Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:05

Nikki, let op, ik ga even je moment verzieken: reageren om alleen een stipje te krijgen, mag niet en daarom dus mijn opmerking.

Scuba, ziek/zoek je ruzie ofzo? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:06

Scubadoo schreef:
Als we het er nou over eens zijn dat in beginsel iedere bokker een topicverzieker is kunnen we gewoon gezellig verder posten.

Haha! Haha! Haha!
Dan moeten we de cursus om leren gaan met kritiek toch maar van zolder halen Scubadoo vrees anders dat je weinig medestanders zult krijgen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:09

Chiqa schreef:
Sta ik op je gemeentegrond dame? Haha!
En het wordt niet vervelend alleen jíj vind het vervelend, dus nog steeds een feit.
En ik vind jou onderschift behoorlijk sfeerbepalend en sneu.

Klinkt toch even heel anders dan "Jou onderschrift is sneu en sfeerbepaled"?

Sorrie dat ik op bokt zit. Vork

Zou je er nou een keer over op willen houden? Als je het over mijn onderschrift wil blijven hebben moet je daar een topic voor openen.

Dit topic is niet aan gemaakt zodat jij je gal kan gaan spuwen over mijn onderschrift. We weten nou wel wat je er van vindt, en dat is prima.
Dus kan je het nu laten rusten? Je mag er van vinden wat je wilt, dat is jouw goed recht.

Kom niet met die rare reacties van "Sorry dat ik op bokt zit". Waarom zou je daar je excuses voor moeten aanbieden?

Je bent vrij in je doen en laten.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:09

Cursus duurt wel een hele dag he..

Hele dag kritiek naar je hoofd geslingerd krijgen en maar accepteren Knipoog

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:11

Stippie1 schreef:

Hele dag kritiek naar je hoofd geslingerd krijgen en maar accepteren Knipoog

En om 16.00 uur.

NU EVEN NIET!! KUNNEN JULLIE NOU HELEMAAL NIKS ALLEEN!!!!????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:14

Stippie1 schreef:

Ik heb dr hier van een jaar liggen Clown Nog afgerond ook.
Opfriscursus ook gedaan, best leuk en interessant.

Nanne schreef:
Zou je er nou een keer over op willen houden?

Ehm..solliciteer jij als mod ofzo? Ik denk niet dat het aan jou is
om te bepalen of ik kritiek mag geven over jou onderschrift, en ook zelf mag en kan
bepalen of ik dit hierdoe of in een eigen topic. Lachen
Het laatste zie ik niet zo zitten, maar goed we weten de weg wel weer toch?
Ik wel althans Lachen
.....
Mss is de cursus wat voor je?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:18

Chiqa schreef:
Ehm..solliciteer jij als mod ofzo? Ik denk niet dat het aan jou is
om te bepalen of ik kritiek mag geven over jou onderschrift, en ook zelf mag en kan
bepalen of ik dit hierdoe of in een eigen topic. Lachen
Het laatste zie ik niet zo zitten, maar goed we weten de weg wel weer toch?
Ik wel althans Lachen
.....
Mss is de cursus wat voor je?

Ik solliciteer absoluut niet naar mod. Dat ben ik al op een ander forum.

Natuurlijk mag jij kritiek geven, dat is jouw goed recht. Wat ik simpelweg aangeef is dat we dat na al die post's wel een keer door hebben. En het nou ook wel een keer weten, wat je er vindt.

De TS heeft dit topic niet gestart met de bedoeling het eindeloos over mijn onderschrift te hebben. Vandaar dat ik het jammer vind dat je er toch zo eindeloos over door blijft zeuren.

Iedereen heeft nou wel gehoord dat Chiqa het onderschrift van Nanne niks vindt. Want Nanne presenteert haar mening als feit, het is sfeerverziekend, bladiebladiebla..

Als je er zo graag over door wilt gaan open dan een topic en dan gaan we daar verder.

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:20

*LOL* ROFL

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:20

Hmmm...zinloze discussie in mijn ogen,sorry.

Edit: niet dit topic hoor..maar over een onderschrift. Verward Het is inmiddels duidelijk..
Laatst bijgewerkt door horsima op 19-08-08 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:21

En als je de dag niet met een voldoende afrond, moet je gewoon 3 dagen langer blijven..

Net zolang je immuun bent voor kritiek...

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:21

Zullen we een inteken lijstje beginnen voor de cursus?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:22

Eerst maar iemand die 'm wil organiseren...

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:22

euhm... wie gaat die cursus geven??

