Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:48

Foxy1980 schreef:
Is er al eens geopperd om een ITP op te splitsen tussen ITP rijfoto's en ITP foto's van alleen het paard.
Zodat HAW echt blijft waar het voor bedoeld is, namelijk het geven van rijtechnisch commentaar?

Of is dit idee al 1000 x afgeschoten? Clown

Lijkt mij een strak plan.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:48

Nessah schreef:
ik zeg je dat zijn alleen de 1e 10 paginas. geen zin om heel haw uit te pluizen.
daarnaast heb ik mijn mening over ginny niet genoemd, zij laat altijd hele verschillende dingen zien en dat vind ik juist leuk, ik reageer om andere reden niet in hdaar topic * prive*
mij gaat het om mensen die bijv 3 paarden op een dag rijden en dan van alle 3 een topic plaatsen van slechte kwaliteit fotos en allemaal ongeveer dezelfde training, dat vind ik niet nodig.

Oh maar daar kan ik mij wel in vinden, topics met prut foto's hoeven van mij sowieso niet (no offence Sigaar )
Topics waar maar 1 foto in staat ook niet en zo kan ik nog wel het een en ander bedenken wat ikzelf niet wenselijk vind.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:49

Schimmelig schreef:
Foxy1980 schreef:
Is er al eens geopperd om een ITP op te splitsen tussen ITP rijfoto's en ITP foto's van alleen het paard.
Zodat HAW echt blijft waar het voor bedoeld is, namelijk het geven van rijtechnisch commentaar?

Of is dit idee al 1000 x afgeschoten? Clown

Lijkt mij zeker een uitkomst voor mensen die geen commentaar over hun rijstijl willen, er zullen er dan veel op hun vingers moeten blijven zitten! Nagelbijten / Gniffelen

Ja, maar foto's die gewoon voor de leuk zijn genomen (en niet met het doel rijtechnisch commentaar te krijgen) dus ook niet onder HAW plaatsen maar bij ITP rijfoto's. Dan is het probleem toch gewoon opgelost?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:50

haha, lig hier echt in een deuk, jeetje zeg waar kunnen mensen zich druk om maken en dan doel ik op het off-topic feit.

Om terug te komen op hetgeen was TS gestart heeft:
'nieuwe HAW regel nodig? Max. 1 topic per week?'

Ik vind dit een prima idee, want zo blijft een topic langer onder de aandacht, dus kunnen er mee mensen naar kijken en dus krijgt een ieder meer reacties. Natuurlijk is het leuk om naar meer 'bekendere' etc. foto's te kijken, maar 1 topic per week lijkt me dan ook wel voldoende, het blijft dan toch wel even hangen.

Maar om hier op aan te sluiten, ga je dan voor de regel 1 x per week per gebruiker, per paard of per combinatie? Er zijn natuurlijk genoeg amazones onder ons die meerdere paarden rijden en vanuit dat oogpunt misschien wel 2 topics zouden kunnen openen. Ik bedoel je werkt toch met ieder paard verschillend.

edit: ik lees hierboven nog een stukje over het maken van een ITP-rijfoto's, maar als mensen geen (onderbouwde) feedback willen krijgen op hun rijden, waarom plaatsen ze dan foto's op HAW? Overigens vind ik het geen slecht idee hoor.
Laatst bijgewerkt door jaggie op 29-01-08 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:51

Schimmelig schreef:
KarinvdM schreef:
Volgens mij is er hier maar één persoon die dat doet en dat bij jij zelf!

Sjah, ik vind dit weer een typisch voorbeeld van mensen met teveel tijd omhanden, zich ondergesneeuwd voelen, zich misschien zelfs in een slecht daglicht voelen gezet omdat zij het gewenste commentaar niet behalen, omdat men er voor kiest het in andere topics te zetten...

Ik constateer alleen maar, dat is alles.

