Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rampshellie

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:24

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:27

En over die vrouw mss is het goedkoper om op een dieet te gaan etc. Maar ik heb ook niet jaren geleerd voor Da etc. dus die kan ik ook niet tegenspreken en ik ga ervan uit dat zei gewoon de waarheid spreek dus die geloof ik dan ook eerder dan mensen die vanaf hun computer dingen gaan typen ..
Maar wat jij met je eigen paardje doet is natuurlijk jou beslissing en als jij er geen mensen van 90+ op wilt is dat helemaal aan jou
want het is jouw dier en jij weet er dan waarschijnlijk wat het beste voor is maar als jij een deskundige om info zou vragen zou die waarshcijnlijk zeggen dat het best kan ? ( heb niet je paardje gezien dus weet niet helemaal hoe die gebouwd is ) maar heb t over een normaal paardje van zeg rond de 1.65 Zeg Kwpn ? of iets warmbloeds achtigs ..

Anoniem

Vaak genoeg zijn er statjes in dit soort topics rondgegaan met maximale gewichten per ras om te dragen. Er is zelf een manege die ook hier bokker is, die het lef heeft zware mensen te weigeren. Moet je moed voor hebben, is heel eerlijk. Is ook veel kritiek op geweest.

Ik hoef geen Jomanda te zijn als ik plaatjes zie. Kennelijk is er al onderzoek naar geweest en is er daardoor een richtlijn gegeven.

Paarden verpesten kun je op veel manieren en te zwaar belasten is er eentje van..., daar hebben we het toch over??

Eerlijkheid is soms hard.

Om achter je pc te gaan typen, daar hoef je geen Jomanda voor te zijn, evenmin erug dom of zo. Wat ik zie, zien er zoveel.

Maar dit is echt weer bokt, pruilen jullie lekker verder...Ik ga een gezonde boterham met kaas eten. Clown Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-08 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dela

ik snap heel goed wat het punt van Russel is, maar ook weer van de anderen die er tegen in gaan.

En als ik uit mijzelf spreek weet ik heel erg goed dat het bij mij ( in russels woorden) te zwaar ben.
en ik kijk vanuit mijn hart, waardoor het rijden intensief minder is geworden en ik pas weer intensief ga rijden als er een luttele 10 kilo af is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:28

Ik vind jou niet te zwaar voor dat paard, Rchllke. Maar goed... dat is niet zo heel erg ontopic Knipoog

geerke

HummerTime

Zoe_Simba schreef:
Voel me niet aangesproken hoor wou alleen eventjes laten zien hoe je het mis kunt hebben vanaf een foto ...
maargoed, ik weet niet of enkele het artikel in de ROS van paard maanden geleden hebben gelezen over de wat dikkere ruiter die een normaal paardje had .. en daar waren heel wat deskundige bij en die hebben het dus allemaal fout ??

Klopt!! Heb ik ook gelezen. Blad lag bij mijn fysio Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:29

Maar die richtlijnen kloppen vaak ook niet Russel!
Een haf kan meer hebben dan een paard van 175, maar ik denk dat je dan toch ook naar het type paard moet kijken.

Die richtlijnen.. ik spuug erop Knipoog (bij wijze van) Ik kijk altijd per paard.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:30

Blue_Eyes; Dankje Tong uitsteken. Ben toch echt over die 90 kg heen Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:30

Het zou voor mij een uitdaging zijn als ik voor mijn paard de extra kilo's er af kreeg. Dat zou mijn maatstaf en stok achter de deur zijn. Maar misschien heb ik wel te veel over voor mijn paard.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:31

Je hebt ook een behoorlijk groot paard onder je kont. Dat kan heel wat hebben hoor Knipoog

delerium

Ik vind het wel jammer dat de kern van waar het om gaat hier een beetje naar de achtergrond verdwijnt... De hamvraag was of bokkers niet te aanvallend reageren naar bokkers die zwaar zijn/ogen. De vraag wanneer iemand nou te zwaar is is al vele malen eerder besproken.
Daarnaast zeggen foto's zo verduveld weinig over of het wel of niet kan dat imo iedere aanval er één te veel is.
Ook heb je nog te maken met de vetverdeling, is het vet beweeglijk? (ik ken mensen met meer vet dan ikzelf, die kunnen springen etc zonder dat er echt iets beweegt. Doe ik dat; dan stuitert alles 10 keer na).

TurboTinker

Rampshellie

Da's waar! Deze zal rond de 1.73m zijn Lachen. Ga ook niet op kleine paardjes zitten Tong uitsteken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:32

russel schreef:
daffodil schreef:
Russel mijn man is 1.96, en gaat vier keer per week naar de sportschool. Simpele ziel kan bedenken dat die dus never nooit onder de 90 kilo zit......ikzelf ben 1.82 en behoorlijk aan de forse kant, diezelfde simpele ziel kan bedenken dat ook ik dus never nooit onder die 90 kilo zit!

Terwijl diegene die slechts 1.62 is en 80 kilo is, minder weegt dan wat jij zegt en daar dan dus mee weg komt en mijn man en ik niet?

Een kilo zout of een liter zout... Ik snap je punt niet. Volgens mij jijzelf ook niet.

