties. Dit is iets waar momenteel overleg over plaatsvindt onderling. Nu wordt er nog meer bijgehaald, eigenlijk het hele moderatorbeleid. Die discussies zijn volgens mij al eerder gevoerd en hier is reeds nieuw beleid uit voortgekomen.

Er wordt helemaal niet gezocht naar een reden om dit topic te sluiten. Sterker nog, ik denk dat we in dit soort topics dat juist liever zouden voorkomen omdat het averechts werkt. Vandaar al 2 keer een moderatoropmerking en geen enkel verwijderd offtopic bericht. Neem de groene balk dan ook serieus en blijf ontopic, zo kan dit topic ook gewoon open blijven.

Lente is nooit moderator geweest maar was lid van de bezwaarcommissie overigens. Dat is iets compleet anders.

Hoe minder mensen er mee discussiëren hoe smaller de discussie wordt. Tot er weer input komt door andere mensen :D

over het verwijderen van off-topic berichten, was je collega mod die het schreef en daar gaf ik een reactie op :j (ben ook anderhalf jaar of weg geweest dus vergeef me dat ik niet iedere verandering heb meegekregen :O )

de vraag om transparantie blijft, alleen kun je kijken waar die vraag vandaan komt door naar de kern te gaan.
Het lijkt dat er weinig vertrouwen is...

en ik ben voor een BAN-lijst :list: Y;(

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:31

Alane, ik kan je in ieder geval vertellen dat er al enkele dagen bekeken wordt of en hoe de banlijst zal worden teruggebracht :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:34

@Alane: maar is dat dan de ban lijst zoals die er was of een andere invulling?

Overigens vraag ik me af of het echt zo slecht is gesteld met het vertrouwen. Dat er een aantal gebruikers zijn die weinig vertrouwen hebben in ons team dat is glashelder. Hopelijk kunnen we dat gedeeltelijk wegnemen maar ik denk ook dat een stukje daarvan niet door ons op te lossen is. Behalve misschien als alle moderators afgeschaft zouden worden en Bokt een compleet vrij forum zou worden ;)

Maar ik weet zeker dat het ruime merendeel van de gebruikers helemaal niet het vertrouwen kwijt zijn. Sterker nog, die zien nooit/nauwelijks een mod voorbij komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:40

Ik ben inderdaad nooit moderator geweest, wel lid van de BZC. Wat die functie inhoudt hebben Yasmine en Nuage mooi uitgelegd.

Het team draag ik nog altijd een warm hart toe en ik moet zeggen dat ik er slecht tegen kan als elk ding wordt opgepakt om richting het team te wijzen. Jullie mogen mijn berichten doorlezen, ik ga nooit persoonlijk onder de gordel.

Ik zal bij deze uitleggen waarom ik in dit geval wel uit de bocht vloog. Allereerst mijn excuses richting Kadankovitch. Het was niet mijn bedoeling hem persoonlijk te kwetsen. Ik heb namelijk een hekel aan mensen kwetsen. Hij heeft me via PB laten weten dat dat dit keer wel gebeurd is en dat hij me op de foeilijst heeft gezet.

Mijn track record is schoon, zoals gezegd ben ik teamlid geweest.

Persoonlijk vind ik dat ik voor mijn laatste reacties in dit topic een OW zou verdienen. Ja, die is dan zonder verdere consequenties maar het is dan ook mijn eerste. Hiervoor heb ik enkel wel eens sturende PB's ontvangen, onder anderen een aantal jaar geleden omdat ik toen wel eens persoonlijk uit de bocht gevlogen ben.

Ik was wel eens opvliegend en ondanks dat heb ik toch de kans gekregen me te laten horen in het team.

Nogmaals... Ik vind dat ik een OW mag verwachten en dat zou ik dan ook mrt opgeheven hoofd in ontvangst nemen. Júist ook omdat ik een teamlid ben geweest, júist ook omdat ik goed contact heb met sommige teamleden.