Zo, vind en denk jij dat? Hoe kom je daar bij? Ik denk eerder dat jij teveel tijd om handen hebt als ik je reacties zo lees...
Als ik een fototopic plaats krijg ik ook genoeg reacties. En nee, ik plaats niet zo vaak foto's. En jaloers ben ik al helemaal niet, ik zou ook niet weten waarom, ik ben heel tevreden met de beesten die ik heb. Ja

Needje

Hoezo zouden er trouwens dan veel op hun vingers moeten blijven zitten?

Laulau1986

Precies. Want ook al zijn die fotos dan van goede kwaliteit het is geen 'horse at work', dus ITP rijfoto's lijkt me daar dan beter voor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:54

hier word een hele goede aangekaart..!!

HAW alleen voor rijfoto's , itp voor strandfoto's longeerfoto's, buitenrijdfoto's steigerfoto's etc etc etc ...

dan is het probleem ook opgelost Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:55

Needje schreef:

Waar denk je dat alle topics over 2,5 jarige "bereden" paarden terecht komen? Het is maar een voorbeeldje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:56

Schimmelig schreef:
Needje schreef:

Waar denk je dat alle topics over 2,5 jarige "bereden" paarden terecht komen? Het is maar een voorbeeldje...

het wil toch niet zeggen dat het op ITP allemaal leuk en geweldig moet zijn? daar kan je best iets over zeggen vind ik Ja

Schimmelig

Het is toch juist de bedoeling dat daar geen commentaar wordt gegeven, anders lijkt het mij weer onder HAW vallen...
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 29-01-08 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Foxy1980

crossmonster schreef:
hier word een hele goede aangekaart..!!

HAW alleen voor rijfoto's , itp voor strandfoto's longeerfoto's, buitenrijdfoto's steigerfoto's etc etc etc ...

dan is het probleem ook opgelost Knipoog

Simpel toch Knipoog

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:57

Ben het helemaal eens met de Ts, ook ik erger me er aan. Vind het jammer dat sommige topics naar de diepte zakken van de minder ' bekende' onder ons terwijl zij ook gewoon rijtechnisch commentaar leuk zouden vinden. Nu zakken zij naar pagina 2 omdat er door sommigen een paar keer per week een topic wordt geplaats waar haast geen rijtechnisch commentaar wordt gegeven! Niet helemaal eerlijk imo.

Ik vind wel dat als je foto's plaatst ze van redelijke kwaliteit moeten zijn, anders is het moeilijk om er commentaar op te geven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:57

Schimmelig: Bij kraamstal ITP. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:58

Schimmelig schreef:
Het is toch juist de bedoeling dat daar geen commentaar wordt gegeven, anders lijkt het mij weer onder HAW vallen...

geen rijthechnisch commentaar, dat valt niet onder rijthechnisch, maar ik vind dat er zéker wat van (het voorbeeld) gezegd kan worden, het is immers een paardensite, dus het welzijn staat voorop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:58

Needje schreef:

ROFL

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:59

Needje schreef:

LOL, daar horen ze eigenlijk wel idd Haha!

dees_daan schreef:
Schimmelig schreef:

geen rijthechnisch commentaar, dat valt niet onder rijthechnisch, maar ik vind dat er zéker wat van (het voorbeeld) gezegd kan worden, het is immers een paardensite, dus het welzijn staat voorop..

In zoiets kan ik mij wel vinden, maar ben bang dat dat weer hele nieuwe discussies gaat uitlokken Tong uitsteken Anyway, kunnen we toch alleen beoordelen als er zo'n forum zou komen ooit Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:02

Trouwens, er werd ergens ook iets gezegd over filmpjes. Dat die irri waren.
Persoonlijk vind ik op HAW filmpjes best handig. Aangezien je op foto's vaak niet het "probleem" kan zien.
Ik kan "goeie" foto's uitzoeken waardoor het wat lijkt, maar filmpjes laten het echte beeld zien, en is dus voor rijtechnisch commentaar veel beter.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:02

