Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:14

:D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:15

Vienna2007 schreef:
Het blijft blijkbaar moeilijk om prive en internet gescheiden te houden.... _O-
Frapant hoe snel mensen, totaal onbekende op internet als "vriendinnen" kunnen beschouwen.

Akward!

Ik heb maar een goeie vriend/vriendin/maatje/liefde/partner. Dat is mijn man. Kan zo gek doen als ik wil.. hij kijkt me dan maar aan met zo'n blik van ach wijf wat hou ik toch van je. Meer heb je eigenlijk niet nodig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:17

Ceriadwen schreef:
Yamcha schreef:
Ik vind het toch niet zo heel raar dat er wat associaties komen, ook al had je ze niet zo bedoeld.

Denk dat katten nu echt niet bespreekbaar zijn op Bokt, want zo een topic eindigt gegarandeerd in een rel. Ook al bedoel jij het zo niet, iemand anders vat het wel zo op, gooit nog wat olie op het vuur, en voilà. Al is het wel jammer, zou prettig zijn als die dingen eens zonder allerlei associaties en bewuste en onbewuste links en insinuaties besproken konden worden.
Toch, en ik hoop niet dat je het verkeerd opvat, denk ik niet dat dit de juiste tijd is om zo een topic te openen. Er speelt al genoeg rond bepaalde personen, en ik denk dat het van zulke topics niet beter wordt. Ik vind het rond de tafel idee heel goed, dingen uitpraten lijkt me wijs. Al is het imo niet de bedoeling dat alle verwijten nog eens dunnetjes over worden gedaan. Maar luisteren naar elkaar en praten met elkaar is wel verstandig.
Ik begrijp ook het idee achter het andere forum, en ik denk dat het erg oplucht om dingen eens uit te spreken, zonder dat er geslotterd wordt. Maar de plek om op zoek te gaan naar oplossingen is hier, en dat moet van beide kanten komen.

Maar wat nou als ik een kat heb die is overleden? En ik wil dat kwijt? Stel je nou voor een van mijn katten is vergiftigd. Het is me helaas een keer overkomen. Ook is er een kat opgehangen aan een tuinhek. En ook is er moedwillig op een van mijn katten ingereden, en daarna NOG eens overreden.

Dan mag ik dat niet bespreekbaar maken omdat iemand er ooit eens iemand als een soort imbeciel achterlijke dingen heeft gezegd zogenaamd om de discussie.

We mogen het ook niet zomaar over sex hebben, desondanks is er een heel topic over hoe de buren sex hebben en wat voor geludien etc. Uhm zaten er niet hier ook kleine kindjes die meelazen en totaal niet hoeven te weten hoe of wat? Ik persoonlijk vind het verantwoording van ouders hoor, het maakt mij verder niet uit. Maar als we OVERAL op moeten letten. Waar waren de mods toen dan? Kan op alle slakken zout leggen, en ik snap echt wel dat er gelijk een link word gelegd. Desondanks.. waar is die onpartijdigheid dan? Want ik heb geen namen genoemd. Er is geen vloek geweest, maar wel een groene held die het rel noemde. Onderbouw maar waar ik mee aan het rellen was IN DAT BETREFFENDE topic.

Lukt niet, dus vergeefse moeite. En dan kom je dus weer terug op het met 2 maten meten. Dat is de reden waarom heel veel mensen dat gevoel hebben.

@Yamcha,

Uiteraard, maar dat is ook je recht. Alleen dan moet dat recht voor IEDEREEN gelden toch?

Ik vind zeker dat je dat kwijt moet kunnen, én ik vind dat daar ook respectvol op gereageerd moet worden, want dat is vaak ook nog een redelijk probleem :) Maar je moet absoluut je verhaal kwijt kunnen op Bokt, en het is wat krom dat dat wel kan als je hond is ingeslapen, maar niet als je kat vergiftigd is. Terwijl je in beide gevallen stuk bent van verdriet.

