Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vienna2007 schreef:Het blijft blijkbaar moeilijk om prive en internet gescheiden te houden....![]()
Frapant hoe snel mensen, totaal onbekende op internet als "vriendinnen" kunnen beschouwen.
Akward!
Ceriadwen schreef:Yamcha schreef:Ik vind het toch niet zo heel raar dat er wat associaties komen, ook al had je ze niet zo bedoeld.
Denk dat katten nu echt niet bespreekbaar zijn op Bokt, want zo een topic eindigt gegarandeerd in een rel. Ook al bedoel jij het zo niet, iemand anders vat het wel zo op, gooit nog wat olie op het vuur, en voilà. Al is het wel jammer, zou prettig zijn als die dingen eens zonder allerlei associaties en bewuste en onbewuste links en insinuaties besproken konden worden.
Toch, en ik hoop niet dat je het verkeerd opvat, denk ik niet dat dit de juiste tijd is om zo een topic te openen. Er speelt al genoeg rond bepaalde personen, en ik denk dat het van zulke topics niet beter wordt. Ik vind het rond de tafel idee heel goed, dingen uitpraten lijkt me wijs. Al is het imo niet de bedoeling dat alle verwijten nog eens dunnetjes over worden gedaan. Maar luisteren naar elkaar en praten met elkaar is wel verstandig.
Ik begrijp ook het idee achter het andere forum, en ik denk dat het erg oplucht om dingen eens uit te spreken, zonder dat er geslotterd wordt. Maar de plek om op zoek te gaan naar oplossingen is hier, en dat moet van beide kanten komen.
Maar wat nou als ik een kat heb die is overleden? En ik wil dat kwijt? Stel je nou voor een van mijn katten is vergiftigd. Het is me helaas een keer overkomen. Ook is er een kat opgehangen aan een tuinhek. En ook is er moedwillig op een van mijn katten ingereden, en daarna NOG eens overreden.
Dan mag ik dat niet bespreekbaar maken omdat iemand er ooit eens iemand als een soort imbeciel achterlijke dingen heeft gezegd zogenaamd om de discussie.
We mogen het ook niet zomaar over sex hebben, desondanks is er een heel topic over hoe de buren sex hebben en wat voor geludien etc. Uhm zaten er niet hier ook kleine kindjes die meelazen en totaal niet hoeven te weten hoe of wat? Ik persoonlijk vind het verantwoording van ouders hoor, het maakt mij verder niet uit. Maar als we OVERAL op moeten letten. Waar waren de mods toen dan? Kan op alle slakken zout leggen, en ik snap echt wel dat er gelijk een link word gelegd. Desondanks.. waar is die onpartijdigheid dan? Want ik heb geen namen genoemd. Er is geen vloek geweest, maar wel een groene held die het rel noemde. Onderbouw maar waar ik mee aan het rellen was IN DAT BETREFFENDE topic.
Lukt niet, dus vergeefse moeite. En dan kom je dus weer terug op het met 2 maten meten. Dat is de reden waarom heel veel mensen dat gevoel hebben.
@Yamcha,
Uiteraard, maar dat is ook je recht. Alleen dan moet dat recht voor IEDEREEN gelden toch?
robeer schreef:@Yamcha, er werd toch gezegd dat die discussie hier niet moest worden gevoerd omdat dat offtopic was. Als er dan een nieuw topic geopend wordt om daar die zaken te bespreken, gaat dat topic op slot. Waar moet het dan besproken worden?
robeer schreef:Ceriadwen schreef:Uhm ja maar dan heet het ineens een reltopic. Als ik het kuikentjes had genoemd ipv katten was er niks aan de hand geweest.
Kijk ik begrijp de paniek wel onder het beheer, en al helemaal als er steeds iets verschijnt wat ze niet willen weten. Maar me dunkt dat ze eerst eens naar zichzelf moeten kijken, want WAAROM associeren ze het met...?
Er stond geen naam bij helemaal niks. Het is algemeen bekend dat dergelijke zaken gebeuren hoe triest ook. Dus dacht nou gooi het maar 's in de groep, en dan wil ik graag weten of ik het dan zo verkeerd zie dat ik vind dat dergelijke zaken niet fris zijn. Helaas, zodra er ook maar enige vorm van associatie is dan staat alles op zijn achterste benen. Erg jammer.