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:23

Daar openen we gewoon een nieuw topic voor Tong uitsteken

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:23

Even gegoogeld;

Kies een goed moment om uw kritiek en vraag te uiten. Het is vaak niet zo handig om kritiek op de ander in gezelschap te uiten, dit zal de persoon die de kritiek ontvangt meestal een heel onaangenaam gevoel geven.

Kritiek geven werkt beter als u rustig op de bank zit thuis dan in gezelschap.
Het is ook niet zo verstandig kritiek te geven na bijvoorbeeld een lange vermoeiende werkdag, u bent zelf niet rustig en de ander zal niet openstaan voor uw kritiek. Dit zal meestal uitdraaien op een ruzie.

Haal geen oude koeien uit de sloot of betrek andere onderwerpen in uw kritiek, houdt het bij het ene kritiekpunt.

Denk goed na over uw kritiek, betreft het echt een wezenlijk punt waar u het over moet hebben, of komt uw ergernis voort uit iets anders. Zoek dus eerst de oorzaak bij uzelf.

Probeer geen ergernissen die uzelf betreft op een ander af te reageren, dit lijkt namelijk weer heel erg op mopperen.
Ook is het handig om toestemming te vragen voordat u kritiek geeft. Door te vragen of iemand wil horen wat u te melden heeft, komt u erachter of diegene op dat moment openstaat voor een gesprek. Staat de betreffende persoon niet open, dring dan niet aan, maar probeer het op een later tijdstip nog eens.

Kies uw woorden zorgvuldig en wees zo concreet mogelijk. Geef geen kritiek op de persoon, maar op zijn of haar gedrag. Een goede wijze om kritiek te geven is: als jij dit doet in die situatie, dan voel ik me zo.

Verwacht niet te veel, het komt maar zelden voor dat de bekritiseerde zich meteen gewonnen geeft, en onmiddellijk zijn of haar gedrag aanpast. Als de ander aangeeft dat hij of zij eens gaat nadenken over wat u gezegd heeft is dat al heel wat.

Probeer woorden die extremen aangeven zoals altijd en nooit te vermijden. De ander zal dan meestal in verdediging gaan met de woorden die doe ik wel eens, maar niet altijd.
Laatst bijgewerkt door Stippie1 op 19-08-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:24

Wie van hier kan er het beste met kritiek omgaan?? Die moet het maar even uitleggen hoe diegene dat doet dan! Ja
@stippie: duidelijk lijkt me zo! Knipoog
Laatst bijgewerkt door horsima op 19-08-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:24

*rent naar zolder die cursus zal een goudmijn worden*
Stippie1 schreef:
En als je de dag niet met een voldoende afrond, moet je gewoon 3 dagen langer blijven..

Zo ging het wel hoor met die cursus...mooiste was dat het expres werd uitgelokt...
en dan kijken hoe de cursisten dr mee omgingen. Bij iedereen weer anders.

Edit;
Stippie bedankt voor je bijlage het blijft een zéér internessant stuk.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:26

Chiqa schreef:
*rent naar zolder die cursus zal een goudmijn worden*
Stippie1 schreef:

Zo ging het wel hoor met die cursus...mooiste was dat het expres werd uitgelokt...
en dan kijken hoe de cursisten dr mee omgingen. Bij iedereen weer anders.

Edit;
Stippie bedankt voor je bijlage het blijft een zéér internessant stuk.

Ja klinkt allemaal erg bekend Knipoog

Als ik moe ben kan ik ook zeeeeeer weinig verdragen.. Tenminste vind manlief (en dat ga ik natuurlijk niet toegeven tegenover hem Knipoog)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:27

Scubadoo schreef:
Als we het er nou over eens zijn dat in beginsel iedere bokker een topicverzieker is kunnen we gewoon gezellig verder posten.

Verder geloof ik ook dat iedereen op bokt een persoonlijke vete tegen mij aan het voeren is, dus iedereen die mij tegenspreekt doet dat alleen maar om mij onderuit te halen. Clown

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Wahahahahaahahaahhahaha!!!!!! ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:27

Lovely schreef:
Nikki, let op, ik ga even je moment verzieken: reageren om alleen een stipje te krijgen, mag niet en daarom dus mijn opmerking.

Scuba, ziek/zoek je ruzie ofzo? Clown

Was geen 'moment' voor mij hoor Knipoog

Mensen, we gaan nu gigantisch off topic, ik geloof ook niet dat dat mag?
Cursussen horen niet bij een strenger beleid dus kommop dames, on topic graag.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:30

Sorry Nikki maar ik geef toch nog even een toevoeging op de cursus;

Enkel manieren hoe mensen omgaan met kritiek zijn:

Vechten met de gedachte de aanval is de beste verdediging, opmerkingen die dan vaak vallen zijn kijk naar jezelf, je bent zelf geen haar beter, je vroeg erom en jij begon.

