oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:17

Echwel schreef:
Ikzelf koppel verraders ook altijd terug naar de oorlogstijd, dat is mij met de paplepel ingegoten, alleen te zeggen dat iedereen die tijd vergeten is NO WAY.
Met alle respect is dat toch echt iets waarvan de oorzaak bij jou ligt en niet bij iemand die iets over de 2e WO zegt, jij koppelt het namelijk aan zoiets intens, terwijl dat helemaal niet zo bedoeld is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:18

ik als bijna 40tiger....... vind het inderdaad niet fijn als een snotneus van net 18 mij op mijn vingers tikt Haha! Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:20

SuperPepeijn schreef:
Met alle respect is dat toch echt iets waarvan de oorzaak bij jou ligt en niet bij iemand die iets over de 2e WO zegt, jij koppelt het namelijk aan zoiets intens, terwijl dat helemaal niet zo bedoeld is.

Zo zie je hoe opmerkingen op internet kunnen overkomen.
Ik vind dat je dus als volwassen hierover moet discusieren, en niet gelijk bleren , kom mij helpen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:21

KiWiKo schreef:
ik als bijna 40tiger....... vind het inderdaad niet fijn als een snotneus van net 18 mij op mijn vingers tikt Haha! Haha!

Maar moet je dan speciaal mods hebben voor de volwassen groep bokkers??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:22

nee hoor, tis maar net hoe ze het aankleden Haha! Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:23

Echwel schreef:
SuperPepeijn schreef:

Zo zie je hoe opmerkingen op internet kunnen overkomen.
Ik vind dat je dus als volwassen hierover moet discusieren, en niet gelijk bleren , kom mij helpen.

Ik vond (en vind nog steeds) die opmerking zo laag dat ik daar niet eens over wil discusieëren. Vooral nu blijkt dat de "zender" ook na uitleg over het waarom door mij nog steeds vierkant achter haar opmerking staat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:24

Ik vind het ook prettig als ik iets minder vriendelijk geweest ben, dat een mod gewoon vraagt"moest dat nou op deze manier."
Dan ga je nadenken en weet je dat je fout was Haha!

Als ik dan idd behandeld word als een klein kind gaan mijn stekels ook rechtovereind staan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:27

Echwel, Mickey plaatste ook deze opmerking (pag 10) en toch gaat Prima door:

Mickey schreef:
Prima,

Je zult wel begrijpen dat we de vergelijking die je hier maakt, niet kunnen accepteren.

We laten het topic nog open, maar graag de discussie zinvol voortzetten en niet onnodige vergelijkingen maken met zaken uit OW II.

Maar ik vind dat het nu wel genoeg besproken is en we weer on-topic door kunnen gaan......

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:28

Vandaar mijn opmerking over fatsoen. Iedereen vanaf de leeftijd dat hij/zij het stukje geschiedenisles heeft gehad op de lagere school wéét dat dit een stuk geschiedenis is dat beladen is. Net zo min als dat je iemand zal willen vergelijken met Marc Dutroux, wil je het TEM systeem van bokt vergelijken met de SDAP en verraders in de oorlog of tijdens het regime van Hitler. Ook zonder het nou persé WOII te willen noemen, is óók de referentie aan SDAP en Hitler domweg onkies, en is het een vergelijking die bovendien zwaar overtrokken is.

Noem het dan klikken bij de meester op school om een wit voetje te halen en het bord te mogen leegvegen - dan breng je dezelfde boodschap over, en nog met enig gevoel voor humor ook.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:29

Echwel schreef:
Ik vind het ook prettig als ik iets minder vriendelijk geweest ben, dat een mod gewoon vraagt"moest dat nou op deze manier."
Dan ga je nadenken en weet je dat je fout was Haha!

Als ik dan idd behandeld word als een klein kind gaan mijn stekels ook rechtovereind staan.

Over het algemeen wordt bij een eerste overtreding dat ook wel degelijk geroepen. Tenzij men het heel bont maakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:31

ik hen 4 ow's op 21000 posts Haha! neem ik aan dat het best meevalt Haha! Haha!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:33

Je hebt ook mensen die op een subtiele manier de brand er weer in steken.
Helaas is dit niet leeftijdsgebonden.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:34

Ik heb nog geen enkele OW gehad Haha! Lees ik daar subtiel in Mickey's post iets over een tweede OW?? Knipoog *LOL*
Laatst bijgewerkt door orri op 29-08-06 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

jaantsje schreef:
Je hebt ook mensen die op een subtiele manier de brand er weer in steken.
Helaas is dit niet leeftijdsgebonden.

Auw.....daar is weer zo'n opmerking!!