Ik snap jouw punt wel, absoluut. Je hebt idd geen namen genoemd, en als je de regels volgt zou het topic gewoon open moeten blijven, want er is geen directe verwijzing geweest. Je kunt het altijd nog op slot gooien als mensen gaan rellen, en nog beter: de rellers zélf een OW geven, maar het onderwerp bespreekbaar houden. Dat lijkt me ook een reële oplossing, ja toch?
De moddie heeft het topic direct al geslotterd, omdat er een link denkbaar is naar een bepaald persoon, en ook daar kan ik gevoelsmatig inkomen. Strikt genomen is het idd volgens mij niet volgens de regels.
robeer schreef:
@Yamcha, er werd toch gezegd dat die discussie hier niet moest worden gevoerd omdat dat offtopic was. Als er dan een nieuw topic geopend wordt om daar die zaken te bespreken, gaat dat topic op slot. Waar moet het dan besproken worden?

Volgens mij is dit een van de knelpunten? Dat mensen het gevoel hebben dat dingen niet bespreekbaar zijn, omdat er vrij snel geslotterd wordt? Vandaar ook (een deel van) de onvrede?
Anderzijds: moet je alles open willen houden? Soms worden er topics geopend over een onderwerp, waar allang uitgebreid over gediscussieerd wordt, dan lijkt me een slotje gerechtvaardigd. Maar in veel gevallen lijkt het míj beter om de overtreders aan te pakken ipv te slotteren. Volgens mij kun je over zaken die niet lekker lopen prima een topic openen, en het bespreekbaar proberen te maken, als je respectvol blijft, en als je dat neit kunt zijn, vind ik een sanctie terecht. Het probleem is denk ik alleen: wie bepaalt dat? Wanneer ben je respectvol?
Het voorstel van iemand om op gevoel te gaan modereren, lijkt me niet goed. Dan krijg je helemaal het gevoel dat er met 2 maten gemeten wordt, lijkt me, niemand kan dan consequent zijn. En juist consequent zijn in het modereren, is nodig om iedereen het gevoel te geven dat er rechtvaardig gemodereerd wordt.

(volgens mij hoort mijn post thuis in het andere topic :') )

Ceriadwen

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:24

Het punt is gewoon, als mensen de ruimte krijgen om te praten (en ja discussies kunnen verhitten), dat er ook weer rust komt. Althans dat is mijn ervaring. Bepaalde zaken kunnen uitgesproken worden. Zolang er als een kleuterschool gereageerd word kan je op je vingers natellen dat het verder en verder uit de klauwen gaat lopen. Want eerst waren het 5 ontevreden mensen. Inmiddels is dit groepje al aardig uitgebreid. Wie heeft zichzelf nou gesneden? Mensen willen niet constant betutteld worden. We zijn groot genoeg om mensen van de snelweg af te halen die met pech staan, daar wil Bokt graag de veer voor in de reet krijgen. Maar als het gevoeliger gaat liggen dan moeten we allemaal monddood gemaakt worden. Ja sorry, das net een straat te ver.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:32

robeer schreef:
Ceriadwen schreef:
Uhm ja maar dan heet het ineens een reltopic. Als ik het kuikentjes had genoemd ipv katten was er niks aan de hand geweest.
Kijk ik begrijp de paniek wel onder het beheer, en al helemaal als er steeds iets verschijnt wat ze niet willen weten. Maar me dunkt dat ze eerst eens naar zichzelf moeten kijken, want WAAROM associeren ze het met...?

Er stond geen naam bij helemaal niks. Het is algemeen bekend dat dergelijke zaken gebeuren hoe triest ook. Dus dacht nou gooi het maar 's in de groep, en dan wil ik graag weten of ik het dan zo verkeerd zie dat ik vind dat dergelijke zaken niet fris zijn. Helaas, zodra er ook maar enige vorm van associatie is dan staat alles op zijn achterste benen. Erg jammer.

