Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:13

Bandida schreef:
De eigen markt hier heeft ook een rijk aanbod hoor..
Op de eerste 3 blz van 'overige diensten'

OP de eerste 3 van 'verzorgingsproducten'

enzovoort..

Interessant lijstje Bandida - zet ik toch wel een paar kanttekeningen bij:
Chiropractie - dat is geen zweverige therapie, het is een medische opleiding - je moet arts zijn wil je dit mogen uitvoeren. De aanbieder is dat overigens niet, dus in die zin 'foute boel'..

Verzorgingsproducten:

GMT olie - zou ik niet onder de onzinmiddelen willen scharen - werkt nl. wel goed, heeft bewezen effect.

Hippo-Ex-Cema - is tot twee maal toe in Utrecht wetenschappelijk onderzocht - met goed gevolg; werkingspercentage ligt hoog. Werkt op basis van bepaalde aminozuren.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 29-03-12 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links verwijderd

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:28

Jannepauli schreef:
Hippo-Ex-Cema - is tot twee maal toe in Utrecht wetenschappelijk onderzocht - met goed gevolg; werkingspercentage ligt hoog. Werkt op basis van bepaalde aminozuren.

Ik heb er niets van nagekeken, louter op de tekst en foto gekozen.

Maar dan krijg je dus dit effect.. een product dat wél getest is verzuipt tussen een ruim aanbod aan vage mengsels.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:29

NickAltena schreef:
Inderdaad...laten we dat in deze lijn maar niet doen.
Ik kan je de vraag wel in de andere lijn opnieuw stellen sprinkhaan...dan kan je daar antwoord geven en zullen we er eens over "kletsen" zodat je je eigen denkwijze ook duidelijk kan maken

Echt niet, ik ben het onderhand al helemaal zat, krijg van dat "geruzie"hoofdpijn, en trouwens zal jullie toch nooit kunnen overtuigen :+
laat ik de stijdbijl maar weer begraven...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:49

Ik vraag me af wie die S is waar steeds naar verwezen wordt op medisch, ik weet het wel, maar dat kan dus zomaar wel. De Q koorts en hartworm en hepatitis ABC en D vaststeller. Zelfs de gebruikers noemen de naam niet omdat ze het weten, ze noemen haar S, kijk maar eens in het headshaking topic, maar maken wel reclame. pagina 270 laatste bericht.
En poll kan niet die openlijk gaat en eens een grapje langs komt.

Ik ben ook best bereid om door de jaren heen even de blz te vermelden over deze illegale en bizarre diagnoses die voorbijkwamen op medisch. o.a. in het IR topic bijv. door deze 'therapeut'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:19

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:20

Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 09-04-12 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd, is niet relevant

Anoniem

Re: Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:58

Zoiets ja......zo iemand hoort bij mij onder categorie "tuig"...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:58

Ik denk dat ik die ook maar even in het andere topic post

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:07

randalinpony schreef:

Kennelijk link niet relevant. weggegumd door moderator. IK wil mijn account opzeggen door dit gummen, kan niet.

Argument Bokt forumregels http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_ ... erwijderen

Citaat:
Op het moment dat we berichten verwijderen, ontstaan er gaten in topics. Discussies lopen niet meer, het is niet meer duidelijk waarom mensen reageren zoals ze reageren en er gaat informatie verloren. Om die reden kunnen volledige accounts niet worden verwijderd.

O.a [MD] dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen? Citaat is van een Mod, ik kan geen groen maken denk ik.
Citaat:
Vele berichten zijn verwijderd die offtopic gaan. Zo is de discussie over de KVK bijvoorbeeld verwijderd.
Discussie en tips voor de website van TS is wel interessant, maar niet relevant voor de reden waarom TS dit topic heeft geopend en zijn daarom verwijderd. Er worden meer discussies gevoerd die wel interessant zijn, maar waar niet om gevraagd wordt. Waardoor ik veel berichten heb verwijderd.
Graag van hier ontopic verder en alleen reageren op de vragen van TS (zie hieronder) over healing en anders niet. Het is niet de bedoeling hier een discussie te voeren over wat je mening erover is
.

