Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:17

Echwel schreef:
Informatie en kennis...

Dat vind ik idd een belangrijk onderdeel voor dit forum, delen van info en kennis over paarden.
Zoals ik al eerder gezegd heb vind ik meetings bij een sexshop of zware psychische problemen daar absoluut niet bij horen :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:19

Tieneke schreef:
Cer, je hebt ondertussen ook al genoeg herhaald dat mensen hier een verschillende mening hebben. Dat is duidelijk en zien we ook. Wat denk jij zelf dat een oplossing kan zijn? Of anderen het dan ermee eens zijn of niet...

Wat ik denk dat een oplossing kan zijn, daar heb ik verschillende ideeen over, maar ik weet ook dat veel daarvan niet haalbaar is.

Ik was het bijvoorbeeld niet eens met het toestaan 'niet paard gerelateerde' fora. Daar zijn zat alternatieven voor.

Ik was het ook niet eens met een EA. Dat kan je op Marktplaats ook verhandelen en het scheelt je ENORM veel gemodereer mbt gestechel tussen kopers, verkopers, niet geleverde, kapotte spullen en discussies over jonge ingereden paarden, verkopen voor derden en weet ik veel wat voor gezeik allemaal.

Verder zou ik (persoonlijk) een veel strenger beleid voeren (dus daar worden heel veel mensen ongelukkig van :D ). Ook midjes zouden van mij niet hoeven. Die maken het afwikkelingsgesprek veel langduriger, en de meeste gebruikers hebben het geduld van een sprinkhaan ;-)

Tevens zag ik ook dat het moderen echt heel veel tijd kost en voor volwassenen met een fulltime baan eigenlijk niet te doen is. Dan kom je bij jongeren met iets meer tijd, maar ja, die zijn weer niet gewenst. Daardoor kom je weer op een tekort aan moderaars (die volgens sommigen állemaal corrupt zijn, wat ik een oneerlijk statement vind en wat niet bijdraagt aan een goeie sfeer).

Al bij al denk ik dat men gewoon wat toleranter moet zijn, en niet moet vinden dat je alles maar moet kunnen maken cq zeggen. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Dus ik zou het eigenlijk niet weten, en ik pretendeer het dus ook niet te weten :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:21

Echwel schreef:
Cer schreef:
Ik vraag me af in hoeverre het invloed heeft als de mensen die hier 'geen plezier' meer hebben, weg zouden blijven. Wat de rest van de gebruikers daaraan mist?
Heb je die 'verplichting' richting bepaalde leden?

Overigens blijkt ook hier steeds weer dat je het nooit op 1 lijn krijgt. Over ieder onderwerp verschillen de meningen...

Informatie en kennis...want het zijn vooral de ouderen die zich aan het terugtrekken zijn..

Ligt eraan.. met een aantal 'paardenkenners' die zich niet meer vertonen, had ik persoonlijk helemaal niks, ook niet qua paardenkennis. Maar het gaat niet om mij.
Qua modereerkennis vind ik het alleen maar logisch dat ze zich terugtrekken, want het kost echt belachelijk veel tijd, vooral die vetes en dat geneuzel.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:22

Cer schreef:
Ik was het bijvoorbeeld niet eens met het toestaan 'niet paard gerelateerde' fora. Daar zijn zat alternatieven voor.

Ik was het ook niet eens met een EA. Dat kan je op Marktplaats ook verhandelen en het scheelt je ENORM veel gemodereer mbt gestechel tussen kopers, verkopers, niet geleverde, kapotte spullen en discussies over jonge ingereden paarden, verkopen voor derden en weet ik veel wat voor gezeik allemaal.

Amen, gewoon terug naar de core business, een overzichtelijk paardenforum :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:25

Ik snap niet goed, Cer, wat je bedoelt met "Al bij al denk ik dat men gewoon wat toleranter moet zijn, en niet moet vinden dat je alles maar moet kunnen maken cq zeggen." Dit lijkt me zichzelf tegen te spreken, of zie ik nu scheel :D Waarschijnlijk heb ik het niet goed begrepen.
Wat betreft niet-paard gerelateerde subfora hier of EA, denk ik dat we dan moeten kijken naar waar Bokt toe wil groeien: meer dan een forum en uitbreiden qua "diensten"? Of net terug naar de basis: een goed werkend forum op zich en daarmee genoeg?
Strenger beleid: enerzijds mee akkoord. Maar ik zou dan enerzijds minder snel/fel ingrijpen op het forum zelf en het wat meer op z'n beloop laten en vertrouwen op het zelfregulerende van gebruikers, maar als het echt uit de hand loopt, wel dadelijk veel kordater zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:26