Voor mij, als grijzemuisbokker, geeft dit echter wel aan dat er idd meer aan de hand is dan er naar voren komt. Ik vind dit in ieder geval niet erg slim van beheer/mods. In mijn geval bevestigt het in ieder geval het idee dat er dingen gebeuren die niet helemaal zuiver zijn. Waar rook is, is vuur en zelfs voor mij word de rook steeds dikker.

@Yamcha, er werd toch gezegd dat die discussie hier niet moest worden gevoerd omdat dat offtopic was. Als er dan een nieuw topic geopend wordt om daar die zaken te bespreken, gaat dat topic op slot. Waar moet het dan besproken worden?

Ik wil als de mod die het slotje heeft geplaatst best het oordeel 'reltopic' verklaren.
De vraag an sich is legitiem genoeg om in een topic te gooien, maar in de OP ontbreekt het al aan onderbouwing. Er wordt gesteld dat een en ander zo is. Je zou ook nog kunnen discussiëren over de manier waarop de vraag gesteld wordt, maar: dan nog is de onderliggende vraag legitiem. De OP is dus ook niet de reden van het slotje.

De eerste reacties daarna zijn echter meteen zo off dat duidelijk is dat het een reltopic gaat worden. En om dan te voorkomen dat het helemaal een bende wordt, moet er gewoon zo snel mogelijk een slotje op.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:33

Botsen is beter dan broeien.
Tenminste zolang er geen bloed uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:34

enerzijds snap ik het slotje wel.
anderzijds....wanneer mogen er nou eens dingen gezegd worden hier op bokt....
de onvrede wordt er zo niet echt minder om.

Ceriadwen

Dan zou ik het kunnen waarderen dat je dat ook zo in het betreffende topic neer zet. Plus dat je me de kans geeft om dan goed te onderbouwen. Want als ik het nu opnieuw zou plaatsen. Hoe groot is dan de kans dat het blijft staan?

En normaal zie ik ook groene mensjes komen die dan zeggen mensen gedraag je netjes. Maar hier kwam gelijk een slotje. Waarom kon dat nu niet dan? Dit is geen aanval, gewoon een vraag.

Anoniem

Ceriadwen schreef:
Het punt is gewoon, als mensen de ruimte krijgen om te praten (en ja discussies kunnen verhitten), dat er ook weer rust komt. Althans dat is mijn ervaring. Bepaalde zaken kunnen uitgesproken worden. Zolang er als een kleuterschool gereageerd word kan je op je vingers natellen dat het verder en verder uit de klauwen gaat lopen. Want eerst waren het 5 ontevreden mensen. Inmiddels is dit groepje al aardig uitgebreid. Wie heeft zichzelf nou gesneden? Mensen willen niet constant betutteld worden. We zijn groot genoeg om mensen van de snelweg af te halen die met pech staan, daar wil Bokt graag de veer voor in de reet krijgen. Maar als het gevoeliger gaat liggen dan moeten we allemaal monddood gemaakt worden. Ja sorry, das net een straat te ver.

En toch, en toch........

Ja, het helpt om dingen uit te spreken. Maar kan het ook echt? Ik bedoel dit: de een is volwassen genoeg om zich neer te leggen bij een compromis, de ander wil persé haar zin hebben, en dan helemaal. En je kan nooit iedereen tevreden stellen. Ben je dan niet bang dat het een eindeloos gehakketak wordt?
Niet dat het helemaal neit bespreken wel een oplossing is, zo bedoel ik het niet. Maar het is wel zo, dat als je echt dingen wil uitpraten, dat dan de houding van beide kanten constructiever moet.

In het topic van Nessah worden aan alle kanten dingen geïnsinueerd, en dat draagt niet bij tot een welwillende houding, lijkt me. Je kan ipv te gaan speculeren ook zeggen dat je de gang van zaken in dit geval heel vreemd vindt, en recht op de man af vragen of het te maken heeft met de vriendschap met KiWiKo. Dan bepaalt de ander nog altijd of die er antwoord op geeft (daar kun je iemand nu eenmaal niet toe verplichten), maar je bent iig open en rechtstreeks in je vraagstelling, en daarmee voorkom je dat mensen overal dingen achter gaan zoeken. Imo ben je dan constructief bezig. Het insinueren van dingen is alleen maar destructief en draagt werkelijk niets bij.

