Zwartwitje schreef:Ik vind het jammer dat je de opmerkingen van Eline zo krom trekt. Haar opmerkingen zijn bedoeld om het topic overzichtelijk en constructief van aard te laten zijn, zoals overigens alle hulks dat zijn, niet om gebruikers monddood te maken (dit ook als antwoord op de reactie van Perrokai). Dat het niet handig is om specifieke OW's in een topic te bespreken is omdat niemand behalve degene die de OW heeft gekregen en de mods kunnen weten welk verhaal er precies achter steekt en wat eraan vooraf is gegaan. Dit vervolgens te bespreken in een topic zorgt er voor dat andere gebruikers een heel verkeerd beeld kunnen krijgen van de gegeven OW.
Dat is natuurlijk geen antwoord op mijn hele betoog maar een aspectje ervan...
Maar goed, ik weet niet wat ik nu moet denken over dat aspectje.....als ik al een verkeerd beeld heb van een OW en ik meen zelf dat het een onterecht gegeven OW is hoe kunnen dan anderen een verkeerd beeld krijgen ? Twee keer verkeerd is weer goed of is het dat de gebruikers denken hey, raar zeg waarom heeft ze daar een OW voor.
Wat ik zei was, je kunt een OW situatie verzinnen maar dat is volkomen nutteloos om daarmee de in mijn ogen vreemde werking van de regels aan te duiden. Dan kun je beter een praktijkvoorbeeld noemen maar dat mag dan dus niet. Om iets duidelijk te maken met betrekking tot de strenger wordende regels en zeker schriftelijk zoas op een forum moet je bijna beeldend schrijven anders begrijpen we elkaar weer verkeerd. Dan denk de een dat ze persoonlijk aangevallen wordt en de andere meent dan weer dat er bijgestuurd moet worden en plaatst weer een Hulk was het toch ?.
Volgens mij he, los je al heel veel problemen op als je in de regels van HAW het woord rijtechnisch schrapt. Dan mag men positief en opbouwend commentaar geven. Dus we mogen weer met zn allen complimenteus worden en even laten weten dat we de foto's echt wel op prijs stellen.
Ik mag dan iets posten van : Joh, wat ziet dat er goed met jullie twee zeg, veel beter dan twee maanden terug. Dan mag je nog steeds niet op iemand inhakken over de houding of geen cap oid of die verpak je in de genoemde sandwichconstructie en we zijn allemaal vrolijk. De echte cracks kunnen dan het rijtechnische aspect wel opnoemen zoals dat toch altijd automatisch gebeurd.
Trouwens bij iedere groene naam die ik ergens achter zie staan denk ik altijd standaard, o jee stront aan de knikker ! Hoe zou dat nu komen ?
Ik denk en kwestie van ervaring ? En het zal als sturend bedoeld zijn maar het voelt als op je plaats gestuurd te worden want zover wij kt deze discussie niet uit naar links of rechts, het gaat over regels, alle regels dus ook die omtrent OW's Slotjes sturende opmerking etc....
En dan las ik nog iets over smaad....en de kracht van bokt. Waarom doen de mods er dan dagen over om daar uit te komen. In die dagen met de kracht van bokt ben ik dan wel geen coby van baalen maar er zijn er toe in staat hier om je hele echte omgeving overhoop te gaan halen zodat je je deur niet meer uitdurft als je al op dat rode kruisje drukt. Neem nu de jongeren weer eens, nooit gelezen dat een meisje na een bepaald topic niet meer naar school durfde, niet meer naar stal en de andere bokkers gingen controleren of alles wel waar was ? Huh ? Dat is toch niet normaal meer ? Bij volwassenen komt het ook voor, en dan moet je al die dagen gaan zitten wachten tot een ander alles om je heen stuk maakt en je mag je mond niet opendoen uit zelfbescherming. Ok volwassenen kunnen zich beter verdedigen maar kunnen ook destemeer schade aanrichten. Grijp dan eens gelijk in als Mod als er getemd wordt of gepbt daarmee voorkom je heel veel en ook OW's en ban's. En dan weer he, als bokt vind dat ze zoveel verantwoordelijkheden hebben moeten ze er ook voor zorgen dat iemand verantwoorelijk is. Dus geen smoezen, we zijn iet 24 uur online het is vrijwilligerswerk etc. Er moet altijd iemand te bereiken zijn een soort 112 voor de echte noodgevallen die ook verantwoord en adequaat kan reageren.
Anders kan bokt al zijn verantwoordelijkheden blijkbaar niet aan. En ook geen excuus over 90.000 gebruikers, iedereen weet wel dat die nog nooit allemaal online zijn geweest en ook dat een heel groot portie ervan geen actieve leden zijn en niet eens posten.
Sorry hoor maar ik kom bijna altijd dezelfde tegen op bokt en soms weer eens een ander en ik surf overal doorheen. En in discussies als deze komen er weer eens nieuwe namen te voorschijn omdat ze bokt dan even blijkbaar de moeite vinden om te reageren.
Ik ben hier dan ook nog geen domme, rellende of botte personen tegengekomen.