Maar voor de duidelijkheid, mijn man weegt boven de 90 en die gaat never nooit op mijn paard lessen, gaat 10 kilo af, dan mag hij...

Nee jij snapt t niet, maar goed dat is zoals gewoonlijk. Iemand van 80 kilo die erg klein is, kan een paard echt gruwelijk veel meer in de weg zitten dan die lange ruiter die dus zwaarder is....

Hoe lang is jouw man??? Een gezonde vent van 1.96 kan met goed fatsoen echt geen 80 kilo wegen hoor....je plaatst zulke rare reacties en jouw enige doel is het ophitsen van zo'n topic. Jammer is dat en je krijgt t elke keer weer voor elkaar.
Laatst bijgewerkt door daffodil op 04-09-08 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_Simba

Ik weeg 78 kilo. En zit tussen normaal en licht overgewicht..
en ik weet heus ookwel dat ik niet meer op een c ponytje kan maar ik kan wel nog makkelijk op een Connemara D pony of een New-forest D pony.

Anoniem

BitchyWitchy schreef:
Zoe_Simba schreef:
Voel me niet aangesproken hoor wou alleen eventjes laten zien hoe je het mis kunt hebben vanaf een foto ...
maargoed, ik weet niet of enkele het artikel in de ROS van paard maanden geleden hebben gelezen over de wat dikkere ruiter die een normaal paardje had .. en daar waren heel wat deskundige bij en die hebben het dus allemaal fout ??

Klopt!! Heb ik ook gelezen. Blad lag bij mijn fysio Haha!

Was dat niet zo dat ze gingen afvallen?? Zullen ook diegenen waarbij het niet zo is aan zo een artikel mee doen? ROS is zo commercieel als de pest, die gaan toch niet een flinke groep ruiters de grond in boren om de verkoop cijfers op te krikken?? Sigaar

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:34

Maar goed. om terug ontopic te gaan.

Het is erg jammer dat er soms overdreven gereageerd word.
Mensen mogen geen lol hebben met hun paardje. Omdat ze zwaarder zijn dan de gemiddelde nederlander te paard.

Terwijl ik vaak medelijden heb met de paarden waar een figuurtje van 60kg op zit te stuiteren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:37

Snackie schreef:
Een haf kan meer hebben dan een paard van 175, maar ik denk dat je dan toch ook naar het type paard moet kijken.

Die richtlijnen.. ik spuug erop Knipoog (bij wijze van) Ik kijk altijd per paard.

echhh sorrie hoor Haha!

maar jouw paardje is toch ook niet echt een grote en is ook geen haf, wat is jouw verklaring dan

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:38

Hier kun je een Discussie Kort of lang houden net zoals bij het bitloos rijden en die vinden weer dat een bit hangen paardenmishandeling is (Niet allen.)
die discussie's eindigen nooit ..
maar iemand kan goed aanvoelen of die te zwaar is ..
Of mensen er daan ook naar luisteren is een ander punt ..
maar ik ga er vanuit dat iedereen dat doet .. ik heb erg veel moeite gehad dat ik niet meer op mijn lievelingspony kon omdat die gewoon een zwakke rug had .. maar liever er niet meer op kunnen dan dat die er nog ernstige lasten van kreeg..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:38

tita schreef:
Snackie schreef:

echhh sorrie hoor Haha!

maar jouw paardje is toch ook niet echt een grote en is ook geen haf, wat is jouw verklaring dan

Mijn paard is 170 Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:40

volgens richtlijnen zou dat dus ong 90 kilo mogen zijn als ie 600 kilo weegt

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:41

Een Quarter horse is ook niet groot maar kan wel een volwassen man houden van rond de 87 Kilo ..
en die richtlijnen zeggen waarschijnlijk dat het echt niet kan ..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:42

ik denk dat iemand die wat zwaarder is en goed kan rijden minder schadelijk is voor een paardenrug dan iemand van 50 kilo die zit te stuiteren.....dan hebben we het natuurlijk niet over iemand die zwaar is en zit te stuiteren,dat lijkt mij voor het paard niet echt prettig.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:01

Ik zal nooit en te nimmer iemand bekritiseren als de persoon te dik zou zijn.
Ik hoop altijd gewoon dat iedereen hun gezonde verstand gebruikt.

Toen mijn D-pony de leeftijd kreeg dat ik er wat mee kon gaan doen, ben ik er wel voor gaan afvallen.
Het was niet dat ik veels te dik was, maar ik vond persoonlijk dat ik onder de 70 kilo moest zijn wilde ik hem gaan berijden.
Dat is me dan ook gelukt en heb hem al zeg ik het zelf (en meerdere om me heen) heel leuk in gereden en hij doet het nu super!

Daarnaast heb ik mijn engels volbloed merrie, zij heeft kissing spines en word nu behandelt.
Daar ga ik dus niet op, maar dat laat ik mijn bijrijdster doen die misschien 50 kilo weegt.

Zo heb ik voor mezelf dus mijn eigen regels van het toelaatbare gemaakt, maar dat is puur persoonlijk, voor mijn eigen gevoel.
Een ieder die het anders doet heb ik dan ook absoluut geen problemen mee.