Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:00

Apple schreef:
[***], er zijn richtlijnen, ook met betrekking tot communicatie.

Duh, daar ging ik ook wel vanuit ja. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:42

Maya schreef:
runningkawa schreef:
Dat topic is de 13e gesloten..maar zeker weten 5 dagen eerder al getemd...

Kan heel goed kloppen, en waarschijnlijk vonden wij op dat moment nog geen reden tot een slotje Lachen Pas later toen de situatie veranderde wel. Lachen

.

sinds wanneer mag bespreken van een advertentie dan? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:48

Link was verwijderd en de discussie is algemeen getrokken, dat mag gewoon wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:49

Heb je het goede topic wel voor?
Daar was niets algemeens aan hoor Knipoog
En stemmingsmakerij was er alvanaf pagina 1 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:54

Ik nam aan dat jij het sportpaard afgekeurd topic bedoelt? De link in dat topic heeft tot 8 januari gestaan, toen heb ik het verwijderd (in een gequote post) Verder is dat topic in mijn beleving leerzaam voor de TS dus daarom open gelaten. Vervolgens blijkt dat beide partijen reageren en hun verhaal kunnen doen.

Maargoed, dit topic is niet bedoeld om elk topic / modopmerking / slotje precies uit te leggen waarom we daar gehandeld zoals we toen daar gehandeld hadden. Ik trek het liever algemeen. Heb je bezwaar tegen een slotje (of juist niet), dan zie ik eigenlijk liever dat je dat op dat moment gelijk aankaart (per pb), zodat we het dan kunnen verduidelijken, ipv diverse dagen later Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:58

als speculaties die als feiten worden gebracht voortaan leerzaam zijn...tja, dan kan ik het snappen....
Als mensen zwart maken en als oplichter bestempelen leerzaam is...ook dan kan ik het open laten snappen...
Maar waarom het dan daarna is gesloten?
Want dat was al vanaf pagina 1 tot het uiteindelijke slotje...

Een ander krijgt er een ow voor...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:31

Ik ben het met Maya eens dat dit niet de plaats is om specifieke topics en de acties die daar al dan niet op gedaan zijn te bespreken. Ik kan me voorstellen dat je vragen hebt maar dat kun je beter met de betrokken mod per PB bespreken op het moment dat het speelt.

Of iemand wel of geen OW krijgt is voor andere gebruikers niet altijd zichtbaar en dit wordt ook niet met andere gebruikers besproken. (maar dat wist je al toch? Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:37

maar per pb met betreffende gebruikers wordt heel vaak ook het een en ander duidelijk Lachen (maar dat wisten jullie toch ook al Tong uitsteken Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:10

Miriam schreef:
Dat zeg je wel, staat letterlijk in je vorige post. Maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt. Ik kan je vertellen dat er inderdaad duidelijke richtlijnen zijn, zowel qua OW's als qua wijze van communiceren. Daarnaast wordt er wel degelijk IRL met elkaar gesproken, al zij het dan in een informele sfeer.

Post nog 'ns nagelezen en dat zeg ik niet. Wijs jij me dat maar eens aan.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:38

Nouks schreef:
Gewoon eens iets organiseren om met z'n allen bij elkaar te komen hoeft echt niet onmogelijk te zijn. En al is niet iederéén erbij, so what. Regel een bokker met een hart voor communicatie en ga gewoon eens met z'n allen (lees: wie er op dat moment bij zijn, wel een zo groot mogelijke groep natuurlijk, datum lekker ver vooruit plannen) IRL NADENKEN en discussiëren en brainstormen over de communicatie op Bokt en stel met z'n allen een aantal richtlijnen op. IRL praat tenslotte heel wat gemakkelijker en directer dan dat oneindige ge-overleg achter de schermen op het forum.

ehh, zie dikgedrukte gedeelte....

Kawa: Je hebt gelijk Clown

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:14

Als er een discussie is tussen een mod en een eum zwart lid, is het dan geen verstandiger idee om een mid te laten helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:16

En ongelijk is een bult Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:37

Of een kuil... Haha!

Biepje: In eerste instantie kun je het beste contact zoeken met de betrokken mod. Als je er dan samen nog niet uitkomt (en meestal kom je dat gelukkig wel) dan kun je inderdaad terecht bij een Mid. Die zijn daarvoor. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:47

Miriam schreef:
[***] schreef:
Gewoon eens iets organiseren om met z'n allen bij elkaar te komen hoeft echt niet onmogelijk te zijn. En al is niet iederéén erbij, so what. Regel een bokker met een hart voor communicatie en ga gewoon eens met z'n allen (lees: wie er op dat moment bij zijn, wel een zo groot mogelijke groep natuurlijk, datum lekker ver vooruit plannen) IRL NADENKEN en discussiëren en brainstormen over de communicatie op Bokt en stel met z'n allen een aantal richtlijnen op. IRL praat tenslotte heel wat gemakkelijker en directer dan dat oneindige ge-overleg achter de schermen op het forum.

ehh, zie dikgedrukte gedeelte....

Kawa: Je hebt gelijk Clown

Daar staat dus NIET dat ik oproep om een communicatiecursus te gaan volgen. Daar staat "stel met z'n allen een aantal richtlijnen op" waarmee ik dus voornamelijk oproep om IRL rond de tafel te gaan.

