Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:53

Wilawander schreef:
Wat me ook nog opvalt. Ik heb meerdere mensen een PB gestuurt met een bod enz. Krijg helemaal geen antwoord.

Hier hetzelfde probleem.. Heel vervelend, vooral als je iets ziet wat je leuk vind en waar je echt wel bereid bent voor te betalen..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 11:57

Er wordt hier zeker meegelezen ;)

De veranderingen zijn ondertussen een feit en het is ons natuurlijk niet ontgaan dat er veel bokkers zijn die er niet blij mee zijn.

Op dit moment zijn we aan het kijken of er een evt. andere mogelijkheid is en of er ergens een tegemoetkoming gedaan kan worden. De technische mogelijkheden zijn helaas beperkt en we zullen in gedachten moeten houden dat er ergens iets moet gebeuren om de tijd die nu aan EA besteed wordt terug te dringen. Om het even kort door de bocht te zeggen: voor veel EA-mods is EA bijna een daagtaak en ergens moet daar iets in veranderen.
Ik begrijp de 'frustraties' die er zijn, maar aan de andere kant wil ik ook om een stukje begrip vragen. Het EA-team (door de jaren heen in wisselende samenstelling) besteedt er enorm veel tijd aan, zoveel zelfs dat het haast niet meer te behapstukken is naast werk/sociaal leven etc. Als je dan leest dat er 'geist' ed. wordt, dan denk ik niet dat dit de weg is. De insteek is dat we EA gratis willen houden en dat we EA als extra service aan willen blijven bieden. Om dat te realiseren zijn vrijwilligers nodig en die zijn er gelukkig ook, maar het moet wel zo zijn/worden dat we alles op een redelijke manier draaiende weten te houden. Afijn: een beetje geven en nemen dus, en proberen om er het best mogelijke uit te halen met de beperkte middelen/tijd die we hebben.

Zoals gezegd zijn we aan het kijken of we een verandering door kunnen voeren die enerzijds voordelen oplevert voor de gebruikers, maar anderzijds er ook voor zorgt dat EA voor de mods werkbaar blijft. Het zou best zo kunnen zijn dat er uiteindelijk inderdaad een beroep op jullie gedaan wordt om mee te helpen om het forum 'leefbaar' te houden tot het moment dat het nieuwe EA daar is. In elk geval bedankt voor de vele aanbiedingen om mee te helpen, dat is superfijn om te lezen :)

upendo

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:02

Misschien is het een optie om echt strenger te gaan modden op EA.

Hoofdregels is mijner inziens toch 'geen one-liners'.
Misschien één keer waarschuwen, daarna OW?
Streng, maar het zal daardoor waarschijnlijk wel rustiger worden qua modwerk. :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:05

Oneliners zijn voor de deel van de gebruikers storend. Sommige bokkers ergeren zich er enorm aan, anderen hebben zoiets van 'maakt mij het allemaal uit'.
Wat al lange tijd een heel lastig punt is, is dat EA echt bedoeld is als verkoopforum en niet als discussieforum. Soms worden onschuldige vragen gesteld die vervolgens aanleiding geven tot een enorme discussie. De discussiekant willen we zeker niet op met EA en het is 1 van de punten waar heel veel tijd in gaat zitten.

Verder ben ik er nog steeds voor om toch een stuk extra verantwoording bij de plaatser van een advertentie te leggen. Als er tig keer dezelfde vraag gesteld wordt, dan is dat toch meestal een teken dat de advertentie niet compleet is. Op zo'n moment kun je zuchten en steunen dat je teveel PB's krijgt, maar je kunt ook jezelf achter de oren krabben omdat je blijkbaar niet volledig bent geweest. Dat is toch iets wat meer ingeburgerd zou moeten raken. Zelf een goede advertentie opstellen en volledig zijn, dat voorkomt een hoop gedoe.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:07

Oscar, volgens mij is 3/4 van de problemen al te vermijden door een goede input te krijgen van de verkoper.
Is het niet mogelijk om voor EA: TK en EA: paard/pony TK een template te ontwikkelen die gelijk op je scherm springt als je een topic wil openen?
Zodat de mensen die iets zoeken al gelijk weten dat ze mis zitten (bespaart verplaatswerk) en dat de mensen die iets verkopen tenminste de maat, kleur, evt richtprijs, verzendkosten en opties, waar op te halen etc mee geven.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:09

Sorry Foxy, ik was mijn vorige bericht nog aan het editen.

