lejo schreef:kan het toch niet laten om af en toe te kijken, haha
ik begrijp best dat mensen een hoop 'voelen' bij een forum als bokt.
Maar toch, als je er zo mee verweven bent, moet je je juist realiseren dat bokt niet het echte leven is.
en dat een forum/internet veel te makkelijk reacties van mensen uitlokt omdat het toch 'anoniem' is. Als je om te beginnen de wijste bent en niet op zaken ingaat die jij ziet al 'uitlokken', loopt het niet uit de hand.
(niks om goed of kwaad te spreken over hoe dit afgehandeld is, maar dat het ver heeft kunnen komen heeft toch wel heel puberaal gehalte, voor volwassen mensen)
Juist de prominente gebruikers zouden het goede voorbeeld moeten geven en die paar rotte appels moeten negeren, dan is de lol er zo vanaf. en dan kunnen ook de scheer, sex, relatie en andere niet paarden topics gewoon blijven. je kijkt immers naar wat je interesseert en de rest laat je links liggen.
Ik weet dat het moeilijk is om zo te denken, maar ieder die dit weer even meeneemt in zijn achterhoodt is er weer 1.
Maar juist als die anonimiteit misbruikt wordt dient het beheer daarop in te grijpen. En niet op degene die hier met naam en toenaam haar oprechte mening uitdraagt en daarmee ook een bedrijf(je) representeert waardoor het voor zo iemand juist wél een rol gaat spelen in ' het echte leven '
En mss komt het puberaal over omdat volwassenen steeds verder afstompen en alles maar nemen en laten voor wat het is, maar opzich kan ik er wel respect voor opbrengen dat iemand die in haar ogen onrechtvaardig behandeld is (wat naar mijn mening het hele forum aangaat, ookal ben ik geen gedupeerde oid en ben ik maar een gematigde gebruiker van bokt etc.) er alles aan doet om zichzelf in haar gelijk gesteld te zien krijgen, wat ook je goed recht is dan. Ik zou willen dat ik zoveel wilskracht had, want ik zou er oprecht de energie niet voor op kunnen brengen denk ik