Blond

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 18:45

Miriam schreef:
Ik ben het met Maya eens dat dit niet de plaats is om specifieke topics en de acties die daar al dan niet op gedaan zijn te bespreken. Ik kan me voorstellen dat je vragen hebt maar dat kun je beter met de betrokken mod per PB bespreken op het moment dat het speelt.

Dat standpunt begrijp ik, maar ik onderschrijf het niet.
Zaken per PB bespreken vind ik een goed idee als het gaat om persoonlijke zaken, die de persoon die de PB naar de mod stuurt, betreffen. Zoals vragen omtrent een uitgedeelde OW.

Maar als het gaat om zaken waar meerdere mensen hun vraagtekens bij zetten, zoals bijvoorbeeld het topic waar RK het over heeft, of het topic waardoor ik dit topic ben gestart, dan zie ik niet in waarom dergelijke vragen niet in de openbaarheid gesteld mogen worden/beantwoord worden.

Voor mij zijn dat zaken die een ieder die Bokt.nl bezoekt mag weten, ik noem dit openbaarheid van bestuur.

Ik zou het ontzettend prettig vinden als er ergens op FZ een gedeelte kwam waar we virtueel kunnen discussiëren over het wel/niet zetten van slotjes e.d. in specifieke topics.
Zie het als een online vergadering. Daar kunnen dan argumenten worden aangevoerd die de mod kan gebruiken om zijn/haar beslissing te bekrachtigen of juist te herzien. Mod blijft eindverantwoordelijke, maar op deze manier is het voor iedereen duidelijk wie er allemaal reden zien om over een bepaalde mod-beslissing verder te praten.
Nu is het "ieder voor zich", je moet allemaal zelf een PB naar de mod sturen maar je hebt geen idee of je de enige bent. Door de discussie zichtbaar te voeren, blijft Bokt transparant voor de gebruikers. Zodra de discussie beëindigd is (zodra de mod genoeg argumenten heeft gehoord om tot een weloverwogen eindbeslissing te komen), is de inspraakmogelijkheid voorbij, en kan er dus niet nogmaals over gediscussiëerd worden.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 18:53

Overigens zou ik dan ook een termijn stellen waarbinnen gereageerd kan worden in het vergadertopic, om er geen ellenlange sessies van te maken.
Bijvoorbeeld een termijn van 1 week om argumenten te plaatsen, en dan nog 1 week (ambitieus misschien, maar ik zet hoog in) voor het nemen van de definitieve mod-beslissing.
Is de betreffende mod verhinderd, kan een andere mod van hetzelfde subforum de beslissing nemen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:58

Maar alle voor en tegens van een modbeslissing worden achter de schermen allemaal besproken. Zelfs aan een hulk gaat vaak heel wat overleg vooraf.

Ik vrees bij zoiets ook voor een voorzetting van de discussie in het topic of dat men verwacht dat een uitkomst van die discussie daarom ook de modbeslissing moet beïnvloeden. Als iedereen meebeslist, zijn er geen mods meer nodig. En ik denk dat de mods wel zelf alles kunnen afwegen, ik ben daar zelfs van overtuigd. Nooit zal iedereen het eens zijn over iets.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:01

hulk Verward

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 19:01

Tieneke schreef:
Maar alle voor en tegens van een modbeslissing worden achter de schermen allemaal besproken. Zelfs aan een hulk gaat vaak heel wat overleg vooraf.

Maar dat is het hem juist, achter de schermen. Dat moet in sommige gevallen best anders kunnen! Wat is er mis mee om openbaar te maken hoe de beslissing tot stand is gekomen??
En in de gevallen waarin de mod/mods twijfelen, kan dit helpen tot een beslissing te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:02

Biepje schreef:
hulk Verward

de groene mod opmerking Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:03

Nouks, als al eerder aangegeven: er zijn richtlijnen opgesteld (en ja deze worden regelmatig besproken/ge-evalueerd en aangepast).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:04

Omdat niet alles openbaar gemaakt hoeft te worden, net zoals niet alle sancties openbaar gemaakt moeten worden, omdat een overgrote hoop bokkers daar eigenlijk niet veel zaken mee hebben, vind ik.
En een mening geven is iets heel anders dan inspraak hebben. Discussiëren is een zaak, maar verwachten dat daar ook telkens naar geluisterd zal worden, is nog iets anders. Want vaak zien gebruikers ook niet het hele verhaal en heeft men achter de schermen veel meer informatie die niet zomaar op Bokt kan.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 19:13

Voor gevoelige info lijkt de PB-knop me de meest voor de hand liggende optie.
Voor meningen/andere inzichten heb je meerdere partijen nodig om er zinvol over te kunnen hebben.
Waar komt de angst vandaan om openheid van zaken te geven?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:16

Ik denk niet dat je het angst kunt noemen, maar gewoon de manier waarop men in het team denkt dat het het beste is en in dat punt kan ik me vrij goed vinden. Gebruikers weten niet op voorhand of er gevoelige info is en daar doen de mods naar niet-betrokkenen ook geen uitspraak over.
Meerdere partijen zijn er al, achter de schermen! Iedere mod kan zijn eigen mening geven.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:19

"gevoelige zaken per pb en de rest openbaar" gaat zeker niet werken. Dan ben je dus bezig een groot gedeelte van de tijd je mede moderators aan het PB-en en is in de openbaarheid alleen maar te zien dat iemand een OW krijgt.