Een template schijnt technisch gezien niet mogelijk te zijn in de huidige forumstructuur. Voor het nieuwe EA gaat dat er zeker wel komen, maar voor nu behoort het helaas niet tot de mogelijkheden. Ik ben het zeker met je eens dat het een grote vooruitgang zou zijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:10

Wat is de planning voor het nieuwe EA qua deadline?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:11

foxy80 schreef:
Oscar, volgens mij is 3/4 van de problemen al te vermijden door een goede input te krijgen van de verkoper.
Is het niet mogelijk om voor EA: TK en EA: paard/pony TK een template te ontwikkelen die gelijk op je scherm springt als je een topic wil openen?
Zodat de mensen die iets zoeken al gelijk weten dat ze mis zitten (bespaart verplaatswerk) en dat de mensen die iets verkopen tenminste de maat, kleur, evt richtprijs, verzendkosten en opties, waar op te halen etc mee geven.

Dat zou wel mooi zijn! :)

Ik ben nu ook weer bezig met mijn verkooptopic voor over 2 dagen (jawel 8-) ), daar heb ik gewoon een standaardlijstje gemaakt:

nummer product.
Naam product.
Maat.
Foto.
Link naar marktplaats (om te kunnen bieden, scheelt mij weer PB's.. :Y) )
Meteen verkocht voor: .... euro.

Is het ook niet mogelijk een sticky bovenaan te zetten?
Dan valt het volgens mij wel te realiseren, zo'n lijstje. :)
Is het aan de TS'en om er iets mee te doen, maar dan is er in ieder geval een mogelijkheid. :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:12

Ja, een sticky, dat was het woord dat ik zocht.

Ik vind dat de veranderde EA regels trouwens ook wel duidelijk in een sticky bovenaan mogen, dan zien mensen tenminste dat er iets gaande is.

Heb me de voorbije dagen geamuseerd met een groot deel van de TS' ers te pb' en in EA. De reacties spraken boekdelen, de meesten wisten helemaal van niks.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:17

oscar: In het topic hebben zich al tich vrijwillige mods aangeboden

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:22

Wat bedoel je met 'tich'? :)
Er zijn inderdaad flink wat vrijwilligers die zich aangeboden hebben en dat wordt zeker gewaardeerd. Ik wil ook zeker de optie open houden om er evt. gebruik van te maken. Dat hoeft niet perse als mod te zijn, ook op een andere manier (bijv. door dagelijks een bepaald onderdeel na te lopen en daarop te temmen) kan er een bijdrage geleverd worden.

Als er behoefte is aan een soort template dan kan dat zeker gemaakt worden, da's geen probleem. Ik zal daar vanavond wat uitgebreider voor gaan zitten. Een template op EA plaatsen is geen probleem, het is alleen jammer dat het vanwege de forumstructuur helaas nog niet zo kan worden dat je zo'n bericht automatisch ziet voordat je een advertentie gaat plaatsen. Je zult het er dus handmatig bij moeten nemen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:23

tig, sorry ;) veel dus ;)

Maar goed, wat ik nog steeds niet snap, EA is al jaren een heet hangijzer en nu ineens moet de bezem erdoor en komen jullie met zo'n verandering. Dat ene jaartje had ook nog wel gegaan IMO.

Daarbij wordt er dus idd gekeken naar een oplossing die mod vriendelijk is, en niet naar een oplossing die gebruiksvriendelijk is.
Jammer

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:30

Stef, ik denk dat je dit ook in een groter geheel moet bekijken. We moeten ook veranderen met beleid, iets waar jijzelf ook een groot voorstander voor bent. Maar, een grote groep van de mods kan daar niet eens zich daar in mengen, puur vanwege het feit dat EA teveel tijd kost. Deze veranderingen zouden betekenen dat er meer tijd was voor andere zaken die ook erg belangrijk zijn.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:32

Ah, oke, duidelijk :j

Het klopt inderdaad dat EA al jarenlang een heet hangijzer is. We hebben heel lang in de hoop geleefd dat er 'snel' een nieuw EA zou zijn. Helaas duurt dat allemaal een stuk langer, en op een gegeven moment is de rek eruit. Je kunt lang op je tandvlees lopen, zeker als je denkt dat de finish in zicht is, maar op een gegeven moment houdt het op.
Uiteraard mag je blijven herhalen dat de 'oplossing' die we nu hebben gekozen niet gebruiksvriendelijk is en alleen voor de mods wat verlichting geeft, maar ik denk niet dat we daarmee tot een oplossing komen. Doel is om aan beide kanten wat te bereiken. We willen graag een tijdelijke oplossing waarbij het mogelijk is om de tijd die nodig is te overbruggen zonder dat het modden een echte dagtaak wordt. Of anders gezegd: we willen/kunnen er tijd in steken, maar het moet enigzins binnen de perken blijven zodat het mogelijk blijft om het modwerk te combineren met bijv. een baan en een sociaal leven. Daarnaast moeten we handen vrij hebben om aan het nieuwe EA te werken en om aan het verbeterde beleid te werken.
Aan de andere kant willen we ook graag dat bokkers graag op EA komen en niet met een gevoel van frustratie EA openen. Daarom zijn we nu aan het kijken of er een verbetering mogelijk is, daarbij in gedachten houdend dat het te behapstukken moet blijven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:37

Maar deze weerstand was toch op je vingers uit te rekenen?
Pak een paar van de vrijwilligers die zichzelf hier aandragen. Geef die of beperkte mod functies (bijv alleen slotten en verplaatsen binnen EA) of zorg voor een groep fanatieke temmers.

