Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:43

Ilzas schreef:
Het mag niet van Bokt. Zal Marktplaats boeien verder.

Euhh, dan heb je niet gelezen.. Elders in dit topic werd een stukje vanaf marktplaats neergezet dat advertenties vanuit MP niet op andere sites gebruikt mogen worden.. Clown

Gevonden:
luxx schreef:
dat hoeft niet, het staat namelijk wel duidelijk in de marktplaatsregels;
marktplaats Voorwaarden en privacybeleid schreef:
Het is niet toegestaan om (hyperlinks naar) Marktplaats.nl advertenties op uw site weer te geven.

Maar dat is even offtopic Clown Excuseer Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:44

Vvalar, misschien even het topic doorlezen? Volgens mij wordt het 1 pagina terug nog aangehaald. En daar staat ook een hele duidelijke modopmerking.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:36

Llover schreef:
Die hulk opmerking van eline....:
kijk dit bevestigd maar weer hoe streng t wordt, jongens NIET de moderators hier in dit topic ergens op aanspreken he! Duhh mag niet Koe

Zolang j over koetjes en kalfjes blaat is t goed, anders niet....nou dan hoef ik hier verder niets meer toe te voegen als toch alles verwijderd wordt wat ik zeg en wat ilzas zegt... Doei, doei

Ik vind het jammer dat je de opmerkingen van Eline zo krom trekt. Haar opmerkingen zijn bedoeld om het topic overzichtelijk en constructief van aard te laten zijn, zoals overigens alle hulks dat zijn, niet om gebruikers monddood te maken (dit ook als antwoord op de reactie van Perrokai). Dat het niet handig is om specifieke OW's in een topic te bespreken is omdat niemand behalve degene die de OW heeft gekregen en de mods kunnen weten welk verhaal er precies achter steekt en wat eraan vooraf is gegaan. Dit vervolgens te bespreken in een topic zorgt er voor dat andere gebruikers een heel verkeerd beeld kunnen krijgen van de gegeven OW.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:39

Neonlight schreef:
Llover, ik geloof dan niet dat je de opmerking van Eline goed leest of goed begrijpt.
Dit is niet de plaats om specifieke officiele waarschuwingen te bespreken. Ik zie nergens staan dat er geen (gefundeerde) kritiek op moderators gegeven mag worden. Ongefundeerde kritiek op het beleid mag weer niet, dat staat ook in de regels. Knipoog

En _Tivoli_ , nette beslissing, waar ik dan ook weer respect voor heb. Dat is nu net hetgeen we hier niet willen zien, en jij hebt dat goed door.

Nee ik had iets gezegd ovr moderators wat verwijderd was dus daar ging mijn reactie ook over maarja kan t er nu moeilijk weer over gaan hebben want dan wordt t weer verwijderd, dus sorry maar ik kan t niet uitleggen maar jij als moderator weet t vast wel wat er stond en waarom t weg gehaald is Knipoog

luxx schreef:
lees je eigen onderschrift even na Llover, daar kun je best iets aan hebben nu...
Citaat:
Ik zeg: niet mokken, maar bokken!!!

Ja daar heb je gelijk in, zo ben ik dan ook wel weer Haha!
maarja dan nog: dit gaat over hoe streng bokt wordt dus dan kan je moeilijk niet mokken toch? Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:50

Je kan het ook op een constructieve manier brengen. Ooit van de sandwichmanier gehoord? Knipoog

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:53

Zwartwitje schreef:
Je kan het ook op een constructieve manier brengen. Ooit van de sandwichmanier gehoord? Knipoog

Euh, dan denk ik aan heul andere dingen... Nagelbijten / Gniffelen

Maar dat zal mijn rotten mind dan wel weer zijn

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:00

Ja ik ook? nee nooit van gehoord op jou manier dus....

Maar mijn postings worden meteen verwijderd dus ik stop er mee. Excuses ik geef een vertekenend beeld dus off i go Doei, doei

Ga maar naar de olympische spelen kijken hihi Bloos Tong uitsteken

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:08

Clown
Ik bedoel niet wat ik denk dat jij denkt dat ik bedoel Knipoog sandwichen is een bepaalde manier van feedback geven (per ongeluk eens opgepikt in de lessen communicatie die ik gevolgd heb tijdens mijn studie). Daarbij verpak je negatieve feedback in een sandwich van positieve en/of opbouwende kritiek. Bedoeld om de negatieve feedback minder rauw op het dak van degene die feedback krijgt te laten vallen. Voorbeeld: "Je bent altijd erg vrolijk als je 's ochtends binnenkomt op kantoor, dat straal je uit naar je collega's en dat stelt iedereen erg op prijs. Wel laat je dingen te lang liggen en daardoor haal je je deadlines soms niet. Je werktempo mag iets hoger liggen, wel stellen we het op prijs dat je zo secuur werkt". Bladibla. Zodra feedback gegeven wordt op welk aspect aan bokt dan ook, hebben we er gewoon ontzettend veel aan als dat op een dergelijke manier gebeurt Lachen