Feitelijk hoop ik haast dat ik hem krijg, al is het alleen maar om aan te tonen dat óók de mensen met 'de goede contacten' gewoon worden afgerekend op gedrag dat niet door de beugel kan. :)

Ik leg het eerder uit dan mijn bedoeling was. Ik had liever de termijn van 7 dagen afgewacht, maar bij deze.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:22

Nuage schreef:
@Alane: maar is dat dan de ban lijst zoals die er was of een andere invulling?

Overigens vraag ik me af of het echt zo slecht is gesteld met het vertrouwen. Dat er een aantal gebruikers zijn die weinig vertrouwen hebben in ons team dat is glashelder. Hopelijk kunnen we dat gedeeltelijk wegnemen maar ik denk ook dat een stukje daarvan niet door ons op te lossen is. Behalve misschien als alle moderators afgeschaft zouden worden en Bokt een compleet vrij forum zou worden ;)

Maar ik weet zeker dat het ruime merendeel van de gebruikers helemaal niet het vertrouwen kwijt zijn. Sterker nog, die zien nooit/nauwelijks een mod voorbij komen.

ken je het van die ijsberg.... je ziet alleen het topje wat boven het water uitsteekt.... de rest zie je niet.
Dat er maar weinig mensen iets zeggen wil niet gelijk betekenen dat de rest er anders over denkt. Ook al hebben velen weinig tot niets te maken met Mods. Heb ik eigenlijk ook weinig tot niet :D

@Lente, lees ik nu over je uitleg heen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:25

Ja ik ken de ijsberg, maar waar baseer je nu deze opmerking op? Heb jij al die bokkers wel gesproken dan? Als mensen niet klagen betekent dit niet dat ze allemaal tevreden zijn, maar ook niet dat ze dit vast niet zijn. Dat is gewoon koffiedik kijken. Laten we het bij feiten houden en daar onze acties op baseren.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 23:34

Ik denk zeker niet dat er weinig vertrouwen is.....ik persoonlijk heb er alle vertrouwen in ,dat iedere mod naar alle eer en geweten handelt...vandaar ook dit topic,want hoe kun je andelen naar wens van de gebruikers ,als je niet weet hoe die gebruikers het zien.
Ik ben dan ook oprecht blij dat dit serieus genomen word.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:38

Nuage schreef:
Ja ik ken de ijsberg, maar waar baseer je nu deze opmerking op? Heb jij al die bokkers wel gesproken dan? Als mensen niet klagen betekent dit niet dat ze allemaal tevreden zijn, maar ook niet dat ze dit vast niet zijn. Dat is gewoon koffiedik kijken. Laten we het bij feiten houden en daar onze acties op baseren.

Citaat:
Maar ik weet zeker dat het ruime merendeel van de gebruikers helemaal niet het vertrouwen kwijt zijn. Sterker nog, die zien nooit/nauwelijks een mod voorbij komen

je begint zelf met aannames, vandaar mijn vergelijk met de ijsberg. :D

wel of geen vertrouwen kwijt, men wil transparantie en dat komt ergens vandaan.
Nu kun je 3 dagen en 3 nachten over transparantie praten, je kunt ook onderzoeken waar die vraag vandaan komt en de oorzaak proberen weg te nemen.
Mijn vermoeden is dat de oorzaak een gebrek aan vertrouwen is. maar ik kan het volkomen mis hebben :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:42

Men wil transparatie?....niet iedereen waarschijnlijk maar om hoeveel mensen dat gaat, dat weet je niet.
Dan zou je weer een apart topic moeten maken met een poll waar bokkers kunnen stemmen over bepaalde keuzes/mogelijkheden daarover.
Dan zie je precies hoeveel procent kiest voor het één of ander.
Aan de hand daarvan kan je naar het beleid kijken wat je daarmee kan doen.