Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:11

Ik zou toch liever hebben dat een Mod zijn of haar werkwijze bespreekt of uitlegd!

Hoe kan een gewone gebruiker nou aan ons vertellen hoe een mod werkt???

Je doet erg veel aannames, Slimmerik. En dat geldt voor iedere niet-mod die hier gaat zeggen hoe ze werken en denken.

Ga niet voor moderators antwoorden, dat kunnen ze waarschijnlijk heus zelf wel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:21

De werkwijzes en taken van mods staat prima uitgelegd in het regels gedeelte van bokt Frantic. Kwestie van lezen en logisch nadenken :D

En ik discusieer gewoon mee in dit topic :D

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:26

RedPassion schreef:
Ilzas schreef:
Hier, ik probeer een topic te lezen: [MA] manege grol @renesse was een Hel., blijken er ook allerhande posts weggehaald te zijn, dat zie ik uit quote's en opmerkingen van andere posters, maar een hulk met een modopmerking met het hoe en waarom is niet te vinden.

Ik heb weinig tijd nu, dus op andere posts reageer ik later. Hier wil ik toch even iets over zeggen. Er is in dat topic welgeteld 1 post verwijderd. Dat was een oneliner, en de persoon heeft daar gewoon een PB van mij over ontvangen.

Dat noem ik niet gewoon een oneliner :oo En het is inmiddels niet meer één post die verwijderd is, maar meer.

Ik weet nog wel hoe druk het kan zijn achter de schermen, maar even een hulkje in een gesplit topic verduidelijkt even e.e.a. en kost weinig tijd :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:37

Tsja, hoeveel er uiteindelijk is verwijderd, dat zullen wij (ik) nooit weten...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:16

Ik begrijp niet waar een ieder zich zo druk om maakt. Ik maak me in ieder geval niet (meer) druk om abstracte zaken als een internetforum. Topic verwijderd? Maak ik gewoon een nieuwe conform de regels. Oneliners? Post ik gewoon niet. Ik zit lekker op mijn vertrouwde topicje met vertrouwde mensen, zo heb ik zelf gewoon nog een bokt in het klein.
Als een forum groeit komen er meer regels, zo gaat dat gewoon en dat is jammer, maar het is en blijft een internetforum en dat vind ik niet belangrijk genoeg om me druk over te gaan maken.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:18

Frantic schreef:
Ik zou toch liever hebben dat een Mod zijn of haar werkwijze bespreekt of uitlegd!

Wat wil je weten??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:13

ik niks hoor, ik lees wel mee, alleen antwoorden mensen voor jullie, die vertellen wat jullie doen en denken, mensen die helemaal niks meer zij dan een gewone Bokker. Dat stoort.
Dat zijn op niks gebaseerde aannames..... En daarom reageerde ik zo.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:27

Doelde je op mijn antwoord over RT-HAW? Er werd een slotje gebruikt in dit topic dat ik ooit eens heb gezet. Daarnaast heb ik mee gewerkt aan het nieuwe slotjesbeleid op RT-HAW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:47

Uums schreef:
Dat noem ik niet gewoon een oneliner :oo En het is inmiddels niet meer één post die verwijderd is, maar meer.

Ik weet nog wel hoe druk het kan zijn achter de schermen, maar even een hulkje in een gesplit topic verduidelijkt even e.e.a. en kost weinig tijd :)

Uums, toen ik dit bericht hier postte was er in dat topic echt nog maar 1 bericht verwijderd en dat was een oneliner die niks met een discussie te maken had. Inmiddels is er inderdaad meer gebeurd in dat topic. Als ik meerdere posts verwijder die geen oneliners zijn meld ik dat overigens altijd in het desbetreffende topic èn via PB naar de mensen wiens post ik verwijderd heb.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:05

Dat is waar, misverstand :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 06:18

Betreffende topic is inmiddels al op slot met de mededeling dat er te kinderachtig werd gereageerd. Dus ook niet echt een objectieve maatstaf, het "zint" de mods niet, dus gaat het dicht.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 06:27

Ik ben het met je eens.
Ik las altijd met mijn vriendin mee enzo, en toen was het gewoon leuker.
Ik reageer nou ook niet tot nauwelijks op topics, het word toch verwijderd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:12

Ilzas schreef:
Betreffende topic is inmiddels al op slot met de mededeling dat er te kinderachtig werd gereageerd. Dus ook niet echt een objectieve maatstaf, het "zint" de mods niet, dus gaat het dicht.