Dit even om in te spelen op de reactie van Llover op het mokken. Feedback geven en mokken is niet hetzelfde.

edit: typo

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:08

Zwartwitje schreef:
Ik vind het jammer dat je de opmerkingen van Eline zo krom trekt. Haar opmerkingen zijn bedoeld om het topic overzichtelijk en constructief van aard te laten zijn, zoals overigens alle hulks dat zijn, niet om gebruikers monddood te maken (dit ook als antwoord op de reactie van Perrokai). Dat het niet handig is om specifieke OW's in een topic te bespreken is omdat niemand behalve degene die de OW heeft gekregen en de mods kunnen weten welk verhaal er precies achter steekt en wat eraan vooraf is gegaan. Dit vervolgens te bespreken in een topic zorgt er voor dat andere gebruikers een heel verkeerd beeld kunnen krijgen van de gegeven OW.

Dat is natuurlijk geen antwoord op mijn hele betoog maar een aspectje ervan... Haha!
Maar goed, ik weet niet wat ik nu moet denken over dat aspectje.....als ik al een verkeerd beeld heb van een OW en ik meen zelf dat het een onterecht gegeven OW is hoe kunnen dan anderen een verkeerd beeld krijgen ? Twee keer verkeerd is weer goed of is het dat de gebruikers denken hey, raar zeg waarom heeft ze daar een OW voor.

Wat ik zei was, je kunt een OW situatie verzinnen maar dat is volkomen nutteloos om daarmee de in mijn ogen vreemde werking van de regels aan te duiden. Dan kun je beter een praktijkvoorbeeld noemen maar dat mag dan dus niet. Om iets duidelijk te maken met betrekking tot de strenger wordende regels en zeker schriftelijk zoas op een forum moet je bijna beeldend schrijven anders begrijpen we elkaar weer verkeerd. Dan denk de een dat ze persoonlijk aangevallen wordt en de andere meent dan weer dat er bijgestuurd moet worden en plaatst weer een Hulk was het toch ?.

Volgens mij he, los je al heel veel problemen op als je in de regels van HAW het woord rijtechnisch schrapt. Dan mag men positief en opbouwend commentaar geven. Dus we mogen weer met zn allen complimenteus worden en even laten weten dat we de foto's echt wel op prijs stellen.
Ik mag dan iets posten van : Joh, wat ziet dat er goed met jullie twee zeg, veel beter dan twee maanden terug. Dan mag je nog steeds niet op iemand inhakken over de houding of geen cap oid of die verpak je in de genoemde sandwichconstructie en we zijn allemaal vrolijk. De echte cracks kunnen dan het rijtechnische aspect wel opnoemen zoals dat toch altijd automatisch gebeurd.

Trouwens bij iedere groene naam die ik ergens achter zie staan denk ik altijd standaard, o jee stront aan de knikker ! Hoe zou dat nu komen ?
Ik denk en kwestie van ervaring ? En het zal als sturend bedoeld zijn maar het voelt als op je plaats gestuurd te worden want zover wij kt deze discussie niet uit naar links of rechts, het gaat over regels, alle regels dus ook die omtrent OW's Slotjes sturende opmerking etc....

En dan las ik nog iets over smaad....en de kracht van bokt. Waarom doen de mods er dan dagen over om daar uit te komen. In die dagen met de kracht van bokt ben ik dan wel geen coby van baalen maar er zijn er toe in staat hier om je hele echte omgeving overhoop te gaan halen zodat je je deur niet meer uitdurft als je al op dat rode kruisje drukt. Neem nu de jongeren weer eens, nooit gelezen dat een meisje na een bepaald topic niet meer naar school durfde, niet meer naar stal en de andere bokkers gingen controleren of alles wel waar was ? Huh ? Dat is toch niet normaal meer ? Bij volwassenen komt het ook voor, en dan moet je al die dagen gaan zitten wachten tot een ander alles om je heen stuk maakt en je mag je mond niet opendoen uit zelfbescherming. Ok volwassenen kunnen zich beter verdedigen maar kunnen ook destemeer schade aanrichten. Grijp dan eens gelijk in als Mod als er getemd wordt of gepbt daarmee voorkom je heel veel en ook OW's en ban's. En dan weer he, als bokt vind dat ze zoveel verantwoordelijkheden hebben moeten ze er ook voor zorgen dat iemand verantwoorelijk is. Dus geen smoezen, we zijn iet 24 uur online het is vrijwilligerswerk etc. Er moet altijd iemand te bereiken zijn een soort 112 voor de echte noodgevallen die ook verantwoord en adequaat kan reageren.
Anders kan bokt al zijn verantwoordelijkheden blijkbaar niet aan. En ook geen excuus over 90.000 gebruikers, iedereen weet wel dat die nog nooit allemaal online zijn geweest en ook dat een heel groot portie ervan geen actieve leden zijn en niet eens posten.
Sorry hoor maar ik kom bijna altijd dezelfde tegen op bokt en soms weer eens een ander en ik surf overal doorheen. En in discussies als deze komen er weer eens nieuwe namen te voorschijn omdat ze bokt dan even blijkbaar de moeite vinden om te reageren.
Ik ben hier dan ook nog geen domme, rellende of botte personen tegengekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:03