Het komt op mij een beetje over dat jullie niet op deze weerstand gerekend hadden, en dat vind ik vreemd

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:39

Misschien zou het iets kunnen zijn als een assistent mod? De assisstentes kunnen dan ieder een EA topic hebben wat ze per dag langslopen en bij opvallende zaken Temmen, of misschien zouden ze wel de bevoegdheid kunnen hebben om topics tijdelijk op slot te kunnen doen? En het is misschien ook aan bokkers om, als er een discussie in het verkooptopic ontstaat (wat al verkomen moet worden) dat de topicstarter zijn eigen topic sluit (dat kan nu ook al dacht ik?). Misschien zouden er nog wat van zulke regels kunnen komen waardoor het voor de mods te behapstukken valt en voor de bokkers leuk blijft om te verkopen?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:41

Ik ben ondertussen vlug-snel-gauw even wat op een rijtje aan het zetten om een soort van template te maken. Dat zou dan geplaatst kunnen worden op EA onder het mom van 'hoe plaats ik een correcte advertentie'. Tot nog toe heb ik het volgende opgeschreven. Zouden jullie even mee willen kijken of er nog aanpassingen / aanvullingen nodig zijn?

Paarden:
Leeftijd:
Geslacht:
Afstamming:
Ras:
Kleur:
Stokmaat:
Niveau:
Foto's (optioneel):
Prijs (optioneel):
Te bezichtigen in plaats/omgeving:

Artikelen:
Soort artikel:
Kleur:
Maat:
Staat:
Foto (optioneel):
Prijs (optioneel):
Verzenden mogelijk: ja / nee
Verzendkosten:
Af te halen in plaats/regio:

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:41

En ik vind het dan weer treffend dat een wezenlijke verandering in een belangrijk onderdeel van dit forum zo in een donker hoekje gepubliceerd wordt, ipv op de voorpagina waar het m.i. thuis hoort.
Het heeft niet eens in het BBB of BNB gestaan!!!
MODS, ik vraag het lief, kan dit aub beter gecommuniceerd worden???

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:42

Bij paarden zou ik er trailer-/verkeersmak bij zetten. :)
Bij producten eventueel merk. :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:45

Paarden:
Wedstrijdervaring
Stalondeugden
Karakteromschrijving
Ziekteverleden
Keuren toegestaan?

Artikelen:
Ruilen mogelijk tegen?
Eindtijd van deze advertentie?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:46

waarom trailermak? Wat is dat voor meerwaarde? Laat je een paard erom staan?
Een jong ding wat nog nooit in een trailer is geweest, daarvan weet je niet of ie trailermak is

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:48

Stef, daar gaat het niet om, het is een standaard template voor iedereen, als het een veulen betreft schrijf je gewoon bij trailervaring "geen"

Ik vind reden van verkoop ook nog een goede om in te vullen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:50

HorseTopShop schreef:
Ik heb het allemaal even aangekeken. Eerst kijken hoe het werkt en dan pas oordelen.

Maar ik vind die nieuwe EA echt 10X niks. Je krijgt totaal geen reacties meer op je advertentie (via PB) en verkoopt veel en veel minder dan voorheen. En dat is niet alleen bij mij, maar bij iedereen die ik gesproken heb.

kaisa schreef
Dat vind ik heel knap, dat je dit al binnen 1 week kan zeggen ;)

HorseTopShop schreef
Hoezo knap? Je kunt toch het verschil zien van 1 week voor het nieuwe systeem en 1 week na het nieuwe systeem?
Ik plaats bijna elke week een topic en heb dan altijd veel reacties. Nu 1 week verder met het nieuwe systeem heb ik geen enkele reactie. Dus ja, ik kan zeggen dat ik het nieuwe systeem helemaal niks vind.

Ik dacht al dat ik gek was geworden, maar idd de reacties en bestellingen zijn bij mij de afgelopen dagen ook een stuk minder geweest.
Dacht al dat dat zou gaan gebeuren en dat beelden we ons dus niet in.
Ben erg benieuwd hoe jullie dit probleem op gaan lossen binnen toch niet al te lange tijd mag ik hopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:53

Foxy: Ik bedoel wat de meerwaarde is van een trailermak paard, waarom moet dat in een template?

Template moet IMO kort en duidelijk zijn

Dus:
Ras/stamboek (indien van toepassing)
geboortedatum/jaar
Afstamming
(verwachte) schofthoogte
Geslacht
Korte omschrijving

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:55

Wat houd template en sticky in? :o
En wanneer komt het nieuwe systeem eigenlijk? :)