Ook een vorm van vechten is de ander door middel van verbaal geweld en redenaties overtroeven.

Vluchten is een andere vorm van reactie, weglopen, zichzelf kleinmaken, verontschuldigen of zelfbeklag. Hiermee probeert men door schuldgevoel op te roepen de kritiek te omzeilen.

Vermijden is een ook en vorm, door veel zelfkritiek te geven kunt u vermijden dat de ander kritiek geeft.
Ook kan de persoon die kritiek ontvangt volledig dichtklappen.

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:30

Dus mensen die iets roepen over topicverziekers zijn waarschijnlijk gewoon zelf heel erg moe?

Daar ga ik eens een nachtje over slapen.

Of ze kunnen gewoon niet tegen kritiek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:31

Stippie1 schreef:
Als ik moe ben kan ik ook zeeeeeer weinig verdragen.. Tenminste vind manlief (en dat ga ik natuurlijk niet toegeven tegenover hem )
Knipoog)

Ach als je dat van jezelf al weet is dat alleeen maar goed....Weet je vaak wat het is met kritiek.
Mensen denken vaak dat ze volledig worden afgebrand, en dat terwijl je maar 1% aanspreekt van die persoon, en vaak alleen een mening is....Niets ernstigs
Maar zo ontzettend geraakt kunnen reageren of de hel los is gebarstten..
Weet je ik was vroege rook zo hoor, en soms betrap ik mezelf dr nog wel eens op dat kritiek zeer kan doen, geef ik eerlijk toe...
Komt door mijn jeugd, ben veel gepest en heb veel meegemaakt, maar daar kunnen mensen als jij en andere leden op bokt natuurlijk weinig aan doen..

Ik kan zo geweldig genieten als ik een lid tegenkom wat heel luchtig omgaat met kritiek, kan ik gewoon wat mee...je ziet soms dat discussie's dan een hele mooie wending krijgen en lijkt dat je nagenoeg in een zelfde soort schuitje zit.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:32

Hmm.. nu dacht ik toch echt wel tegen kritiek te kunnen..

Tenminste mijn werkgever (baas is zo'n rotwoord) zegt dat ik altijd iets doe met zijn kritiek. Gelukkig heeft ie niet zo vaak kritiek, want leuk is natuurlijk anders..

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:36

Chiqa schreef:
Stippie1 schreef:
Als ik moe ben kan ik ook zeeeeeer weinig verdragen.. Tenminste vind manlief (en dat ga ik natuurlijk niet toegeven tegenover hem )
Knipoog)

Ach als je dat van jezelf al weet is dat alleeen maar goed....Weet je vaak wat het is met kritiek.
Mensen denken vaak dat ze volledig worden afgebrand, en dat terwijl je maar 1% aanspreekt van die persoon, en vaak alleen een mening is....Niets ernstigs
Maar zo ontzettend geraakt kunnen reageren of de hel los is gebarstten..
Weet je ik was vroege rook zo hoor, en soms betrap ik mezelf dr nog wel eens op dat kritiek zeer kan doen, geef ik eerlijk toe...
Komt door mijn jeugd, ben veel gepest en heb veel meegemaakt, maar daar kunnen mensen als jij en andere leden op bokt natuurlijk weinig aan doen..

Ik kan zo geweldig genieten als ik een lid tegenkom wat heel luchtig omgaat met kritiek, kan ik gewoon wat mee...je ziet soms dat discussie's dan een hele mooie wending krijgen en lijkt dat je nagenoeg in een zelfde soort schuitje zit.

Ja dat herken ik wel..
Moet zeggen dat ik de laatste jaren ook veel geleerd heb hoor.. Voorheen maakte ik me veel te druk om wat iemand van mij vond en als ze idd een keer iets negatiefs zeiden dacht ik ook dat het meteen over mijn hele persoontje ging. Terwijl het vaak ook opbouwend is.

Dus tegenwoordig ga ik er gemakshalve maar vanuit dat het opbouwende kritiek is en sindsdien merk ik dat ikzelf ook een stuk toegankelijker ben voor anderen.
Ik kan er wel slecht tegen als ik zie/merk dat meerdere mensen de pik op 1 iemand hebben, vaak volledig ongegrond.

Ach zo heeft iedereen wel wat Knipoog