lejo schreef:
kan het toch niet laten om af en toe te kijken, haha

ik begrijp best dat mensen een hoop 'voelen' bij een forum als bokt.
Maar toch, als je er zo mee verweven bent, moet je je juist realiseren dat bokt niet het echte leven is.
en dat een forum/internet veel te makkelijk reacties van mensen uitlokt omdat het toch 'anoniem' is. Als je om te beginnen de wijste bent en niet op zaken ingaat die jij ziet al 'uitlokken', loopt het niet uit de hand.
(niks om goed of kwaad te spreken over hoe dit afgehandeld is, maar dat het ver heeft kunnen komen heeft toch wel heel puberaal gehalte, voor volwassen mensen)

Juist de prominente gebruikers zouden het goede voorbeeld moeten geven en die paar rotte appels moeten negeren, dan is de lol er zo vanaf. en dan kunnen ook de scheer, sex, relatie en andere niet paarden topics gewoon blijven. je kijkt immers naar wat je interesseert en de rest laat je links liggen.

Ik weet dat het moeilijk is om zo te denken, maar ieder die dit weer even meeneemt in zijn achterhoodt is er weer 1.

Maar juist als die anonimiteit misbruikt wordt dient het beheer daarop in te grijpen. En niet op degene die hier met naam en toenaam haar oprechte mening uitdraagt en daarmee ook een bedrijf(je) representeert waardoor het voor zo iemand juist wél een rol gaat spelen in ' het echte leven '

En mss komt het puberaal over omdat volwassenen steeds verder afstompen en alles maar nemen en laten voor wat het is, maar opzich kan ik er wel respect voor opbrengen dat iemand die in haar ogen onrechtvaardig behandeld is (wat naar mijn mening het hele forum aangaat, ookal ben ik geen gedupeerde oid en ben ik maar een gematigde gebruiker van bokt etc.) er alles aan doet om zichzelf in haar gelijk gesteld te zien krijgen, wat ook je goed recht is dan. Ik zou willen dat ik zoveel wilskracht had, want ik zou er oprecht de energie niet voor op kunnen brengen denk ik ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:41

Ik kan me van een paar jaar geleden nog herinneren dat er een tekst is geschreven over de visie op Bokt, maar die staat misschien enkel achter de schermen? Ik denk dat als we het doel kennen van deze website, dat we ook pas echt kunnen denken over hoe men dat kan bereiken. Zoals ik eerder aanhaalde: back to basics of hoe groter/uitgebreider hoe beter?

EDIT: alle wegen leiden naar Rome, maar als je Rome niet weet liggen, kan je er ook geen weg naar aanleggen ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:44

Goed punt.

Verder mogen van mij mods en mids geëvalueerd worden.
Mag er ook passende acties naar onterecht gebande mensen genomen worden, bij grote voorkeur openbaar aangezien zij ook openbaar geband zijn.
Mag er daarnaast ook gekeken worden naar andere partijen; is er werkelijk 1 maat gehanteerd???

Denk dat we er hiermee al een heel eind zijn

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:45

Tieneke schreef:
back to basics of hoe groter/uitgebreider hoe beter?

Back to basics door Bokt.nl over paarden te laten gaan, en groter/uitgebreider door op een nieuw domein de niet-paardgerelateerde subfora te zetten. Is financieel gezien ook nog eens tof, want door een aparte niet-paardgerelateerde website verbreedt je je doelgroep ook nog eens..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:47

Dan zou ik voor back to basics kiezen.

Wel met een goed EA deel, want MP is naatje en Ebay-nl is op paardengebied te verwaarlozen.
Ik snap dus best dat Bart iets wil neerzetten wat dat 'gat' opvult en dat ie dat ook meteen goed wil doen :)

Verder ben ik wel voorstander van anonimiteit als men dat wil en zeker om de onbevangenheid van Mods mede te kunnen waarborgen.
Het is al vaker gezegd; je doet het nooit goed en na je Mod-tijd kan dat nog tegen je gebruikt worden.
Verder zijn er gewoon té veel regels.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:49

Maar wat is nu de essentie van dit topic?