KiWiKo

hihi maar jij bent een engeltje...... ik een bengeltje Haha! Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:35

orri schreef:
Ik heb nog geen enkele OW gehad Haha! Lees ik daar subtiel in Mickey's post iets over een tweede OW?? Knipoog *LOL*

Vriendjespolitiek Ja Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:37

Wat mij opvalt bij vooral de jongere moderators is dat er vaak gereageerd wordt met een air van betweterigheid in plaats van kennis. Of er wordt op zo een wijze gereageerd dat er niet duidelijk is of er een moderator of persoonlijke reactie gegeven wordt. Daarbij schijnen veel bokkers moeite te hebben met het idee: Agree to disagree Lachen en wil iedereen zijn gelijk doordrukken.
Laatst bijgewerkt door orri op 29-08-06 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:38

Maar Ibbel, is het niet zo dat sommige personen werkelijk het spelletje van het temmen op de man spelen.
Ik heb toch wel wat discussies gezien, waarbij alles nogal meeviel, maar iemand doordat hij/zij vaker heel fel van leer trekt, sneller op de vingers wordt getikt dan een heel rustig persoon.

Ik denk zelf dat Prima de WO2 niet heel bewust heeft aangegrepen, het zal haar als eerste in gedachten zijn gekomen.
En dat het een hard feit is is zeker, maar zelfs met geschiedenislessen, en mijn achtergrond
roep ik ook altijd als ik hoor dat iemand een ander wil veraden( bij wao enz)
dat deden ze in de oorlog ook.

maar laten we dit punt dan nu maar rusten, en ons werpen op de discussie, zonder andere dingen erbij te halen

Ibbel schreef:

Over het algemeen wordt bij een eerste overtreding dat ook wel degelijk geroepen. Tenzij men het heel bont maakt.

Maar dat wil niet zeggen dat oudere bokkers geen moeite hebben, als ze door idd een 18 jarige als snotneus worden behandelt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:40

Ships nu noem ik mezelf al oudere bokker (komt dat wel goed) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:42

Je kunt daar wel moeite mee hebben, maar trek je je dat werkelijk zo aan.
Ik herriner me ook nog dat ik foto's plaatste van de 3e keer op een 3 jarige, dat ik reacties kreeg van het voorover zitten door wat penny's.
Daar lach je toch alleen om.
Ik hecht er pas waarde aan als iemand met ruim ervaring wat zegt, dat zie ik dan pas als een tip.

En ja ik had toen ook OW door 1 woordje Tong uitsteken
Flauw, best wel vond ik toen, maar ik had het ook kunnen weten Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:43

Echwel schreef:

Als ik topics voorbij zie komen met vragen als: Wat zou jij willen voor je 21ste verjaardag? Voel ik me inene ook oud Knipoog Gelukkig heb ik de 'oudere' bokkers nog, houden me jong *LOL* Clown

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:44

orri schreef:
Echwel schreef:

Als ik topics voorbij zie komen met vragen als: Wat zou jij willen voor je 21ste verjaardag? Voel ik me inene ook oud Knipoog Gelukkig heb ik de 'oudere' bokkers nog, houden me jong *LOL* Clown

En bedankt he!!!!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:44

Graag gedaan Knipoog (Kiwiko is ongeveer 10 jaar ouder, maar mijn kinderen zitten in dezelfde leeftijd als haar dochter Haha! )

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:50

Echwel schreef:
Ibbel schreef:

Maar dat wil niet zeggen dat oudere bokkers geen moeite hebben, als ze door idd een 18 jarige als snotneus worden behandelt

Vind jij het meteen 'als snotneus behandeld worden', als een mod van 18 je een PB stuurt, of in een topic zegt: jongens, kan het wat rustiger, als die opmerking verder best wel terecht is, als je er even over nadenkt?

Ik denk trouwens wel, en dat doe ik zelf tegenwoordig ook wel, dat het wijs kan zijn een mededeling in een topic te laten voorafgaan door : namens het modteam wil ik jullie er even op wijzen, etc etc...
Dan geef je idd duidelijker aan dat je namens het team post, en niet op persoonlijke grond. Dat kán af en toe de boel misschien wat beter in perspectief zetten. Met name omdat er nog wel eens OW's worden gegeven met als argument: 'negeren modaanwijzingen' (lees: er is in het topic wat geroepen), en als die niet als zodanig zijn opgevat in een topic, dan komt dat wel eens als een donderslag bij heldere hemel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:54

Maar ik kan mij voorstellen dat het soms op die manier overkomt, als je ouder bent denk je toch iets anders na over hoe je bepaalde dingen formuleert..

op ons topic hou ik de jonkies ook heel vaak in bedwang, zelfs per msn, om dingen niet te laten escaleren.

Dan blijkt toch dat je wat ouder bent dus meer relativeerd.