stef schreef:Topics kunnen over een een bestaand onderwerp gaan (luchtzuigen, onweer medicatie, hoefbevangenheid, etc, ik noem maar even wat) maar toch een andere insteek hebben.
Dan wordt het topic toch gesloten en er wordt verwezen naar een ander (centraal) topic, waarbij het heel goed kan zijn dat het antwoord daar niet genoemd wordt, of dat TS eerst 100 pagina's door moet worstelen./
Een forum is naar mijn idee juist bedoelt als snelle informatie voorziening.
Gedeeltelijk mee eens. Beter zou zijn dat een mod in zo'n geval een 'TIP"-hulk plaatst ( roze bv
) met de vriendelijke verwijzing naar een Centraal Topic als dat bestaat en de aanbeveling daar de vraag nog eens te stellen. Mocht de poster van mening zijn dat die verwijzing niet (geheel) terecht is, dan heeft deze nog de mogelijkheid om op het onderwerp door te gaan. Dat is in ieder geval prettiger dan tegen een gesloten topic aan te lopen.
Dus.. welk steekwoord geven we dit?
- betere verwijzing naar relevante topics en minder snel slot plaatsen (?)
Citaat:
Dan nog is: EA-diensten. Op dit moment is het zo dat als je vraagt naar ervaringen van een winkel, een fysio, een manege, een DA, of wat dan ook, dat het naar diensten wordt verplaatst. Vind ik niet handig, want dit zijn informatieve topics en kunnen dus in hun eigen sub blijven staan. EA-diensten is naar mijn idee bedoelt voor: Wie wil mijn paard scheren/vervoeren/readen, waar vind ik een goede voedingsleverancier bij mij in de buurt, etc
Ik zou zeker vóór een subforum "consumenten-ervaringen" zijn.
Als een (beginnende) bokker iets wil weten over de ervaringen van anderen over dienstverleners in de paardensector ( en daar valt alles onder van hoefsmid t/m handelaar, artsen, klinieken, therapeuten) dan moet er een mogelijkheid zijn om gericht feed-back te vragen of te krijgen.
Voor zo'n forum is wel een speciale en strenge mod nodig: je mag immers niet zomaar iemand zwart maken als je toevallig wat minder goede ervaringen met een bepaald persoon hebt. Wie weet is hier het door Bart eerder genoemde waarderingssysteem wel in te voeren:" like or dislike " of een vijf sterren systeem (1* = bar slecht tot 5***** zeer goed, uitstekend)
Steekwoord voor het lijstje?
- relevant subforum consumentenervaring toevoegen (?)