Citaat:
Weet je wat, deze hele discussie ongecensureerd terug zetten, op medisch hoort ook discussie, de gecensureerde versie naar de huiskamer. Er kan best een nieuwe Boktregel komen over wat er wel of niet is toegestaan op medisch en dit hoort daar niet bij zonder een open discussie. In de Huiskamer kan er verder worden geread, voor juist kritischer mensen die de zin en onzin en alle kanten willen horen zou het wat mij betreft dus wel een open discussie mogen blijven.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 12-04-12 00:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:22

Ik denk eigenlijk Esther, dat de hele discussie waarom je je account wilt opzeggen irrelevant is.
Voor zover ik weet is een forum verplicht je account op te heffen (en ik geloof zelfs al je berichten te verwijderen) als je daarom vraagt.
Ik zou in jouw plaats eens de wetgeving over persoonlijke gegevens onderzoeken, het zou kunnen dat je bokt via juridische weg kunt dwingen je acount op te heffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:53

Kuggur, dat maakt ook geen indruk omdat het boktbeheer er van uit gaat dat er niemand tijd of zin heeft om er echt een stukje juridische techniek op los te laten. Het beheer komt wel een keer de verkeerde tegen natuurlijk.

Er zijn trouwens in het verleden wel gebruikers geweest die hun oude account hebben laten doodbloeden en onder een andere naam verder zijn gegaan (dat zou je als schaduw account kunnen opvatten). In sommige van deze gevallen heeft het oude account een andere, niet aan de zoekmachine gekoppelde, naam gekregen. Op deze manier hebben een paar gebruikers dus wel een gedaanteverwisseling ondergaan met medewerking van het beheer. Het gaat hier dus niet om de huidige manier van anonimiseren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:39

Weer een oplichter die in bescherming wordt genomen...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:47

Jep, ik geef het op met dit topic, ben al blij dat dit wel af en toe eens uit de zoekmachine zal rollen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:00

Monddood en gecensureerd, dit is on topic.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:07

Kuggur schreef:
Ik denk eigenlijk Esther, dat de hele discussie waarom je je account wilt opzeggen irrelevant is.
Voor zover ik weet is een forum verplicht je account op te heffen (en ik geloof zelfs al je berichten te verwijderen) als je daarom vraagt.
Ik zou in jouw plaats eens de wetgeving over persoonlijke gegevens onderzoeken, het zou kunnen dat je bokt via juridische weg kunt dwingen je acount op te heffen.

Ik heb me inmiddels aardig verdiept, een forum kan zeggen er vallen gaten in discussies, maar de wet persoonsgegevens prevaleert. Het argument gaten in discussie kan niet tellen in dit geval omdat er argumenten zijn weggegumd. Daarbij zijn er heel veel posten van mij die direct op mijn persoon zijn terug te leiden gezien mijn expertise.
Ik kan begrijpen dat het niet erg leuk is als er gaten vallen in discussies en dat argument dus meeweegt. Maar on topic argumenten die verdwijnen, goede info die verdwijnt , tsja. Het gaat dus ook om wettelijke ontoelaatbare zaken en kwakzalvers die in bescherming genomen worden, voor mij is dat ethisch en principieel onaavaardbaar.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:28

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:32

Bandida schreef:
Het blijft me verbazen dat de eerste reactie niet eens is 'heb je al een dierenarts geraadpleegd?'
Bandida @ [MD] Acupunctuur bij je paard

Maar dat is dan niet ontopic en zal worden verwijderd als de mods worden ingeschakeld.
Zij vraagt om een acupuncturist en niet om advies/reden waarom het wel of niet noodzakelijk is.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:10

Dat is dus ook de reden dat mensen die wel serieus iets te melden hebben dit per PB doen, zij willen niet weggegumd. Het is dan aan de vragensteller zelf of ze iets met die echte kennis doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:18