Voor mij, als grijzemuisbokker, geeft dit echter wel aan dat er idd meer aan de hand is dan er naar voren komt. Ik vind dit in ieder geval niet erg slim van beheer/mods. In mijn geval bevestigt het in ieder geval het idee dat er dingen gebeuren die niet helemaal zuiver zijn. Waar rook is, is vuur en zelfs voor mij word de rook steeds dikker.
@Yamcha, er werd toch gezegd dat die discussie hier niet moest worden gevoerd omdat dat offtopic was. Als er dan een nieuw topic geopend wordt om daar die zaken te bespreken, gaat dat topic op slot. Waar moet het dan besproken worden?
Ceriadwen schreef:Het punt is gewoon, als mensen de ruimte krijgen om te praten (en ja discussies kunnen verhitten), dat er ook weer rust komt. Althans dat is mijn ervaring. Bepaalde zaken kunnen uitgesproken worden. Zolang er als een kleuterschool gereageerd word kan je op je vingers natellen dat het verder en verder uit de klauwen gaat lopen. Want eerst waren het 5 ontevreden mensen. Inmiddels is dit groepje al aardig uitgebreid. Wie heeft zichzelf nou gesneden? Mensen willen niet constant betutteld worden. We zijn groot genoeg om mensen van de snelweg af te halen die met pech staan, daar wil Bokt graag de veer voor in de reet krijgen. Maar als het gevoeliger gaat liggen dan moeten we allemaal monddood gemaakt worden. Ja sorry, das net een straat te ver.
Prrrr schreef:robeer schreef:Voor mij, als grijzemuisbokker, geeft dit echter wel aan dat er idd meer aan de hand is dan er naar voren komt. Ik vind dit in ieder geval niet erg slim van beheer/mods. In mijn geval bevestigt het in ieder geval het idee dat er dingen gebeuren die niet helemaal zuiver zijn. Waar rook is, is vuur en zelfs voor mij word de rook steeds dikker.
@Yamcha, er werd toch gezegd dat die discussie hier niet moest worden gevoerd omdat dat offtopic was. Als er dan een nieuw topic geopend wordt om daar die zaken te bespreken, gaat dat topic op slot. Waar moet het dan besproken worden?
Ik wil als de mod die het slotje heeft geplaatst best het oordeel 'reltopic' verklaren.
De vraag an sich is legitiem genoeg om in een topic te gooien, maar in de OP ontbreekt het al aan onderbouwing. Er wordt gesteld dat een en ander zo is. Je zou ook nog kunnen discussiëren over de manier waarop de vraag gesteld wordt, maar: dan nog is de onderliggende vraag legitiem. De OP is dus ook niet de reden van het slotje.
De eerste reacties daarna zijn echter meteen zo off dat duidelijk is dat het een reltopic gaat worden. En om dan te voorkomen dat het helemaal een bende wordt, moet er gewoon zo snel mogelijk een slotje op.
robeer schreef:Maar dan nog. Ik als grijzemuisbokker zie liever topics die helderheid kunnen brengen dan onzinnige topics. Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet gedient van topics over het geluidsvolume van de sex van de bovenburen om maar eens iets te noemen.
Prrrr schreef:robeer schreef:Maar dan nog. Ik als grijzemuisbokker zie liever topics die helderheid kunnen brengen dan onzinnige topics. Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet gedient van topics over het geluidsvolume van de sex van de bovenburen om maar eens iets te noemen.
Als groene bokker zie ik ook liever topics die helderheid brengen. Vandaar ook dat slotje.
Nemurin schreef:Als iedereen gewoon zijn mening goed zou onderbouwen en duidelijk zou aangeven dat dit een mening is, en dit soort dingen ook gewoon van elkaar gerespecteerd zou worden, zouden er geen "beerputten" en dergelijke samenzweringstheoriën ("de mods hebben het op ons voorzien!" "de mods beschermen een bepaalde persoon!" bewijs dat eens?) bestaan.
?
Anoniem schreef:en waarom krijgt iemand die een 'reltopic'opent over verzuipen van katten geen waarschuwing,ban,bot of kan mij het schelen wat?
terwijl als hier besproken zou worden door mij,hoe ik konijnen ophang,ik wel degelijk een waarschuwing krijg...