bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:08

Dat heb ik ook gehad EEEEE, Er was iets mis gegaan met een betaling, diegene heeft mij blijkbaar nog 2 keer een pm gestuurd en ik wist van niks. Vond het toen zo lang duren en heb een berichtje gestuurd, waarop ik dus terug kreeg dat ik niet zou reageren op de pm's. Die ik dus helemaal niet heb gehad.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:09

dat is na te zien in berichten op verzonden.

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:18

kan je dat zelf nakijken? Die van mij kwamen ook aan net zoals bij desa denk ik. Maar ze reageerde niet, als ik dan bleef aandringen zei ze dat ze toch had gereageerd dat het in orde was, maar ik wist dus van niets.
Voor mij maakt het nu niet uit, maar die persoon met wie ik wilde ruilen is er wel niet blij mee denk ik, en het was voor beide partijen een mooie ruil geweest, maar ondertussen heb ik mijn laarzen kunnen verkopen.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:24

ja ga naar mijn berichten en links zie je wat verzonden is en wie nog moet lezen in bericht verzenden.

Starr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:11

EEEEE schreef:
Als ik dit zo allemaal lees krijg ik toch wat stress, heb net enkele dingen gekocht via bokt en marktplaats, al betaald maar nog niet aangekomen, verwacht ze volgende week hopelijk zit er nergens een oplichter bij!!
Zelf ook enkele dingen verkocht die ik morgen mooi ga posten.

Vind ook echt dat er een zwarte lijst moet komen. Ik kijk ook steeds naar de mensen hun profiel zodat ik een beter beeld krijg voor ik geld stort.

Wel had ik laatst problemen met pb die ik niet aan kreeg. Had met iemand een overeenkomst om laarzen te ruilen, heb haar heel vaak een pb gestuurd, maar kreeg nooit reactie af en toe een kort berichtje maar als ik dan duidelijk wou afspreken hoorde ik haar niet meer.
Dus startte ik een nieuw topic met mijn laarzen en dan reageerde zij daar ineens met waarom ik niets liet weten. En ik heb haar pb's echt nooit ontvangen, dus misschien gaat er met die pb's echt wel af en toe iets mis niet???

ik krijg idd ook een beetje stress en nu helemaal nu ik het topic lees :P het duurt nu allemaal wel erg lang :+ gelukkig gaat het om een klein bedrag maarja het is toch jammer dat zoiets moet gebeuren he. zelf ben ik ook niet de allersnelste hoor maar ze kunnen er van op aan dat ze hun spullen krijgen. vind het wel jammer dat je toch hoort dat er steeds vaker word opgelicht :(

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:20

ach je moet ook niet iedereen gaan wantrouwen. Mijn goede ervaringen zijn er stukken meer als slechte.
Heb zojuist weer 50 euro over gemaakt voor 2 setjes peesbeschermers, ga er gewoon vanuit dat het opgestuurd word.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:24

Ik heb ook meer goede dan slechte ervaringen hoor en ik koop er ook niet minder door via internet. Maar erger me er wel aan dat iemand nu mijn zuur verdiende centjes heeft 'gekregen' :(

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:29

heb 95% goede ervaringen met kopen op internet enkel die 5% waar ik dan wel problemen mee heb (gehad) tja niet alle hanen over 1 kam scheren. Ik koop er echt niet minder door op internet. maar ben nu wel meer van het controleren en mensen achter de vodden aan zitten.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:18

EEEEE schreef:
kan je dat zelf nakijken? Die van mij kwamen ook aan net zoals bij desa denk ik. Maar ze reageerde niet, als ik dan bleef aandringen zei ze dat ze toch had gereageerd dat het in orde was, maar ik wist dus van niets.
Voor mij maakt het nu niet uit, maar die persoon met wie ik wilde ruilen is er wel niet blij mee denk ik, en het was voor beide partijen een mooie ruil geweest, maar ondertussen heb ik mijn laarzen kunnen verkopen.