Ik denk niet dat een topic gesloten wordt omdat het de moderators niet 'zint' nare woordkeus imo, de bokkers zullen we over de grens heen gegaan (Regels overtreden)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:40

Ik zet al jaren niks meer op bokt, ik reageer alleen nog maar en geef mensen tips mee. En wat hun er mee doen? Dat is aan hun zelf.
Eerder zette ik nog wel eens foto topics, of vroeg ik bepaalde dingen. Waar toen der tijd echt nuttige reacties uit kwamen waar ik echt wat mee kon. Nu zitten er rotte appels tussen (wat overal tussen zit) die je op een moment opname helemaal kunnen afkraken, en waar drie of vier pagina's over vol geschreven kunnen worden. Ik kan me herrineren een foto waarbij mijn toemalige driejarige heel iets achter de loodlijn dook, wat ik niet al te gek vind voor een paard wat nog aan het zoeken is. daar werden ook verschillende pagina's over volgeschreven terwijl het maar om een foto ging, daarbij praat ik over een jaar of 4 terug.

Bokt is in de jaren zo gegroeid, vandaar dat er wel regels toegepast moeten worden. Maar bokt is in de jaren ook achteruitgegaan op bepaalde dingen. Mensen mogen best komen met nuttige tips, maar er zitten ook mensen tussen die dingen zeggen wat helemaal niet van toepassing is op een drie jarige die net onder het zadel is en nog kilometers moet maken om zijn eigen balans te vinden en om te leren. En ik denk dat daarom ook de regels van toepassing komen, van bijvoorbeeld geef bruikbare tips, etc.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:56

Ik zit nu ongeveer een jaar op Bokt en eigenlijk heb ik niet veel te klagen. Tenminste, toch zeker niet over de Mods etc. Ik begrijp best dat zij zich aan strikte regels moeten houden, anders wordt het helemaal een soep, al ben ik het er dus wel mee eens dat het een goed idee zou zijn om elk lid een duidelijke PB oid te sturen met daarin de allerbelangrijkste zaken waar je op moet letten bij het gebruik van het forum. Maar tja, die kunnen we net zo goed zelf opzoeken want ze staan hier ergens al :+ .

Voor mij zijn het meer de Bokkers zélf die het tegenwoordig vaak verpesten. Je ziet het erg duidelijk: iemand opent een topic met fotootjes, dat wordt dan eerst ongeveer 90x bekeken zonder dat er ook maar 1 iemand reageert. TOT er dan plots iemand zegt: 'Je prikt je paard lek' (ofzoiets) en dan zijn ze vertrokken! Plots stroomt het commentaar binnen over hoe slécht iemand wel niet bezig is - wat best zo kan zijn - maar bijna NIEMAND geeft TIPS. En op die trieste manier wordt dan vaak de toon gezet voor het hele topic en de daarop volgende.

Laatste was er een verhaal van een Bokker die écht niet verder kon met haar paard en dan de beslissing heeft genomen het te verkopen en niet af te laten maken. Giga kritiek over d'r heen en waarom? Niemand leest echt wat er staat maar wil gelijk 'zijn' mening verkondigen terwijl ze de persoon in kwestie 9/10 niet eens kénnen. Resultaat is dat die Bokker zich nu plots héél afzijdig houd, terwijl ze eerst heel actief was op het forum. Da's toch gewoon jammer. Eerst wil iedereen er alles van weten en dan pesten ze je gewoon weg, nou dan vind ik het niet meer dan logisch dat zo'n topic op slot gaat aangezien de kritiek gewoon té hard en bijna uitsluitend afbrekend is.

Al bij al, en ik spreek voor mezelf, haal ik nog heel vaak goede tips uit Bokt en kan ik hier vaak m'n ei kwijt. Ik zit hier dagelijks en ja soms erger ik me aan bepaalde zaken, maar that's life. We moeten allen wat verdraagzamer worden, uiteindelijk ligt het er maar net aan hoe je er zélf tegenover staat en of je je laat meeslepen of niet, begin bij jezelf!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:03

Hier, ik probeer een topic te lezen: [MA] manege grol @renesse was een Hel., blijken er ook allerhande posts weggehaald te zijn, dat zie ik uit quote's en opmerkingen van andere posters, maar een hulk met een modopmerking met het hoe en waarom is niet te vinden.

