Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:53

Je hoort mij ook niet zeggen dat ik vind dat er niet aangesproken word, maar wel dat ik me afvraag hoevaak dat moet.
Sommige zijn hardleers, maar net juist deze 'Truusjes' heeft het weinig met hardleers te maken, maar met lak hebben aan andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:53

Heb er ff edit bij gedaan voor de duidelijkheid Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:54

Maar die lak aan andere word gezien als mening omdat het over een groep gaat... Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:56

en ik heb niet gereageerd omdat ik lekker aan het rondblubberen was met mn paardje in de bak (beter kan ik het niet omschrijven)

maar ik heb gewoon geen zin in oeverloos "jij valt mij aan... wellus, nietus" gedoe... wie de schoen past trekke hem aan zeg ik dan maar. En daar wil ik het verder bij laten en gewoon weer ingaan op de discussie Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:00

Nee dat bedoel ik zo niet.

Dat al krijgen ze nog zoveel waarschuwingen of tijdelijke bans, daar hebben ze gewoon lak aan en gaan doodleuk op dezelfde voet verder. Hup weer relschoppen.
Waarom moet je zoiemand tig keer aanspreken en is er niet gewoon een regel, 5 keer is je gevraagd fatsoenlijk te doen, nu volgt er gewoon een slot op 'truus' zelf.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:01

@RK,

Tja, en daar ben ik eigenlijk nog niet van overtuigd. Een kwetsende mening is een kwetsende mening, ongeacht over wie of wat het gaat. Ik heb niet echt het idee dat men groepen wel mag 'aanvallen', van wat ik ervan meekrijg. Lachen

De voorbeelden die hier worden aangehaald, vind ik doortrokken van te persoonlijke gevoelens. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:02

Maar dat is ook na 6 ow's, dan zit er een slot op truus.
Maar meestal is truus wel gehaaid in hoe een bericht te omschrijven, dan valt het ineens binnen de norm van wat mag.
Maar de grote neon borden met ik bedoel die die en die worden over het hoofd gezien, al is dat duidelijk wel bedoeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:03

Denken wij daar duidelijk anders over...kan en mag...maar hoe kan ik me nu persoonlijk aangevallen voelen door bijv afgeven op readers als ik het zelf niet kan?
Vind het gewoon ongepast

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:07

RK je komt op mij af en toe een beetje over als zo'n Amerikaan die Harry Potter wil verbieden omdat hij vindt dat zijn kinderen zo opgeleid worden in hekserij... Tong uitsteken Je kunt overal iets in zien als je wil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:09

En dat mag in oppakken als persoonlijke aanval? Tong uitsteken Clown

Lees het topic nog eens door?
Ben ik de enige die overal wat in ziet?
Lijkt me niet, gezien het aantal mensen hier
Dus hou jij tot die conclusie komt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-07 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:11

Maar hoeveel mag zo'n truus dan uit de kast halen voordat er 1 OW op volgt?
Als het mij opvalt dat er een mafkees tussenzit die keer op keer gemene opmerkingen maakt, dan heeft deze dat toch echt vaker dan 6 keer kunnen doen, want zo vliegensvlug valt mij dat nu ook weer niet op, ik kom ook weer niet overal hier.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:12

runningkawa schreef:
En dat mag in oppakken als persoonlijke aanval?

Lees het topic nog eens door?
Ben ik de enige die overal wat in ziet?
Lijkt me niet, gezien het aantal mensen hier
Dus hou jij tot die conclusie komt?

Omdat je zo afschuwelijk fel en fanatiek bent en geen mogelijkheid voorbij laat gaan om zelf met je vingertje te wijzen.
Je kunt dit uiteraard zien als persoonlijk aanval, maar ook als puntje om te verbeteren aan jezelf Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:13

Er zijn zeker truusen die het vaken kunnen, heel veel vaker...

Is geen verbeter punt schimmelig...verbeter punt is truusen aanpakken...
En iedereen heeft zijn ding waar hij fel op is...heb jou ook in bepaalde topics fel gezien omdat die jou aangrepen Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:14

@Holly,
Als mensen temen valt zo'n Truus echt wel op bij het modteam. Lachen En zij leggen die link echt wel, denk ik.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:15

holly schreef:
Maar hoeveel mag zo'n truus dan uit de kast halen voordat er 1 OW op volgt?
Als het mij opvalt dat er een mafkees tussenzit die keer op keer gemene opmerkingen maakt, dan heeft deze dat toch echt vaker dan 6 keer kunnen doen, want zo vliegensvlug valt mij dat nu ook weer niet op, ik kom ook weer niet overal hier.