@Tieneke: Het staat er inderdaad een beetje krom, maar met toleranter bedoel ik minder geruzie, minder snel ergens bovenop springen en niet proberen je gelijk te moeten halen (zoals hier eerder ook gebeurde). Daar in het verlengde met 'niet alles maar moeten kunnen maken'' is eigenlijk in dezelfde richting. Niet iedereen doet dingen op dezelfde manier, en als iemand anders niet jouw manier bezigd hoef je niet te gaan beledigen en schelden om je punt te moeten maken, alleen omdat je vind dat je gelijk hebt. En dat gebeurd regelmatig :j

Qua reactie van het beheer hierop, wat zijn nu nog de openstaande vragen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:52

Juut, zij worden geëvalueerd door de hoofdmods, maar ik denk niet vaak genoeg of diepgaand genoeg. Daarnaast zien we ook bij bv. Nessah dat het werk bij een evaluatie goed bevonden werd en zij toch plots gevraagd werd om te stoppen. De hoofdmods worden door beheer geëvalueerd. Maar bij al die evaluaties vraag ik me af of die objectief genoeg gebeuren, of die de pijnpunten bloot leggen en niet enkel de goede punten bevestigen, of ook totale moderatorgesprekken tussen mods geëvalueerd worden (niet enkel de acties van elke mod op zich) en of dat allemaal niet beter kan gebeuren door een extra persoon die vrij beweegt over de beheerfora en mod-/midfora, zonder zelf aan zo'n functie gekoppeld te zitten.

Juangi

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:00

Ik heb zelf ook een paar vragen..

Wat is een MID? En hoe kan deze informatie uberhaupt gelekt zijn? Heeft ze dus wél gehackt of heeft ze dit via een mod doorgespeeld gekregen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:01

Ik denk niet dat het helemaal fair is om psygologische en sex topics bij "de jeugd" in de schoenen te schuiven eerlijk gezegt.
Genoeg "volwassen" bokkers die daar aan mee doen :j

Juangi: Als je het topic even doorleest... antwoorden op je vragen staan er gewoon in.

Wellicht handig te vermelden dat er eerst Bokt-bemiddelaars waren, dit is later omgedoopt tot bezwaarcommissie. Vandaar dus de term mid

[edit]typo[/edit]
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 24-12-10 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:03

stef schreef:
Ik denk niet dat het helemaal fair is om psygologische en sex topics bij "de jeugd" in de schoenen te schuiven eerlijk gezegt.

Juangi: Als je het topic even doorleest... antwoorden op je vragen staan er gewoon in.

Wellicht handig te verlemden dat er eerst Bokt-bemiddelaars waren, dit is later omgedoopt tot bezwaarcommissie. Vandaar dus de term mid

Dankjewel voor je antwoord :) Ben nu bezig met het geittopic en deze te gelijk, dus gaat niet heel snel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:05

Tieneke schreef:
Juut, zij worden geëvalueerd door de hoofdmods, maar ik denk niet vaak genoeg of diepgaand genoeg.
Leuk dat je dit zegt. Deed mij weer even mijn 'funktioneringsgesprek' opzoeken :D
Nu is dit ondertussen 6 jaar oud :D, maar dat ging er behoorlijk 'algemeen' aan toe, al weet ik natuurlijk niet wat men er 'achter de schermen' van vond c.q. meegedaan heeft :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:06

stef schreef:

Als je mijn post goed had gelezen had je gezien dat ik het juist over volwassenen heb... ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:06

Dat er echt serieus voor een internetpaardenforumhobbieding zoiets nodig is als een functionerings cq beoordelingsgesprek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:07

Stef:
Lia_ schreef:
Er zitten hier ook genoeg volwassenen die hun hele hebben en houden op het net slingeren, van suïcidale echtgenoten, tot een oproep voor een meeting bij de sexshop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:08

Denk dat dit trouwens ook een probleem is op Bokt, niet goed lezen wat er nu eigenlijk staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:10

Zullen we psychologisch dan maar weer gewoon met 1x ch en 1x een g schrijven :D.
Lia, ik begrijp wel dat je naar een forum toe wilt dat alleen maar over paarden gaat, maar wil je dan ook alle stomme paardenmensen weren of alleen de niet-paardentypes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:13

Van mij hoeven er helemaal geen personen geweerd te worden maar onderwerpen...

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-12-10 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:15

Dat we dat even helder hebben :).

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:21

Ik ben benieuwd naar een nieuwe reactie van Elina. Wat ik mij vooral afvraag, is of er voor sommige mods nog consequenties zullen voortvloeien uit deze zaak? Na het lezen van de pagina's op het Geitforum, vraag ik me af of de positie van sommige mods nog houdbaar is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:29

Euh Lia, wie zegt dat ik specifiek op jou reageer dan?