Mij was het ook al opgevallen alleen kan de topics niet meer terug vinden geloof 1 topic over een castratie van een hond maar ken de namen niet meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:12

seren schreef:

Mij was het ook al opgevallen alleen kan de topics niet meer terug vinden geloof 1 topic over een castratie van een hond maar ken de namen niet meer.

p11
Citaat:
Op Bokt mag ieder zijn mening vertellen en ook ervaringen uit de eerste hand (dus dingen die je zelf hebt meegemaakt) zijn toegestaan. Maar inmiddels loopt dit topic behoorlijk uit de hand: mensen worden persoonlijk, er worden filpmjes geplaatst (die overigens verwijderd zijn) waarop een paard te zien is dat helemaal niet van de betreffende manege is en de verwijten vliegen hier volop in het rond. Ik zou graag zien dat de toon in dit topic wat vriendelijker wordt: kritisch zijn is absoluut niet erg, maar een verhaal heeft altijd twee kanten. De mensen die dit proberen te benadrukken, worden hier flink onderuit geschoffeld. Graag op een fatsoenlijke manier met elkaar verder praten hier.

Citaat:
Ondanks de hulk een paar posts terug, heb ik inmiddels weer persoonlijke posts verwijderd. Graag de toon in dit topic aanpassen!

......... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:39

Shanelle schreef:
Voor mij zijn het meer de Bokkers zélf die het tegenwoordig vaak verpesten. Je ziet het erg duidelijk: iemand opent een topic met fotootjes, dat wordt dan eerst ongeveer 90x bekeken zonder dat er ook maar 1 iemand reageert. TOT er dan plots iemand zegt: 'Je prikt je paard lek' (ofzoiets) en dan zijn ze vertrokken! Plots stroomt het commentaar binnen over hoe slécht iemand wel niet bezig is - wat best zo kan zijn - maar bijna NIEMAND geeft TIPS. En op die trieste manier wordt dan vaak de toon gezet voor het hele topic en de daarop volgende.

Precies, dat soort dingen moeten harder aangepakt worden. Die bokker die zo vervelend doet, het vuurtje aansteekt en vervolgens vertrekt, die moet gewoon geband worden, weg ermee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:41

Ayasha schreef:

Wat wil je daar precies mee zeggen? Dat er later, (oa nadat het topic hier genoemd was) wel hulks zijn geplaatst?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:42

Lovely: Dat is ook een beetje in de slachtofferrol kruipen vind ik want als je dan zelf fatsoenlijk blijft reageren draait de sfeer vanzelf wel. :)

ShadowO: ze plaatst het bericht vandaag en de hulks zijn van gisteren :+ Dus er zijn wel degelijk "hulks" (waarom noemt dat eigenlijk zo? alleen de kleur? :+) geplaatst. Kan zijn dat de mod in kwestie nog bezig was toen zij aan't bijlezen was. Ipv meteen van het slechte uit te gaan beter even wachten en kijken wat nog komt. ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-08-10 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:43

Lovely schreef:
Shanelle schreef:

Precies, dat soort dingen moeten harder aangepakt worden. Die bokker die zo vervelend doet, het vuurtje aansteekt en vervolgens vertrekt, die moet gewoon geband worden, weg ermee.

Of verplicht worden IETS van opbouwende kritiek te geven, dàn gaan ze voortaan wel 2x nadenken alvorens iets uitsluitend negatiefs te verspreiden :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:43

Ayasha schreef:

Lijkt me meer dan logisch dat er persoonlijke aanvallen worden verwijderd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:44

Cayenne schreef:
Ayasha schreef:

Lijkt me meer dan logisch dat er persoonlijke aanvallen worden verwijderd.

Vanwaar die reactie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:45

Ayasha schreef:
Lovely: Dat is ook een beetje in de slachtofferrol kruipen vind ik want als je dan zelf fatsoenlijk blijft reageren draait de sfeer vanzelf wel. :)

Nee, ik denk dat je beter kan zorgen dat mensen niet moedwillig de boel opstoken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:47

Lovely schreef:
Ayasha schreef:

Nee, ik denk dat je beter kan zorgen dat mensen niet moedwillig de boel opstoken.

Ik denk dat het beter gaat helpen om die mensen gewoon te negeren en wel in te gaan op positieve reacties. :) Eventueel temmen...