Maar andersom mag/kan het schijnbaar wel.
Als iemand een DA/hoefsmid of ervaring met een bepaalde ziekte zoekt, mag wel overspoeld worden met opmerkingen dat een DA alleen maar "slechte" medicijnen (voor eigen gewin) wil gebruiken.
Je laat toch niet bij je paard "zomaar" AB of een pijnstilling inspuiten? Of er (therapeutisch)beslag onder slaan, of een wormenkuur geven .... pure dierenmishandeling.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:45

Brainless schreef:
Maar andersom mag/kan het schijnbaar wel.
Als iemand een DA/hoefsmid of ervaring met een bepaalde ziekte zoekt, mag wel overspoeld worden met opmerkingen dat een DA alleen maar "slechte" medicijnen (voor eigen gewin) wil gebruiken.
Je laat toch niet bij je paard "zomaar" AB of een pijnstilling inspuiten? Of er (therapeutisch)beslag onder slaan, of een wormenkuur geven .... pure dierenmishandeling.

Dat heet dan de farmaceutische maffia, die ter zelfverrijking wetenschappelijk onderzoek doen naar medicatie op werkzaamheid en veiligheid van medicatie.
Bij de kwakzalver die Q koorts vaststelt en dan eigen verzonnen 'diagnose' dan ook behandelt heet het off topic en hup de gum. We moeten tenslotte aardig zijn en elkaar in de waarde laten en vooral niet belachelijk maken. De kwakzalver wordt beschermd en verdient de centjes wel en meerdere klanten worden geronseld via Bokt.
Wij moeten de advocaat zijn voor onze paarden, maar dat is hier dus kennelijk onmogelijk. Negeren van argumenten is een wapen, humor ook, maar dat gaat naar de huiskamer waar nooit meer iemand de informatie kan terugvinden die er is gegeven. Prietpraat dus en afgeserveerd. Tegenwoordig sla ik discussies en mijn berichten dan ook maar op in PDF formaat.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 01:47

Een opmerking als die van Bandida zal niet worden weggehaald: de vraag is relevant en dus on topic. Als het topic uitmondt in een complete discussie tussen voor- en tegenstanders van accunpunctuur en de TS daarom geen antwoord krijgt op haar vraag, is er wel de kans dat er ingegrepen wordt, bijvoorbeeld door een split in het topic. Wat Brainless aangeeft klopt: als iemand op zoek is naar iets - of het nou accupunctuur is of een DA/hoefsmid en het topic verloopt zodanig dat dat doel niet meer bereikt kan worden, hebben de mods de mogelijkheid om in te grijpen. Ik kan me in dat opzicht ook niet 100% vinden in de modopmerking die Esther hierboven quote, en zal dat ook opnemen met de mods.

Voor wat betreft het verwijderen van accounts, verwijs ik naar het volgende Wiki-artikel waarin het Boktbeleid op dat punt uitgelegd staat: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen Hiermee voldoen we ruim aan alle eisen die de wetgever aan ons stelt. En waar mogelijk gaan we verder om ervoor te zorgen dat we eventuele problemen voor mensen die berichten op Bokt hebben geplaatst, kunnen oplossen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:28

Wat is het IR Topic?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:36

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:44

Moderatoropmerking:
Graag on-topic blijven en zaken aanhalen die niet op FZ een doel hebben maar op MD of elders besproken kunnen worden, niet hier in het topic plaatsen.
Eline zal nog een onderwerp ter sprake brengen bij de moderators die daarbij betrokken zijn en verder lijkt het mij niet nodig om op FZ verder te gaan met hetgeen ik hierboven aanhaal.
Het antwoord op die vraag zal hier nog komen te staan.
Alvast bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:36

Uhm...
Ik dacht dat juist het onderwerp van dit topic het alternatieve circuit op MD was? Lijkt me logisch dan dat men het over MD heeft en ook voorbeelden aanhaalt waar het volgens sommige fout gaat met het modden. Verder duurde het vorige keer weken voordat er weer enig teken van leven was vanuit het team, en dat enkel na zeer langdurig aandringen van sommige mensen. Begrijpelijk dat diezelfde mensen nu niet stil gaan zitten afwachten vanwege de belofte 'er komt een antwoord'.