Het is gewoon een misverstandje geweest denk ik. Ik geef er niet om hoor :)
Vindt het fijn dat jij je laarzen heb kunnen verkopen. Baal er zelf wel van dat het bij mij niet altijd super loopt met de PB box.
Soms ontvang ik iets en dan stuur ik iets terug en blijkt dat diegene niks heeft gekregen, PB. Best vreemd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:31

IP adres bannen.

Maar als ik eerlijk moet zijn, kun je Bokt niet de schuld geven van oplichtingen op EA. Jij neemt het risico, en als deze persoon niets meer van zich laat horen, ga je naar de politie en doe je aangifte. Daarin kun je Moderators om een soort van getuigenis, maar meer ook niet.

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:31

misschien is het ook een idee om voor je het geld overmaakt alles gegevens te vragen van die persoon ook een telefoon nummer en dan even telefonisch contact maken voor je he geld overmaakt. Dan weet je toch al veel meer en weet je ze steeds te vinden?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:40

ja dan geven ze een vals nummer op ;)

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:55

ja, maar je moet zorgen dat je er even mee gesproken hebt voor je het geld overmaakt, en dan alleen wanneer je niet zeker bent van een persoon. Als je ze dan niet kan bereiken dan weet je weer genoeg!! Want soms voel je toch aan of een persoon te vertrouwen is of niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:54

Maar mensen zijn slimmer dan dat, die geven een gsm nummer op van een wegwerptelefoontje, bellen met je en praten niet meer met je.

Internetkopen is gewoon zeer riskant, mijn tip: Ga alleen in zee met mensen die je kent, die je langer spreekt en die je in het echt hebt gezien.

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:19

ja je hebt gelijk, dat is zo. Maar een lijst bijhouden in je profiel vind ik toch dat moet kunnen, daar hebben andere veel aan en jezelf ook.Toch zeker van de mensen waar je goede ervaringen mee hebt, heb net weer wat goede ervaringen gehad!!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:21

er is nu ook een website over personen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:07

Heel fijn want gaat vaak mis en als we elkaar kunnen behoeden van zulke lastige mensen moeten we het zeker doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:10

Marjoow schreef:
Maar als ik eerlijk moet zijn, kun je Bokt niet de schuld geven van oplichtingen op EA. Jij neemt het risico, en als deze persoon niets meer van zich laat horen, ga je naar de politie en doe je aangifte.
Daar kan ik me op zich best in vinden, maar dan ook de andere kant vrijlaten; dus slechte ervaringen mogen vertellen en niet de niet-leverende-verkopers en niet-betalende-kopers blijven 'beschermen'.

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:17

dat vind ik ook dubbeldun... ik vind dat je je profiel ermee vol zou moeten mogen schrijven met de slecht en natuurlijk ook de goede ervaringen...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:51

nou mijn 'probleem' is opgelost, geld retour ontvangen en een excuses mail van de bokker dat ze spijt heeft hoe het is gelopen, toch best fijn als mensen zelf tot inkeer komen ;-)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 15:53

pantarhei schreef:
nou mijn 'probleem' is opgelost, geld retour ontvangen en een excuses mail van de bokker dat ze spijt heeft hoe het is gelopen, toch best fijn als mensen zelf tot inkeer komen ;-)

+:)+

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:58

super wilde dat *** ook zo was.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 26-05-09 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:10

nou laat ik zeggen dat er wel veel tijd en diverse en meerdere typen mails zijn verzonden ;-)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:29

Ik heb het zelf ook gehad, zou mijn geld terug krijgen. Maar daar wacht ik al sinds januari op.. Het is niet veel geld, maar toch.

Zelf zorg ik wel dat alles snel op de bus is en snel betaald is.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 18:25

DubbelDun schreef:
Marjoow schreef:
Maar als ik eerlijk moet zijn, kun je Bokt niet de schuld geven van oplichtingen op EA. Jij neemt het risico, en als deze persoon niets meer van zich laat horen, ga je naar de politie en doe je aangifte.
Daar kan ik me op zich best in vinden, maar dan ook de andere kant vrijlaten; dus slechte ervaringen mogen vertellen en niet de niet-leverende-verkopers en niet-betalende-kopers blijven 'beschermen'.

_/-\o_