Zwartwitje schreef:

Oke, daar gaan wel. Bedankt voor je punt, ik ben erg blij dat je dit zelf ook nog wat verduidelijkt, dat helpt enorm. Zou het misschien een idee zijn als het beheer van bokt dat ook gaat proberen? Het gaat regelmatig nog zo dat het beheer en de mods vrij kort door de bocht hun strafjes uit delen en daarmee vaak ergernis en irritatie oproepen. Ik ga ervanuit dat het beheer en het modteam hier ook heel erg veel nut in zien en vertrouw erop dat er vlot verbetering in zal komen.

En oh ja, het is nog altijd wel zo dat het beheer en modteam de wapens van de sancties in handen heeft, dat hebben wij als gebruikers niet. Is het niet een idee als wij als gebruikers ook af en toe het beheer mogen evalueren?? Of gaat het daarmee teveel op een democratie lijken?

RK, in mijn tijd ook. Maar toen waren het bepaalde mods die mochten zuchten en steunen over bepaalde users, niet allemaal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:06

Een OW... is dat niet een beetje te vergelijken met 'de klas uit sturen'? Soms wordt het gezellig en moet je er ineens uit, soms is dat redelijk, soms begrijp je er niets van. Maar als leraar ben je ook niet alwetend en wil je de klas op orde houden.

Zelf geen ervaring mee hoor, maar ik vroeg het me af Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:07

Dat kan ik me dan niet voor de geest halen...geloof dat dat toen iedereen mocht Haha!

Maar als dat bij jou toen was...waarom zou het nu anders zijn?
1+1=

Idd, waarom mag er geen topic komen over die mod vind ik altijd bot, of die mod juist altijd heel fijn.
Ja kan niet leuk zijn als bepaalde namen als niet fijn steeds naar voren komen...namen als wel fijn is natuurlijk niet zo storend.
Maar zoiets mag niet...maar achter de schermen mag er wel gezegt worden...och daar heb je rk weer...oh nee..gebruiker x ook weer...

Verder mogen wij hier geen pb's zetten...achter de schermen wordt dat zover ik heb begrepen wel gedaan...
Ben ik blijkbaar lief modje geweest.... heb daarin altijd toestemming gevraagd...maar dat fatsoen is er ook niet altijd...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:08

Ja, maar ook leraren hebben zo hun voorkeuren, de een staat al buiten als ie niks gedaan heeft en een ander kan het heel erg bont maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:10

Nikka schreef:
Ja, maar ook leraren hebben zo hun voorkeuren, de een staat al buiten als ie niks gedaan heeft en een ander kan het heel erg bont maken.

Meestal heeft degene die bij elk wissewasje buiten staat al wel wat gedaan, en moeten leraren de lat lager leggen. Als hij al bewezen heeft dat hij zich niet weet te gedragen, zijn soms iets hardere maatregelen nodig.

Maar je hebt goede en minder goede leraren natuurlijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:15

Laatst wilde ik al temmen op een mod actie, maar ja, je loopt er zo mee in de gaten he? Dus toch maar niet gedaan, want je weet maar nooit .

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:16

@ Sheran In mijn tijd was er echt wel sprake van een zekere voorkeur of in ieder geval een zekere perceptie. Ik was verre van braaf, ouwehoerde de hele tijd, maakte vaak mijn huiswerk niet, maar had het imago "braaf" De enige keer dat ik naar de rector werd gestuurd, zei hij: Ga maar weer want jij bent altijd zo braaf. Ik heb zelfs een keer bij afgesloten lokalen de deurklinken eraf gesloopt, maar ja ik was zo braaf. Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Nikka op 12-08-08 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:16

Lovely schreef:
Laatst wilde ik al temmen op een mod actie, maar ja, je loopt er zo mee in de gaten he? Dus toch maar niet gedaan, want je weet maar nooit .