Schimmelig schreef:
Sjah, ik vind dit weer een typisch voorbeeld van mensen met teveel tijd omhanden, zich ondergesneeuwd voelen, zich misschien zelfs in een slecht daglicht voelen gezet omdat zij het gewenste commentaar niet behalen, omdat men er voor kiest het in andere topics te zetten...

pardon? wie zit hier al vanaf half 2 aan een stuk door te bokken?

vind wel dat je een beetje mag gaan nadenken over wat je post over anderen!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:03

Needje schreef:
Persoonlijk vind ik op HAW filmpjes best handig. Aangezien je op foto's vaak niet het "probleem" kan zien.
Ik kan "goeie" foto's uitzoeken waardoor het wat lijkt, maar filmpjes laten het echte beeld zien, en is dus voor rijtechnisch commentaar veel beter.

Eens!! Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:04

Needje schreef:

Zodra ze direct op de site kunnen klikken en het filmpje bekijken verhelp je dat probleem wel meteen denk ik. Het zit hem waarschijnlijk in het door linken.

crossmonster schreef:
Schimmelig schreef:

pardon? wie zit hier al vanaf half 2 aan een stuk door te bokken?

vind wel dat je een beetje mag gaan nadenken over wat je post over anderen!

Je vergeet even dat ik hier voor betaald word! Haha! Na-na-na Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:07

Ik zeg er eerlijk bij dat ik selectief gelezen heb (tot pag 5, toen pag 8, toen 14).
Ik heb een beetje moeite met het hele verhaal....
Ik heb de laatste tijd 2 rijtopics op HAW geplaatst, 1 op het paard van mijn instr. (ZZ-licht voorheen) en 1 op mijn eigen paard tijdens de les.
Het laatste topic was niet helemaal scherp, maar scherp genoeg om RT commentaar te geven. het 1e topic was IMO gewoon goed (niet dat je heel veel moeite moet doen om een paard te onderscheiden)
Ik rij geen wedstrijden, ga dat ook niet doen, dus een nivo zal ik nooit krijgen. Daarbij rij ik ook nog eens een haflinger, en niet in set.
De reacties die ik heb gekregen ben ik harstikke blij mee, maar ik kom niet verder dan 1 pagina. terwijl ik juist ontzettend graan RT commentaar wil omdat ik gewoon super mn best aan het doen ben met mijn terugstap naar de dress..
Ben ik dan jalours op iemand die wel reacties krijgt? Misschien wel een tikkie (op voorwaarde dat iemand 5 pag. krijgt met positieve berichten Knipoog ) maar vind het gewoon jammer.
De laatste tijd lijk je enkel nog reacties te krijgen als ze kunnen zeggen owh en ah wat goed, of OMG wat slecht...
Een tussenweg is er geloof ik niet meer.
Ik ben dus voor een beperking op het aantal te plaatsen topics per periode. Ik ben niet voor onderscheidt in nivo/ras/whatever.
Ik ben wel voor dat topics met foto's waarop het paard nauwelijks te onderscheiden is direct op slot mogen, we hebben niet allemaal een spiegelreflex, maar dat hoeft ook helemaal niet

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:10

Schimmelig, een link naar Youtube is toch zo aangeklikt? En vrijwel overal gewoon te openen. (ik kan ze zelfs op m'n werk openen)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:12

Needje schreef:
Schimmelig, een link naar Youtube is toch zo aangeklikt? En vrijwel overal gewoon te openen. (ik kan ze zelfs op m'n werk openen)

Het aspect dat je naar een andere site wordt geleid houdt mij vaak tegen, noem het maar een drempeltje. Ik weet wel dat het mogelijk is filmpjes direct vanaf fora's te starten, zou hier ook handig zijn denk ik Ja

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:13

Waar ik nu wel benieuwd naar ben... In hoeverre wordt er iets met dit soort topics gedaan?