@ Prrr: maar krijgen die rellers dan ook een waarschuwing? Want alleen het sluiten van zo een topic lost imo niet veel op :)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:36

Prrrr schreef:
robeer schreef:
Voor mij, als grijzemuisbokker, geeft dit echter wel aan dat er idd meer aan de hand is dan er naar voren komt. Ik vind dit in ieder geval niet erg slim van beheer/mods. In mijn geval bevestigt het in ieder geval het idee dat er dingen gebeuren die niet helemaal zuiver zijn. Waar rook is, is vuur en zelfs voor mij word de rook steeds dikker.

Ik wil als de mod die het slotje heeft geplaatst best het oordeel 'reltopic' verklaren.
De vraag an sich is legitiem genoeg om in een topic te gooien, maar in de OP ontbreekt het al aan onderbouwing. Er wordt gesteld dat een en ander zo is. Je zou ook nog kunnen discussiëren over de manier waarop de vraag gesteld wordt, maar: dan nog is de onderliggende vraag legitiem. De OP is dus ook niet de reden van het slotje.

De eerste reacties daarna zijn echter meteen zo off dat duidelijk is dat het een reltopic gaat worden. En om dan te voorkomen dat het helemaal een bende wordt, moet er gewoon zo snel mogelijk een slotje op.

Maar dan nog. Ik als grijzemuisbokker zie liever topics die helderheid kunnen brengen dan onzinnige topics. Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet gedient van topics over het geluidsvolume van de sex van de bovenburen om maar eens iets te noemen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:37

Yamcha schreef:
@ Prrr: maar krijgen die rellers dan ook een waarschuwing? Want alleen het sluiten van zo een topic lost imo niet veel op :)

De BB-mods zijn dat nu aan het beoordelen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:38

robeer schreef:
Maar dan nog. Ik als grijzemuisbokker zie liever topics die helderheid kunnen brengen dan onzinnige topics. Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet gedient van topics over het geluidsvolume van de sex van de bovenburen om maar eens iets te noemen.

Als groene bokker zie ik ook liever topics die helderheid brengen. Vandaar ook dat slotje.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:39

Prrrr schreef:
robeer schreef:

Als groene bokker zie ik ook liever topics die helderheid brengen. Vandaar ook dat slotje.

Maar dan nog: hier mocht de duidelijkheid niet gebracht worden en in het nieuwe topic ook niet. Waar dan wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:42

Ik vind dat hier al best veel gezegd wordt, en in het rond de tafel-topic ook. Volgens mij zijn dit wel de topics om dingen in uit te spreken :)

Prrr: thanks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:43

en waarom krijgt iemand die een 'reltopic'opent over verzuipen van katten geen waarschuwing,ban,bot of kan mij het schelen wat?
terwijl als hier besproken zou worden door mij,hoe ik konijnen ophang,ik wel degelijk een waarschuwing krijg...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:43

Nemurin schreef:
Als iedereen gewoon zijn mening goed zou onderbouwen en duidelijk zou aangeven dat dit een mening is, en dit soort dingen ook gewoon van elkaar gerespecteerd zou worden, zouden er geen "beerputten" en dergelijke samenzweringstheoriën ("de mods hebben het op ons voorzien!" "de mods beschermen een bepaalde persoon!" bewijs dat eens?) bestaan.

?

Blijkbaar ben je nog niet doorgewintert op bokt.
Want de een kan schelden en je neer sabelen en van allerlei vreselijke dingen tegen je zeggen en bokt vrolijk verder(jajaaa, heb ik persoonlijk mee gemaakt en dat ging zelfs over mijn overleden moeder!)
En dan Tem ik daarop en weet je wat ik dan te horen krijg....."tem is binnen" en dat was het dan!
Nee meid....de een kan absoluut veeeeeel meer dan een ander!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:58

Onassa: waarom begin je nu weer met insinueren? Dit draagt toch niks bij, of wel? Het is echt al 100 keer gezegd dat volgens de bokkers het beheer met 2 maten meet, dit is niet bepaald nieuw. Verder is er ook al vaak aangegeven dat sancties neit met andere gebruikers besproken mogen worden, en hoe vervelend dat ook is, de kans dat je te horen krijgt wat er met je tem gebeurt is echt nihil. Accepteer dat eens.