Mwah, hoe meten moderators dat. Ongeschreven fatsoensregels passen ze er op toe volgens mij Blond en uiteraard het geschreven Bokt beleid. Als Truus heb je geloof ik snel een PB te pakken, maar als je tegen Truus bent ook Clown
Waar er twee kijven hebben er ook vaak altijd wel twee schuld.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:16

Ja maar ik tem niet, ik sluit het topic gewoon.
Dus dan krijg je dat moddies het zelf uit moeten zoeken en ook zij kunnen niet in ieder topicje tegelijk zijn.

Ik ben dus van mening dat je gewoon een stekie los hebt als je vind dat je zo deelneemt aan een fijn samenzijn (op de pc Clown )

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:20

Ik denk dat het beter is om dan wel te temen, op die manier komt zo'n persoon het duidelijkste over bij het modteam. Als er tig tem's over komen van verschillende users, leggen zij die link wel.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:21

runningkawa schreef:
Er zijn zeker truusen die het vaken kunnen, heel veel vaker...

Is geen verbeter punt schimmelig...verbeter punt is truusen aanpakken...
En iedereen heeft zijn ding waar hij fel op is...heb jou ook in bepaalde topics fel gezien omdat die jou aangrepen Lachen

Ik ben alleen fel als zo'n Truus iemand zit te naaien in z'n Portemonnee - dat haat ik echt, naai topic's die zijn gebaseerd op één enkele ervaring waarbij de zaken nog niet eens fatsoenlijk afgehandeld zijn - en kan alleen maar hopen dat als het mij eens gebeurd Bokt het ook voor mij opneemt. Hoewel het eerste negatieve topic over mij(n zaak) nog geopend moet worden. Misschien iets voor jou RK? Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken (Geintje)
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 02-11-07 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:22

Ik koop niet bij jou, dus zal er op die manier ook nooit een topic van mij verschijnen schimmelig Lachen

Maar waarom mag jij wel fel zijn in een topic en een ander niet?
Omdat jou het ene aanspreekt en het ander niet?
Dus dat ander is dan maar onzin?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:25

runningkawa schreef:
Ik koop niet bij jou, dus zal er op die manier ook nooit een topic van mij verschijnen schimmelig Lachen

Maar waarom mag jij wel fel zijn in een topic en een ander niet?
Omdat jou het ene aanspreekt en het ander niet?
Dus dat ander is dan maar onzin?

Heb ik ergens getypt dat een ander niet fel mag zijn dan? Haha!
Iedereen mag zo grof/fel zijn als hij/zij wil, maar uiteraard niet miepen als je achteraf onder de tafel geveegd wordt door argumenten van de tegenpartij, of een ban aan je broek hebt hangen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:27

ik ben ook wel eens fel............ en zeker als er ergens weer onzin verkondigd wordt.

Mensen temmen bij mij sneller omdat ik mid ben, en men verwacht dus van mij dat ik wat gematigd ben in mijn uitspraken......

Maargoed, ik kan heel fel zijn........ maar dat betekend niet dat ik een "hekel" aan iemand heb... Ik kan het gruwelijk oneens zijn met mensen, en daar helemaal op ingaan...... maar daarom vind ik ze helemaal niet onaardig ofzo.

In een discussie, en zeker een goede discussie, kan het best wel hoog oplopen....... maar als jij mij morgen vraagt met wie ik heb liggen sparren in die discussie dan weet ik dat niet eens meer Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:29

Precies, en daarom denk ik dat sommige mensen bepaalde dingen onnodig (te) persoonlijk opvatten.
Edit: wat natuurlijk geen vrijbrief is om je maar te misdragen als fellerd (bb) zijnde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:31

Dat heb ik ook Kim...
Mensen onthouden mij wel door mijn vele berichten, maar ik andersom (ben toch al slecht in namen) niet
Maar een paar ken ik toch wel, omdat je die telkens met die neon borden ziet sjouwen Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:32

Ann schreef:
Precies, en daarom denk ik dat sommige mensen bepaalde dingen onnodig (te) persoonlijk opvatten.

Iedereen vat wel eens iets dat algemeen bedoeld is persoonlijk op en da's niet vreemd ofzo - zo werkt de psyche van de mens -, maar je kunt er inderdaad te ver in doordraven. Ligt er maar net aan hoe het je aan het hart gaat Lachen
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 02-11-07 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:34

of ligt het eraan hoevaak dat soort berichten voorbij komen?

Voor mij dat laatste Haha!

Iets wat een keer voorbij komt, ach, zal wel..maar iest wat maandelijks of vaker voorbij komt...nee dan houd het een keer op Lachen