Wat bedoel je hiermee Lovely? Kunnen andere mensen dat zien dan? of vanwege de Mods?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:51

RK wat bedoel je met PB's achter de schermen ? Onze PB's achter de schermen ? Ik mag toch hopen van niet zeg of pas als we ze zelf hebben doorgestuurd. Ik mag hopen dat er door niemand in onze PB gekeken kan worden aangezien er ook als regel wordt aangeroepen dat er niets met PB's gedaan mag worden hoe erg ze ook zijn ?

En Mods, leg mij eens uit, ik kan me nog een discussie herinneren van niet lang geleden. Over een paard en een 14 jarig meisje meen ik. Die discussie nam allerlei zijpaadjes zoals ieder discussie eigenlijk namelijk om alle aspecten bekeken te hebben om tot een eerlijk oordeel of afloop te kunnen komen. Het was een hele pittige discussie die soms ook best op de persoon was. Daarbij heeft het in mijn ogen meerdere malen op het randje van het toelaatbare gebalanseerd omdat twee personen in deze, de verkoopster en het meisje van 14 vreselijk gedupeerd zouden kunnen worden en bij de oudste van de twee is dat ook geheid gebeurd wel of niet verdiend daar ga ik niet over. Er werd door geen enkele Mod ingegrepen en in die twee hele lange Topics heb ik minder Hulken gezien dan hier. Waarom is dat ? Omdat het niet over het beheer ging maar over een onbelangrijke gebruiker(s). Dat ben ik ook o.a. en smaad over mij word zonder enig pardon toegelaten en omdat het een semi bekende gaat dan springen jullie er heel snel wel weer bovenop. En dan heb ik het ook nog aan zitten kijken hoe een eigenaar van een bekende stal met enorme grove bewoording ook nog letterlijk door het slijk werd getrokken en niemand doet iets. Een stal met een bekende goede naam nog wel tegen 1 zogenaamd gedupeerde gebruiker. Dat wordt toegelaten....onbegrijpelijk. De ene gebruiker word de hand boven het hoofd gehouden dan duidelijk (en wel heel extreem) en de ander heeft men de pik op. Dus er wordt echt enorm met twee maten gemeten. En met geen van bovengenoemde gebruikers heb ik speciale banden overigens.... Knipoog

Och ja ook zoiets, ik stuur de partij voor dieren uit naam van een bokttopic een email en krijg daar antwoord op wat bestemd is voor het topic. Ik plaats dat en krijg een UN geloof ik dat het was. Mag niet dus, maar het mocht dus wel, de betroffen partij wist heel goed dat ik het op bokt zou zetten omdat ik ze dat van tevoren heb verteld.

Die regels, echt je wordt er zo moe van ! Pak nu eindelijk eens die raddraaiers aan, smoor ze in de kiem heet dat toch ? (ben af en toe de nederlandse taal kwijt) Dan ben je er veel sneller van af en hoef je niet zoveel regels te bedenken en zeker niet om de verantwoordelijkheden van bokt te beschermen want die hebben ze helemaal niet. Dat is echt quatsch !

Al typ ik zes pagina's vol met :Anky is een .... (verzin maar iets ergs) ! Jullie kunnen het verwijderen maar zijn er niet voor verantwoordelijk.
Denk je dat Youtube verantwoordelijk is voor de filmpjes die er op gezet worden ? Nee, maar ze zijn zo netjes om te proberen de hele erge dingen er uit te halen. Daar heb je geen regels voor nodig.....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:10

Perrokai, pb's tussen gebruikers zijn voor de mods niet leesbaar Knipoog RK heeft het over pb's tussen gebruiker - mod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:29

pB's tussen gebruikers zijn voor de beheerders wel leesbaar Lachen.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:33

Lovely schreef:
pB's tussen gebruikers zijn voor de beheerders wel leesbaar Lachen.

Lijkt mij ook.. Anders kan je iemand per pb nog bedreigen.. Of het verzinnen:P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:34

Maar die beheerders hier doen daar niks mee (in de zin van misbruik maken van), en ja, daar durf ik op zweren.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:35

Pb's zijn niet te lezen, ook niet zomaar voor een beheerder. Tenminste dat dacht ik. Hier is al eerder weleens gedoe om geweest, geloof ik. Met de nodige moeite kon het wel per gebruiker dacht ik? Maar dat is niet iets om voor de gein even te doen Lachen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:38

En daar houden ze zich echt niet mee bezig. Het zijn volwassen mensen. Ze hebben genoeg werk.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:39

Bedoel je dat tegen mij Tieneke?
Ik reageerde alleen maar ergens op, ik zeg niet dat ze zich ermee bezig moeten houden of wat dan ook Lachen.