Dat is ook een bron van frustratie van mij: dat je alles echt 80 miljoen keer kan zeggen, en dat dan diezelfde vraag nog een keer gesteld wordt........ echt, lezen is een ware kunst blijkbaar.

We willen de boel toch uitpraten, of wil je alleen maar met verwijten gooien?
Als je dingen echt wil uitpraten, moet je dit soort posts achterwege laten, want hiermee praat je helemaal niets uit. Dan moet je zeggen dat je het gevoel hebt dat de een meer mag dan de ander, en vragen of dat klopt.
En mensen kunnen soms vreselijke dingen zeggen. Maar sommige mensen hebben ook vreselijk lange tenen en vatten iets op als een afschuwelijke persoonlijke aanval, terwijl dat helemaal neit zo bedoeld is, mensen lezen ook vaak wat ze willen lezen. En uitleggen helpt dan niks meer, want de gekwetste persoon is dan ook niet meer voor rede vatbaar.

Ik ben het ook niet eens met alles wat er gebeurt, en dat heb ik ook aangegeven, en ook in een pb naar het beheer. Daar gaat het niet om. Maar als je echt wil praten, moet je ophouden met verwijten maken, want je jaagt iemand alleen maar in de verdediging.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:22

Anoniem schreef:
en waarom krijgt iemand die een 'reltopic'opent over verzuipen van katten geen waarschuwing,ban,bot of kan mij het schelen wat?
terwijl als hier besproken zou worden door mij,hoe ik konijnen ophang,ik wel degelijk een waarschuwing krijg...

Omdat het onderschrift van een bokker daar ooit antwoord op gaf:

"All bokkers are equal but some bokkers are more equal than others"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:24

Misschien moet het beleid wat veranderd worden, dat je voor uitlokken ook een sanctie krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:25

misschien moet het beleid veranderd worden,dat mensen gelijk behandeld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:26

:')

Lijkt me wel wijs ja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:38

zou een hele boel onvrede verminderen...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:39

Insunuaties????
Nee, dit is zwart wit wat er gebeurde.
Dan denk ik, haal dat soort post weg, verwijder dat als ik kan onderbouwen waarom maar nee hoor.
En dan later ook nog weer eens er heerlijk een aantal keer op terug komen.
Dan vraag ik mezelf af....wat heeft het voor een zin om op zo'n persoonlijke aanval te temmen en te onderbouwen waarom dat een dolksteek van hier totaan Tokyo is!
Velen met mij hebben op die nare reaktie getemd, maar het bleef staan en desbetreffende bokker bleef er steeds op terug komen (mede doordat andere haar op deze nare post aanspraken openlijk).

Ik vind dan dus dat zulke dingen reden te meer zijn om te verwijderen en zodra er weer over begonnen word, weg ermee en even degene tot de orde roepen.
Dat heeft mij namelijk toen heel, heel veel pijn gedaan.
En ben ik nou zelf een reller....je ziet sinds wanneer ik op bokt ben en heb me altijd netjes gedragen, nog nooit een ow of wat dan ook gehad.
Maar word ik afgeschildert als een monster richting mijn overleden moeder en dat ik me te goed zou voelen haar te helpen (wat ik gedaan heb tot het echt niet meer kon) ja, dan hem je me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:43

Anoniem schreef:
misschien moet het beleid veranderd worden,dat mensen gelijk behandeld worden.

Dat kan schijnbaar niet, want iedereen is anders :)*.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:49

Dat is me inmiddels wel duidelijk dat dat niet kan.
Maar dat mag je dan weer niet zeggen.